Gå til innhold

Dårlige fastleger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De fastlegene som er gode har fulle lister,

de fastlegene som er helt ræva har milevis med ledige plasser

enkelt og greitt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den Tuesday, July 26, 2016 at 20.23, AnonymBruker skrev:

Erfaring med dårlige fastleger?

Anonymkode: dc9c9...41d

Hva er en dårlig fastlege? En syk fastlege :klo: 

Anonymkode: 43677...d31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, makkapakka skrev:

De fastlegene som er gode har fulle lister,

de fastlegene som er helt ræva har milevis med ledige plasser

enkelt og greitt

Tull. En fastlege med mye åpnet kan være en ny fastlege eller en fastlege som utvider listen sin. 

Anonymkode: 43677...d31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tull. En fastlege med mye åpnet kan være en ny fastlege eller en fastlege som utvider listen sin. 

Anonymkode: 43677...d31

ikke på det legekontoret jeg eller "må" være til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, makkapakka skrev:

De fastlegene som er gode har fulle lister,

de fastlegene som er helt ræva har milevis med ledige plasser

enkelt og greitt

Ikke alltid. Ikke overalt. 

Jeg byttet fastlege på vårparten i år, og hun hadde veldig lite pasienter da fordi hun var ny på det senteret. Hun er kjempedyktig. Og vennlig. 

Ellers hadde jeg en lege før - fra den gangen det ikke hadde kommet fastlegeordning - som jeg fortsatte med bare fordi moren min tok meg med dit under oppveksten. 

Han var en tomlekopp. Hadde alltid flere spørsmål enn svar da jeg kom ut fra kontoret hans. 

En annen lege jeg hadde, hadde aldri tid til å svare på noenting og sa etter tre minutter, at "vi måtte forte oss, for det satt flere pasienter og ventet" 

 

Anonymkode: 42ebd...507

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, makkapakka skrev:

ikke på det legekontoret jeg eller "må" være til

Ingen må tilhøre noe legekontor. Det er fritt legevalg mht fastlege over hele landet. Skjerp deg som pasient så går ting gjerne bedre for deg.

Anonymkode: 43677...d31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt flere dårlige fastleger ja, men tror det i bunn og grunn har handlet om manglende kjemi mellom oss. Jeg har hvertfall vært flink til å bytte, slik at jeg har en lege jeg trives med og som jeg kan være ærlig med uten at det er vanskelig. Det verste som finnes er når du ikke klarer å være ærlig med legen synes jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen må tilhøre noe legekontor. Det er fritt legevalg mht fastlege over hele landet. Skjerp deg som pasient så går ting gjerne bedre for deg.

Anonymkode: 43677...d31

Her er det over en time til neste lege, så den er litt kjip. Klarte heldigvis å få plass på fastlegen min sin liste. Hun har tre måneders ventetid. Den andre legen får man time hos tvert fordi ingen vil gå til henne, hun er dritsur og hører ikke etter. Har heldigvis bare hatt gode fastleger. Fryktelig glad for det.

Anonymkode: 27878...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26.7.2016 at 20.23, AnonymBruker skrev:

Erfaring med dårlige fastleger?

Anonymkode: dc9c9...41d

www.legelisten.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en del fastleger pga flytting og har ulik erfaring. Jeg har hatt en SVÆRT dårlig fastlege. Da jeg for 3 gang var sterkt misfornøyd og kom ut mer forvirret enn før,sjekket jeg han opp på legelisten. Det flommet det av dårlige anmeldelser, som alle kommenterte det jeg var misfornøyd med. Så jeg la inn enda en anmeldelse, og håper ingen velger denne legen igjen. 

Den beste legen jeg har hatt var en ung dame. Hun fikk meg til å føle meg hørt, komfortabel Og verdsatt, ikke minst var hun kunnskapsrik og effektiv. Kunne ønske hun hørte til i byen jeg bor i nå

For meg er llegekontoret og de som sitter i skranken også en del av helhetsvurderingen. Sure damer, lang telefonkø, alltid evig ventetid osv gjør at jeg skifter lege. 

Anonymkode: 96a51...97b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, TheNordTroll skrev:

Nei, fastlegen min er fantastisk, har hatt han siden ordningen ble til.

Turnusleger og turnuskandidater derimot, der er lista lang.

Samme her. Har vært borti dårlige leger uten å utdype mer. Legen min lar gjerne andre gå før meg i køen, men spør om det er greit hvis vi begge vet at timen vil ta tid. Spør alltid hvordan det går. Jeg har med en huskelapp hvis det er flere ting jeg vil ta opp. Da forløper timen seg raskere for begge. Leger har også dårlig tid noen ganger, og har et press for å rekke over mest mulig, kanskje fordi noen aldri er konkrete og tror de er hos en psykolog? Pluss at det oppstår akutte tilfeller de også må forholde seg til. Setter stor pris på min fastlege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...