Gå til innhold

Hva trener du?


Trening

Anbefalte innlegg

Styrketrening 2 x i uka

Går mye turer,spesielt i marka.

Sykler turer

Sykler av og til (egentlig kun når det er fint vær..)til jobb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Trening skrev:

Hei

 

Bruker dere kost tilskudd, og i tilfelle hvilke? 

Jeg bruker multivitamin, omega3, ALA, ZMA, BCAA, proteinpulver og gainer 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker best å trene variert. Klatring, fjellturer og yoga er favorittene. Treningssenter er ikke noe for meg, begynner å kjede meg fort. Av og til jogger jeg. Selv om jeg synes det er kjedelig, så er følelsen etterpå så digg at det er verdt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Eg brukar å seie at eg driv med omtrent alt som krevjer eit par spesialsko... Men, om eg ser på Endomondo og kva type økter eg har der siste halvår, så har vi

  • langrenn
  • spinning
  • styrketrening
  • løping
  • landevegssykling
  • pendlarsykling 
  • terrengsykling
  • orientering
  • turgåing
  • symjing

Eg brukar å trene styrke og yoga om hausten, heilt til det blir skiføre, og då er eg ganske manisk ti å gå på ski, og det er eg heilt til sykkelsesongen byrjar, og då syklar eg til jobb, 2 mil kvar veg. Og det er hovudpri heilt til utesymjesesongen er i gang, då brukar eg å sykle litt mindre for å få trent meir symjing i ope vatn. Og så held eg på med det til hausten kjem og symjehallane opnar etter sommaren, og når det byrjar å bli mørkt og kaldt og trist, så går eg gradvis over til meir innesymjing, styrketrening, yoga og spinning. 

Eg blir aldri god i noko, men eg har sjeldan motivasjonsprobem, det er mest alltid noko artig å finne på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener relativt variert. En vanlig treningsuke innholder alt fra styrketrening, stepintervall, dans og yoga, i tillegg til Kettlebell som konkurransesport.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en lang sommerferie fra trening, men nå er det tilbake til styrketrening igjen ca 5 dager i uken. Har pådratt med no prolaps i korsryggen, så enkelte øvelser får jeg ikke lov inntil videre å utføre. Som strake markløft, knebøy med stang osv osv. Fikk derimot pushet inn en type knebøy som ble godkjent av fysioterapeuten, kneeling knebøy i smithmaskinen uten veldig mye vekter osv. 

Ellers synes jeg det er gøy å buldre og klatre, men blir ikke mye av det inntil videre før ryggen tåler en trøkk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slynge skal det være, a la Redcord eller andre.

trener du styrke hjemme? I tillegg til på gymmet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sykler til/fra jobb hver dag (en time til sammen). Ellers er jeg glad i joggeturer utendørs, saltimer på treningssenter (har ikke faste timer jeg går til, men går på de for variasjon og inspirasjon til egentrening), trener sporadisk styrke når jeg føler for det og ellers har jeg en aktiv hverdag hvor jeg foretrekker å gå eller sykle fremfor å ta bilen. 

Føler meg i ganske god form og har det veldig bra med kroppen min. Det eneste jeg av og til lurer meg litt unna er styrketreningen. :rodme: Men føler meg ganske sterk likevel. Har en jobb som innebærer mye gå-stå og det er null problem. 

Anonymkode: 39dea...64c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 18.8.2016 at 23.14, JHF skrev:

Trener relativt variert. En vanlig treningsuke innholder alt fra styrketrening, stepintervall, dans og yoga, i tillegg til Kettlebell som konkurransesport.

Hvordan konkurrerer man i kettlebell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En konkurrerer i 3 gitte øvelser - Long Cycle, Snatch og Jerk. Det de fleste forbinder med Kettlebellsport er 10 minutter-sett, mens jeg har mest konkurrert i halvmaraton som er å løfte mest mulig repetisjoner i løpet av 30 minutter uten å sette ned kulen.

Akkurat nå holder jeg på å trene meg opp til å løfte i 10 minutter med 2 kuler.

En kan lese mer her http://fitnessbloggen.no/kettlebell-sport-ra-kraft-og-treningskultur-fra-den-gamle-ostblokken/ om standard konkurranse, mens det er også et relativt stor gruppe her i Norge som konkurrerer i halvmaraton/maraton-øvelser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Cyrus skrev:

Hvordan konkurrerer man i kettlebell?

Se svaret over. Glemte å sitere deg.

Endret av JHF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, JHF skrev:

Se svaret over. Glemte å sitere deg.

Høres mistenkelig ut som noe crossfit-greier... Ikke siter meg, jeg vil ikke bli smittet 😐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Cyrus skrev:

Høres mistenkelig ut som noe crossfit-greier... Ikke siter meg, jeg vil ikke bli smittet 😐

Ikke crossfit-greier, men fin styrke- og kondisjonstrening. Jeg holder meg langt unna crossfit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HIIT og styrketrening (kroppsvekt). Det holder meg i form! Har nettopp startet på'n igjen etter et og et halvt år uten trening. Er enda sår i kroppen etter forrige økt, for tre dager siden. Klarer så vidt å gå. :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest canacas

Trener styrke, både vekter og i TRX. Spinning om vinteren og sykkel utendørs ellers. Minimum 3 treningsøkter pr uke, ellers blir jeg rastløs. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, JHF skrev:

Ikke crossfit-greier, men fin styrke- og kondisjonstrening. Jeg holder meg langt unna crossfit.

*brofist*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener styrke (fullkropp) tre-fire dager i uken. Går mye turer i fjellet, skog og mark. Prøver ellers å gå og sykle i stedet for å bruke bilen. Det hender at jeg tar meg noen joggeturer, men det krever mengder av motivasjon så da blir de ofte nedprioritert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 14.8.2016 at 9.07, Trening skrev:

Hei

 

Det finnes et hav av ulike treningstyper. Hvilken trening driver du med, og liker du det?

Jeg har løpt 2-3 ganger i noen år, og begynte sist mandag med styrketrening på senter, blir nytt og spennende.

Du da? 

Jeg trener fotball, og elsker det. Jeg trener også løping et par ganger i uka, og det er helt ok. Litt styrketrening blir det også, men det er ikke akkurat det gøyeste jeg gjør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...