Gå til innhold

Samboer nekter å ha kontakt med sitt første barn...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Biloba skrev:

Nybakte mødre får prioritert psykolog ved fødselsdepresjon fordi de skal makte å ta seg av barnet på en god måte. Depresjon går ut over omsorgsevnen, som barnet er avgengig av for å få en normal emosjonell og sosial utvikling.

Det er mange psykisk syke som bør komme foran i psykologkøen heller enn en som nekter å forholde seg til at han har blitt rammet av en kjent biologisk prosess - sex kan føre til barn. Gjennom bevisst løgn fra kvinnen, men også av de vanligere grunnene at begge er sløve og tar sjansen, at en pille er glemt (ekstremt vanlig for alle medisiner), at en urolig mage ikke har absorbert pillen godt, eller at pillen ikke hos alle undertrykker eggløsningen slik den skal. Noen blir faktisk gravide ved perfekt bruk.

Kvinner kan velge abort ja, men i og med at abort betyr å ta livet av fosteret, er det for mange et samvittighetsspørsmål. Ingen har plikt til å ta abort, og det må også menn innse konsekvensen av og gjøre sine valg ut fra. Jeg ville aldri tatt abort om det så var en ons, av samvittighetsgrunner. Et evt barn ville ha samme behov som alle andre barn, uavhengig av om faren var for abort eller ikke. Du taler for å gå imot selve FNs barnekonvensjon, som gir barn rett til å kjenne og få omsorg fra sine biologiske foreldre. 

Ts, jeg kjenner et barn som er uønsket av far (etter fødsel, pga brudd med moren). Barnet har likevel fått etablert kontakt med biologiske besteforeldre og tanter/onkler, selv om faren har meldt seg ut. Jeg ville latt søsken treffes, hvis moren er enig. Familien rundt må selv få bestemme om de også ønsker å snu ryggen til det uskyldige barnet, eller om de vil bry seg. Dere andre kan gjøre deres del for barnet. 

Veldig bra svar, tusen takk! Hilsen TS

Anonymkode: 864d3...0b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS, ikke bry deg om at flere her skriver nedsettende om mannen din. Det er du som kjenner ham, og som har valgt ham. Jeg synes det er flott at du ønsker at søsknene skal få bli kjent med hverandre. Hør med mannen din om det er greit for ham at du står for all kontakt med exen og det andre barnet. han trenger ikke å bli involvert. Så kan du og ditt barn bli kjent med det barnet hjemke hos exen, eventuelt hjemme hos dere når han ikke er til stede. Du og hans ex kan ha et ok forhold, selv om ikke han er med. Kanskje kan du også være et bindeledd mellom dette barnet og dets besteforeldre på hans side. 

 

Jeg syns du har de rette holdningene, stå på!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han mannen din høres ut som en skikkelig kjernekar! 

Anonymkode: a0534...544

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 14 August 2016 at 0.42, O.G. skrev:

Jeg kan underskrive denne. Du bør la dette barnet og mora være ifred, de har ikke godt av å ha noe med samboeren din å gjøre.

Moren og barnet kan jo ha kontakt med Ts og Ts sitt barn med den steile barnefaren?

Synes Ts virker veldig fornuftig i dette her tross en samboer som viser noen fryktelig utiltakebde sider. Håper han skjønner hvor usselt det er å la barnet betale prisen, for hans eget feilskjær, han ble vel ikke akkurat voldtatt og han skulle vært utrolig TAKKNEMLIG for at det ikke ble en showstopper for Ts, men at hun faktisk er klok og raus nok til å ønske dette barnet kontakt med sin far. Takker han ja til den rausheten vil alt være løst for ham, men i steden for så velger han å nøre oppunder sin egen selvmedlidenhet og er bare hevngjerrig og utakknemlig. Jeg ville tatt kontakt med barnematen og spurt om hun vil at barna skal ha en relasjon og gitt katten i hva mannen synes, og gått fra ham om han ikke godtok dette.

Anonymkode: 04f21...628

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vurderer å ta kontakt med barnets mor... Hilsen TS

Anonymkode: 864d3...0b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 15.8.2016 at 14.10, Hulderen skrev:

TS, ikke bry deg om at flere her skriver nedsettende om mannen din. Det er du som kjenner ham, og som har valgt ham. Jeg synes det er flott at du ønsker at søsknene skal få bli kjent med hverandre. Hør med mannen din om det er greit for ham at du står for all kontakt med exen og det andre barnet. han trenger ikke å bli involvert. Så kan du og ditt barn bli kjent med det barnet hjemke hos exen, eventuelt hjemme hos dere når han ikke er til stede. Du og hans ex kan ha et ok forhold, selv om ikke han er med. Kanskje kan du også være et bindeledd mellom dette barnet og dets besteforeldre på hans side. 

 

Jeg syns du har de rette holdningene, stå på!

Det er nå i og for seg greit det du skriver. Men hva sier mannen til TS. om dette? Noen vil vel hevde han ikke trenger bry seg. Det er ikke hans sak ovs.  Men han er far til barnet han og TS, har sammen. Så han har faktisk noe å si om TS. tar med felles barn til barnet han har med ONS damen. Kanskje det blir slutt på dette forholdet med om TS. gjør dette?

En skal huske denne hendelsen med ONS.damen stikker dypt, og det plager nok mannen til TS, voldsomt mye. Dette barnet er kanskje en psykisk belastning for mannen til TS, Det er ikke lett å være fornuftig når det vonde stikker så dypt at det er blitt slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den Sunday, August 14, 2016 at 0.00, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk inn i et forhold med en mann som ventet barn med en annen kvinne. Disse to snakker ikke sammen, og min samboer er svært bitter på denne kvinnen, da han mener at hun lurte han til å bli gravid. Nå har vi selv fått barn sammen, og jeg vil gjerne at disse to barna som er søsken, skal få mulighet til å bli kjent med hverandre. Samboeren min nekter å ha noe med sitt første barn å gjøre. Hvordan skal jeg gå frem for å få han til å endre mening? 

Anonymkode: 864d3...0b0

Folk som ikke ønsker barn, bruker gummi. F...for en furten fyr

Anonymkode: b3105...ff8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 8/15/2016 at 2.16, AnonymBruker skrev:

Jeg får helt fnatt av menn som hevder at de har blitt lurt til å gjøre en kvinne gravid. Jeg tar slike utsagn med en stor klype salt. Man er klar over konsekvensene ved å ha sex, og begge har et ansvar når det gjelder bruk av prevensjon. Slike menn fremstår for meg som usle, og jeg forstår ikke at en kvinne kan finne en mann som åpenlyst legger ut om dette, og hvor bitter han er på denne kvinnen, som særlig attraktiv. 

Videre synes jeg det er helt absurd at du legger deg opp i at disse søskenene må bli kjent med hverandre. Dette andre barnet har da ingen relasjon til faren sin, og ei heller deg. Selv om de er halvsøsken biologisk sett ser jeg ikke det behovet for å føre sammen en familie som åpenbart ikke vil ha noe med hverandre å gjøre. Dersom du vil at barnet deres skal ha søsken får dere heller vurdere et nytt barn. 

 

Anonymkode: 28fbb...9d9

Enig. Det er helt lavmål og drive å sutre istedet for å ta ansvar for egne handlinger. Det eksisterer bare ikke at kvinner "tvinger menn til å bli fedre".

Anonymkode: 4c7a3...9b9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Peter007 skrev:

Det er nå i og for seg greit det du skriver. Men hva sier mannen til TS. om dette? Noen vil vel hevde han ikke trenger bry seg. Det er ikke hans sak ovs.  Men han er far til barnet han og TS, har sammen. Så han har faktisk noe å si om TS. tar med felles barn til barnet han har med ONS damen. Kanskje det blir slutt på dette forholdet med om TS. gjør dette?

En skal huske denne hendelsen med ONS.damen stikker dypt, og det plager nok mannen til TS, voldsomt mye. Dette barnet er kanskje en psykisk belastning for mannen til TS, Det er ikke lett å være fornuftig når det vonde stikker så dypt at det er blitt slik.

Ts trenger ikke mannens tillatelse for å ha playdates med en annen mor og hennes barn. 

Han kan heller ikke kreve at resten av slekten skal fornekte ett av sine medlemmer, uansett hvor mye han ønsker å stikke hodet i sanden og late som om barnet ikke finnes. Barnet blir ikke borte, og partner og slekt er ikke hans eiendom. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 14. august 2016 at 1.12, O.G. skrev:

Juridisk abort når fyren ikke gjorde en skit for å forhindre graviditeten. Nei, det blir for dumt.

Hvorfor det? Blir aldri stilt spørsmål til en kvinne  før en abort om hvilke tiltak hun har gjort for å unngå graviditeten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 15. august 2016 at 9.42, EvaLena skrev:

Herregud for en hjernedød mann og han valgte du å satse på????  :hakeslepp:

Jeg gir meg ende over, hjernedøde er dere begge to

Tror ikke det er såveldig mye i hjernen til den som postet dette innlegget fra EvaLenas profil heller. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med dem som skriver at du ikke skal høre på dem som snakker nedsettende om mannen din. Angående spekulasjoner rundt planlagt graviditet kan jeg tilføye at jeg faktisk vet om kvinner som bevisst forsøker å bli gravide via ONS. Kondom-ok, ville selvsagt vært lurt å bruke, men hvis dama f.eks har sagt hun bruker p-pille bruker menn å stole på det. På samme måte som hvis mannen sier han tar på kondom antar vi at han ikke har klippet hull i den for å kunne befolke verden med miniversjoner av ham selv.

Respekter at mannen din ikke vil ha kontakt med barnet. Dersom du tar kontakt med barnet vil han kunne føle seg utilstrekkelig, og det kan gå ut overs deres forhold og felles barn.  La ham selv få bestemme hvordan han vil takle dette. Kanskje endrer han mening, men ikke forvent det. 

Det kan være sårt for barnet hans å ha kontakt med deg og deres barn dersom faren ikke bryr seg. Det vil da være mer tydelig at faren unngår kontakt. 

Barnet ditt og hans barn lider ikke av å ikke ha kontakt med et halvsøsken de ikke har noe forhold til. Hvis barna ønsker å ha kontakt med hverandre når de blir større vil de nok finne en måte å få det til på😊

Du kjenner kanskje ikke barnemora heller..? Ikke godt å vite hvordan hun vil forholde seg til deg på sikt om du tar kontakt. Hvis hun plutselig forventer at barnet skal ha fast samvær vil det igjen være veldig sårt for barnet om det kommer frem at far ikke vil det. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har null med deg å gjøre og du viste hva du gikk til når du ble sammen med han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 14. august 2016 at 0.00, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk inn i et forhold med en mann som ventet barn med en annen kvinne. Disse to snakker ikke sammen, og min samboer er svært bitter på denne kvinnen, da han mener at hun lurte han til å bli gravid. Nå har vi selv fått barn sammen, og jeg vil gjerne at disse to barna som er søsken, skal få mulighet til å bli kjent med hverandre. Samboeren min nekter å ha noe med sitt første barn å gjøre. Hvordan skal jeg gå frem for å få han til å endre mening? 

Anonymkode: 864d3...0b0

jeg syns du skal la det være som det er . Ingen vits i å prøve å presse noen til å ha kontakt. Det kan ende opp med bråk og problemer for begge parter. Vær lykkelig og la tiden gå sin gang. Når barna blir større, kan det hende ting endrer seg uten anstrengelser fra din side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke se for meg at dere kan greie å holde dette skjult for deres barn resten av livet. Og hva da? Om jeg hadde funnet ut at jeg hadde et søsken der ute et sted, som jeg ikke fikk bli kjent med fordi faren vår (!) nektet å ha noe med min søster eller bror å gjøre.... Nei, da hadde det blitt veldig vanskelig for meg å ha noe kontakt med faren min, gitt.

Anonymkode: a2c9d...2a6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, KG deltager skrev:

Hvorfor det? Blir aldri stilt spørsmål til en kvinne  før en abort om hvilke tiltak hun har gjort for å unngå graviditeten..

Det stemmer, men forutsetningen er at det tidlige fosteret ikke blir tilkjent menneskerettigheter eller juridisk vern, det regnes ikke som en person. 

Når barnet først er født, har både mor og far plikter, enten de ønsket eller ikke ønsket graviditeten.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tja..man kan jo ikke tvinge fyren til å ha kontakt med barnet hvis han ikke ønsker det. Selv om det er synd at dette skal gå ut over et uskyldig barn. Ungen har jo ikke bedt om dette. Utrolig ufølsomt og egoistisk av moren for øvrig.

La heller ungene ta kontakt med hverandre når de blir gamle nok til det hvis de ønsker det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Biloba skrev:

Det stemmer, men forutsetningen er at det tidlige fosteret ikke blir tilkjent menneskerettigheter eller juridisk vern, det regnes ikke som en person. 

Når barnet først er født, har både mor og far plikter, enten de ønsket eller ikke ønsket graviditeten.

 

 

det stemmer ikke- som donor har du ingen plikter ,- selv om du er biologisk foreldre. En mann som ikke får tavalget om fosteret skal fortsette å vokse i kvinnens mage kan med verdens beste samvittighet la være å ha noe med barnet å gjøre. Han vil måtte betale en til to milioner for donasjonen og intil en million vil gå til en ukjent arving ( evnt må han dele ut alt av arv til sine " rettmessige" arvinger før han dør ).

Den eneste som har ansvar for barnets ve og vell er moren som tok valget alene om å gjennomføre svangerskapet .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Juanita
Den Sunday, August 14, 2016 at 0.49, Zienna skrev:

Hvorfor er det så viktig for deg at barna skal bli kjent?  De er søsken, men det er en syltynn tråd å knytte kontakt på, mener jeg. 

Jeg får selvfølgelig halve kongeriket KG mot meg, men jeg forstår godt din samboers reaksjon.  La oss si at scenariet er slik:  De møtes, hun sier at hun bruker prevensjon, er 100% sikker.  Så er hun gravid.  Den biologiske klokke tikker.  Valget er hennes, kun hennes.  Han sier klart i fra om at han ikke vil kunne stille opp som pappa.  Likevel velger hun. 

Hvem ville ikke blitt bitter?  Følt seg overkjørt?  Jeg ville!   

Du burde heller føle deg uvitende og dum. Vet du ikke at ingen prevensjon er 100% sikker? Og mange barn er født også til tross for angrepille. Herregud, må gjøre noe med seksualopplysningen her i landet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, KG deltager skrev:

det stemmer ikke- som donor har du ingen plikter ,- selv om du er biologisk foreldre. En mann som ikke får tavalget om fosteret skal fortsette å vokse i kvinnens mage kan med verdens beste samvittighet la være å ha noe med barnet å gjøre. Han vil måtte betale en til to milioner for donasjonen og intil en million vil gå til en ukjent arving ( evnt må han dele ut alt av arv til sine " rettmessige" arvinger før han dør ).

Den eneste som har ansvar for barnets ve og vell er moren som tok valget alene om å gjennomføre svangerskapet .

Etter norsk lov er barnet sikret to foreldre når det benyttes donor. Det er kun par som får motta donorsæd. Det er riktig at barnet gjennom ordningen fratas kontakt med biologisk far gjennom oppveksten. Ved fylte 18 år har barnet rett på informasjon om biofar, og kan velge å oppsøke ham. Farsplikter som arverett er fortsatt overført til juridiske foreldre.

Å donere sæd uformelt til tilfeldige onser er ikke noe man bør gjøre, og som i mange andre juridiske sammenhenger kan mann bli stilt til ansvar for situasjoner man har satt seg i gjennom uaktsomhet. 

Det hadde selvsagt blitt mer likt for kvinner og menn om man fjernet rett til abort, men samfunnet ønsker ikke abortselvmord og et høyt antall barn som fødes uten at noen vil dra omsorg for dem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...