Gå til innhold

Dårlige fastleger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Erfaring med dårlige fastleger?

Anonymkode: dc9c9...41d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, hvorfor lurer du på det?

Anonymkode: a5af0...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hvorfor lurer du på det?

Anonymkode: a5af0...515

Hvorfor ikke lure på det? Dette er et diskusjonsforum, ikke stilleklubben Hysj. Hvis saken er så forstyrrende for deg at du ikke kan komme med noe bedre, kan du la være å klikke deg inn i tråden. Det er helt frivillig å delta på forumet i utgangspunktet, og fullstendig valgfritt hva slags tråder du vil lese.

Anonymkode: dc9c9...41d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Erfaring med dårlige fastleger?

Anonymkode: dc9c9...41d

Ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke lure på det? Dette er et diskusjonsforum, ikke stilleklubben Hysj. Hvis saken er så forstyrrende for deg at du ikke kan komme med noe bedre, kan du la være å klikke deg inn i tråden. Det er helt frivillig å delta på forumet i utgangspunktet, og fullstendig valgfritt hva slags tråder du vil lese.

Anonymkode: dc9c9...41d

Oi da...? Jeg la ved oppfølgingsspørsmål fordi jeg lurer på hva ts vil vite rundt erfaringen med en dårlig fastlege. Det er litt vanskelig å vite hva jeg skal utbrodere rundt det når jeg ikke vet hva ts vil vite...

Anonymkode: a5af0...515

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har personlig vært veldig heldig med både min fastlege og han jeg går til når min er på ferie. Det er veldig fint å ha en lege man føler man kan stole på. 

Dersom du ikke gjør det så ville jeg byttet lege. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja. Det er mange dårlig fastleger?

Anonymkode: 6a558...bdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har jeg. Var en gang jeg kom for sent til timen på grunn av kollektivtransporten. Spurte henne om det ikke gikk fint å ta meg inn når jeg kom/ta noen andre inn under min tid slik at vi kunne bytte, men hun hadde en avtale om ti minutter som hun VIRKELIG IKKE KUNNE GÅ GLIPP AV. DEN VAR HUN PÅ VEI TIL NÅ, sa hun. Åpenbart irritert. Byttet fastlege sporenstreks etter det. Litt fleksibilitet og service kunne gjort seg.

 

Er svært glad for at det er så lett å bytte fastlege.

Anonymkode: c86a4...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi da...? Jeg la ved oppfølgingsspørsmål fordi jeg lurer på hva ts vil vite rundt erfaringen med en dårlig fastlege. Det er litt vanskelig å vite hva jeg skal utbrodere rundt det når jeg ikke vet hva ts vil vite...

Anonymkode: a5af0...515

Så skriv det i åpningsinnlegget ditt, du var smule tvetydig når du stilte spørsmålet. Det som menes med dårlig fastlege er opp til deg selv, det er ut i fra dine egne erfaringer.

Anonymkode: dc9c9...41d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så skriv det i åpningsinnlegget ditt, du var smule tvetydig når du stilte spørsmålet. Det som menes med dårlig fastlege er opp til deg selv, det er ut i fra dine egne erfaringer.

Anonymkode: dc9c9...41d

Hæ? Det spørsmålet var jo mye bedre forklart en Hi

Anonymkode: 72359...862

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det har jeg. Var en gang jeg kom for sent til timen på grunn av kollektivtransporten. Spurte henne om det ikke gikk fint å ta meg inn når jeg kom/ta noen andre inn under min tid slik at vi kunne bytte, men hun hadde en avtale om ti minutter som hun VIRKELIG IKKE KUNNE GÅ GLIPP AV. DEN VAR HUN PÅ VEI TIL NÅ, sa hun. Åpenbart irritert. Byttet fastlege sporenstreks etter det. Litt fleksibilitet og service kunne gjort seg.

 

Er svært glad for at det er så lett å bytte fastlege.

Anonymkode: c86a4...a21

Her er det jo du som er den kjipe. Leger er også mennesker som har avtaler som skal holdes. At du synes at hun burde prioritert deg høyere enn sine egne avtaler sier mer om deg enn henne.

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så skriv det i åpningsinnlegget ditt, du var smule tvetydig når du stilte spørsmålet. Det som menes med dårlig fastlege er opp til deg selv, det er ut i fra dine egne erfaringer.

Anonymkode: dc9c9...41d

Jeg synes også at HI ga for lite informasjon og synes du er unødvendig krass med ab515. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marizz

Usikker på hva du mener, men om du vil lese om ulike fastleger kan du gjøre det på legeliste.no :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min erfaring er at det finnes fryktelig mange dårlige pasienter. Krav, mas og elendig formidling av hva de sliter med, tilbakeholding av informasjon, urealistiske forventninger, og en mase surr og tull. 

Anonymkode: c20de...2b9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26. juli 2016 at 20.32, AnonymBruker skrev:

Ja, det har jeg. Var en gang jeg kom for sent til timen på grunn av kollektivtransporten. Spurte henne om det ikke gikk fint å ta meg inn når jeg kom/ta noen andre inn under min tid slik at vi kunne bytte, men hun hadde en avtale om ti minutter som hun VIRKELIG IKKE KUNNE GÅ GLIPP AV. DEN VAR HUN PÅ VEI TIL NÅ, sa hun. Åpenbart irritert. Byttet fastlege sporenstreks etter det. Litt fleksibilitet og service kunne gjort seg.

 

Er svært glad for at det er så lett å bytte fastlege.

Anonymkode: c86a4...a21

Det er jo du som ikke har noe respekt for legens tid og avtaler. Verden sirkulerer ikke rundt deg. 

Anonymkode: 34f5b...e37

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep
AnonymBruker skrev (På 26.7.2016 den 20.27):

Hvorfor ikke lure på det? Dette er et diskusjonsforum, ikke stilleklubben Hysj. Hvis saken er så forstyrrende for deg at du ikke kan komme med noe bedre, kan du la være å klikke deg inn i tråden. Det er helt frivillig å delta på forumet i utgangspunktet, og fullstendig valgfritt hva slags tråder du vil lese.

Anonymkode: dc9c9...41d

 

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, fastlegen min er fantastisk, har hatt han siden ordningen ble til.

Turnusleger og turnuskandidater derimot, der er lista lang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min erfaring er at det finnes fryktelig mange dårlige pasienter. Krav, mas og elendig formidling av hva de sliter med, tilbakeholding av informasjon, urealistiske forventninger, og en mase surr og tull. 

Anonymkode: c20de...2b9

Du tenker ikke at "elendig formidling" og "tilbakeholding av informasjon" har noe å gjøre med hvordan legen får pasientene til å føle seg, kommunikasjonsevner hos legen og eventuelt manglende kjemi? Selvsagt kan enkelte pasienter være vanskeligere å forholde seg til enn andre, av ulike grunner. Men har legen "fryktelig mange dårlige pasienter", så er det muligens ikke pasientene det er noe galt med...

Anonymkode: eb012...0c1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en elendig lege da jeg var yngre. Han kommuniserte mer eller mindre kun på lege-latin. Men min nåværende lege er super. Han er ung, morsom, tydelig og har humor.

Bytt om du ikke er fornøyd, det er ikke verre enn det og les om ulike leger på legelisten.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tenker ikke at "elendig formidling" og "tilbakeholding av informasjon" har noe å gjøre med hvordan legen får pasientene til å føle seg, kommunikasjonsevner hos legen og eventuelt manglende kjemi? Selvsagt kan enkelte pasienter være vanskeligere å forholde seg til enn andre, av ulike grunner. Men har legen "fryktelig mange dårlige pasienter", så er det muligens ikke pasientene det er noe galt med...

Anonymkode: eb012...0c1

I itgangspunktet nei. Veldig mange pasienter manipulerer informasjon fordi de ønsker seg en diagnose, eller absolutt ikke vil ha en annen. Mange forstår ikke at ting henger sammen, og unnlater å komme med vesentlige opplysninger. Noen kommer inn med forakt for legen, andre kommer og forlanger å få bekreftet en egendiagnose og nekter å akseptere at de har tatt feil. Noen er frekke og uforskammede og nekter å samarbeide. Andre innbiller seg at legen er en slags utvidet helsesøster, og at det ikke finnes noen kompetanse før man er henvist til spesialisthelsetjenesten.

Jeg har ikke skrevet at en lege har "fryktelig mange dårlige pasienter," men at det finnes fryktelig mange dårlige pasienter. De er nokså jevnt fordelt over helsesektoren, men selvfølgelig vil en almenlege ofte støte på dem, siden konsultasjonen her gjerne er første kontakt med apparatet.

Hvor kommer all denne legeforakten fra? Ja, det finnes leger som er faglig svake, og det finnes leger som er blottet for kommunikasjonsevne, og noen representerer begge deler. Men det irrasjonelle legehatet som sprer seg på forumet her har ikke opphav i virkeligheten.

Anonymkode: c20de...2b9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...