Gå til innhold

Hvilket husarbeid hater du mest?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jada, det er nok noen superhusmødre her som elsker husarbeid, men nå tenker jeg på dere som egentlig skulle ønske dere hadde hushjelp og vaskedame :D


Hvilket arbeid syns du er kjedeligst?

Jeg har små barn, så her blir en del klesvask. Det går greit å ha i vaskemaskin og tørketrommel, men det er arbeidet etterpå jeg kvier meg til... det tar jo sånn tid og er så gørr! Skal lære opp barna til å brette klær haha :D

Jeg stryker så og si aldri, det hadde blitt enda gørrere... 

men klærne vi har blir ikke så veldig rukkete, og ingen vits med glatte klær på småbarn som rukler til klærne med en gang.

Bretter de fint sammen etter klesvask... dessverre har jeg en tendens til å utsette klesbrettingen, og ender opp med en stooooooooooor haug med ubrettede klær som må brettes og has på plass. 

Skulle ønske jeg hadde større vaskerom med egne skap til familien, så kunne jeg bare brettet og hatt rett i skapet der... 

Anonymkode: ec6bf...65c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det verste jeg vet er å vaske, sortere og parre strømper. Derfor har vi mange strømper i dette huset, slik at jeg kan drøye det å sortere strømper for seg selv og vaske dem tørke dem og ordne dem uten at det i mellomtiden blir tomt i skuffene. 

Det er helt forferdelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muligens oppvask. Skjønner ikke hvorfor, det går jo så fort når man først setter igang, men jeg hater det allikevel!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er så ille å legge sammen klær - gjør det på gulvet foran TVen. Men liker ikke å vaske vinduer eller tørke støv. Eller vaske av glassbordet - får uansett striper og fingermerker med en gang igjen. Men mannen vil ha det, så jeg bli ikke kvitt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle gulv-ting: Vaske og støvsuge. Aaaaaarrgh! Og så må man rydde bort/sette opp/flytte på underveis/tepper skal ut/bankes og jeg vet ikke hva. Og så skal alt på plass igjen. Dra frem sofaen. Bak kjøleskap. Og så er det: Har jeg støvsug der? Hvor var jeg hen?

:bond:

Det er ikke bare å sveipe moppen over, sånn som på reklamen. Har vurdert roomba (robotstøvsuger).

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legge på sengetøy og støvsuge. Men gjør begge deler to ganger i uka.

Anonymkode: a6bb3...eb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker i utgangspunktet husarbeid, og har støv på hjernen. Men klesbretting/legge på plass klær! Don't get me started. Er helt overveldet over hvor mye klesvask denne familien produserer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å vaske tak og vegger. Liker best å stryke og rydde bort tøy. 

Anonymkode: 1a8e2...c9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å vaske av bodet etter mat.

Anonymkode: 6e204...cdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er et så elendig husmoremne at jeg hater det meste like sterkt. Å gjøre husarbeide er kun et nøvendig onde og den eneste gleden forbundet med det, er gleden over å ha det unnagjort. Blæh!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vaskehjelp så vi betaler for å få gjort alt det kjedelige. :)

Anonymkode: bbe68...c50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har vaskehjelp så vi betaler for å få gjort alt det kjedelige. :)

Anonymkode: bbe68...c50

Har hatt, men da kattetisset under golvteppet i tv-stua laget stor, mørk flekk i parketten, forsto vi at teppet ikke var lettet på lange tider.  Kort sagt, vi har hatt tre vaskehjelper, men bare hun fra Pakistan var ærekjær og dugde.  Dessverre fikk hun annen jobb, så nå tar jeg det hele selv. 
Det jeg liker aller minst er badet hvor vi har fliser på golv og vegger, og hvor skitten legger seg på dusjveggene.  Har prøvd alt av "gode tips".  Så fikk jeg nylig det råd å blande 1 del Zalo og 3 deler salmiakk på ei sprayflaske.  Spray på, la stå i 10 min og spyl med dusjen.  Verdens beste råd! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 minutter siden, Zienna skrev:

Har hatt, men da kattetisset under golvteppet i tv-stua laget stor, mørk flekk i parketten, forsto vi at teppet ikke var lettet på lange tider.  

 

Dere måtte da merke at det luktet hvis katten hadde tisset på teppet?

Anonymkode: bbe68...c50

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste er å vaske badet!

Anonymkode: ea514...507

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎27‎.‎07‎.‎2016 at 22.21, AnonymBruker skrev:

Dere måtte da merke at det luktet hvis katten hadde tisset på teppet?

Anonymkode: bbe68...c50

Var i "finstuen", som vi kaller det, og den er ikke i bruk ofte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...