Gå til innhold

Skuffet av kjønn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den ‎18‎.‎08‎.‎2016 at 10.49, Kala skrev:

Og hva har dette med temaet å gjøre, herr bitter mann? Finn noe annet å bruke tiden din på 😉 dette er sjeldent jeg skriver, men nå passet det så fint; LOL

I en vestlig verden hvor kvinner har det seksuelle overtaket synes jeg det er betimelig å påpeke dette faktum.

Ellers kan du kalle ned innvandringsgenerert islam når du måtte ønske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi ønsket ikke å vite kjønn før fødselen, men jeg var sååå innstilt på at det var en gutt hele veien. Når legen skulle annonsere kjønnet, så var jeg helt sikker på at han skulle si det ble ei jente, og jeg ble faktisk litt skuffet. Skammet meg sånn over det etterpå, det viktigste er jo et friskt barn.

Magefølelsen tok ikke feil altså, det kom en liten guttepjokk, og jeg elsker å være mammaen hans, men det ville jeg gjort uansett hvilket kjønn eller eventuelle  "lyter" barnet skulle hatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 17.8.2016 at 9.15, Dorey skrev:

Hva er greia med at alle vil ha jenter, egentlig? 

De ønsker seg en "dukke" som de kan pynte?

Anonymkode: 6b00c...709

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsket meg gutt, da jeg er en jente som bare har hatt kamerater gjennom oppveksten. Da ul viste jente, gråt jeg den dagen. Hatet rosa og prinsesser 😅 Men dagen etter var dette gått over, og i dag har jeg verdens aller nydeligste kosejente, som ofte pyntes i rosa og med sløyfer. Jeg trodde aldri at jeg skulle bli en ''prinsessemamma'', men det er jeg, og det er suuuperkos!!!! Vet foressten om flere venninner som ønsket seg jenter men som fikk gutter, men selvfølgelig elsker de guttene sine nå 😉

Anonymkode: e28e7...ee3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en venninne som gikk helt i graven når hun fant ut at hun ventet gutt nr to. Jeg hadde lyst til å filleriste henne. Her måtte vi gjennom flere runder med ivf for å få det til også klagde hun (i mange måneder) fordi nr 2 ikke var jente. :angry: Verste var at mormoren klagde like mye. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Pentu skrev:

Hadde en venninne som gikk helt i graven når hun fant ut at hun ventet gutt nr to. Jeg hadde lyst til å filleriste henne. Her måtte vi gjennom flere runder med ivf for å få det til også klagde hun (i mange måneder) fordi nr 2 ikke var jente. :angry: Verste var at mormoren klagde like mye. 

Enig i at dette er både overfladisk og, hvis hun visste om deres IVF-runder, hensynsløst. Venter selv gutt nummer tre, og ville nok hatt problemer med å la være å si akkurat hva jeg mente hvis det var min venninne. Og jeg har ikke vært nødt til å benytte meg av IVF engang. Folk burde være takknemlige over at de får BARN, ikke henge seg opp i kjønn!

Anonymkode: 02559...277

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Den 23.8.2016 at 18.36, Jus sanguinis skrev:

I en vestlig verden hvor kvinner har det seksuelle overtaket synes jeg det er betimelig å påpeke dette faktum.

Ellers kan du kalle ned innvandringsgenerert islam når du måtte ønske.

Har du røyka sokkene dine, eller noe lignende? Jeg klarer ikke å ta det du skriver seriøst. Artig er du nå da hvertfall. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg ble skuffa da jeg sjønte jeg skulle ha gutt ,men de var fordi jeg hadde sett for meg samme forhold som jeg hadde til lillesøster i oppveksten,.. men de ga seg etter fødselen heldigvis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 17. august 2016 at 9.05, AnonymBruker skrev:

Jeg har kjent på akkurat det samme! Har termin om noen uker og er fortsatt litt skuffet og lei meg over at det er gutt og ikke jenta mi, har felt noen tårer. Litt sårt å se på alle gutteklærne han har fått. En del av meg håper ul har vist feil, men uansett så vil jeg nok elske han <3 

Anonymkode: 6ae42...e15

"…vil nok elske han" det høres rimelig koselig ut...:sprettoy:

Anonymkode: 27521...d7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninna mi ventet en jente under hele svangerskapet (sa UL), når ungen kom ut så var det en gutt! Lurer på hvordan det har måttet føltes og knyttet seg til en jente som aldri var der! Fryktelig rart at UL kan ta så feil i blant! Gutten er iværtfall helt nydelig:laugh:

Endret av 1Cecilie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 17. august 2016 at 9.15, Dorey skrev:

Hva er greia med at alle vil ha jenter, egentlig? 

Jeg vil ha gutt 🙋🏼

Anonymkode: a75e3...081

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 18.8.2016 at 7.55, AnonymBruker skrev:

Aner ikke. Som mamma til (snart) tre gutter blir jeg alltid like trist av slike tråder. Synes virkelig noen at gutter er mindre verdt? Eller er det at man mister muligheten til å handle rosa, glitter og tyll? Får mindre oppmerksomhet fordi barnet ikke anses som "like vakkert?" Hvorfor bedømmes jenter etter utseendet, men gutter ut fra det de gjør? Noen sier til og med det er bedre å være mormor enn farmor!

Skremmende holdninger. Og tydelig at enkelte bør tenke litt mer over hva som er viktig her i livet - særlig ift å få barn. 

Anonymkode: 02559...277

Jeg tror det handler mest om gjenkjennelse, at man foretrekker det kjente. Menn vil ha sønner, kvinner vil ha døtre. Ofte altså, selvfølgelig ikke alltid. Kanskje også fordi jentene har rykte på seg for å være roligere enn guttene. Selv fikk jeg lett panikk da ultralyden viste at det ble en gutt. Det hadde ingenting med rosa dukkedrømmer eller mannshat å gjøre. Det var det at jeg ikke hadde den fjerneste anelse om hvordan man oppdrar en sønn og hva han ville trenge som gjorde meg urolig. Heldigvis går de tingene av seg selv, og man lærer seg å forstå ungen sin uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...