Gå til innhold

Menn, føler dere dere truet av kvinner som er sivilingeniør?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Føler dere det er skummelt med kvinner som mestrer realfag? Mange menn er dårlige i realfag så ville kanskje tro det var flest som syntes det er litt skummelt 

Anonymkode: 587b3...c0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Realsfagsstudiene har jo blitt endret slik at vurderingskriteriene favoriserer kvinner. Dersom kvinner var bedre ville vi vel hatt noen kvinner som hadde oppfunnet noe.

Hvis jeg selv var sivilingeniør ville jeg vært irritert av at du sannsynligvis vil bli kvotert inn hvor som helst mens jeg ville bli diskriminert.

Men siden jeg ikke er sivilingeniør ville jeg ikke syntes det var skummelt, hvis jeg ville være det kunne jeg jo blitt det og jeg ville sannsynligvis tjent mer enn deg selv etter at jeg ble diskriminert på studiet og i arbeidslivet på grunn av kjønnet mitt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetterPanne

Hvorfor skulle jeg bli truet av det? Herlig at dama har noenlunde peiling på hva jeg driver med.

Men det er ikke noe must så det er sagt. Er dama herlig som renholder, så er hun fortsatt like herlig i mine øyne, uavhengig av utdannelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn blir vel like lite truet av kvinner som er sivilingeniører som kvinner blir truet av menn som er kokker? 

Endret av Fredsmegleren
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The White Wolf

Med mindre en kvinne holder en pistol  mot meg så føler jeg meg ikke truet av kvinner

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler dere det er skummelt med kvinner som mestrer realfag? Mange menn er dårlige i realfag så ville kanskje tro det var flest som syntes det er litt skummelt 

Anonymkode: 587b3...c0e

Jeg er elendig i realfag, og det skumleste jeg vet er kvinnelige sivilingeniører :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spør fordi jeg har en venninne som er det, hun er sivilingeniør, høy, slank og har tykt og langt blondt hår. Hun får mye oppmerksomhet av menn men når de finner ut av yrket hennes forsvinner interessen. Nå er hun 27 og har ikke hatt et seriøst forhold

Anonymkode: 587b3...c0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Fredsmegleren skrev:

Menn blir vel like lite truet av kvinner som er sivilingeniører som kvinner blir truet av menn som er kokker? 

LOL:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er siving fra Gløshaugen, og slett ikke kvotert inn. Mannen min er lærer i barneskolen. Ingen av oss har hatt noen problem med den andres yrkesvalg, så klart.

Andelen singletons blant damer jeg kjenner som som er sivinger er ikke høyere enn blant damer jeg kjenner som har utdannet seg innen mer tradisjonelle kvinneyrker.

Anonymkode: 4993d...c18

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spør fordi jeg har en venninne som er det, hun er sivilingeniør, høy, slank og har tykt og langt blondt hår. Hun får mye oppmerksomhet av menn men når de finner ut av yrket hennes forsvinner interessen. Nå er hun 27 og har ikke hatt et seriøst forhold

Anonymkode: 587b3...c0e

Nei. De færreste føler seg truet.. Men les om "hypergami". Kort fortalt forventes det at hun er ute etter høyere status eller omtrent likt. Møter hun en kjekk kokk, så vil kokken mest sannsynlig legge inn aksjer et annet sted. Har ingenting med frykt å gjøre, bare en sunn realitetsorientering. Mest sannsynlig vil hun ende opp med en annen siving/lege/advokat tilsvarende, og siden det ikke er så mange av dem vil hun sannsynligvis måtte resirkulere  en med barn fra før hvis hun ikke er rask og kaprer han ført.:tongue:

 

Google "hypergamiets problem" der står det godt forklart. Er på mob. Og linkhelvete :sprettoy:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hender jeg føler meg truet av mamma hun er sivilingeniør.

Anonymkode: 49696...879

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke truende. Bare bra. Men det er ofte litt vanskligre enn de å få jobb i tekniske yrker. Sjefer har gitt denne grunnen: Ingeniører starter allerede tidlig på gutterommet. Mange kvinner har greid utdanningen å blitt ingeniører på papiret. Men de mangler ofte det som skal til.

Anonymkode: eaad4...377

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 2Bhonest

Siv. Ing er en fordel, så slipper man bortkastede forklaringer siden hun skjønner hva man mener med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uten unntak, er de av mine venninner som er smartest og høyest  utdannet (phd etc.) de som sliter mest med å finne en partner. Og det er slett ikke så enkelt at de er veldig kravstore selv, eller ramstygge nerder i det hele tatt. Så jeg lurer på om det kan være et problem om hun skulle være smart i tillegg til ingeniør? 

 

Anonymkode: ff6a1...0b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Uten unntak, er de av mine venninner som er smartest og høyest  utdannet (phd etc.) de som sliter mest med å finne en partner. Og det er slett ikke så enkelt at de er veldig kravstore selv, eller ramstygge nerder i det hele tatt. Så jeg lurer på om det kan være et problem om hun skulle være smart i tillegg til ingeniør? 

 

Anonymkode: ff6a1...0b7

Menn mister interessen i meg når jeg knuser dem i Trivial Pursuit så da er vel alt mulig :fnise:

Anonymkode: 6347d...ed3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Menn mister interessen i meg når jeg knuser dem i Trivial Pursuit så da er vel alt mulig :fnise:

Anonymkode: 6347d...ed3

Der er jeg god:tongue:. Men man har da vært i forhold en stund før man drar frem et brettspill??  Mulig de bare er dårlige tapere, evt du er en dårlig vinner:fnise:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uten unntak, er de av mine venninner som er smartest og høyest  utdannet (phd etc.) de som sliter mest med å finne en partner. Og det er slett ikke så enkelt at de er veldig kravstore selv, eller ramstygge nerder i det hele tatt. Så jeg lurer på om det kan være et problem om hun skulle være smart i tillegg til ingeniør? 

 

Anonymkode: ff6a1...0b7

Omgivelsenes forventning til hvem hun ender opp med innvirker. Hva hadde du tenkt om hun fant en som ikke matchet hennes status??   Hva ser hun i han, hun kan få mye bedre?  Aldri tenkt slik.....  hun regner nok med at hvis hun "slummer" at venninner og kolleger vil undres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Commander skrev:

Der er jeg god:tongue:. Men man har da vært i forhold en stund før man drar frem et brettspill??  Mulig de bare er dårlige tapere, evt du er en dårlig vinner:fnise:  

Jeg spør bestandig før spillet starter om man får holde på helt til man svarer feil eller om man skal ha et maks antall runder, dette tror jeg kan være litt dealbreaker :laugh: Ellers tror jeg ikke at jeg er noen dårlig vinner, jeg spør alltid om vi skal spille enda en runde. 

Trivial Pursuit er forresten en gjenganger på hjemmedate her.

Anonymkode: 6347d...ed3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Fredsmegleren skrev:

Menn blir vel like lite truet av kvinner som er sivilingeniører som kvinner blir truet av menn som er kokker? 

:sprettoy: 

Anonymkode: 1078e...a6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen kvinne er skummel for denne karen! Med mine 200cm har jeg makten uansett hvor smart hun er, å det legger hun merke til :kul:

 

Anonymkode: dfe69...7d6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...