Gå til innhold

din verste reise


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er det verste landet du har vært i og hvorfor?

Anonymkode: d48bc...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Polen... Synes det var grått og skittent. Dårlig standard på det meste (var i 2008)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungarn (Budapest). Lite interessant å se, gedigne porsjoner med ganske dårlig mat på restaurantene og taxisjåfører som svindlet oss.

Anonymkode: 7ed80...e5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ungarn (Budapest). Lite interessant å se, gedigne porsjoner med ganske dårlig mat på restaurantene og taxisjåfører som svindlet oss.

Anonymkode: 7ed80...e5e

 Da burde du ikke reise til Tyrkia heller...

Anonymkode: c177c...208

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest woman in black

Har stort sett vært fornøyd på utenlandsreiser. Værste var faktisk i sommer, på ansgard sommerhotell i Kristiansand. Ekstremt dårlig frokost, kun brødmat. Ansatte som ikke visste hvor rommet mitt var. De i resepsjonen visste ingenting. Ikke mulig å få kjøpt mat/middag på hotellet. I tillegg tok de betalt for en ekstra natt. Tok godt over en uke før pengene for den ekstra natta var tilbake på konto. Etter fire purringer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke holde seg hjemme i stedet? Kan faktisk ikke regne med at det er samme standard over alt. Har selv vært i Estland og kjørt litt rundt. Ett sted som var mest som et motell, var ganske shabby på badene, men det kom rent vann fra dusjhodet, og vi sa jo "aldri mer til Estland"! For resten av opplevelsen med landet og menneskene var jo helt topp😀😀

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror aldri jeg har vært på en helt mislykket reise i mitt liv. Veldig ofte kommer det mest an på reisefølget. Og faktisk tror jeg de aller beste og minnerike turene har vært de der ting ikke har gått etter planen og at kanskje ikke standarden eller servicen har vært helt bra. Blir mye latter av sånt :)

Jeg har kanskje vørt mest skuffet over de stedene jeg har gledet meg mest til å se.. Venezia og Pyramidene i Egypt er gode eksempler. STORE forhåpninger og slett ikke det jeg hadde forventet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man reiser opplever man sjeldent hele landet man er i, men som oftest bare én by eller et par steder. Da får man ikke spesielt mye kunnskap om hvordan landet faktisk er generelt. Dessuten er opplevelsene man får veldig avhengig av hvordan man selv er som person, hvilke mennesker man møter og hvor og når man drar.

Selv har jeg endt opp i flere situasjoner på reisefot som kanskje ikke akkurat var så gøyale, men jeg har selvfølgelig valgt å ikke la de situasjonene prege synet mitt på hele landet/regionen. Dessuten kan jo slike hendelser bli litt interessante historier i ettertid.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg ikke tilbakte til Tyrkia/Antalya. Vi ble svindlet og forsøkt svindlet hele tiden, omtrent overalt. Følte jeg måtte gå som en hauk og passe på at vi faktisk betalte prisene som sto på menyen. Min mann som er en åpen og hyggelig fyr, snakket jo med folk som kom bort til ham, men det tok ikke lang tid før de ba om penger (og dette var ikke tiggere, bare vanlige folk på bussen el.l.) og jeg synes slikt er VELDIG slitsomt. Det var kjempevarmt, men på hotellrommet var det IKKE lov å ta med vann eller annen drikke kjøpt utenfor hotellet. Etter å ha kjøpt bittesmå vannglass i hotellbaren i noen omganger til en pris som vi ikke fikk vite før vi sjekket ut (!), begynte vi å smugle med 1 1/2-litersflasker med drikkevann som vi gjemte innerst i klesskapet. 

Det var et lite basseng på hotellet, med endel solstoler rundt. Disse var aldri ledige, det var noen som la hånddukene sine oppå der, og forsvant. Kanskje tok de seg en dukkert på ettermiddagen, men hånddukene lå der hele dagen! En gang tok vi dem av og la på noen stoler, men jeg klarer ikke helt å nyte solingen når jeg ser over skulderen om det kommer noen illsinte folk.... Dette er vel et problem andre steder også, ikke bare på tyrkiske hoteller ettersom jeg har skjønt. Neste ferie (i Spania) leide vi feriehus, og droppet hotell, pga stress med solsenger og medbragt vann.

Anonymkode: df7e5...3d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri vært på en direkte dårlig tur. Men vil allikevel ta opp en tur jeg skulle vært på men som jeg ble forhindret fra å dra på grunnet studier. For når mine foreldre og søster med familie kom ned viste det seg at det hotellet jeg og min mann skulle bodd på (annet enn resten av familien grunnet annet bestillingstidspunkt) var stengt! Det kunne jo blitt en artig tur...
Fikk også email 3 uker før avreise om at flyselskapene hadde endret rutene slik at det var usikkert om de i de det hel tatt kunne få oss ned dit....

Kan si jeg sitter igjen med et veldig positivt inntrykk av de som reisen ble booket igjennom. Hotellet, byen og landet var sikkert som forventet og er uforskyldt i de øvrige hendelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

verste ferie er vel Golden Sands i Bulgaria, fullt av horer, dårlig mat fikk begrenset beløp å ta ut fra minibanken som gjorde at det ble mye gebyrer, og hotellrom rett utenfor diskotek som holdt det gående til 5 om morgenen

 

Anonymkode: a5646...467

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke et "verste land" eller en fæl tur, men dagsturen min til Belgia må ha vært den kjedeligste jeg har vært på. Hadde 10 timer i Brussel alene, og hadde sett det meste på ganske kort tid. Endte med at jeg reiste på kino og så Gravity, som også var en kjedelig film :ler:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker meg ikke tilbakte til Tyrkia/Antalya. Vi ble svindlet og forsøkt svindlet hele tiden, omtrent overalt. Følte jeg måtte gå som en hauk og passe på at vi faktisk betalte prisene som sto på menyen. Min mann som er en åpen og hyggelig fyr, snakket jo med folk som kom bort til ham, men det tok ikke lang tid før de ba om penger (og dette var ikke tiggere, bare vanlige folk på bussen el.l.) og jeg synes slikt er VELDIG slitsomt. Det var kjempevarmt, men på hotellrommet var det IKKE lov å ta med vann eller annen drikke kjøpt utenfor hotellet. Etter å ha kjøpt bittesmå vannglass i hotellbaren i noen omganger til en pris som vi ikke fikk vite før vi sjekket ut (!), begynte vi å smugle med 1 1/2-litersflasker med drikkevann som vi gjemte innerst i klesskapet. 

Anonymkode: df7e5...3d6

Jeg skulle til å skrive omtrent det samme om Tyrkia. Vi bodde litt utenfor en by og vi spurte en dag i resepsjonen om hvordan vi kunne komme oss inn til byen, om det gikk en buss. Nei, det gikk ingen busser, sa de. Men da kan vi vel ta taxi, spurte vi. Nei, det måtte vi ikke finne på for det var farlig for damer (vi var tre venninner). Senere gikk vi ut og da så vi at det var en bussholdeplass omtrent rett utenfor hotellet med busser som gikk inn til byen. De løy oss rett opp i ansiktet så vi ikke skulle bruke pengene våre andre steder enn på hotellet. Ble så dritt lei alt det lureriet så jeg kommer aldri til å reise tilbake til det landet. 

Anonymkode: 48d65...935

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når man drar til turistfeller så må man jo skylde seg selv. Men nordmenn skal jo alltid følge saueflokken å feriere på kanariøyene/tyrkia/kreta etc.

Bestill hotel og fly selv, bo utenfor turistområder. Gjør det kjent med området før du drar ned, hvordan du kommer deg rundt. Hvor du kan spise bra.

Mange drar til eksotiske strøk, men bor på en resort. Opplever ingenting av det virkelige landet. "Tror" de har vært i for eks afrika..

Endret av Nyttig
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26.7.2016 at 17.43, AnonymBruker skrev:

Ungarn (Budapest). Lite interessant å se, gedigne porsjoner med ganske dårlig mat på restaurantene og taxisjåfører som svindlet oss.

Anonymkode: 7ed80...e5e

Budapest er en flott by, så her har du nok lurt deg selv. Opplys deg før du drar et sted, det er mange bra spisesteder der. Mange bra spa/tyrkiske bad++

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polen. Grått, skittent og uhøflige og drita fulle folk overalt midt på dagen. Samt at samboeren var utro med massasjedame på hotellet der han fikk "Happy ending" på hotellrommet mens jeg ikke var der... Hotellet var firestjerners, men iskaldt på rom og badet, ikke varme i det hele tatt, og rommet var elendig og stygt. Maten er heller ingenting å skryte av. 

Anonymkode: e8347...bfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sharm el sheik. Skitne rom med kakerlakker og brunt vann, ufordragelig hotellsjef, trakassering og frierier fra kåte idioter, mye søppel i gatene, og horder av tynne sultne katter. Ingenting å gjøre på annet enn å sole seg og snorkle. Heldigvis liker jeg det. :skya::kul:

Hadde sikkert vært bedre på et finere hotell. Været var fantastisk, og det var nydelig å snorkle i rødehavet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turen til Magaluf som 18-åring kunne jeg vært foruten. Flatfyll, bråk, unge briter og skandinavere uten hemninger. Dyrt og dårlig sammenlignet med resten av Mallorca. 

Anonymkode: bf07b...15f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28. juli 2016 at 16.27, Nyttig skrev:

Budapest er en flott by, så her har du nok lurt deg selv. Opplys deg før du drar et sted, det er mange bra spisesteder der. Mange bra spa/tyrkiske bad++

Enig! Budapest er fantastisk, og det er masse god mat!

For min egen del, vel... Vet ikke om jeg vil kalle det en forferdelig reiseopplevelse, vi hadde jo en fin tur, men Egypt var noe for seg selv. Måtte ha politieskorte da vi kjørte gjennom deler av landet siden vi var utlendinger (for å unngå kidnapping), voldtektsforsøk, ble forsøkt svindlet hver bidige dag, lite respekt for utenlandske kvinner, den verste trafikk-kulturen jeg noen gang har vært borte i... Seriøst, Phnom Phen var et himmelrike trafikkmessig i forhold! 

Dette var før ting raknet politisk. Nå ville jeg ligget langt unna. Uansett husker jeg vi fant ut at vi aldri skulle dra til Egypt uten mann igjen! 

Anonymkode: 6034d...859

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig! Budapest er fantastisk, og det er masse god mat!

For min egen del, vel... Vet ikke om jeg vil kalle det en forferdelig reiseopplevelse, vi hadde jo en fin tur, men Egypt var noe for seg selv. Måtte ha politieskorte da vi kjørte gjennom deler av landet siden vi var utlendinger (for å unngå kidnapping), voldtektsforsøk, ble forsøkt svindlet hver bidige dag, lite respekt for utenlandske kvinner, den verste trafikk-kulturen jeg noen gang har vært borte i... Seriøst, Phnom Phen var et himmelrike trafikkmessig i forhold! 

Dette var før ting raknet politisk. Nå ville jeg ligget langt unna. Uansett husker jeg vi fant ut at vi aldri skulle dra til Egypt uten mann igjen! 

Anonymkode: 6034d...859

Kan legge til at severdighetene i seg selv var helt fantastiske (pyramidene, Kongenes Dal, Aswan +++), og vi møtte masse hyggelige egyptere også. Men en selsom opplevelse, det var det... Og det er eneste gang jeg har vært redd når jeg har reist, og jeg har reist ganske mye. 

Anonymkode: 6034d...859

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...