Gå til innhold

Hvordan ble DERE kvitt magefettet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

20 timer siden, Coronas skrev:

Har mye fett i seg. Hvis du vil bli kvitt fett, må fett i mat også bort. Men veldig god på smak  da ;) Jeg har kuttet mye fett og gått ned i vekt.  Spesi i ansiktet og rundt magen... faktisk :hoppe:   Spiser heller mye protein som metter. Ikke pulver, men cottage cheese og 300 gr kjøtt av ymse slag ( ikke svin) :)

 

Nei, fett i mat må ikke bort for å gå ned i vekt. Hva du spiser påvirker hvor mye du spiser. Jeg sier ikke at det ikke går an å gå ned i vekt på lavfett, men det finnes bedre måter. Lite karbohydrater, lite fett og mye protein er ikke bra for oss... Du kan lese litt om det her: http://paljabekk.blogspot.no/2011/07/er-proteiner-mettende.html

Anonymkode: a76a0...445

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du? Så man kan ikke spise mye fett om man vil litt ned i vekt? Trodde det var sånn at man kan spise mye fett man vil bare man er i kaloriunderskudd.

Anonymkode: 6c0ff...5d2

Hvis dette hadde vært riktig, så hadde vi ikke hatt problemer med overvekt. Hva du spiser påvirker hvor mye du spiser. Så velg heller riktig mat. Så ordner det seg som regel. :)

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal jeg ikke spise mere karbohydrater? Har vel ikke noe å si sålene jeg er i kaloriunderakudd? Igår spiste jeg burger, is etc, og holdt meg til 1300 kalorier. Målet er 1450 pr dag for ned i vekt.

Anonymkode: 6c0ff...5d2

Jo, det har mye å si. Ikke bare for å få i seg de vitaminene og mineralene vi trenger for å overleve, men fordi kroppen er en komplisert maskin. Den reagerer ikke likt på energi, uansett hva du putter i den. Se på det som en gjenvinningsfabrikk. Plastikk gjenvinnes på en måte og papir på en annen måte.

De aller fleste som er overvektige er overvektige fordi de har spist for mye karbohydrater som har gjort at de har lagt på seg. Alle karbohydrater som blir fordøyd av kroppen blir til blodsukker. Uansett om de kommer fra iskrem, hamburger, poteter, brødskive, brokkoli eller rørsukker. Alt blir til sukker i kroppen.

Blodsukker er livsviktig og vi har mange hormoner som kan øke blodsukkeret ved behov, som for eksempel adrenalin, glukagon og kortisol. Høyt blodsukker er giftig for kroppen og vi har bare ett hormon (insulin) som kan senke blodsukkeret ved behov. Det høres unektelig ut som at vi har hatt mye større behov for å øke blodsukkeret enn å senke det gjennom menneskehetens historie. ;)

Når karbohydratene så har blitt til blodsukker, så må det insulin til for å senke blodsukkeret. Insulin er vårt viktigste fettlagringshormon. Ja, du leste riktig. FETTLAGRINGSHORMON! Så å slanke seg ved å spise karbohydrater er som å sette seg i bilen og bestemme seg for at nå skal man kjøre fra A til B og så drar man parkeringsbremsen godt til og så prøver man å kjøre. Man kan komme seg til destinasjonen, men det hadde vært mye enklere ved å slippe bremsen, eller hva? Så hold karbohydratinntaket nede, du. ;)

Anonymkode: a76a0...445

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, fett i mat må ikke bort for å gå ned i vekt. Hva du spiser påvirker hvor mye du spiser. Jeg sier ikke at det ikke går an å gå ned i vekt på lavfett, men det finnes bedre måter. Lite karbohydrater, lite fett og mye protein er ikke bra for oss... Du kan lese litt om det her: http://paljabekk.blogspot.no/2011/07/er-proteiner-mettende.html

Anonymkode: a76a0...445

Funker på meg og jeg er aldri syk eller dårlig, OG jeg har gått ned 6 kg (det meste er fett) på 4 mnd. Husk at det er karbohydrater i all frukt, bær og grønnsaker. MÅ ikke innta brød og pasta. Det er også fett i torsk, laks, biff, kylling osv. Så smør, dressinger, sauser  og den slags kutter jeg ut. Og ikke minst salt!!

Men folk er forskjellig og har forskjellige kropper. Jeg har tatt DNA test ang min fettforbrenning (MIN kropp, ikke din) Mine gener sier at jeg forbrenner fett veldig dårlig. Og for ikke å legge på meg, må jeg trene. Heldigvis elsker jeg å holde meg i aktivitet. Kan godt ha en spinningclass på 4 timer. Bare moro det. Kjenner folk som bruker ostehøvel på smør for å ha på brødskiven og er syltynne. Kan spise konstant hva dem vil uten å legge på seg. Vi er alle forskjellig og har forskjellige gener. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jah. Her var det mye interessante ideer rundt kosthold. Kjapp anbefaling, er å skaffe egen kunnskap. Les ett par bøker, og ikke av typen "slank nå".  Sjarmen med tarmen og 10%human er gode bøker som gir ett innblikk i hvordan tarmsystemet faktisk fungerer. Deretter så hjelper det å hente tipsene sine fra sider som forskning.no i stedet for vg og kk. Hvis ikke man orker dette så børr man være forsiktig med å uttale seg. Jeg skal og være forsiktig med å uttale meg. Jeg er ikke noe ekspert i det hele tatt, men etter å ha lest meg opp litt så har jeg ihvertfall kuttet raffinert sukker og korn. Ikke fordi jeg mener at dette ikke må spises, men fordi jeg har spist så mye sukker og karbohydrater at jeg fikk problemer med candida. Det problemet er helt borte nå. Jeg går ikke på et lavkarbo kosthold. Jeg har kuttet raffinert sukker og korn(ikke poteter og ris), samt analysert hvilke situasjoner jeg spiser for å "stappe i trynet" istedet fordi at jeg faktisk er sulten, eller synes det er godt. Det som gjør det største utslaget på vekten er når jeg i tillegg velger å avstå fra alkohol.

 

 

Endret av Tosla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27. juli 2016 at 2.19, AnonymBruker skrev:

Hvis dette hadde vært riktig, så hadde vi ikke hatt problemer med overvekt. Hva du spiser påvirker hvor mye du spiser. Så velg heller riktig mat. Så ordner det seg som regel. :)

Jo, det har mye å si. Ikke bare for å få i seg de vitaminene og mineralene vi trenger for å overleve, men fordi kroppen er en komplisert maskin. Den reagerer ikke likt på energi, uansett hva du putter i den. Se på det som en gjenvinningsfabrikk. Plastikk gjenvinnes på en måte og papir på en annen måte.

De aller fleste som er overvektige er overvektige fordi de har spist for mye karbohydrater som har gjort at de har lagt på seg. Alle karbohydrater som blir fordøyd av kroppen blir til blodsukker. Uansett om de kommer fra iskrem, hamburger, poteter, brødskive, brokkoli eller rørsukker. Alt blir til sukker i kroppen.

Blodsukker er livsviktig og vi har mange hormoner som kan øke blodsukkeret ved behov, som for eksempel adrenalin, glukagon og kortisol. Høyt blodsukker er giftig for kroppen og vi har bare ett hormon (insulin) som kan senke blodsukkeret ved behov. Det høres unektelig ut som at vi har hatt mye større behov for å øke blodsukkeret enn å senke det gjennom menneskehetens historie. ;)

Når karbohydratene så har blitt til blodsukker, så må det insulin til for å senke blodsukkeret. Insulin er vårt viktigste fettlagringshormon. Ja, du leste riktig. FETTLAGRINGSHORMON! Så å slanke seg ved å spise karbohydrater er som å sette seg i bilen og bestemme seg for at nå skal man kjøre fra A til B og så drar man parkeringsbremsen godt til og så prøver man å kjøre. Man kan komme seg til destinasjonen, men det hadde vært mye enklere ved å slippe bremsen, eller hva? Så hold karbohydratinntaket nede, du. ;)

Anonymkode: a76a0...445

Så du mener at poteter, ris brød, snacks må kuttes ut for resten av livet?

Anonymkode: 6c0ff...5d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Hva som er best er helt individuelt. Noen liker fet mat, har aldri vært glade i f.eks brød osv. og for de kan nok lavkarbo fungere flott. Men lavkarbo legger store begrensninger på hva du kan spise ute, i selskaper osv. Ikke like praktisk for alle. For enkelte ser det dog ut til å være det eneste som fungerer.

For meg, som aldri har vært glad i fet mat (har f.eks aldri brukt smør/margarin på brødskiver, aldri likt helmelk, foretrekker indrefilet fremfor entrecote osv.) men er veldig glad i grove kornprodukter (grovbrød, havregrøt) og fullkornsris/pasta fungerer kaloritelling og lavfett helt supert, Går greit ned 1kg pr. uke. Ligger dog unna alt av tilsatt sukker og raske karbohydrater. Har masse energi til overs til trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27.7.2016 at 2.19, AnonymBruker skrev:

Hvis dette hadde vært riktig, så hadde vi ikke hatt problemer med overvekt. Hva du spiser påvirker hvor mye du spiser. Så velg heller riktig mat. Så ordner det seg som regel. :)

Jo, det har mye å si. Ikke bare for å få i seg de vitaminene og mineralene vi trenger for å overleve, men fordi kroppen er en komplisert maskin. Den reagerer ikke likt på energi, uansett hva du putter i den. Se på det som en gjenvinningsfabrikk. Plastikk gjenvinnes på en måte og papir på en annen måte.

De aller fleste som er overvektige er overvektige fordi de har spist for mye karbohydrater som har gjort at de har lagt på seg. Alle karbohydrater som blir fordøyd av kroppen blir til blodsukker. Uansett om de kommer fra iskrem, hamburger, poteter, brødskive, brokkoli eller rørsukker. Alt blir til sukker i kroppen.

Blodsukker er livsviktig og vi har mange hormoner som kan øke blodsukkeret ved behov, som for eksempel adrenalin, glukagon og kortisol. Høyt blodsukker er giftig for kroppen og vi har bare ett hormon (insulin) som kan senke blodsukkeret ved behov. Det høres unektelig ut som at vi har hatt mye større behov for å øke blodsukkeret enn å senke det gjennom menneskehetens historie. ;)

Når karbohydratene så har blitt til blodsukker, så må det insulin til for å senke blodsukkeret. Insulin er vårt viktigste fettlagringshormon. Ja, du leste riktig. FETTLAGRINGSHORMON! Så å slanke seg ved å spise karbohydrater er som å sette seg i bilen og bestemme seg for at nå skal man kjøre fra A til B og så drar man parkeringsbremsen godt til og så prøver man å kjøre. Man kan komme seg til destinasjonen, men det hadde vært mye enklere ved å slippe bremsen, eller hva? Så hold karbohydratinntaket nede, du. ;)

Anonymkode: a76a0...445

Så det du sier er at insulin gir "mad gainz"? Siden det øker opptaket i kroppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den mengden energi kroppen bruker i løpet av et døgn i hvilende tilstand bør du vite. Den energien går blant annet til å puste, vokse, reparere celler og slike ubevisste, men viktige oppgaver.

Bruk en innstilt pulsklokke og sjekk hva du bruker I løpet av 24 timer rolig tilværelse.

Så bør kosten din se omtrent slik ut

20-25 % protein
40-50 % karbohydrat
25-35 % fett

Hvis du da ligger litt I underkant hver dag, negativt calori inntak I forhold til forbruk vil du gå ned.

Lange rolige løpeturer eller gåturer sørger for at energien du bruker tas fra fettet. Så fort du øker intensitet til over 75-90 % av max , vil kroppen ta den raskeste og enklestetilgjengelig energi som er I musklene og det ønsker du ikje. 

Negativt kalori inntak, pluss rolig trening inntil 70-75% av max. Best rundt 60-65.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...