Gå til innhold

Hvordan ble DERE kvitt magefettet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Coronas skrev:

Er det ikke en dokumentar eller noe forskningsgreie på tv som omhandlet en fyr som bare spiste på Mc Donald og alikavel gikk ned, så lenge menyen han spiste og drakk ikke gikk over kalorimengden han skulle ha for å gå ned i vekt?

Godt mulig, men det er jo en usunn måte å gå ned i vekt på, uansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et øyeblikk siden, mann_86 skrev:

Godt mulig, men det er jo en usunn måte å gå ned i vekt på, uansett..

Det var ikke for å være sunn de testet det, men for å bevise kalori inn og ut :P

Anbefaler ingen å teste det ut da en slik diett ikke har nok sunn næring kroppen trenger :sjokkbla: Har også sett på skinny vs fat people. (tv) De som er syltynne lever på sukker, melk og kaffe. Tynn, men har en like dårlig lever som en alkoholiker. De store folka frotser i junkfood, kjeks, snop og brus. Like gale det. Ingen av de får i seg næring, bare energi. Diabetes, fettlever, fettnyrer og generelt fett rundt alle innvoller og blodbaner :haar:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Coronas skrev:

Cottage cheese og banan ;) Men det hender jeg spiser knekkebrød (husman) med kalkunpålegg og agurk. Men har du god tid, er jo eggerøre med reker og paprika godt. Kan bare spise en pk lobnobs eller makrell i tomat (uten knekkerbrød/brød). Rester fra middag (kjøtt og grønnsaker) Noen ganger hopper jeg over frokost og tar en banan når jeg kommer på jobb. Men det er en ting jeg bare må ha om morgenen, KAFFE :P og vitaminpiller som magnesium og gerimax.

Cottage Cheese og banan til frokost? Er ikke det for lite?

Anonymkode: 6c0ff...5d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Cottage Cheese og banan til frokost? Er ikke det for lite?

Anonymkode: 6c0ff...5d2

Før jobb? Nei, og jeg har fysisk jobb i tillegg til trening. Spiser jo etter et par timer på jobb, og så lunsj litt uttpå. Sånn går no dagan ja :) Tar litt nøtter og tørket frukt i mellom øktene (uten salt og olje) Bygger ikke muskler, bare bryter dem ikke ned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillemøy
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Cottage Cheese og banan til frokost? Er ikke det for lite?

Anonymkode: 6c0ff...5d2

Ingenting er for lite hvis man ikke har appetitt til mer. i Norge. er det så ekstrem vekt på frokost, men jeg føler meg ofte helt ok med en cappuccino og et egg til frokost. da spiser jeg heller en større lunch, alt kommer an på helheten. ingen grunn til å proppe i seg masse om morgenen hvis man ikke er sulten. jeg stoler veldig på min egen sultfølelse, det er virkelig en god nøkkel til å få i seg passe med mat på en dag. Alt har blitt gjort så vanskelig i vår tid, vi fjerner oss helt fra de naturlige og enkle signalene om når man skal spise. når man skal stoppe osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ingen utvei annet enn fettsuging. Behold det eller få det kirurgisk fjernet. 

Anonymkode: 48b15...494

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Coronas skrev:

På elipsemaskinen som jeg bare trener 35 min med fem av de minuttene nedtrapping, er jeg ikke så sliten som på spinningen (55min) og ikke i nærheten av å komme over 82% av maxpuls. Spinningtimen, som må være kortintervall med 9 topper hvor 6 av de er opp på 90% av maxpuls (1-2 min med blodsmak), hvor jeg er helt gåen i lårene etter timen, forbrenner bortimot 700 kalorier.  Elipsen måler kalori, tid, level og puls. Jeg forbrenner 450, og på en god dag 530, viser maskinen. Jeg er kvinne på 63kg

Men man må ikke ta den ut slik hver gang spinningtimen altså. Derfor jeg kjører elipse innimellom og faktisk har treningsfrie dager slik at muskler kan få hente seg inn igjen og bygge seg opp litt.

Vet jo ikke om elipsen måler 100% riktig, men fettet forsvinner og jeg er ikke 20- 30 år altså :lur: Men hele forbrenningsprosessen er kalori inn og ut. Er ikke bare magefettet som forsvinner, ansiktet og andre steder merker man det på. Kan ikke punkt trene kroppen :Hehe:

Denne intervalltreningen du snakker om, de det mulig æ gjøre den selv uten trenkngstudoet? Altså hjemme ved hagen?

Anonymkode: 8b3cc...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Cyrus skrev:

Med magefettet så snakker vi vel her om underhudsfett på magen. Sukker og usunt fett legger seg inne i magen rundt innvollene og man får den klassiske ølmagen.

Jeg ble kvitt magefettet ved å spise kaloriunderskudd. IIFYM med myfitnesspal som verktøy. 

Det går mye i havregryn, grønnsaker, frukt, erter, rent kjøtt og fisk, proteinprodukter, riskaker med syltetøy fordi jeg synes det er vanskelig å spise nok Carbs uten å sprenge fettgrensa 😄

Kaloriunderskudd, hva betyr egt det? 

Anonymkode: 8b3cc...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Coronas skrev:

Før jobb? Nei, og jeg har fysisk jobb i tillegg til trening. Spiser jo etter et par timer på jobb, og så lunsj litt uttpå. Sånn går no dagan ja :) Tar litt nøtter og tørket frukt i mellom øktene (uten salt og olje) Bygger ikke muskler, bare bryter dem ikke ned. 

Så så lenge jeg holder meg op 1600-1700 kalorier pr dag så kan jeg spise hva jeg vil sålene jeg ikke har gått over målet mitt?

Anonymkode: 8b3cc...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fant ingen utvei annet enn fettsuging. Behold det eller få det kirurgisk fjernet. 

Anonymkode: 48b15...494

Hvorfor gjorde du det? Overvektig?

Anonymkode: 8b3cc...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne intervalltreningen du snakker om, de det mulig æ gjøre den selv uten trenkngstudoet? Altså hjemme ved hagen?

Anonymkode: 8b3cc...492

Ved å jogge, legger du inn spurter på 3 -4 minutter for å få opp puls. Må du ha mer tid, legger du det inn. Eller om du jogger i skogen. Ta oppoverbakkene som intervaller :) Trappeløping har jeg hørt er ganske bra trening også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kaloriunderskudd, hva betyr egt det? 

Anonymkode: 8b3cc...492

At du spiser mindre enn du forbrenner. Tell kalorier og spis like mange hver dag i 2 uker.

Så veier du deg.

Har du gått opp så spiser du for mye, har du gått ned så spiser du for lite. I ditt tilfelle så vil du jo spise for lite, så begynn pent på 1800 om dagen og jobb utifra det 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Cyrus skrev:

At du spiser mindre enn du forbrenner. Tell kalorier og spis like mange hver dag i 2 uker.

Så veier du deg.

Har du gått opp så spiser du for mye, har du gått ned så spiser du for lite. I ditt tilfelle så vil du jo spise for lite, så begynn pent på 1800 om dagen og jobb utifra det 😄

Men hva om jeg ikke forbrenner noe særlig iløpet av dagen da? Og vil ned i vekt? Hvor mye kalorier bør jeg holde meg til cirka?

Anonymkode: 8b3cc...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Coronas skrev:

Ved å jogge, legger du inn spurter på 3 -4 minutter for å få opp puls. Må du ha mer tid, legger du det inn. Eller om du jogger i skogen. Ta oppoverbakkene som intervaller :) Trappeløping har jeg hørt er ganske bra trening også. 

Liker ikke jogge, er så kjedelig. Men å legge inn spurter og spurte i 3-4 min x 3. Altså i 15 min, kan det funke? 

Anonymkode: 8b3cc...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Periodisk faste? Ikke spise hah?

Anonymkode: 8b3cc...492

Ja, det er det fasting betyr :)
Vi er ikke skapt for å fordøye mat hele døgnet, slik vi i praksis gjør her i landet i dag. Det er en myte at man "må" spise frokost for å fungere, f.eks. Veldig mange fungerer mye bedre uten. Den mest naturlige måten å leve på er nok nærmere våkne-finne mat-spise-hvile heller enn å fylle på hver tredje time slik mange har for vane. Selv bruker jeg Lengains-metoden som enkelt forklart betyr å faste 16 timer i døgnet. Det finnes mange andre måter å bruke faste på, f.eks 5:2-"dietten".

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kaloriunderskudd, hva betyr egt det? 

Anonymkode: 8b3cc...492

At du spiser mindre energi enn du bruker. Spiser du mer enn du bruker, legger du på deg. Spiser du mindre, går du ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva om jeg ikke forbrenner noe særlig iløpet av dagen da? Og vil ned i vekt? Hvor mye kalorier bør jeg holde meg til cirka?

Anonymkode: 8b3cc...492

Det er ikke noen fasit. Hvor fort du går ned i vekt kommer an på hvor stort kaloriunderskudd du har. Noen trives best med å gå raskt ned i vekt, andre med å gjøre det langsomt. Prøv begge deler og finn ut hva som funker best for deg.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Liker ikke jogge, er så kjedelig. Men å legge inn spurter og spurte i 3-4 min x 3. Altså i 15 min, kan det funke? 

Anonymkode: 8b3cc...492

All aktivitet hjelper. Korte intense økter og/eller styrketrening funker bra for mange.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva om jeg ikke forbrenner noe særlig iløpet av dagen da? Og vil ned i vekt? Hvor mye kalorier bør jeg holde meg til cirka?

Anonymkode: 8b3cc...492

Det kommer an på hvor mye muskler du har, og hvor høy du er, og hvilket kjønn du er biologisk.

Alle mennesker forbrenner et visst antall kalorier kun ved å holde seg i live. (Bmr)

😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Coronas skrev:

Det var ikke for å være sunn de testet det, men for å bevise kalori inn og ut :P

Eh, nei. Du må tydeligvis se den på nytt. Klipp fra dokumentaren:

Hvordan beviser det kalori inn og ut? ;)

Et annet fint klipp fra dokumentaren:
 

 

Anonymkode: a76a0...445

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Liker ikke jogge, er så kjedelig. Men å legge inn spurter og spurte i 3-4 min x 3. Altså i 15 min, kan det funke? 

Anonymkode: 8b3cc...492

Alt som får opp pulsen din vil gjøre at du forbrenner mer :) Vil du ha forbrenning hele døgnet, må du ha styrketrening som øker muskelvolum. Da forbrenner kroppen også i hvile. All trening er god trening :ball:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjott

Det de fleste her råder til vil gjøre at du øker i vekt mer enn dagens nivå. 

Man kan ikke leve permanent på diett, og det er sykelig å leve på kaloriunderskudd over tid. Det kalles spiseforstyrrelse. 

Du kan ikke punktslanke deg, men du kan miste noe av fettprosenten og kilo om du idag veier for mye. 

Det folk beskriver her er hvordan bli mindre generelt, ikke spesifikt fett ett enkelt sted. 

Har man allergier kan man oppleve effekt av å kutte den matvaren, men det er fordi man får oppblåsthet som symptom. 

Syke folk skal leve på diett, ingen andre. 

Beveger du deg ingenting trenger du omlag 1800 kalorier. 

Men jeg ser ikke poenget med å være slank og fullstendig ute av form. Vei nå heller 5 kg ekstra(eller behold normalt matinntak) og vær fysisk aktiv. 

Helse er mye mer enn en valk eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...