Gå til innhold

Hvordan ble DERE kvitt magefettet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Er litt nysgjerrig og lurer da på hvordan dere ble kvitt all fettet på magen? Kosthold? Løping? Styrke? Lavkarbo? 

Hvordan?

Anonymkode: 6c0ff...5d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en god kombo. Kosthold er vel det viktigste for å bli kvitt overflødig magefett, oppblåsthet etc. Løping hjelper til med å redusere fettprosenten. Styrke definerer (mage)musklene. 

Anonymkode: 34606...ff3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg gått opp igjen på grunn av graviditet, men før det (og hva jeg driver med nå);

- Finne ut hvor mye du forbrenner/dagen uten aktivitet (finnes en forkortelse for det, men husker ikke akkurat) og legge kcal/ per dag på det. Om du regner ut hvor mye per uke kan du fint spise sunnere i ukedagene og litt ekstra kos i helgene :) Sånn at det ikke føles helt kjipt om du er glad i mat.
- Intervalltrening (jeg hater å løpe lenge)
- Styrketrening
- God selvdisiplin i forhold til trening. Legg opp programmer og faste dager så blir det litt lettere.
- Gå masse, gå turer, gå istedenfor buss, gå til butikken, gå gå gå!
- Ta med mat når du skal ut så slipper du å kjøpe mat ute. Da er det lettere å ha kontroll :) 
- Velg sunnere alternativer. Har du sykt lyst på brus så kjøp sukkerfri!
- Lær deg å lage mat og kose deg med det. Ikke noe Toro hver dag! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Er litt nysgjerrig og lurer da på hvordan dere ble kvitt all fettet på magen? Kosthold? Løping? Styrke? Lavkarbo? 

Hvordan?

Anonymkode: 6c0ff...5d2

Jeg er ikke kvitt alt (født barn) men å spise mindre måltid, kutte ut brød, poteter, ris, pasta og fett (ikke absolutt alt, kroppen trenger  noe fett ) Spiser salater med kylling, biff, fisk eller reker. Mye grønnsaker og bær. Holder meg mest mulig borte fra alkohol og selvfølgelig snop, kaker og sånt søppel. Spis rein mat, urter og kos deg med frukt og bær som snacks.

Treningen jeg gjør, er elipsemaskin (75 - 80% av maxpuls) i 35 min (oppvarming og nedtrapping) Forbrenner ca 450 - 500 kalorier. Kommer an på form og level jeg gidder å bruke. Etterpå tar jeg en liten time med styrketrening på apparater.

Noen ganger har jeg en spinningtime på 55 min og forbrenner rundt 700 kalorier. Etter timer med trening spiser jeg banan og litt cottage cheese orginal (noe fett som sagt må man ha og det er naturlig fett) Spiser vanlig litt senere og utover dagen eller i løpet av dagen før jeg trener på kvelden. Skal sies at jeg drikker redbull uten sukker tidlig på morgenkvisten (spinningtime kl 0630) eller rett etter jobb før jeg trener da. Får skikkelig kick av guarana, taurin, koffein og litt vitaminer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, mjauritz skrev:

Nå har jeg gått opp igjen på grunn av graviditet, men før det (og hva jeg driver med nå);

- Finne ut hvor mye du forbrenner/dagen uten aktivitet (finnes en forkortelse for det, men husker ikke akkurat) og legge kcal/ per dag på det. Om du regner ut hvor mye per uke kan du fint spise sunnere i ukedagene og litt ekstra kos i helgene :) Sånn at det ikke føles helt kjipt om du er glad i mat.
- Intervalltrening (jeg hater å løpe lenge)
- Styrketrening
- God selvdisiplin i forhold til trening. Legg opp programmer og faste dager så blir det litt lettere.
- Gå masse, gå turer, gå istedenfor buss, gå til butikken, gå gå gå!
- Ta med mat når du skal ut så slipper du å kjøpe mat ute. Da er det lettere å ha kontroll :) 
- Velg sunnere alternativer. Har du sykt lyst på brus så kjøp sukkerfri!
- Lær deg å lage mat og kose deg med det. Ikke noe Toro hver dag! :) 

Takker.

- Men for oss som ikke trener, inkludert meg, hvor mye kalorier bør jeg ligge på pr dag? 1500?

- Er det mulig å løpe intervalltrening ute ved hagen i typ 20 min? Høyt tempo seff.

 

Anonymkode: 8b3cc...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takker.

- Men for oss som ikke trener, inkludert meg, hvor mye kalorier bør jeg ligge på pr dag? 1500?

- Er det mulig å løpe intervalltrening ute ved hagen i typ 20 min? Høyt tempo seff.

 

Anonymkode: 8b3cc...492

Her kan du regne ut hva du forbrenner uten å bevege deg på en dag:
http://slanking.mattips.org/kalorikalkulator.htm

Det tallet er hva du bør ligge på i kcal, for da kommer all bevegelse i tillegg :) Går du under dette går kroppen fort i sparemodus og det blir vanskeligere å gå ned i vekt.

Ja, det er fint mulig å løpe intervaller i hagen! Jeg vet ikke hvor stor hage du har, men en runde gå fort + 2-3 runder jogging + 3 runder løp :) så ser du hvordan kondisen ligger ann og hvor mange runder med dette som passer deg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Coronas skrev:

Jeg er ikke kvitt alt (født barn) men å spise mindre måltid, kutte ut brød, poteter, ris, pasta og fett (ikke absolutt alt, kroppen trenger  noe fett ) Spiser salater med kylling, biff, fisk eller reker. Mye grønnsaker og bær. Holder meg mest mulig borte fra alkohol og selvfølgelig snop, kaker og sånt søppel. Spis rein mat, urter og kos deg med frukt og bær som snacks.

Treningen jeg gjør, er elipsemaskin (75 - 80% av maxpuls) i 35 min (oppvarming og nedtrapping) Forbrenner ca 450 - 500 kalorier. Kommer an på form og level jeg gidder å bruke. Etterpå tar jeg en liten time med styrketrening på apparater.

Noen ganger har jeg en spinningtime på 55 min og forbrenner rundt 700 kalorier. Etter timer med trening spiser jeg banan og litt cottage cheese orginal (noe fett som sagt må man ha og det er naturlig fett) Spiser vanlig litt senere og utover dagen eller i løpet av dagen før jeg trener på kvelden. Skal sies at jeg drikker redbull uten sukker tidlig på morgenkvisten (spinningtime kl 0630) eller rett etter jobb før jeg trener da. Får skikkelig kick av guarana, taurin, koffein og litt vitaminer ;)

Herlige råd!

Har selv kutta ut poteter, ris og den slags. Men is må jeg ha, spesielt i den varmen som er nå. Er vel ikke farlig å unne seg en iblant?

Jeg trener heller ikke på noe treningssenter, men såkalt hiit-trening kan jeg vel også løpe ute ved hagen? 20 min pr dag og da går vel flere kalorier bort?

Anonymkode: 8b3cc...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, mjauritz skrev:

Her kan du regne ut hva du forbrenner uten å bevege deg på en dag:
http://slanking.mattips.org/kalorikalkulator.htm

Det tallet er hva du bør ligge på i kcal, for da kommer all bevegelse i tillegg :) Går du under dette går kroppen fort i sparemodus og det blir vanskeligere å gå ned i vekt.

Ja, det er fint mulig å løpe intervaller i hagen! Jeg vet ikke hvor stor hage du har, men en runde gå fort + 2-3 runder jogging + 3 runder løp :) så ser du hvordan kondisen ligger ann og hvor mange runder med dette som passer deg :) 

Herlig! Jeg satt inn alt og det kom på rundt 1700 kalorier, det er maks grensa jeg bør holde?

Men intervalltrening, hvordan skal jeg fordele når jeg skal løpe i raskere tempo og ikke? Og hvor lenge skal jeg holde på? Har du en video? :)

Anonymkode: 8b3cc...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Herlige råd!

Har selv kutta ut poteter, ris og den slags. Men is må jeg ha, spesielt i den varmen som er nå. Er vel ikke farlig å unne seg en iblant?

Jeg trener heller ikke på noe treningssenter, men såkalt hiit-trening kan jeg vel også løpe ute ved hagen? 20 min pr dag og da går vel flere kalorier bort?

Anonymkode: 8b3cc...492

Man må unne seg noe godt i blandt, ellers så funker ikke "diett'n" (livsstilen du har valgt) Jeg drikker alkohol i helgen noen ganger og unner meg potet når jeg spiser ute på byen. Er ikke så ofte og da blir det som regel  bakt amadinepoteter ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Herlig! Jeg satt inn alt og det kom på rundt 1700 kalorier, det er maks grensa jeg bør holde?

Men intervalltrening, hvordan skal jeg fordele når jeg skal løpe i raskere tempo og ikke? Og hvor lenge skal jeg holde på? Har du en video? :)

Anonymkode: 8b3cc...492

Ja, da bør du prøve å få i deg 1700 kcal hver dag :) Etterhvert som du går ned så vil den endre seg, så pass på det :)

Jeg pleier å holde intervalltrening i rundt 15-20 min, men det er på treningsmølle så da er det litt lettere å ha oversikt :) Men første gangen holder du til du ikke klarer mer så beregner du etter det :) Kombiner gjerne med en kveldstur!

Jeg har dessverre ingen video, men her har du et program:
http://aktivtrening.com/trening/intervalltrening/intervalltrening-komplett-program

Husk at alle er forskjellige og etter du har holdt på en stund så kan det være greit å utvide litt og kjøre litt hardere :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Coronas skrev:

Man må unne seg noe godt i blandt, ellers så funker ikke "diett'n" (livsstilen du har valgt) Jeg drikker alkohol i helgen noen ganger og unner meg potet når jeg spiser ute på byen. Er ikke så ofte og da blir det som regel  bakt amadinepoteter ;) 

Men til frokost og den slags, hva bør jeg spise? Jeg som vil ned i fettprosent? 

Kutte ut all brød?

Hva spiser du?

Anonymkode: 8b3cc...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrketrening, periodisk faste og mer protein og mager mat (skinke i stedet for salami, lettsyltetøy i stedet for vanlig, frukt i stedet for godteri). Ingen heksekunst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, linsejesus skrev:

Styrketrening, periodisk faste og mer protein og mager mat (skinke i stedet for salami, lettsyltetøy i stedet for vanlig, frukt i stedet for godteri). Ingen heksekunst :)

Periodisk faste? Ikke spise hah?

Anonymkode: 8b3cc...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lillemøy
32 minutter siden, Coronas skrev:

Jeg er ikke kvitt alt (født barn) men å spise mindre måltid, kutte ut brød, poteter, ris, pasta og fett (ikke absolutt alt, kroppen trenger  noe fett ) Spiser salater med kylling, biff, fisk eller reker. Mye grønnsaker og bær. Holder meg mest mulig borte fra alkohol og selvfølgelig snop, kaker og sånt søppel. Spis rein mat, urter og kos deg med frukt og bær som snacks.

Treningen jeg gjør, er elipsemaskin (75 - 80% av maxpuls) i 35 min (oppvarming og nedtrapping) Forbrenner ca 450 - 500 kalorier. Kommer an på form og level jeg gidder å bruke. Etterpå tar jeg en liten time med styrketrening på apparater.

Noen ganger har jeg en spinningtime på 55 min og forbrenner rundt 700 kalorier. Etter timer med trening spiser jeg banan og litt cottage cheese orginal (noe fett som sagt må man ha og det er naturlig fett) Spiser vanlig litt senere og utover dagen eller i løpet av dagen før jeg trener på kvelden. Skal sies at jeg drikker redbull uten sukker tidlig på morgenkvisten (spinningtime kl 0630) eller rett etter jobb før jeg trener da. Får skikkelig kick av guarana, taurin, koffein og litt vitaminer ;)

Hvordan måler du dette at du forbrenner 700 Kcal på 55 min?  jeg er i veldig god form, 60 kg tung, aldri i nærheten av å forbrenne 700 kcal på en time. Men hvis du er mann forklarer det det jo!

ellers må jeg si meg veldig enig i gå-tipset, all den aktiviteten du ikke tenker over i dagliglivet teller! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men til frokost og den slags, hva bør jeg spise? Jeg som vil ned i fettprosent? 

Kutte ut all brød?

Hva spiser du?

Anonymkode: 8b3cc...492

Cottage cheese og banan ;) Men det hender jeg spiser knekkebrød (husman) med kalkunpålegg og agurk. Men har du god tid, er jo eggerøre med reker og paprika godt. Kan bare spise en pk lobnobs eller makrell i tomat (uten knekkerbrød/brød). Rester fra middag (kjøtt og grønnsaker) Noen ganger hopper jeg over frokost og tar en banan når jeg kommer på jobb. Men det er en ting jeg bare må ha om morgenen, KAFFE :P og vitaminpiller som magnesium og gerimax.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Lillemøy skrev:

Hvordan måler du dette at du forbrenner 700 Kcal på 55 min?  jeg er i veldig god form, 60 kg tung, aldri i nærheten av å forbrenne 700 kcal på en time. Men hvis du er mann forklarer det det jo!

ellers må jeg si meg veldig enig i gå-tipset, all den aktiviteten du ikke tenker over i dagliglivet teller! 

På elipsemaskinen som jeg bare trener 35 min med fem av de minuttene nedtrapping, er jeg ikke så sliten som på spinningen (55min) og ikke i nærheten av å komme over 82% av maxpuls. Spinningtimen, som må være kortintervall med 9 topper hvor 6 av de er opp på 90% av maxpuls (1-2 min med blodsmak), hvor jeg er helt gåen i lårene etter timen, forbrenner bortimot 700 kalorier.  Elipsen måler kalori, tid, level og puls. Jeg forbrenner 450, og på en god dag 530, viser maskinen. Jeg er kvinne på 63kg

Men man må ikke ta den ut slik hver gang spinningtimen altså. Derfor jeg kjører elipse innimellom og faktisk har treningsfrie dager slik at muskler kan få hente seg inn igjen og bygge seg opp litt.

Vet jo ikke om elipsen måler 100% riktig, men fettet forsvinner og jeg er ikke 20- 30 år altså :lur: Men hele forbrenningsprosessen er kalori inn og ut. Er ikke bare magefettet som forsvinner, ansiktet og andre steder merker man det på. Kan ikke punkt trene kroppen :Hehe:

Endret av Coronas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er ikke noen ekspert på området, men er virkelig kaloriinntaket alfa og omega her?

Jeg tror det er viktigere å kutte ut sukker enn å bare tenke bare kalorier. Nøtter f.eks inneholder masse kalorier, men det legger seg ikke på magen som sukker gjør. Sukker omdannes jo til fett i kroppen vår. Hold deg unna sukker i stor grad, og i tillegg gå i underskudd i kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, mann_86 skrev:

Jeg er ikke noen ekspert på området, men er virkelig kaloriinntaket alfa og omega her?

Jeg tror det er viktigere å kutte ut sukker enn å bare tenke bare kalorier. Nøtter f.eks inneholder masse kalorier, men det legger seg ikke på magen som sukker gjør. Sukker omdannes jo til fett i kroppen vår. Hold deg unna sukker i stor grad, og i tillegg gå i underskudd i kalorier.

Er det ikke en dokumentar eller noe forskningsgreie på tv som omhandlet en fyr som bare spiste på Mc Donald og alikavel gikk ned, så lenge menyen han spiste og drakk ikke gikk over kalorimengden han skulle ha for å gå ned i vekt?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, mann_86 skrev:

Jeg er ikke noen ekspert på området, men er virkelig kaloriinntaket alfa og omega her?

Jeg tror det er viktigere å kutte ut sukker enn å bare tenke bare kalorier. Nøtter f.eks inneholder masse kalorier, men det legger seg ikke på magen som sukker gjør. Sukker omdannes jo til fett i kroppen vår. Hold deg unna sukker i stor grad, og i tillegg gå i underskudd i kalorier.

Med magefettet så snakker vi vel her om underhudsfett på magen. Sukker og usunt fett legger seg inne i magen rundt innvollene og man får den klassiske ølmagen.

Jeg ble kvitt magefettet ved å spise kaloriunderskudd. IIFYM med myfitnesspal som verktøy. 

Det går mye i havregryn, grønnsaker, frukt, erter, rent kjøtt og fisk, proteinprodukter, riskaker med syltetøy fordi jeg synes det er vanskelig å spise nok Carbs uten å sprenge fettgrensa 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...