Gå til innhold

Jente, men ekstremt mye kroppshår (bilder)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjære TS! Jeg har akkurat samme problemet som deg. Jeg er 100% norsk i tillegg, så jeg har lys, blek hud med mørke hår. Hårene mine er ikke tykke nok til at de kan tas med laser dessverre, jeg har sjekket det ut. Jeg har også på selve rumpa og hele kroppen generelt. Veiviseren min barberer jeg. Noe annet har jeg ikke turt å barbere nettopp fordi da er jeg dømt til å gjøre det resten av livet, og det blir verre. Jeg barberte hårene på armene mine i ungdomsårene, så det ble jo verre, men nå når jeg er voksen barberer jeg dem ikke lenger. Armene mine er derimot tatoverte da, så man ser ikke hårene så godt, med andre ord plager det meg ikke så mye. Jeg har spesielt mye på ryggen og korsryggen, en del på selve rumpa og mye på baksiden av lårene, som jeg barberer. 

Men kjenner meg igjen i alt du skriver. Jeg kjenner også jeg blir rasende på mange av kommentarene her, som er med på å bidra til kompleksene dine. Forbaska mennesker som ikke klarer å holde fingrene av tastaturet og som liker å tråkke på folk. Dere burde skamme dere. Er målet deres å hjelpe burde dere fortsatt skamme dere, for dere feiler, miserabelt. 

Spesielt dere som skriver at "nei, dette er ikke normalt". JO. Det er så normalt som man får det. Det er helt normalt at man har ulik mengde kroppshår på kroppen, da inkludert kvinner. Dere som påstår at dette ikke er normalt har ikke sett mange nakne kvinnekropper i deres liv. Dere hadde visst at alle er forskjellige og det trenger ikke bety at man har en sykdom fordi man av genetiske årsaker har mye kroppshår.  


Sjansen for at du får dekket laser er dessverre liten. Dessverre. Det handler ikke bare om at hårene skal være mørke, men de må være tykke nok også, og når du har så mye hår i så stort kvantum skal det uansett godt gjøres at staten tar regninga. Det er synd for både meg og deg, jeg har selv prøvd å fått det dekket men det skjer ikke. Man er uansett aldri garantert at hårene holder seg borte resten fra livet, med andre ord kan du gå gjennom flere laserbehandlinger og likevel få tilbake hårene om noen år. Er man ikke garantert at hårene holder seg borte ved bruk av profesjonell laser utført av fagfolk så er man ikke garantert langvarige resultater om man bruker sånne apparat som man kan få kjøpt også. Tenk på det. 

Jeg vil heller råde deg til å lære deg å leve med det. Jeg er en 28 år gammel kvinne, jeg husker når jeg var i tenårene så slet dette så utrolig mye på selvbildet mitt. Jeg slet også med andre problemer, jeg var veldig psykisk plaget og selvbildet mitt ble ikke bedre når jeg så hvor mye hår jeg hadde på kroppen i forhold til andre kvinner. Jeg har derimot erfart, sett og lært at det finnes drøssevis av kvinner med tilsvarende mengde kroppshår. Jeg og du er såvisst ikke alene. Selv om du kanskje ikke ser noen på byen med tilsvarende hårmengde på kroppen så betyr det ikke at du er den eneste som har så mye hår, for så og si alle som har såpass mye hår på kroppen, de dekker seg til. 

Jeg har hatt sex med mange menn og ingen har kommentert at jeg har mye hår. I forholdene (tidligere, når jeg var i begynnelsen av 20 årene) har jeg påpekt det selv og sagt at jeg skammer meg over det, men de har sagt at det gjør ingenting, de syns ikke det er så mye (her har jeg skjønt de lyver litt da men), og det har ikke hatt noen innvirkning på den seksuelle tenningen og det har aldri vært turn-off for noen. Men så har jeg rota meg borti skikkelige menn da og ikke de som skal peke ut hver eneste feil med dama og som er fisefine på det. Havner du til sengs med en guttunge som liker å prate dritt så får du sikkert høre det. Da er det synd om du skulle ta deg nær av det.

Jeg har sett bilder av mange kvinner med tilsvarende mengde hår på kroppen. Lest om mange kvinner som har problemet, alle har hatt ulik etnisitet. Det finnes mange av dem der ute. I yrket mitt har jeg også sett mange nakne mennesker, hva jeg jobber med er irrelevant, men jeg har sett kvinner med hårete kropp også. Mange av dem, faktisk. 

Jeg har lært meg å leve med det, og skammer meg ikke over det den dag i dag. Nei, jeg går ikke med topper med dyp utringing, jeg går ikke med kjoler som ikke dekker ryggen og jeg viser generelt lite hud. Men det går fint det, jeg føler meg bra for det om. Selvbildet mitt er derimot vanvittig bra og jeg sliter ikke med selvtilliten på lik linje med mange andre kvinner nå til dags, altfor mange sliter med selvtilliten sin og føler seg mindreverdige på grunn av slike bagateller som kroppshår. Jeg har jo følt det slik selv. 

Takk forøvrig for at du delte dette og skrev dette innlegget, det er nok veldig mange damer som ser bildene og tenker "jeg er ikke alene" og blir glade for det. Det kan bidra til at selvbildet økes for mange at man viser at alle er forskjellige! Å barbere leggene, armhulene og slike ting er jo normalt, resten er du dømt til å fortsette å vokse og barbere resten av livet om du tar det skrittet. Husk det før du finner på noe sånt eventuelt. Sender deg en stor klem, jeg kjenner så godt igjen følelsen, og skulle ønske du følte det slik jeg gjør nå. Det er en stor lettelse å akseptere seg selv og være fornøyd med seg selv. 

Anonymkode: 2f1fa...426

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ingrid K
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Folk må bare innse og akseptere at mange jenter/kvinner også har mye kroppshår, UTEN at det trenger være noe galt eller hormonelt. Unødvendig å antyde at det er noe sykelig ved det. Vi er bare ikke vant til å se det fordi man i dag må være klinisk fri for hår for å vise seg frem. Det danner dessverre et veldig skjevt bilde av hva som er normalt og ikke.

Og TS, jeg har ei heilnorsk venninne som har like mye hår som deg. Du er iallfall ikke alene om det er noen trøst.

Anonymkode: f86c5...52d

Helt enig med deg! 

Bare ikke frustrer TS, d er ikke noe sykelig eller unormalt med d :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk må bare innse og akseptere at mange jenter/kvinner også har mye kroppshår, UTEN at det trenger være noe galt eller hormonelt. Unødvendig å antyde at det er noe sykelig ved det. Vi er bare ikke vant til å se det fordi man i dag må være klinisk fri for hår for å vise seg frem. Det danner dessverre et veldig skjevt bilde av hva som er normalt og ikke.

Og TS, jeg har ei heilnorsk venninne som har like mye hår som deg. Du er iallfall ikke alene om det er noen trøst.

Anonymkode: f86c5...52d

Ja, det trenger ikke alltid være PCOS som folk på forumet her er litt vel glade i å foreslå. 

Noen nasjonaliteter er mer "hårete" enn andre. Men jeg har mange norske, blonde venninner med mye dun over hele kroppen uten at det foreligger noen PCOS-diagnose av den grunn. Jeg har ikke dun på brystet og ganske lite på magen, men ellers har jeg massemasse dun overalt. Det har plaget meg armene, og de barberer jeg bare. Trengs kun å gjøres et par ganger i mnd, og det kommer ikke ut stivere eller mer for min del. Fordelen til norske jenter er at det som regel er lyse hår, og derfor synes det ikke like godt. Men jeg har også norske venninner med mørkere kroppshår.

Prøv bleking mens du oppsøker lege for problemet. Lykke til!!

Anonymkode: 33fc5...629

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Glemte forresten å si at jeg tok 6 blodprøver før sommeren, men det var for å sjekke blod og jernet (fant ut at jeg har lav blodprosent og lite jern), men skulle ikke slikt vist seg på prøven da? Sjekket for masse annet inkl. stoffskifte så vet ikke..

Den største grunnen til at jeg btw ikke tør å dra til lege er at jeg ikke er norsk, og er redd for å vise kroppen og deretter få beskjed om at ingenting kan gjøres og at laser ikke kan dekkes...

Anonymkode: 83cf7...a2d

En lege skal ikke bry seg om hvilken nasjonalitet noen har, eller hvilken religion,livssyn,legning osv.. De behandler deg for akkurat hva du er; en pasient. En lege kan ikke diskriminere :) Og gjør de det og du hverken føler deg hørt eller sett, så bytter du fastlege :)  Om du synes det er flaut å dra til en mannlig lege, så få en kvinnelig en :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

http://martheborge.blogg.no/1415630824_marthe_tester__silkn_.html

Hva med permanent laserfjerning på egenhånd? Ser her at Marthe Borge sier at det fungerte - og hvem vet? Det gjør kanskje det. Det er jo et alternativ som er verdt å teste. Ser en slik en kostet rundt 1000 kroner..

Anonymkode: b8d2e...910

De virker kun på relativt lyse hår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Humbird
Den 24.8.2016 at 3.32, Fru Uperfekt skrev:

De virker kun på relativt lyse hår

 

Endret av Humbird
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Glemte forresten å si at jeg tok 6 blodprøver før sommeren, men det var for å sjekke blod og jernet (fant ut at jeg har lav blodprosent og lite jern), men skulle ikke slikt vist seg på prøven da? Sjekket for masse annet inkl. stoffskifte så vet ikke..

Den største grunnen til at jeg btw ikke tør å dra til lege er at jeg ikke er norsk, og er redd for å vise kroppen og deretter få beskjed om at ingenting kan gjøres og at laser ikke kan dekkes...

Anonymkode: 83cf7...a2d

Legen testet nok ikke for hormonubalanse og pcos om du ikke nevte problemet med hårene. Så da ville det ikke vises på de blodprøvene du tok.

jeg skjønner du synes det er flaut å fortelle legen det, men jeg kan love de at de hører på mye flauere ting. Folk kommer med alt fra hemoroider til kjønnssykdommer, de forteller kanskje sine innerste tanker i fht psyken, det er sopp, bakterier, vorter, lukt, svetting og masse masse annet som folk plages av. Så legene er vant til det meste. Å sjekke en ungjente som har litt hår (men en flott kropp, må jeg si, misunner deg den flate magen), det er de helt fortrolige med.

Ikke la skammen stoppe deg, for du har ikke noe åmskamme deg over. Det kan være genetisk, men det kan også være en hormonell ubalanse. Og det kan trolig gøres noe med.

Anonymkode: 0714b...955

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjære TS! Jeg har akkurat samme problemet som deg. Jeg er 100% norsk i tillegg, så jeg har lys, blek hud med mørke hår. Hårene mine er ikke tykke nok til at de kan tas med laser dessverre, jeg har sjekket det ut. Jeg har også på selve rumpa og hele kroppen generelt. Veiviseren min barberer jeg. Noe annet har jeg ikke turt å barbere nettopp fordi da er jeg dømt til å gjøre det resten av livet, og det blir verre. Jeg barberte hårene på armene mine i ungdomsårene, så det ble jo verre, men nå når jeg er voksen barberer jeg dem ikke lenger. Armene mine er derimot tatoverte da, så man ser ikke hårene så godt, med andre ord plager det meg ikke så mye. Jeg har spesielt mye på ryggen og korsryggen, en del på selve rumpa og mye på baksiden av lårene, som jeg barberer. 

Men kjenner meg igjen i alt du skriver. Jeg kjenner også jeg blir rasende på mange av kommentarene her, som er med på å bidra til kompleksene dine. Forbaska mennesker som ikke klarer å holde fingrene av tastaturet og som liker å tråkke på folk. Dere burde skamme dere. Er målet deres å hjelpe burde dere fortsatt skamme dere, for dere feiler, miserabelt. 

Spesielt dere som skriver at "nei, dette er ikke normalt". JO. Det er så normalt som man får det. Det er helt normalt at man har ulik mengde kroppshår på kroppen, da inkludert kvinner. Dere som påstår at dette ikke er normalt har ikke sett mange nakne kvinnekropper i deres liv. Dere hadde visst at alle er forskjellige og det trenger ikke bety at man har en sykdom fordi man av genetiske årsaker har mye kroppshår.  


Sjansen for at du får dekket laser er dessverre liten. Dessverre. Det handler ikke bare om at hårene skal være mørke, men de må være tykke nok også, og når du har så mye hår i så stort kvantum skal det uansett godt gjøres at staten tar regninga. Det er synd for både meg og deg, jeg har selv prøvd å fått det dekket men det skjer ikke. Man er uansett aldri garantert at hårene holder seg borte resten fra livet, med andre ord kan du gå gjennom flere laserbehandlinger og likevel få tilbake hårene om noen år. Er man ikke garantert at hårene holder seg borte ved bruk av profesjonell laser utført av fagfolk så er man ikke garantert langvarige resultater om man bruker sånne apparat som man kan få kjøpt også. Tenk på det. 

Jeg vil heller råde deg til å lære deg å leve med det. Jeg er en 28 år gammel kvinne, jeg husker når jeg var i tenårene så slet dette så utrolig mye på selvbildet mitt. Jeg slet også med andre problemer, jeg var veldig psykisk plaget og selvbildet mitt ble ikke bedre når jeg så hvor mye hår jeg hadde på kroppen i forhold til andre kvinner. Jeg har derimot erfart, sett og lært at det finnes drøssevis av kvinner med tilsvarende mengde kroppshår. Jeg og du er såvisst ikke alene. Selv om du kanskje ikke ser noen på byen med tilsvarende hårmengde på kroppen så betyr det ikke at du er den eneste som har så mye hår, for så og si alle som har såpass mye hår på kroppen, de dekker seg til. 

Jeg har hatt sex med mange menn og ingen har kommentert at jeg har mye hår. I forholdene (tidligere, når jeg var i begynnelsen av 20 årene) har jeg påpekt det selv og sagt at jeg skammer meg over det, men de har sagt at det gjør ingenting, de syns ikke det er så mye (her har jeg skjønt de lyver litt da men), og det har ikke hatt noen innvirkning på den seksuelle tenningen og det har aldri vært turn-off for noen. Men så har jeg rota meg borti skikkelige menn da og ikke de som skal peke ut hver eneste feil med dama og som er fisefine på det. Havner du til sengs med en guttunge som liker å prate dritt så får du sikkert høre det. Da er det synd om du skulle ta deg nær av det.

Jeg har sett bilder av mange kvinner med tilsvarende mengde hår på kroppen. Lest om mange kvinner som har problemet, alle har hatt ulik etnisitet. Det finnes mange av dem der ute. I yrket mitt har jeg også sett mange nakne mennesker, hva jeg jobber med er irrelevant, men jeg har sett kvinner med hårete kropp også. Mange av dem, faktisk. 

Jeg har lært meg å leve med det, og skammer meg ikke over det den dag i dag. Nei, jeg går ikke med topper med dyp utringing, jeg går ikke med kjoler som ikke dekker ryggen og jeg viser generelt lite hud. Men det går fint det, jeg føler meg bra for det om. Selvbildet mitt er derimot vanvittig bra og jeg sliter ikke med selvtilliten på lik linje med mange andre kvinner nå til dags, altfor mange sliter med selvtilliten sin og føler seg mindreverdige på grunn av slike bagateller som kroppshår. Jeg har jo følt det slik selv. 

Takk forøvrig for at du delte dette og skrev dette innlegget, det er nok veldig mange damer som ser bildene og tenker "jeg er ikke alene" og blir glade for det. Det kan bidra til at selvbildet økes for mange at man viser at alle er forskjellige! Å barbere leggene, armhulene og slike ting er jo normalt, resten er du dømt til å fortsette å vokse og barbere resten av livet om du tar det skrittet. Husk det før du finner på noe sånt eventuelt. Sender deg en stor klem, jeg kjenner så godt igjen følelsen, og skulle ønske du følte det slik jeg gjør nå. Det er en stor lettelse å akseptere seg selv og være fornøyd med seg selv. 

Anonymkode: 2f1fa...426

Før man konkluderer med at det er normalt, så er det greit å utelukke at det ikke skyldes hormonubalanse og annet, at man er frisk. Deretter kan man vurdere laser o.l, om man ønsker det.

Anonymkode: 0714b...955

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: Ikke hør på de slemme kommentarene, enten er de troll eller så har de ikke peiling. Mange har en uønsket mengde hår på kroppen, så det er ikke uvanlig og rart at du har det. Hadde jeg vært deg hadde jeg prøvd å bleke hårene i første omgång. De aller fleste av oss har jo hår på kroppen, men vanligvis er de litt lysere. Prøv å blek en arm, eller ett område i starten og se hva du synes. Husk at de færreste står veldig nærme og vil ikke se hårene. Se deg i et speil på avstand og ta utgangspunkt i det.

Jeg kan også garantere deg at legen har sett det før. Du er ikke den første, det er jeg helt sikker på. :) (Med mindre det er en veldig ung og veldig nyutdannet lege, isåfall: jaja, noen må bli den første. Men du blir iallefall da ikke den siste!)

Anonymkode: 53398...790

Endret av lillesky
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Humbird skrev:

Det er helt feil, det virker best på mørke hår. Laser kan være en løsning for henne, så sant huden ikke er for mørk.

Har en slik maskin og de sier det selv.

Jeg har selv lyse hår og den fungerer fint, men venninner som har mørkere hår får ikke så bra resultat som jeg og de andre lyshårede venninnene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jente på 18 her, som er fra midtøsten. Jeg har et problem med kroppen min, som jeg har slitt med siden barnehagealder. Kroppshår!

Joda, jeg er fra midtøsten og det er vanlig med mye kroppshår der, men jeg har i overkant mye iforhold til mine kusiner og venninner (har venner som ikke har hår i det hele tatt liksom og som er fra samme land).

Helt siden barnehagen har jeg alltid vært redd for å vise kroppen min. Har alltid hata svømming og dusjing i gym, hatt store problemer med å skifte i garderobe med andre. Aldri ute på stranda om sommeren med venner for å bade (om jeg blir med sitter jeg bare og ser på). 

Dekker alltid til mage og rygg hvis jeg har på topp som er litt for kort og bruker ALDRI topper med store hals. 

Kan legge til at jeg selvsagt ofte har blitt mobbet for de hårete armene på barneskolen, noe jeg fortsatt sliter med nå... 

Søsknene mine (søster på 5 og bror på 11) har også litt hår, men ikke på langt nær så mye hår som jeg har. De har litt hår på eygg pg mage og bein, men magen er glatt og fin, min er full av svarte, lange stygge sjenerende hår. Herregud jeg har VEIVISER for søren! Husker en gutt i klassen strakk armene i været en gang og veiviseren syntes. En haug med jenter begynte å si han burde dekke det til og hviska om det. Tenk om de ser min veiviser da!?

Er så dritt lei av å måte shave fra fingrene og helt opp til skuldrene om sommeren (kan legge til at jeg hater sommeren og gråter mye da pga. dette). En gang shava jeg faktisk halve ryggen fordi jeg skulle på ball og kjolen min hadde bar rygg. Tenk det! Pleier å bleke hårene i ansiktet for at ansiktet mitt skal se litt "renere" ut, og i sommer prøvde jeg å bleke magen og ryggen, noe som varte i omtrent 3 dager før det svarte håret syntes igjen...

Hva skal jeg gjøre? Har store komplekser med dette, men har virkelig ikke råd til å betale flere tusen på laser! Er desperat! Magen min var absolutt ikke så hårete før, men ble derimot hårete og styggere rundt de siste årene av barneskolen. 

Var hos legen for sjekk av rygg på sykehus for et år tilbake. Holdt på å grine når legen sa jeg måtte ta av meg klærne så han skulle kunne se på ryggen min mens jeg gjorde noen øvelser (i bare undertøy). Alt det håret, pg jeg hadde ikke shava noen sted!!! Dør fortsatt av tanken på det nå.

Legger til bilder så dere kan se hvor ille det er (bildene er dog dårlige og har bleka mye av hårene/voksa beina så alt håret syns ikke ordentlig, er mye verre i virkeligheten)

(Beklager for stygge, kvalmende og sjenerende bilder!!!!)

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Anonymkode: 83cf7...a2d

Synes du ser kjempefin ut jeg ! Ingenting å skamme seg over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

Har en slik maskin og de sier det selv.

Jeg har selv lyse hår og den fungerer fint, men venninner som har mørkere hår får ikke så bra resultat som jeg og de andre lyshårede venninnene mine.

Jeg har også en slik maskin, og der står det i bruksanvisningen at den fungerer best på mørke hår (mot lysest mulig hud, for å unngå brannskader på huden). Det er også det jeg har lest alle andre steder, at jo mørkere hårene er, jo bedre virker laserbehandling. Uansett bør ts søke profesjonell behandling når det er på så store områder. 

Anonymkode: 0714b...955

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjære TS! Jeg har akkurat samme problemet som deg. Jeg er 100% norsk i tillegg, så jeg har lys, blek hud med mørke hår. Hårene mine er ikke tykke nok til at de kan tas med laser dessverre, jeg har sjekket det ut. Jeg har også på selve rumpa og hele kroppen generelt. Veiviseren min barberer jeg. Noe annet har jeg ikke turt å barbere nettopp fordi da er jeg dømt til å gjøre det resten av livet, og det blir verre. Jeg barberte hårene på armene mine i ungdomsårene, så det ble jo verre, men nå når jeg er voksen barberer jeg dem ikke lenger. Armene mine er derimot tatoverte da, så man ser ikke hårene så godt, med andre ord plager det meg ikke så mye. Jeg har spesielt mye på ryggen og korsryggen, en del på selve rumpa og mye på baksiden av lårene, som jeg barberer. 

Men kjenner meg igjen i alt du skriver. Jeg kjenner også jeg blir rasende på mange av kommentarene her, som er med på å bidra til kompleksene dine. Forbaska mennesker som ikke klarer å holde fingrene av tastaturet og som liker å tråkke på folk. Dere burde skamme dere. Er målet deres å hjelpe burde dere fortsatt skamme dere, for dere feiler, miserabelt. 

Spesielt dere som skriver at "nei, dette er ikke normalt". JO. Det er så normalt som man får det. Det er helt normalt at man har ulik mengde kroppshår på kroppen, da inkludert kvinner. Dere som påstår at dette ikke er normalt har ikke sett mange nakne kvinnekropper i deres liv. Dere hadde visst at alle er forskjellige og det trenger ikke bety at man har en sykdom fordi man av genetiske årsaker har mye kroppshår.  


Sjansen for at du får dekket laser er dessverre liten. Dessverre. Det handler ikke bare om at hårene skal være mørke, men de må være tykke nok også, og når du har så mye hår i så stort kvantum skal det uansett godt gjøres at staten tar regninga. Det er synd for både meg og deg, jeg har selv prøvd å fått det dekket men det skjer ikke. Man er uansett aldri garantert at hårene holder seg borte resten fra livet, med andre ord kan du gå gjennom flere laserbehandlinger og likevel få tilbake hårene om noen år. Er man ikke garantert at hårene holder seg borte ved bruk av profesjonell laser utført av fagfolk så er man ikke garantert langvarige resultater om man bruker sånne apparat som man kan få kjøpt også. Tenk på det. 

Jeg vil heller råde deg til å lære deg å leve med det. Jeg er en 28 år gammel kvinne, jeg husker når jeg var i tenårene så slet dette så utrolig mye på selvbildet mitt. Jeg slet også med andre problemer, jeg var veldig psykisk plaget og selvbildet mitt ble ikke bedre når jeg så hvor mye hår jeg hadde på kroppen i forhold til andre kvinner. Jeg har derimot erfart, sett og lært at det finnes drøssevis av kvinner med tilsvarende mengde kroppshår. Jeg og du er såvisst ikke alene. Selv om du kanskje ikke ser noen på byen med tilsvarende hårmengde på kroppen så betyr det ikke at du er den eneste som har så mye hår, for så og si alle som har såpass mye hår på kroppen, de dekker seg til. 

Jeg har hatt sex med mange menn og ingen har kommentert at jeg har mye hår. I forholdene (tidligere, når jeg var i begynnelsen av 20 årene) har jeg påpekt det selv og sagt at jeg skammer meg over det, men de har sagt at det gjør ingenting, de syns ikke det er så mye (her har jeg skjønt de lyver litt da men), og det har ikke hatt noen innvirkning på den seksuelle tenningen og det har aldri vært turn-off for noen. Men så har jeg rota meg borti skikkelige menn da og ikke de som skal peke ut hver eneste feil med dama og som er fisefine på det. Havner du til sengs med en guttunge som liker å prate dritt så får du sikkert høre det. Da er det synd om du skulle ta deg nær av det.

Jeg har sett bilder av mange kvinner med tilsvarende mengde hår på kroppen. Lest om mange kvinner som har problemet, alle har hatt ulik etnisitet. Det finnes mange av dem der ute. I yrket mitt har jeg også sett mange nakne mennesker, hva jeg jobber med er irrelevant, men jeg har sett kvinner med hårete kropp også. Mange av dem, faktisk. 

Jeg har lært meg å leve med det, og skammer meg ikke over det den dag i dag. Nei, jeg går ikke med topper med dyp utringing, jeg går ikke med kjoler som ikke dekker ryggen og jeg viser generelt lite hud. Men det går fint det, jeg føler meg bra for det om. Selvbildet mitt er derimot vanvittig bra og jeg sliter ikke med selvtilliten på lik linje med mange andre kvinner nå til dags, altfor mange sliter med selvtilliten sin og føler seg mindreverdige på grunn av slike bagateller som kroppshår. Jeg har jo følt det slik selv. 

Takk forøvrig for at du delte dette og skrev dette innlegget, det er nok veldig mange damer som ser bildene og tenker "jeg er ikke alene" og blir glade for det. Det kan bidra til at selvbildet økes for mange at man viser at alle er forskjellige! Å barbere leggene, armhulene og slike ting er jo normalt, resten er du dømt til å fortsette å vokse og barbere resten av livet om du tar det skrittet. Husk det før du finner på noe sånt eventuelt. Sender deg en stor klem, jeg kjenner så godt igjen følelsen, og skulle ønske du følte det slik jeg gjør nå. Det er en stor lettelse å akseptere seg selv og være fornøyd med seg selv. 

Anonymkode: 2f1fa...426

Kjempefint at du er så tøff, men jeg ser ingen motsetning i det å akseptere seg selv og kunne være fornøyd med seg selv, og å undersøke om det kan være et underliggende medisinsk problem og om det kan finnes løsninger. Det er vel få her som har påstått at dette m å være en sykdom av noe slag, det som er blitt foreslått er en tur til legen for undersøkelse. Da vil man evt. få utelukket at noe ikke er som det skal. Ja, alle kropper er ulike, men det er heller ikke skammelig å ønske å f.eks. å gjøre hårvekst mindre synlig. Det er ikke skammelig å trene målrettet for å oppnå de synlig fysiske resultatene man ønsker, det er ikke skammelig å farge håret eller sminke seg for å følge at man tar seg bedre ut. Det er ikke skammelig å tatovere seg fordi man synes det er pent og trives best med det. Det tydelige budskapet ditt om å være fornøyd med seg selv og akseptere kroppen sin fullt ut kan etter min mening føre til dobbelskam; man kan oppleve det som vanskelig å ha synlig hårvekst på kroppen, samtidig som man skammer seg over å ville endre det "fordi det er naturlig". Du skriver at "kroppshår er bagateller", det er kanskje det for deg, selv om du skriver at du velger å fjerne en del av det, men kanskje ikke for andre.

Anonymkode: 11a16...497

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjempefint at du er så tøff, men jeg ser ingen motsetning i det å akseptere seg selv og kunne være fornøyd med seg selv, og å undersøke om det kan være et underliggende medisinsk problem og om det kan finnes løsninger. Det er vel få her som har påstått at dette m å være en sykdom av noe slag, det som er blitt foreslått er en tur til legen for undersøkelse. Da vil man evt. få utelukket at noe ikke er som det skal. Ja, alle kropper er ulike, men det er heller ikke skammelig å ønske å f.eks. å gjøre hårvekst mindre synlig. Det er ikke skammelig å trene målrettet for å oppnå de synlig fysiske resultatene man ønsker, det er ikke skammelig å farge håret eller sminke seg for å følge at man tar seg bedre ut. Det er ikke skammelig å tatovere seg fordi man synes det er pent og trives best med det. Det tydelige budskapet ditt om å være fornøyd med seg selv og akseptere kroppen sin fullt ut kan etter min mening føre til dobbelskam; man kan oppleve det som vanskelig å ha synlig hårvekst på kroppen, samtidig som man skammer seg over å ville endre det "fordi det er naturlig". Du skriver at "kroppshår er bagateller", det er kanskje det for deg, selv om du skriver at du velger å fjerne en del av det, men kanskje ikke for andre.

Anonymkode: 11a16...497

Få som har påstått at det er sykdom? Tror kanskje du burde lese tråden igjen... 

Det er ingen som har påstått at det er skammelig å ønske at hårveksten skal bli mindre synlig. Du overanalyserer innlegget mitt og peker ut feil for at trådstarter skal bli enda mer usikker. Vil trådstarter fjerne hårene kan hun gjerne gjøre det, poenget mitt er at det er normalt og at hun burde forstå det. Det gjelder resten av gjengen her inne som greide å lirke utav seg at dette er unormalt, når det så visst ikke er det. Alt mulig rart kan føre til dobbeltskam og dobbelt ditt og dobbelt datt om man vil tenke seg frem til det. Det handler om å gjøre det beste utav situasjonen og ikke overanalysere så fordømt mye at man til slutt sitter i dritten uansett. 

Trådstarer bærer preg av MYE skam rundt kroppshåret og det er veldig trist. Da er det fullt lovlig å hjelpe trådstarter til å forstå at det er normalt og ikke noe man trenger å skamme seg over i håp om at hun forstår det, aksepterer det og kanskje får det lettere med seg selv. Om du ser på det som et problem å uskammeliggjøre noe så enkelt som kroppshår så er det ditt problem. 

Anonymkode: 2f1fa...426

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Få som har påstått at det er sykdom? Tror kanskje du burde lese tråden igjen... 

Det er ingen som har påstått at det er skammelig å ønske at hårveksten skal bli mindre synlig. Du overanalyserer innlegget mitt og peker ut feil for at trådstarter skal bli enda mer usikker. Vil trådstarter fjerne hårene kan hun gjerne gjøre det, poenget mitt er at det er normalt og at hun burde forstå det. Det gjelder resten av gjengen her inne som greide å lirke utav seg at dette er unormalt, når det så visst ikke er det. Alt mulig rart kan føre til dobbeltskam og dobbelt ditt og dobbelt datt om man vil tenke seg frem til det. Det handler om å gjøre det beste utav situasjonen og ikke overanalysere så fordømt mye at man til slutt sitter i dritten uansett. 

Trådstarer bærer preg av MYE skam rundt kroppshåret og det er veldig trist. Da er det fullt lovlig å hjelpe trådstarter til å forstå at det er normalt og ikke noe man trenger å skamme seg over i håp om at hun forstår det, aksepterer det og kanskje får det lettere med seg selv. Om du ser på det som et problem å uskammeliggjøre noe så enkelt som kroppshår så er det ditt problem. 

Anonymkode: 2f1fa...426

My bad, trodde dette var et diskusjonsforum. Det blir forøvrig litt for lavt å bruke stråmenn.

Anonymkode: 11a16...497

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Glemte forresten å si at jeg tok 6 blodprøver før sommeren, men det var for å sjekke blod og jernet (fant ut at jeg har lav blodprosent og lite jern), men skulle ikke slikt vist seg på prøven da? Sjekket for masse annet inkl. stoffskifte så vet ikke..

Den største grunnen til at jeg btw ikke tør å dra til lege er at jeg ikke er norsk, og er redd for å vise kroppen og deretter få beskjed om at ingenting kan gjøres og at laser ikke kan dekkes...

Anonymkode: 83cf7...a2d

Hei:) det er ikke sikkert de har sjekket blodprøvene opp mot hormoner, med mindre det er spesifisert at det også skal sjekkes:) 

Ta sjansen på å besøke legen, du kan jo ta med deg en venninne du stoler på:) og hvis resultatet blir uønsket kan man jo besøke en annen lege:) det ordner seg :) 

Anonymkode: 67fb8...6a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mysticgirl

Jeg synes du var kjempefin TS. E r mange jenter som har mye hårvekst. Har ei venninne med masse hår på ryggen og ei som har bart og må barbere seg både der og på haka. Det er nok mye mer vanlig enn man tror, men folk er flinke å skjule hårveksten sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Få som har påstått at det er sykdom? Tror kanskje du burde lese tråden igjen... 

Det er ingen som har påstått at det er skammelig å ønske at hårveksten skal bli mindre synlig. Du overanalyserer innlegget mitt og peker ut feil for at trådstarter skal bli enda mer usikker. Vil trådstarter fjerne hårene kan hun gjerne gjøre det, poenget mitt er at det er normalt og at hun burde forstå det. Det gjelder resten av gjengen her inne som greide å lirke utav seg at dette er unormalt, når det så visst ikke er det. Alt mulig rart kan føre til dobbeltskam og dobbelt ditt og dobbelt datt om man vil tenke seg frem til det. Det handler om å gjøre det beste utav situasjonen og ikke overanalysere så fordømt mye at man til slutt sitter i dritten uansett. 

Trådstarer bærer preg av MYE skam rundt kroppshåret og det er veldig trist. Da er det fullt lovlig å hjelpe trådstarter til å forstå at det er normalt og ikke noe man trenger å skamme seg over i håp om at hun forstår det, aksepterer det og kanskje får det lettere med seg selv. Om du ser på det som et problem å uskammeliggjøre noe så enkelt som kroppshår så er det ditt problem. 

Anonymkode: 2f1fa...426

Med mindre du er lege som har undersøkt ts, så har du ikke noe grunnlag for å påstå at det ikke skyldes sykdom. Det er en mulighet, og den bør man utelukke for å hindre skade. Visse sykdommer kan man få økt hårvekst av. Jeg synes personen du svarer har gode poeng med dobbeltskam. Ikke bare skal man skamme seg over håret, man skal jammen skamme seg over sin egen skam også. 

Anonymkode: 0714b...955

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...