Gå til innhold

Hva har skjedd med den norske mannen??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg syns at Forsvaret er en utdatert institusjon, og allerede som 19-åring tok jeg standpunkt på det. Jeg ville aldri følt en stolthet av å skulle "forsvare" landet. Det eneste Forsvaret gjør er jo å være med i krigsforbrytelser mot diverse land og dreper uskyldige.

Dessuten ville de aldri hatt kapasitet nok til å stå imot et angrep hvis en stor nasjon ville invadert oss. Forsvaret er patetisk og har ingen funksjon.

Anonymkode: 6e9b1...425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns at Forsvaret er en utdatert institusjon, og allerede som 19-åring tok jeg standpunkt på det. Jeg ville aldri følt en stolthet av å skulle "forsvare" landet. Det eneste Forsvaret gjør er jo å være med i krigsforbrytelser mot diverse land og dreper uskyldige.

Dessuten ville de aldri hatt kapasitet nok til å stå imot et angrep hvis en stor nasjon ville invadert oss. Forsvaret er patetisk og har ingen funksjon.

Anonymkode: 6e9b1...425

Så med andre ord så gjør det deg ingenting om vi blir russiske i morgen. Ok, fint for deg, men det finnes andre her i landet som faktisk liker landet vårt og ikke har lyst til å bli verken russisk eller noe annet.

Slike som deg er grunnen til at Norge ble tatt i 2. verdenskrig. I 1. verdenkrig holdt vi oss nøytrale fordi vi hadde et veldig sterkt og topp-moderne forsvar. I 2. verdenskrig hadde vi det samme forsvaret som i 1. verdenskrig siden "en slik tragede vil jo aldri skje igjen". Gjett hva? Det skjedde igjen. Og siden Norge hadde tilnærmet null forsvar så hvorfor ikke bare ta oss? Vi har jo en veldig god strategisk posisjon, og om man taper tilnærmet lik null på å ta oss ut så er det et taktisk bra valg å gjøre. Vi ser de samme tendensene nå. Masse folk som ræler om fred på jord og at vi alle burde være snille med hverandre og at forsvaret er unødvendig.

Forsvaret ligger ved i dag noe samme sted som det gjorde før 2. verdenskrig, og vi fortsetter å bygge det ned. For vet du hva? I en utopisk verden så kunne vi nok lagt ned forsvaret, men vi lever ikke i et utopi.

Anonymkode: 3bd5d...6c0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26.7.2016 at 21.40, Peter007 skrev:

Artikkelen tar opp blant annet at Forsvaret blir brukt som et springbrett til Politiutdanning.

Det stemmer slett ikke. Det som er avgjørende er om man er personlig egnet, ikke hva man har på CVen. Befalsbakgrunn gir ikke automatisk innpass på politiutdanningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26.7.2016 at 20.51, AnonymBruker skrev:

Det arbeides hardt med å skape en fantasi om at kvinner har en reell funksjon i forsvaret. Det skal opprettes en illusjon om at selv om kvinner ikke er like sterke fysisk, så kan de bidra på andre og viktige områder. 

Dette er bare pisspreik. Alle som har hatt en operativ tjeneste vet at du ikke har nubbesjans hvis fysikken ikke er i orden. Kvinner generelt er rett og slett ikke egnet som soldater. 

I stedet for å late som at kvinner har en funksjon i forsvaret så burde kvinner hatt førstegangstjeneste på sykehus og sykehjem. Det er der de vil trenges dersom det blir krig noengang. 

Anonymkode: 3d5ae...452

Les litt historie, unge mann.

http://folk.uio.no/thomas/fri/amasonerogopprorere.html

Anonymkode: 5827f...77c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Les litt historie, unge mann.

http://folk.uio.no/thomas/fri/amasonerogopprorere.html

Anonymkode: 5827f...77c

"Historie" fra en feminist-blogg? 

At kvinner har innehatt enkelte spesialist-oppgaver (som snikskyttere) gjør dem ikke egnet til å være soldater generelt. En kvinnelig infanteritropp vil være fullstendig underlegen en mannlig. 

For øvrig et meget interessant sitat fra en kvinnelig soldat i denne artikkelen:

– Befalet har et press på seg for å se bort fra kjønn. Jeg var en god kvinnelig soldat, men ble sett på som en dårlig gutt. Fordi jeg er jente ble jeg sett på som dårlig fordi jeg stadig ble sammenliknet med gutter, sier Lisa.

Altså innrømmer de kvinnelige soldatene selv at de er langt dårligere enn gutta. Hva er da poenget med å ha dem der? 

https://www.nrk.no/finnmark/xl/_-i-forsvaret-hadde-jeg-mensen-hver-dag-1.12625978

Anonymkode: 3d5ae...452

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det er den veien det går. Kvinnene tar mer og mer over forsvaret av landet vårt mens menn jobber som rengjøringspersonell, klesdesignere (kjoler), sminkeeksperter osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26.7.2016 at 20.47, AnonymBruker skrev:

 

Anonymkode: 36a32...40f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, jabx skrev:

Det stemmer slett ikke. Det som er avgjørende er om man er personlig egnet, ikke hva man har på CVen. Befalsbakgrunn gir ikke automatisk innpass på politiutdanningen.

Næææmen det har jeg heller ikke skrevet. På hvilket språk har du lest innlegget? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎27‎.‎07‎.‎2016 at 22.45, Jolene skrev:

Dette er jeg helt enig i. Er du ikke i god form, er det ingen vits i å være i Forsvaret. Hadde noen sånne i troppen min jeg også, sinnsykt irriterende at de ikke kunne gjøre de oppgavene de skulle. For egen del tok jeg selvsagt de oppgavene jeg skulle, samt hjalp mine medsoldater dersom det trengtes.

Så kult at du har vært i Tæret!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så steingammal at da jeg var i Forsvaret var antallet kvinner tilnærmet lik null.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21. juli 2016 at 8.06, Jolene skrev:

Ja, kvinner har hardere krav når det kommer til kroppshevinger, på grunn av metoden som benyttes. Sit-ups er likt, og metoden med push-ups er ulik. Det at kvinner kan ta push-ups på knærne er pisspreik. Ingen som gjør det. Forøvrig hadde jeg mannlig karakter 6 i push-ups ;)

Så nei, ballen er ikke lagt død da du dummet deg loddrett ut ved å uttale deg om metoden som benyttes for kvinner og menn. Har ikke skrevet ett sted om antallet før nå, men kvinner ligger ikke ved kroppshevinger og tar heller ikke armhevinger på knærne ;)

Dette er bare tull. Kravet til kroppshevingen for kvinner er ikke hardere enn for menn. Det er enklere med liggende kroppshev. Sit ups er likt mens antallet pushups er mindre for kvinner. 3000 meter kravet er lavere for kvinner. Å påstå noe annet er tull når man kan gå inn på linken tidligere i diskusjonen og sjekke fakta.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...