Gå til innhold

Samboer nekter å ha kontakt med sitt første barn...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Zienna skrev:

Hvorfor er det så viktig for deg at barna skal bli kjent?  De er søsken, men det er en syltynn tråd å knytte kontakt på, mener jeg. 

Jeg får selvfølgelig halve kongeriket KG mot meg, men jeg forstår godt din samboers reaksjon.  La oss si at scenariet er slik:  De møtes, hun sier at hun bruker prevensjon, er 100% sikker.  Så er hun gravid.  Den biologiske klokke tikker.  Valget er hennes, kun hennes.  Han sier klart i fra om at han ikke vil kunne stille opp som pappa.  Likevel velger hun. 

Hvem ville ikke blitt bitter?  Følt seg overkjørt?  Jeg ville!   

:klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, O.G. skrev:

Han hadde valget om kondom i utgangspunktet, men han tok det ikke. Selv ved tilfeldig sex. 

Han kan så klart klandres for å ha vært godtroende og naiv. Jeg ser da så klart den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Zienna skrev:

Han kan så klart klandres for å ha vært godtroende og naiv. Jeg ser da så klart den. 

Vel, og der kan du se hva som skjer når menn bedriver risikosex. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, O.G. skrev:

Vel, og der kan du se hva som skjer når menn bedriver risikosex. 

Hva med kvinner?  Er det ikke risikosex å få barn med en mann de ikke aner noe om? 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han betaler barnebidrag da... 

Anonymkode: 864d3...0b0

Det må han etter loven så det er en no brainer

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Zienna skrev:

Hva med kvinner?  Er det ikke risikosex å få barn med en mann de ikke aner noe om? 

Jo, jeg unnskylder ikke damen her, men på den annen side så aner vi ingenting om hun noen dager tidligere proklamerte sin interesse for en annen fyr, for deretter drikke seg full og pule denne samboeren....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk inn i et forhold med en mann som ventet barn med en annen kvinne. Disse to snakker ikke sammen, og min samboer er svært bitter på denne kvinnen, da han mener at hun lurte han til å bli gravid. Nå har vi selv fått barn sammen, og jeg vil gjerne at disse to barna som er søsken, skal få mulighet til å bli kjent med hverandre. Samboeren min nekter å ha noe med sitt første barn å gjøre. Hvordan skal jeg gå frem for å få han til å endre mening? 

Anonymkode: 864d3...0b0

Hei TS. Dette er helt vanlig om det er barn etter en flørteperiode eller ONS. Så lenge de ikke var kjærester er dette en vanlig ting. Det er noen ONS barn der far er aktiv i barnets liv. Noen har pliktsamvær annenhver helg. mens andre ikke har noe med banet å gjøre. Jeg regner med han betaler mye barnebidrag siden det ikke er samvær og sliter med dette økonomisk. Han vet det er et barn der ute, Dette er en belastning for han mentalt. Arven før han går bort vil han gi bort slik det ikke er noe å arve. For ellers arven må deles likt mellom barna uansett hvordan de ble unnfanget. Når en gir ut arven arven etter mange år for å slippe å la uønskede barnet forteller dette veldig mye. Det er mye vondt som det bæres på.

Til damer her så føler mannen seg rundlurt etter en slik behandling fra mor.. Juridisk abort har vært tingen her. Dette har vært seriøst diskutert i Danmarks riksforsamling. Det er en danske som har har tatt dette til FNs domstol. Vil vel ikke tro han vinner frem men det er verd tå sette fokus på.

Jeg kjenner både mødre og fedre i denne situasjonen. Jeg kjenner derfor til begge sider av saken. Et eksempel fra den siste en av de som ble mor. Hun hadde truffet tre menn i samme mnd. Hun visste ikke hvem som var far. Hun ventet med å oppgi far til hun så barnets utseende etter noen mnd. Det var ikke den hun trodde med tanke på eggløsningen. Det ble tatt DNA test gjennom NAV, og det ble treff. Hun prøvde få til alt for å få fastsatt privat test ovs.først, men han ville ikke.

 Det er ikke sikkert  mannen til TS.er far heller om det ikke er tatt DNA test. Det bør gjøres uansett.Siden farskap er fastsatt er det letteste å kjøpe en privat nett-test å sende inn.Dette hvis det ikke er tatt DNA farskaps test. Han som er far nekter ha kontakt, Han har møtt barnet såvidt. Men holder seg vekke. Mor har prøvd flere ganger å opprette kontakt mellom far og barn. Hun synes det er trist at det ikke er kontakt. Men  hun forstår også  hans reaksjon har hun fortalt.. Det er blitt krevd bidrag gjennom NAV etter hvert

Det er ingen som vil tro at denne forsiktige damen har hatt et slikt sexliv. med tre menn samtidig. Dette var første gangen med den ene mannen, kun ett par ganger før med de to andre. Hun var i sin beste tid for å få barn. Men brukte ikke prevensjon da det har gått bra uten i all sin tid, Hun kunne ikke bli gravid sa hun til meg. Men denne gangen ble det graviditet. Det er ikke noe som er en selvfølge. Heller ikke for den som blir far på denne måten.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Peter007 skrev:

 

Til damer her så føler mannen seg rundlurt etter en slik behandling fra mor.. Juridisk abort har vært tingen her. Dette har vært seriøst diskutert i Danmarks riksforsamling. Det er en danske som har har tatt dette til FNs domstol. Vil vel ikke tro han vinner frem men det er verd tå sette fokus på.

 

Juridisk abort når fyren ikke gjorde en skit for å forhindre graviditeten. Nei, det blir for dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Peter007 skrev:

Hei TS. Dette er helt vanlig om det er barn etter en flørteperiode eller ONS. Så lenge de ikke var kjærester er dette en vanlig ting. Det er noen ONS barn der far er aktiv i barnets liv. Noen har pliktsamvær annenhver helg. mens andre ikke har noe med banet å gjøre. Jeg regner med han betaler mye barnebidrag siden det ikke er samvær og sliter med dette økonomisk. Han vet det er et barn der ute, Dette er en belastning for han mentalt. Arven før han går bort vil han gi bort slik det ikke er noe å arve. For ellers arven må deles likt mellom barna uansett hvordan de ble unnfanget. Når en gir ut arven arven etter mange år for å slippe å la uønskede barnet forteller dette veldig mye. Det er mye vondt som det bæres på.

Til damer her så føler mannen seg rundlurt etter en slik behandling fra mor.. Juridisk abort har vært tingen her. Dette har vært seriøst diskutert i Danmarks riksforsamling. Det er en danske som har har tatt dette til FNs domstol. Vil vel ikke tro han vinner frem men det er verd tå sette fokus på.

Jeg kjenner både mødre og fedre i denne situasjonen. Jeg kjenner derfor til begge sider av saken. Et eksempel fra den siste en av de som ble mor. Hun hadde truffet tre menn i samme mnd. Hun visste ikke hvem som var far. Hun ventet med å oppgi far til hun så barnets utseende etter noen mnd. Det var ikke den hun trodde med tanke på eggløsningen. Det ble tatt DNA test gjennom NAV, og det ble treff. Hun prøvde få til alt for å få fastsatt privat test ovs.først, men han ville ikke.

 Det er ikke sikkert  mannen til TS.er far heller om det ikke er tatt DNA test. Det bør gjøres uansett.Siden farskap er fastsatt er det letteste å kjøpe en privat nett-test å sende inn.Dette hvis det ikke er tatt DNA farskaps test. Han som er far nekter ha kontakt, Han har møtt barnet såvidt. Men holder seg vekke. Mor har prøvd flere ganger å opprette kontakt mellom far og barn. Hun synes det er trist at det ikke er kontakt. Men  hun forstår også  hans reaksjon har hun fortalt.. Det er blitt krevd bidrag gjennom NAV etter hvert

Det er ingen som vil tro at denne forsiktige damen har hatt et slikt sexliv. med tre menn samtidig. Dette var første gangen med den ene mannen, kun ett par ganger før med de to andre. Hun var i sin beste tid for å få barn. Men brukte ikke prevensjon da det har gått bra uten i all sin tid, Hun kunne ikke bli gravid sa hun til meg. Men denne gangen ble det graviditet. Det er ikke noe som er en selvfølge. Heller ikke for den som blir far på denne måten.

DNA test er tatt. Han er definitivt barnets far....

Anonymkode: 864d3...0b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, O.G. skrev:

Juridisk abort når fyren ikke gjorde en skit for å forhindre graviditeten. Nei, det blir for dumt.

Det vet du?

Jeg ber om at du er seriøs og aksepterer andre meninger. At du svarer på en ordentlig måte. Jeg med flere er ikke så interessert i å svare "slengsvar". Det forteller dessuten mye om de som gjør dettte. Det er lov å være uenig og oppføre seg.

Men slik prinsipielt og ikke spesielt for denne tråden er juridisk abort det rette i enkelte tilfeller tenker flere med meg. Jeg tenker ikke gå inn på det her men ONS. er typisk tenker jeg.

Når en skulle innføre selvbestemt abort var dette omstridt, og utenkelig i begynnelsen. Dette har det vært med mange av de tiltak som har blitt innført. Det er lov å tenke nytt, diskutere dette uten at noen går i fistel og svarer flåsete. Mange endringer kommer etter mange års diskusjon og det trengs modnes. Hva som skjer med saken dansken har brakt til FNs domstol blir interessant uansett. Skulle det ikke vinne frem nå vil det uansett være banebrytende bare å bringe saken inn for en slik domstol.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Peter007 skrev:

Det vet du?

Jeg ber om at du er seriøs og aksepterer andre meninger. At du svarer på en ordentlig måte. Jeg med flere er ikke så interessert i å svare "slengsvar". Det forteller dessuten mye om de som gjør dettte. Det er lov å være uenig og oppføre seg.

Men slik prinsipielt og ikke spesielt for denne tråden er juridisk abort det rette i enkelte tilfeller tenker flere med meg. Jeg tenker ikke gå inn på det her men ONS. er typisk tenker jeg.

Når en skulle innføre selvbestemt abort var dette omstridt, og utenkelig i begynnelsen. Dette har det vært med mange av de tiltak som har blitt innført. Det er lov å tenke nytt, diskutere dette uten at noen går i fistel og svarer flåsete. Mange endringer kommer etter mange års diskusjon og det trengs modnes. Hva som skjer med saken dansken har brakt til FNs domstol blir interessant uansett. Skulle det ikke vinne frem nå vil det uansett være banebrytende bare å bringe saken inn for en slik domstol.

Oppføre seg?

Du var frekk nok til å trekke inn juridisk abort i en sak som det her. Vi skal drite i hva de holder på med i Danmark vi. Her i Norge skal menn ta vare på alle sine barn og hvis han puler damer han ikke vil ha barn med så trekker han på kondomet. Hver eneste gang. Det at du har sympati for slike menn som er likegyldig til kondombruk er en vederstyggelighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

DNA test er tatt. Han er definitivt barnets far....

Anonymkode: 864d3...0b0

Det er da bra det er avklart og bra er nå det. Han slipper lure.

Men jeg tror du forstår litt av hans tanker selv om du ikke enig. Jeg forventer ikke at alle skal være enige i hans tanker. Men det er mulig å forstå de.

Det er slik at mødre med depresjon etter fødsel får letter psykologhjelp enn enn andre. Dette er for har derfor kunne vært et nødvendig hjelpetiltak for en mann som blir far etter ONS.

Lykke til med deres forhold.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Peter007 skrev:

Det er da bra det er avklart og bra er nå det. Han slipper lure.

Men jeg tror du forstår litt av hans tanker selv om du ikke enig. Jeg forventer ikke at alle skal være enige i hans tanker. Men det er mulig å forstå de.

Det er slik at mødre med depresjon etter fødsel får letter psykologhjelp enn enn andre. Dette er for har derfor kunne vært et nødvendig hjelpetiltak for en mann som blir far etter ONS.

Lykke til med deres forhold.

Problemet er at slike umodne guttunger (går ikke ann å kalle slike for menn) lar sitt sinne ovenfor mor gå utover barnet. Det finnes nok at damer som blir sviktet av barnefaren under en graviditet også, mener du at de da skal hate sitt eget barn og sende det bort, fordi de er sinte på mannen?

Et barn er alltid uskyldig oppi det hele. De som ikke klarer å innse det burde ikke hatt lov til å ha sex. Gjort er gjort, barnet er der. Hvorfor skal barnet lide for det? 

Faens ansvarsfraskrivende idioter som tenker med pikken istedet for hodet og hjertet. Skikkelig synd på menn som har så sterke drifter at de bare ikke klarer å motstå sex, men de er jo så blåst at de ikke klarer å motstå sex uten kondom heller. Hohoi, dette må gjøres noe med. Kanksje man skulle startet med kjemisk kastrering på menn som ikke vil ha barn, så slipper dere å måtte ha sex, og risikere barn? 

Anonymkode: bcb8a...b22

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, O.G. skrev:

Hvorfor gir du slike menn muligheter? 

Regner med damen ikke tvang ham til å raw dogge seg. 

Har du lært deg et nytt uttrykk i helgen? 🙄

Anonymkode: cbf4b...66d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi møtte hverandre på et nettsted før denne damen kom inn i bildet, og utviklet følelser for hverandre, uten at det førte til noe mer. Han hadde så et one night stand med henne, som resulterte i graviditet som var uønsket for hans del. En av hans kamerater anytdet at hun hadde hadde ligget med han i den hensikt å bli gravid, noe sm min samboer ikke fant usansynelig. Damen har hele tiden nektet for dette, men min samboer er veldig påståelig. Etter denne hendelsen fant vi tilbake til hverandre, og jeg bestemte meg for å satse på han til tross for at han ventet barn med denne andre damen. Vi har hele tiden hatt det fint sammen, og han er god mot meg. Jeg skulle bare ønske at han kunne anerkjenne dette andre barnet på samme måte som vårt felles barn. Barnet bad tross alt ikke om å komme til verden, og jeg synes han burde ta sitt ansvar som far. Har vurdert å gå fra han på grunn av dette, men nå som vi har et felles barn sammen, føler jeg at jeg bør gi forholdet vårt en sjangse, til tross for at han oppfører seg som en egoist her. 

Anonymkode: 864d3...0b0

Jeg synes du har et godt innlegg og forstår deg.

Sitat: og jeg synes han burde ta sitt ansvar som far. Har vurdert å gå fra han på grunn av dette, men nå som vi har et felles barn sammen, føler jeg at jeg bør gi forholdet turt en sjangse, til tross for at han oppfører seg som en egoist her. 

Det er dine meninger, det er greit. Du kan ikke overstyre mannen vel . Synes du er riktig? Det er mulig å gi råd ovs. men å true et forhold på dette som du viste om blir feil?

Er det lenge siden barnet ble født? Bor barnet langt borte fra dere?

Du ser de feite bokstaver. De taler for seg selv. Dette stikker dypt i sjela på mannen.

Blant annet var det mor som ba barnet komme til verden. Hun har den siste avgjørelsen.Bø ikke hun stå vesentlig til ansvar?

At far har like stort ansvar er en tillært tanke som ikke har en faktisk virkelighet. Dette er noe du TS. og andre har lært i det norske feministiske samfunnet. Men om du tenker etter er det faktisk ikke slik. Mor bestemmer det meste om hun skal bli gravid, og om svangerskapet skal fullføres. Noe annet kan en ikke hevde gjennom dokumentasjon.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er at slike umodne guttunger (går ikke ann å kalle slike for menn) lar sitt sinne ovenfor mor gå utover barnet. Det finnes nok at damer som blir sviktet av barnefaren under en graviditet også, mener du at de da skal hate sitt eget barn og sende det bort, fordi de er sinte på mannen?

Et barn er alltid uskyldig oppi det hele. De som ikke klarer å innse det burde ikke hatt lov til å ha sex. Gjort er gjort, barnet er der. Hvorfor skal barnet lide for det? 

Faens ansvarsfraskrivende idioter som tenker med pikken istedet for hodet og hjertet. Skikkelig synd på menn som har så sterke drifter at de bare ikke klarer å motstå sex, men de er jo så blåst at de ikke klarer å motstå sex uten kondom heller. Hohoi, dette må gjøres noe med. Kanksje man skulle startet med kjemisk kastrering på menn som ikke vil ha barn, så slipper dere å måtte ha sex, og risikere barn? 

Anonymkode: bcb8a...b22

At far har like stort ansvar er en tillært tanke som ikke har en faktisk virkelighet. Dette er tillært og andre har lært i det norske feministiske samfunnet. Men om du tenker etter er det faktisk ikke slik. Mor bestemmer det meste om hun skal bli gravid, og om svangerskapet skal fullføres. Noe annet kan en ikke hevde gjennom dokumentasjon.

I dagens lovverk har mannen en merkelig og utdatert posisjon under svangerskapet. Hans fremtidige farskap ligger i en annens hender. For kvinnen er det selvfølgelig annerledes. Om et kondom sprekker mens hun har sex, kan hun ta en angrepille. Om hun blir gravid, kan hun ta abort. Det er naturlig at kvinnen spiller en sentral rolle i disse spørsmålene, men rettighetene under svangerskapet trenger ikke å være like ubalanserte som de er i dag. Løsningen er å utvide loven, og innføre retten til juridisk abort.

Endret av Peter007
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Peter007 skrev:

 

At far har like stort ansvar er en tillært tanke som ikke har en faktisk virkelighet. Dette er noe du TS. og andre har lært i det norske feministiske samfunnet. Men om du tenker etter er det faktisk ikke slik. Mor bestemmer det meste om hun skal bli gravid, og om svangerskapet skal fullføres. Noe annet kan en ikke hevde gjennom dokumentasjon.

 

 

Feministisk å ta vare på eiga barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, O.G. skrev:

Feministisk å ta vare på eiga barn?

Der står ikke det. Nå må du lese innlegget. Ikke dine frie tanker,

Endret av Peter007
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Peter007 skrev:

Der strå ikke det. Nå må du les innlegget. Ikke dine frie tanker,

Jeg leste hva som stod og det er hva jeg fikk ut av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...