Gå til innhold

Hvilket husarbeid hater du mest?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den 27. juli 2016 at 22.02, Zienna skrev:


Det jeg liker aller minst er badet hvor vi har fliser på golv og vegger, og hvor skitten legger seg på dusjveggene.  Har prøvd alt av "gode tips".  Så fikk jeg nylig det råd å blande 1 del Zalo og 3 deler salmiakk på ei sprayflaske.  Spray på, la stå i 10 min og spyl med dusjen.  Verdens beste råd! :)

 

Åh! Du må prøve de vaskesvampene de selger for bad på Nille, mener det er fire stk i en pk. Heter Mr. Magic. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 27. juli 2016 at 19.26, AnonymBruker skrev:

Legge på sengetøy og støvsuge. Men gjør begge deler to ganger i uka.

Anonymkode: a6bb3...eb3

Hva?? Skifter på senga to ganger i uka?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Forundret.. skrev:

Åh! Du må prøve de vaskesvampene de selger for bad på Nille, mener det er fire stk i en pk. Heter Mr. Magic. 

Takk!  Har ikke hørt om dem engang, men jeg skal prøve :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppvask! Blir helt kvalm når den må tas. Jeg vet ikke hvorfor, der jeg bodde før hadde jeg oppvaskmaskin, men det var ikke noe bedre egentlig. 

Gikk til det punktet at jeg hatet oppvask så mye at jeg har begynt å gjøre det rett etter jeg har spist. Så kjøkkenet må alltid se plettfritt og rent ut. 

Og å bake! Gjærbakst er helt jævlig, pga all oppvasken x) 

Anonymkode: 210cc...36c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig det. Ble tipset om de selv og ble skikkelig overrasket av dem. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater å støvsuge (det bråker),

Vaske do og dusj (andre folks nasty greier der),

Ta ut boss (nasty greier)

Alt annet er ok:)

 

Anonymkode: 7b7b9...fb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å vaske, henge og brette klær. Det utsetter jeg til vi har EN truse og ETT par sokker igjen. Da først av begynner jeg å vaske nye klær fordi jeg faktisk må... Hehe. Skikkelig husmor.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27. juli 2016 at 19.16, Zenobia skrev:

Alle gulv-ting: Vaske og støvsuge. Aaaaaarrgh! Og så må man rydde bort/sette opp/flytte på underveis/tepper skal ut/bankes og jeg vet ikke hva. Og så skal alt på plass igjen. Dra frem sofaen. Bak kjøleskap. Og så er det: Har jeg støvsug der? Hvor var jeg hen?

:bond:

Det er ikke bare å sveipe moppen over, sånn som på reklamen. Har vurdert roomba (robotstøvsuger).

 

Jeg er helt enig! Det er styret med alle møblene og diverse som gjør det til et mareritt. Jeg blir ikke overrasket om jeg en gang i fremtiden investerer i hushjelp. 

Ellers må jeg nok også si oppvask. Jeg gleder meg til den dagen jeg får oppvaskmaskin. 

Anonymkode: 5e65f...544

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rense sluket i baderomsgulvet

WC-vask

Anonymkode: 82455...18d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten klesvask eller oppvask. Muligens er oppvask verst, da det er noe som må gjøres litt oftere.

Ellers må jeg innrømme at det aller, aller meste av husarbeid er helt forferdelig. Med en gang jeg blir rik en vakker dag, blir det å skaffe meg hushjelp noe av det første jeg gjør. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater å parre sokker, vaske dusjen og støvsuge. Så kjedelig...Hater også å skifte søppelpose av en eller annen grunn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støvsuging! Argh! Tunge, vanskelige, uhåndterbare "#¤"&%.  Da liker jeg mye heller å tørke støv og vaske. :)   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brette klær og lete etter sokker som matcher er bånn i bøtta.. Liker heller ikke vindusvask og baderomsvasking.. Ellers synes jeg annet av husarbeid er helt ok...

Anonymkode: e2712...6b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vaske dusj og gulvet på badet, samt vaske under spisebordet, under senga og under sofaen. Er ikke overbegeistret for å skifte på senga heller, men elsker å legge meg i nyvasket sengetøy så det blir gjort ofte nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av det dagligdagse synest jeg det å henge opp klær er aller mest tiltak. Ekspert på å utsette å vaske klær bare fordi jeg vet at jeg må henge de opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oppvask! Blir helt kvalm når den må tas. Jeg vet ikke hvorfor, der jeg bodde før hadde jeg oppvaskmaskin, men det var ikke noe bedre egentlig. 

Gikk til det punktet at jeg hatet oppvask så mye at jeg har begynt å gjøre det rett etter jeg har spist. Så kjøkkenet må alltid se plettfritt og rent ut. 

Og å bake! Gjærbakst er helt jævlig, pga all oppvasken x) 

Anonymkode: 210cc...36c

Haha, jeg gjør så mye jeg kan under selve matlagingen. Det er som regel kun tallerken/skål og bestikk som er igjen etter jeg har spist, og det tar jeg når jeg går bort med det. Jeg merker imidlertid at jeg av og til velger bort matretter som involverer mye utstyr (og påfølgende oppvask). Her skulle jeg også akkurat til å nevne bakingen. 

Anonymkode: 5e65f...544

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vaske do og dusj. Jeg kan ikke fordra det, brekker meg hver gang, selvom det blir vasket relativt ofte, og ikke er så skittent :P 

Anonymkode: a5e52...2a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misliker sterkt å støvsuge (bråkete og tungt), så her støvsuger mannen, han tørker støv og skifter på sengene, mens jeg vasker bad, alle gulv + en del småting han ikke tenker over;) Fungerer fantastisk, hadde vært slitsomt om jeg måtte gjøre alt alene.

Anonymkode: 6651b...493

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaske dusjen!! 

Når jeg går fra leiing til eiing skal jeg ha en dusj med praktisk sluk og ingen vanskelige kriker og kroker hvor møkk samler seg opp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...