Gå til innhold

Hvorfor våkner ikke folk?


uranus

Anbefalte innlegg

9 timer siden, uranus skrev:

Jeg skjønner virkelig ikke dette argumentet med trafikken. Trafikkdrepte er uhell, å bli drept i terror er ikke et uhell, det er noen som har satt seg som mål å drepe og lemleste. Politikere har sluppet dem inn og latt dem gå fri selv etter at de vet de har prøvd å verve seg til IS, snakket om terrorplaner og begått voldelige handlinger. Både machetemuslimen og de som drepte presten var kjent fra politiet fra før av. Hvordan kan du sammenligne dette med trafikkulykker? Mener du at vi skal sitte og se på mer og mer terror inntil flere drepes enn i trafikken? Det er i såfall en skremmende passiv og empatiløs holdning til hva som foregår i Europa

Jeg sammenligner da ikke terror med trafikken?? Jeg bare sier at jeg har mer panikk for å bli lemlestet og drept når jeg ferdes i trafikken, enn å bli utsatt for et islamistisk terror angrep i Norge!! Ja, terror har det vært rundt omkring i hele verden i alle år, og til og med vi i Norge vet så inderlig vel hvor grusomt dette er. Jeg har kjente som var på Utøya :icon_frown: Etterretning og politiet i Europa må selvfølgelig skjerpe seg enda mer i kampen mot radikale islamister, men dette er dessverre en vanskelig oppgave. IS har tapt terreng og støtte de fleste steder, og derfor ser vi mer av desperate terror-handlinger, først og fremst i muslimske land men også i Europa. Langt fra all terror som har vært i Vesten i det siste er relatert til IS eller lignende grupperinger. Både i Orlando og sist i Munchen er det unge sinte psykopater som har utført massemord pga hevntanker og hat som ikke er religiøst befestet...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har terroren rammet Norge, og gjerringsmannen var en Nordmann som hadde de samme syke tankene som en del av dere andre her i tråden.

Anonymkode: 69b48...de2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Nå har terroren rammet Norge, og gjerringsmannen var en Nordmann som hadde de samme syke tankene som en del av dere andre her i tråden.

Anonymkode: 69b48...de2

Har det vært terror nå? Er det noen som har syke tanker her? Drukket i dag?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har terroren rammet Norge, og gjerringsmannen var en Nordmann som hadde de samme syke tankene som en del av dere andre her i tråden.

Anonymkode: 69b48...de2

Er det sykt å kritisere en religion som i 2016 fremdeles tror at de kontroversielle hudud-straffene, en del av sharia-systemet, er Guds veiledning og derfor ikke noe som kan tas avstand fra:

• Homofili er forbudt og straffes med døden.

• Frafall fra islam er forbudt og straffes med døden.

• Utroskap er forbudt og straffes med døden.

Endret av ops2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er bekymret for terror. Jeg bor for tiden i en av Tysklands største byer og kjenner selv på frykten. 

Allikevel jeg kunne aldri vært for å ikke hjelpe flyktninger kun fordi de er muslimer.

Selvom det dessverre er "større" risiko for at muslimer skal utføre terrorangrep vil jeg aldri kunne ha funnet på å skjære alle under en kam. Ikke alle muslimer er terrorister og ikke alle muslimer ønsker sharia. De aller, aller fleste muslimske flyktninger ønsker seg et trygt og godt samfunn selv. Disse må vi hjelpe. 

 

 

Anonymkode: 02535...0f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er bekymret for terror. Jeg bor for tiden i en av Tysklands største byer og kjenner selv på frykten. 

Allikevel jeg kunne aldri vært for å ikke hjelpe flyktninger kun fordi de er muslimer.

Selvom det dessverre er "større" risiko for at muslimer skal utføre terrorangrep vil jeg aldri kunne ha funnet på å skjære alle under en kam. Ikke alle muslimer er terrorister og ikke alle muslimer ønsker sharia. De aller, aller fleste muslimske flyktninger ønsker seg et trygt og godt samfunn selv. Disse må vi hjelpe. 

 

 

Anonymkode: 02535...0f8

Hva slags reaksjoner har det tyske folket etter terroren? Har stemningen i byen endret seg? Sier folk at de er bekymret? Er det mer forakt mot Merkel? Tror du hun stemmes ut ved neste valg?

Anonymkode: 97d1f...688

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er bekymret for terror. Jeg bor for tiden i en av Tysklands største byer og kjenner selv på frykten. 

Allikevel jeg kunne aldri vært for å ikke hjelpe flyktninger kun fordi de er muslimer.

Selvom det dessverre er "større" risiko for at muslimer skal utføre terrorangrep vil jeg aldri kunne ha funnet på å skjære alle under en kam. Ikke alle muslimer er terrorister og ikke alle muslimer ønsker sharia. De aller, aller fleste muslimske flyktninger ønsker seg et trygt og godt samfunn selv. Disse må vi hjelpe. 

 

 

Anonymkode: 02535...0f8

Tyskland er faktisk ganske gode på å avverge terror. De satser ikke bare på etterretning og politi, men skal også sette inn forsvaret i kampen om å gjøre Tyskland trygt. Nå var "heldigvis" ikke de grusomme massemordene i Munchen for litt siden, IS eller religiøst relatert. Gjerningsmannen var faktisk ABB sympatisør. Jeg var selv i Tyskland da dette skjedde og merker godt bekymringen hos folk jeg kjenner. Men her ser man en oversikt over angrep i Tyskland, lite muslimer der...    http://www.aftenposten.no/verden/Tidligere-angrep-i-Tyskland-600715b.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste en artikkel i en eller annen nettavis, som handlet om at Frankrike kom til å bli mer og mer likt Israel - når det skulle komme til sikkerhet, og forhindre terror-aksjoner. Folk måtte visst regne med langt fleire tilfeldige ransakinger. Samt at folk som gikk med for eksempel veske eller ryggsekk, i større grad måtte regne med at dette kom til å bli sjekket i større grad enn før. 

Anonymkode: 1bf3f...014

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leste en artikkel i en eller annen nettavis, som handlet om at Frankrike kom til å bli mer og mer likt Israel - når det skulle komme til sikkerhet, og forhindre terror-aksjoner. Folk måtte visst regne med langt fleire tilfeldige ransakinger. Samt at folk som gikk med for eksempel veske eller ryggsekk, i større grad måtte regne med at dette kom til å bli sjekket i større grad enn før. 

Anonymkode: 1bf3f...014

Ja, Frankrike er det landet i Vesten som har flest radikale islamister, og som har opplevd flest IS terror aksjoner. De har jo en lang historie som kolonimakt og har hatt mye innvandring, spesielt fra Nord.Afrika, i veldig mange år. Husker at jeg tidlig på nittitallet ble sjokkert over hatet mot muslimer blant "vanlige" franskmenn jeg kjente. Og det er denne polariseringen og ekstremt dårlige integreringen som er hovedproblemet. I Frankrike lever mange muslimer i parallellsamfunn. De bor i egne bydeler, de sliter med fattigdom og svært høy arbeidsledighet og føler seg som en diskriminert pariakaste. De kjenner seg ikke som en del av det franske samfunnet, og landet har desidert flest fremmedkrigere til Syria og Irak i Vest-Europa. Samtidig skiller Frankrike seg ut med sin tydelige rolle i kampen mot IS, de har bombet i stykker utallige IS-mål og er nummer en på terror-lista til IS. :icon_frown: Dette er skremmende, men vi i Norge kan lære noe av dette. Integrering, integrering og integrering! Ikke godta "ghetto" tendenser slik vi ser blant somaliere på Grønland i Oslo. Spre flyktninger rundt om i landet. De aller fleste bidrar til lokalsamfunnet og er ressurser vi alle kan nyte godt av. Jeg kjenner mange muslimer fra veldig mange forskjellige land i mitt nærområde, og de er alle redelige, arbeidsomme og godt integrerte innbyggere. Vi må sette krav til imamer og ikke godta holdninger blant muslimer som bryter veldig med de norske. Vi må også være villig til å bli kjent med og gi arbeid til flyktinger, men også akseptere at mange nye landsmenn har en annen kultur og religion enn vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hysteriske folk er de første som ryker ved ev. terror. hysteriet begynner å bygge seg opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, makkapakka skrev:

hysteriske folk er de første som ryker ved ev. terror. hysteriet begynner å bygge seg opp

Hmm :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 7/27/2016 at 21.31, uranus skrev:

Det finnes ikke spor av bekymring i ansiktet på folk jeg ser i gatene. Hvorfor snakker folk i gatene om sladder og plattheter når Europa brenner rundt dem?

Dødsfall relatert til terrorisme i Europa har jo i snitt gått ned drastisk fra toppene på 70- og 80-tallet, så man burde jo være mere avslappet til det i dag egentlig. Men med medias rolle, hvor de sprer frykt blant befolkningen, så er det noen som får litt mere panikk, og bekymrer seg kontant for fremtiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne oversikten er interessant, og viser at det ble begått flere terrorangrep i Europa på 70-80 tallet enn i dag. Her ser man også tydelig problemene Frankrike har men sin store andel av radikale islamister :( https://www.statista.com/chart/4093/people-killed-by-terrorist-attacks-in-western-europe-since-1970/

Endret av Trimsi
glemte linken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Sobril skrev:

Her er noen andre, som også har skjønt dette:

https://www.youtube.com/watch?v=avavZKtf6-g

Hvordan tror dere at verden hadde reagert dersom høyre-ekstreme og nynazister hadde angrepet folk med machete, kjørt ned folk med lastebil, skutt folk ved en natt-klubb i Orlando, USA, og så videre?

Anonymkode: 1bf3f...014

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Her er noen andre, som også har skjønt dette:

https://www.youtube.com/watch?v=avavZKtf6-g

Hvordan tror dere at verden hadde reagert dersom høyre-ekstreme og nynazister hadde angrepet folk med machete, kjørt ned folk med lastebil, skutt folk ved en natt-klubb i Orlando, USA, og så videre?

Anonymkode: 1bf3f...014

Du har helt rett i at IS tilhengere og radikaliserte islamister i Vesten er et stort problem i dag. Man ser også tydelig at jo mer Frankrike, Tyskland og andre stater involverer seg kampen mot IS, med bombing av IS-kontrollerte områder og av lederne deres, jo mer desperasjon og terror ser vi. Men IS hadde ingenting med natt-klubb drapene i Orlando, eller machete drapene i Tyskland å gjøre. Disse muslimske, sinte unge mennene med store psykiske problemer, føyer seg heller inn blant andre hvite (gjerne høyreekstreme) sinte unge menn med psykiske problemer som skyter, sprenger og dreper pga et intenst hat mot samfunnet og mennesker rundt seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27.7.2016 at 21.31, uranus skrev:

Etter utallige angrep fra muslimer de siste ukene er det fortsatt ikke panikk å spore i befolkningen. De lever videre i sin egen boble der det viktigste i livet er likes på sosiale medier og å følge Kardashians på TV.  Folket vil ha Støre som statsminister (!!). Dette er ubegripelig etter den siste tidens hendelser.

Det finnes ikke spor av bekymring i ansiktet på folk jeg ser i gatene. Hvorfor snakker folk i gatene om sladder og plattheter når Europa brenner rundt dem? Hvordan går det an å være så ignorant? 

Du har større sjans å bli drept i en bilulykke på vei til jobben enn å bli drept i en terror aksjon. 

Er du redd for å kjøre bil ?

Anonymkode: d6e8d...078

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...