Gå til innhold

Er det noen jobber du aldri kunne tenkt deg å jobbe med og hvorfor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha, blod er jo mye verre enn litt rosa tarm! 

Anonymkode: bd778...51e

Ja nei, jeg ser mer en gjerne blod i stedet for det. Vet ikke hva det er som gjør det, men utlagt tarm tåler jeg altså ikke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Carina Maria

barnehage for jeg er ikke flink med andres unger. 

sykehus for jeg tåler ikke blod. 

sykehjem for tanke på og skifte bleier og vaske dem som er gammel frister ikke. 

lærer på baren og ungdoms skolen for det har jeg ikke tålmodighet til. 

liker godt jobben jeg har jeg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Servitør. For et stress det må være. Trangt, sure kunder, tungt å bære, redd for å miste osv

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge jeg er student, så kunne jeg jobbet med det meste. Altså for en begrenset periode. Eneste unntak er selger på telefon, stand osv, da jeg hater å mase og prakke på andre folk ting. 

For fast 100% stilling som jeg skulle hatt for resten av livet, ville jeg imidlertid utelukket en del mer. Alle jobber hvor man ikke trenger utdanning, alle helserelaterte yrker (lege, sykepleier, tannlege, dyrlege, hjelpepleier - jeg hater blod og sprøyter), alt hvor økonomi var en stor del (er ekstremt dårlig med tall), alle jobber som innebærer å være mye ute uansett vær, toppidrett, jobber som innebærer å være i kontakt med/stelle med døde mennesker.

Anonymkode: 7288b...286

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enhver jobb med lav status som innebærer kontakt med publikum. Årsaken er fordi det er blitt mer og mer som en moderne gapestokk å regne.
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jus sanguinis skrev:

Enhver jobb med lav status som innebærer kontakt med publikum. Årsaken er fordi det er blitt mer og mer som en moderne gapestokk å regne.
 

Som trafikklærer?

Anonymkode: 3aeb2...8bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som trafikklærer?

Anonymkode: 3aeb2...8bd

Jeg har ikke inntrykk av at de sliter med det samme stigmaet som butikkmedarbeidere og pizzasjåfører og sånn. Men det har kanskje endret seg siden jeg tok førerkortet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begravelsesagent - å jobbe med døde mennesker og møte mennesker i dyp sorg dag ut og dag inn

Barnehageassistent/pedagog - blir ofte sint og sliten av barn,morker ikke alt bråket

Fører av store kjøretøy, særlig bussjåfør - altfor skummelt og kjedelig på samme tid

Oppsøkende salg - telefonselger, innpåsliten selger på stands på gata

Avisbud/Postbud - kjedelig og slitsomt

Anonymkode: c4f9a...df2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 29. juli 2016 at 18.43, Cata skrev:

Førskolelærer: Liker ikke barn, har ikke barnetekke og ville generelt ikke hatt tålmodighet til det. 

Jobbe med psykisk utviklingshemmede: Stort sett samme grunner som ovenfor. 

Pleie og omsorg generelt: Jeg er ikke noen omsorgsperson, jeg er fullt klar over det. Jeg svimer dessuten av om jeg ser blod og brekker meg selv om jeg ser oppkast. 

Lærer i barne- eller ungdomsskole: Tålmodigheten og "folketekket" strekker ikke til der heller. 

Alle tingene jeg kunne tenke meg det! Hehe :) 

Anonymkode: b679b...979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Telefonselger/standselger - Gjort det, hatet det, følte meg som dritt hver dag.

- Sykepleier/lege som jobber med syke barn - Jeg hadde ikke hatt psyken til det.

- Noe som helst med økonomi/kontorjobb - Ikke for meg

- Slakter

- Noe som helst jobb som er offshore - hadde ikke klart arbeidstidene og være borte fra familien så lenge.

- Lærer på ungdomstrinnet - Vil ikke jobbe med hormonelle kjepphøye mennesker.

- Vekter eller vakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærer: Jeg suger i å lære bort ting og har ikke tålmodigheten som jeg føler kreves.

Kirurg: Jeg vil ikke være ansvarlig for at noen får livslange traumer av en operasjon som har gått galt. Ellers alle jobber som gjør meg ansvarlig for et annet menneskes liv. Det ansvaret takler jeg bare ikke.

TELEFONSELGER: Trenger vel ikke forklaring.

Rørlegger: Det ser kjedelig ut.

Jeg pleide å være i mot alt som har med kontorjobb å gjøre, men nå etter jeg har vokst opp litt, ser det faktisk ikke så galt ut.

Ellers all jobb som krever at man er ute uansett vær. Er så sart og må jo ha det så komfortabelt som mulig jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på 3 ting til 

Taxisjåfør. Jeg er ikke så veldig glad i og kjøre bil. Hadde nok blitt drittlei veldig fort. Å alle de fulle idiotene som irriterer deg,  som du må kjøre rundt på i helgene. 

Prest eller jobbe i et begravelsesbyrå. 

Tannlege. Blir nesten litt kvalm av å skulle se inn i kjeften på andre mennesker og noen har dårlig ånde. 

Endret av smalls
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne presset meg til å jobbe med det meste for en kort periode, men på nei-lista mi står; 

- Telefonselger/standselger/oppsøkende salg. 

- Jobbe med barn, eldre og funksjonshemmede. 

Jeg har telefonskrekk, er håpløs med barn, eldre og funksjonshemmede så ingen av disse jobbene vil vært aktuelle for meg. Jeg har forresten hatt flere jobber som nevnes her; servitør, butikk, kundeservice, retur/RMA, osv. Har trivdes ganske godt i de jobbene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- Selger (liker ikke å pushe folk)

- Renholder (er altfor nøye, så hadde blitt gal!)

- Snekker/maler/rørlegger (Er ikke handy)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke være imam. Heller ikke penismodell.

Anonymkode: eeaec...916

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jessica

Frisør fordi jeg ikke takler at noen tar på hodet mitt og enda verre ta på og vaske andres hår .

Selger , fordi jeg er en dårlig selger og liker ikke åvære pågående 

Ellers en jobb med høy tempo. Jeg liker å ta det rolig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kunne aldri ha jobbet som fot-terapeut eller noe som innebærer å sitte og "stelle" folks stinkende, stygge og sure føtter. Bare å se de groteske neglene til en del mennesker (særlig eldre) som går med nakne føtter i sandaler gjør meg uvel... tenk å måtte sitte og file og klippe og stelle med dem! Folk har svært varierende hygiene og skal man dømme etter hvordan føttene deres ser ut med sprukne hæler, tjukke av gammal hud og gule, forvokste og tykke negler, så har ikke føttene fått mye stell og omsorg, knapt en vask..... urk!

Jeg hadde nok heller aldri greid å være en form for lege eller kirurg, da det innebærer blod og gørr og å stelle folks sår, eller skjære i dem. Blir uvel bare ved tanken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På gamlehjem,som Tlf selger eller selger på stands,å jobbe med kloakk,Søppeltømmer,jobber med laaaange arbeidsdager som feks innen IT,lege osv,stripper,bartender.

Har tidligere jobbet på gamlehjem,som tlf selger og bartender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg kunne taklet nesten hva som helst hvis det var helt nødvendig. At noe er kjedelig, tungt eller ubehagelig tror jeg at jeg ville taklet hvis det sto mellom det eller å sulte i hjel.

Men det som står aller nederst på lista mi, er oppsøkende selger eller telefonsalg. Jeg liker ikke å forstyrre folk, er elendig på å overtale dem til å kjøpe de tingene de ikke trenger, og ville antagelig ikke tjent en krone hvis det var provisjon. Så jeg ville sultet i hjel likevel, OG hatt det jævlig i mellomtiden :fnise:

Yrker jeg helst vil unngå (men hadde tatt hvis jeg måtte): jobbe med alvorlig syke barn eller mennesker i dyp krise, det virker rett og slett for tøft. Børsspekulant. Negldesigner. Jobbe i NSB når det er kaos på Oslo S. Taxisjåfør i helgene. Elektriker (jeg er ikke praktisk anlagt på en flekk, så ville risikert å bli grillet flere ganger daglig).

Ellers er jeg klar for det meste! :tommelopp:

Anonymkode: 78cd8...868

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bossa Nova

Har prøvd meg som pleieassistent og det gikk svært dårlig.

Jeg ville ikke hatt en jobb der jeg måtte forholde meg til andres kropp, hår, tenner, ekskrementer. Jeg passer egentlig dårlig til det meste. Men hvis nøden var stor kunne jeg fint jobbet som selger.

Jeg er i jobb, altså.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...