Gå til innhold

Jente, men ekstremt mye kroppshår (bilder)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En av foreldrene mine er fra Midtøsten. Har også mye hårvekst. Har mast på leger i flere år om å få dekket hårfjerning. Eneste en kan få dekket, er hårvekst i ansiktet. Er ganske tragisk igrunn, men er vist slik reglene er.

Anonymkode: e999f...495

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror at en lege lett vil forstå at du synes dette er vanskelig. Det går an å åpne samtalen med dette, vær ærlig og si "du, jeg synes dette skikkelig, skikkelig vanskelig". Ville det være enklere å gå til en mannlig eller kvinnelig lege, tror du? Har du helsesøster på skolen du går? Hvis du er student kan kanskje studenthelsetjenesten være noe? 

En annen ting: Er det noen som vet at du føler det på den måten? Hvis det er det, kanskje du kan ta med den en person til legen? 

Anonymkode: 11a16...497

Går vgs og har helseøster så vurderer å dra til henne først. Min mor og forsåvidy far vet om dette, men foretrekker nok å dra alene ang. dette. Blir bare for flaut.

Leste den linken som er postet på første og der sto det noe med at undersøkelser kan innebære å måtte ta vaginal ultralyd og dra til gyno generelt. Det er jeg iaf ikke komfortabel med! Hvis jeg må det vil jeg hvertfall ikke dra til legen.... Virker sikkert barnslig, men dessverre er det slik at jeg må ha "jomfruhinne" når jeg gifter meg (er muslim, men ingen i familien er troende. Likevel forventes det at jeg venter med sex og ingen vil tro meg hvis jeg ikke har hinne. Har hørt man sjekkes før man gifter seg, men aner ikke om det bare er for å skremme). Så ja altså vil ikke dra til gyno av den grunn... Herregud for et kaos av et liv jeg har...

Anonymkode: 83cf7...a2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

En av foreldrene mine er fra Midtøsten. Har også mye hårvekst. Har mast på leger i flere år om å få dekket hårfjerning. Eneste en kan få dekket, er hårvekst i ansiktet. Er ganske tragisk igrunn, men er vist slik reglene er.

Anonymkode: e999f...495

Men å få dekket ansiktet er jo noe det da. Gjorde du det? Hvis jeg får mulighet sier jeg gladlig ja, det er bedre enn ingenting!

Anonymkode: 83cf7...a2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

En av foreldrene mine er fra Midtøsten. Har også mye hårvekst. Har mast på leger i flere år om å få dekket hårfjerning. Eneste en kan få dekket, er hårvekst i ansiktet. Er ganske tragisk igrunn, men er vist slik reglene er.

Anonymkode: e999f...495

Venninna mi fikk dekket både ansikt, mage og armene..

Anonymkode: 28982...01a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Går vgs og har helseøster så vurderer å dra til henne først. Min mor og forsåvidy far vet om dette, men foretrekker nok å dra alene ang. dette. Blir bare for flaut.

Leste den linken som er postet på første og der sto det noe med at undersøkelser kan innebære å måtte ta vaginal ultralyd og dra til gyno generelt. Det er jeg iaf ikke komfortabel med! Hvis jeg må det vil jeg hvertfall ikke dra til legen.... Virker sikkert barnslig, men dessverre er det slik at jeg må ha "jomfruhinne" når jeg gifter meg (er muslim, men ingen i familien er troende. Likevel forventes det at jeg venter med sex og ingen vil tro meg hvis jeg ikke har hinne. Har hørt man sjekkes før man gifter seg, men aner ikke om det bare er for å skremme). Så ja altså vil ikke dra til gyno av den grunn... Herregud for et kaos av et liv jeg har...

Anonymkode: 83cf7...a2d

https://www.ung.no/helse/3014_Myten_om_jomfruhinna.html

Anonymkode: 11a16...497

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd voksing TS, når man vokser ofte så vil hårene til slutt slutte å vokse ut eller vokse ut mye saktere?    Det er dyrt det også...men tenkte kanskje at du kunne har prøvd voksing på de stedene som var mest synlig med klær på.  Armer, øvre del av overkroppen, legger og lår osv. Voksing er litt smertefullt men det blir mindre smertefullt jo oftere man vokser. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, DreamOn skrev:

Dette hjelper ikke TS overhodet.  I dagens samfunn skal kvinner ha mindre kroppshår enn en jente på 10 år, hvordan skal da TS tørre å vise seg ute blandt folk med dette helt syke idealet??  

Bestill en legetime TS,  vis kroppen din til legen og forklar så godt du kan hvordan du har det.  Det er kanskje mulig at du kan få laserbehandling dekket.  

Synes du det er til større hjelp at vi fortsetter å underbygge dette hårhysteriet, altså? 

Javel, carry on ladies. Veien å gå er åpenbart å underkaste seg alle idealer og la de råde over kroppene våres.

 

Anonymkode: f86c5...52d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet det og du vet det, men prøv å fortell det til min far og min fremtidige ektemann (hvis han er muslim, får velge ektemann selv hah) og alle andre muslimer i verden. Jomfruhinba brukes for å skremme jenter, og det funker godt.

3 minutter siden, DreamOn skrev:

Har du prøvd voksing TS, når man vokser ofte så vil hårene til slutt slutte å vokse ut eller vokse ut mye saktere?    Det er dyrt det også...men tenkte kanskje at du kunne har prøvd voksing på de stedene som var mest synlig med klær på.  Armer, øvre del av overkroppen, legger og lår osv. Voksing er litt smertefullt men det blir mindre smertefullt jo oftere man vokser. 

Vokser mye om sommeren, men klarer ikke selv (voondt) så mor gjør det for meg men hun har ikke tid pga. jobb og søsknene mine... Kan ikke dra til salong heller, det blir fooor dyrt. Men du har rett i at voksing er effektivt! Kanskje jeg skal prøve å vokse ryggen...

Anonymkode: 83cf7...a2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar alle sammen. Trist å lese at enkelte av deres venninner også har det slik cs. Er virkelig vanskelig. Jeg har ikke latt en eneste venn se kroppen min etter ungdomsskolen, redd for å bli dømt.

Vil gjerne dra til legen, men tør ikke! Er så sinnssykt flaut. Alt annet ved meg er jo helt normalt, er bare håret som minner om mens hårvekst. Ligner jo nesten på min far! Er så sjenerende, så vil liksom ikke dra til legen og vise frem magen, selvom det også er eneste løsning...

Anonymkode: 83cf7...a2d

Du skal ikke være redd for å gå til legen med litt ekstra hår!! Tenk alt det flaue folk går til legen med, dette er ikke noe du bør være flau over.. Jeg var selv hos gynekolog sist uke og grua meg masse til å liksom vise underlivet! Det var hårete og rødt av soppinfeksjon, jeg var kjempenervøs! Likevel gikk det veldig fint og jeg var kjempeglad etterpå for at jeg hadde gjort det! Tenkt alt legen ser i løpet av en dag.. De ser på hemoroider i gamle hårete rumper, de stikker hull på byller og blemmer til det tyter gult puss ut, de ser på flass, utslett, kviser, slim og snørr.. Hår er jo helt ufarlig og uskyldig! Uansett om de finner en årsak eller ikke, så har du i alle fall prøvd :) Og ps: jeg er nordisk og lys i huden, jeg har også ekstra hår her og der.. Lange, mørke under navlen og rundt brystvorten feks. Og på innsiden av lårene. Man føler seg ofte veldig alene om slike problemer, men så er det bare det at vi alle er så flinke til å skjule problemene våre for hverandre! Har ikke så mye å si, men det finnes hjelp uansett, du må bare oppsøke den :) Det hørtes ikke greit ut å ha det sånn at du ikke tør vise deg i garderoben, feks.. Lykke til :)

Anonymkode: 69b86...ee3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg. Synes virkelig du skal dra til legen for å prøve å få hjelp videre. Kanskje moren din vil bli med?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet det og du vet det, men prøv å fortell det til min far og min fremtidige ektemann (hvis han er muslim, får velge ektemann selv hah) og alle andre muslimer i verden. Jomfruhinba brukes for å skremme jenter, og det funker godt.

 

Anonymkode: 83cf7...a2d

Du får ikke noe mer eller mindre jomfruhinne etter en gynekologisk undersøkelse. Ingen andre enn deg og legen trenger å vite om det, engang. Men ville ikke din far eller din kommende ektemann ville at du skulle undersøke om det er noe som kanskje ikke er som det skal være med deg og om du evt. har en underliggende sykdom?

Anonymkode: 11a16...497

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går vgs og har helseøster så vurderer å dra til henne først. Min mor og forsåvidy far vet om dette, men foretrekker nok å dra alene ang. dette. Blir bare for flaut.

Leste den linken som er postet på første og der sto det noe med at undersøkelser kan innebære å måtte ta vaginal ultralyd og dra til gyno generelt. Det er jeg iaf ikke komfortabel med! Hvis jeg må det vil jeg hvertfall ikke dra til legen.... Virker sikkert barnslig, men dessverre er det slik at jeg må ha "jomfruhinne" når jeg gifter meg (er muslim, men ingen i familien er troende. Likevel forventes det at jeg venter med sex og ingen vil tro meg hvis jeg ikke har hinne. Har hørt man sjekkes før man gifter seg, men aner ikke om det bare er for å skremme). Så ja altså vil ikke dra til gyno av den grunn... Herregud for et kaos av et liv jeg har...

Anonymkode: 83cf7...a2d

Ikke tenk på dette enda, dra først til legen og ta blodprøver. Forklar at du ikke vil ta gynekologisk undersøkelse om de foreslår det. Vil tro de uansett ikke gjør det på noen som er jomfru før det er absolutt nødvendig. Jeg var også til legen for en stund siden pga økt behåring og da tok jeg bare blodprøver hos fastlegen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes du det er til større hjelp at vi fortsetter å underbygge dette hårhysteriet, altså? 

Javel, carry on ladies. Veien å gå er åpenbart å underkaste seg alle idealer og la de råde over kroppene våres.

 

Anonymkode: f86c5...52d

Jeg kan til dels se poenget ditt, men jeg ser ikke at å mistrives med økt behåring på kroppen, et ønske om å gjøre noe med det, et ønske om å finne ut om det skyldes et underliggende medisinsk problem og hvilke mulige implikasjoner dette vil kunne ha og om det kan finnes en løsning, er det samme som å "åpenbart underkaste seg alle idealer og la disse råde over kroppene våre".

Anonymkode: 11a16...497

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS. 

Helt ærlig. Etter å ha lest innlegget ditt så forventet jeg faktisk at det skulle være mye mye mye verre. Altså, jeg skjønner at du har problemer med hårveksten din men jeg har sett kvinner som har vært mer hårete enn det bildene dine viser. 

I første omgang så anbefaler jeg deg å bytte lege hvis du ikke er komfortabel med å gå til den du har med dette. Du kan enkelt gjøre det over nett. Finn ut hvor landet ligger og ta så neste steg ut fra det. 

Husk at du faktisk har mange muligheter til å løse dette problemet ditt, prøv å finne ut hvilket som trolig er det beste før du gjør noe. 

Du har jo klart deg fint til nå så bare bruk litt tid på kartlegging og så hopp i det. Dette finner du fint ut av :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men å få dekket ansiktet er jo noe det da. Gjorde du det? Hvis jeg får mulighet sier jeg gladlig ja, det er bedre enn ingenting!

Anonymkode: 83cf7...a2d

 

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men å få dekket ansiktet er jo noe det da. Gjorde du det? Hvis jeg får mulighet sier jeg gladlig ja, det er bedre enn ingenting!

Anonymkode: 83cf7...a2d

Jeg har ikke så mye i ansiktet. Mest på kroppen. Så har ikke gjort det nei. Mener at legen sa at om hårveksten kom av noe hormonelt, eks pco. Så fikk en dekket det.

Anonymkode: e999f...495

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Venninna mi fikk dekket både ansikt, mage og armene..

Anonymkode: 28982...01a

Så bra at hun fikk dekket det😊. Vet du om det er noe spesielt som gjør at hun hadde mye hårvekst? Sykdom ol?

Anonymkode: e999f...495

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde en del jenter fra midtøsten i klassen på ungdomsskolen. De fleste gikk moderne kledd og gikk i t-skjorte os.v., og husker at noen av dem hadde veldig mye hår, men ikke alle. Tror ikke du trenger å føle deg unormal, eller at noe er galt med deg. Hvis du har mye pigment i hårsekkene så får du mørke hår.
Jeg mener forresten ikke noe rasistisk ved dette, disse jentene hadde mange andre gode egenskaper og vakre trekk, og vakkert tykt hår. 
Har også en venninne fra sør-amerika, og en fra India, som vokser armene jevnlig.
Men om du omgås mange nordmenn som har tynt lyst hår så kan du lett føle deg unormal, men det er du nok ikke. :) Litt som at hvis du bor i et land hvor alle er 5 meter høye så føler du deg lav, selv om du egentlig er normal.
Det føles sikkert kjipt om din bror har mindre hår, men det kan jo variere innad i familien. Kan hende han får mer med alderen og.

Endret av blæddi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en trøst så synes jeg ikke det er "stygt" med hår på kroppen, det er bare uvant/uvanlig. Men jeg tenker ikke "æsj" eller tenker noe negativt om det. Jeg vet det ikke hjelper for deg, for det plager deg uansett, men tro meg at folk flest bryr seg ikke så mye om sånt. De som bryr seg er sånne som alltid finner "feil" med andre og må kommentere det, samtidig som de selv er langt fra perfekte.

På en måte er det litt enklere når det "bare" er hår. Kan ikke du dra til legen og hvis du ikke vil ta gynekologisk undersøkelse så kan du spørre om det er mulig å sjekke uten ? Det er sikkert en løsning på det sånn at du føler deg mer komfortabel med deg selv:) 

Anonymkode: 5e916...d17

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://martheborge.blogg.no/1415630824_marthe_tester__silkn_.html

Hva med permanent laserfjerning på egenhånd? Ser her at Marthe Borge sier at det fungerte - og hvem vet? Det gjør kanskje det. Det er jo et alternativ som er verdt å teste. Ser en slik en kostet rundt 1000 kroner..

Anonymkode: b8d2e...910

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverken du eller kroppen din er stygg eller kvalmende som du skriver. Det må du aldri tro! Folk er generelt fæle, og unger og ungdom er ekstra fæle - de finner de noe som er bittelitt ulik seg selv så hakker det i stykker. At noen er fæle mot deg gjør ikke deg til et stygt menneske, det gjør heller ikke kroppen din til noe stygt. 

Samfunnet i dag har en idé om at kvinner skal være hårløse, eller tilnærmet hårløse. Hår på en kvinnekropp blir av både menn og kvinner sett på som upassende - selv om det er det mest naturlige i hele verden. Kropper har hår - de har alltid hatt det, og vil alltid ha det, samme hvor mange ganger vi barberer oss eller forsøker å fjerne det permanent. 

De færreste av oss tør å gå mot strømmen, og de færreste av oss klarer å innfinne oss med at vi er som vi er: Hårete og kvinner - i en og samme kropp. Vi gjør som alle de rundt oss forventer, vi barberer oss og vi ser på våre egne hår som noe som ikke passer på vår egen kropp. 

Ettersom de aller fleste gjør nettopp det, så finnes det uendelige muligheter for å fjerne hårene på kroppen. Det er jo en egen, stor industri. Folk har tjent seg søkkrike på at sånne som du og jeg skal føle at kroppshårene våre er noe feil, og gå til det skritt å fjerne dem. 

Du har altså to valg: Stå i mot røkla, omfavne deg selv og dine kroppshår og la det gro som det er. Eller: Besøke en hudlege som vil kunne gi deg råd for den beste fjerningen av kroppshår. 

Jeg prøvde på det første, men må dessverre innrømme at jeg - selv om jeg var svært innbitt på at dette skulle jeg klare, og jeg skulle ikke være som alle andre som fjernet kroppshårene sine, tilslutt, etter noen år med fri vekst, gav tapt og barberte meg... Det er ikke lett å være den som skal gå mot strømmen, så om du velger å fjerne kroppshårene dine så er jeg den siste som skal dømme deg. Bare husk at kroppshårene dine hverken gjør deg eller kroppen din stygg. 

Ønsker deg alt godt! 

Endret av Evans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...