Gå til innhold

Natasha og erik - tvillingene og barneværnet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en grunn til at andre medier enn tv2 ikke omtaler saken. Det heter "varsomhetsplakakten". 

Medier har lært av tidligere omtaler av barnevernsaker, bl.a. Svanhild saken en gang 90-tallet. Slike saker blir fort vinklet fra foreldrenes ståsted og her har tv2 hoppet i det. Vi vet ikke hvordan det vil gå med barna i fremtiden, derfor skal ikke slike saker under noen omstendigheter omtales i media.

Anonymkode: 51fd0...5a4

det er flere andre medier som har omtalt denne saken.  

Anonymkode: 204d9...663

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men har de denne stønaden da, barnetrygd, når barnevernet har hatt omsorgen? Og man kan ikke leve kun på barnetrygd uansett. Andre ytelser, arbeidsledighetspenger, kan stoppes i et annet land. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror en hver som hadde blitt utsatt for det N&E blir utsatt for ville gjort det samme. 

Anonymkode: 3a6f0...0fe

Jeg forstår ikke at du kan uttale deg om hva alle andre ville ha gjort. Jeg har stått i deres sko og jeg valgte å kjempe. Jeg kunne aldri valgt en så feig utvei som de har gjort. 

Anonymkode: 1d5c5...97b

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror en hver som hadde blitt utsatt for det N&E blir utsatt for ville gjort det samme. 

Barnevernet gjorde feil i å gripe inn 4 timer etter fødsel -uten en gang å vurdere fars omsorgsevne.. Dette SIKKERT! 

Etter dette var mye ødelagt - barna knyttet bånd til fostermor og når de på institusjon skulle prøve å etablere    foreldreansvar for to barn som tror at fostermor ( kidnapperne ) er mor forstår jeg godt at det blir stress.

Som advokaten sier: de brøt ikke loven da de reiste- og jeg forstår godt at de har null tillit til det norske barnevernet.. 

 

 

Anonymkode: 3a6f0...0fe

Fostermor er kidnapper???  Hva er det for noe? De gjør faktisk en jobb!! 

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Retten kom til den konklusjonen at det var feil å ta barna på det grunnlaget. Og selvfølgelig er det ikke like lett å gi "god " omsorg til et barn som mener at fostermor er mor. 

 

Natadja fikk ikke amme og knytte bånd fra starten så selvfølgelig vil man i ettertid kunne si at barnet trives best hos fostermor .. Men - greier de å holde seg i Polen i noen år så vil alt være snudd ..

Anonymkode: 3a6f0...0fe

Hva skal de leve av i Polen da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.tv2.no/nyheter/8426843/

 

Jeg er så utrolig glad på vegne av foreldrene og tvillingene her. Så bra at de endelig ble gjenforent! Barnefjernet hadde ikke grunnlag å ha jentene, ikke noe vedtak, så den faktiske omsorgen lå hos foreldrene da de bestemte seg for å dra. Det er underlig at politiet bruker så mye ressurser på å få dem tilbake. Jeg tviler på at foreldrene vil komme tilbake til Norge og risikere å få barna sine bortført. 

Anonymkode: 2c314...1ec

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eh...du er jo lost. Men anser deg som Lost Cause.

De var forent før de rømte. De bodde jo på et mødrehjem for hjelp og veiledning, før de stakk sin kos.

 

edit: om du hadde giddet lese, så ser du at det finnes flere tråder om de. Der kan du finne dine likesinnede.

Endret av BlendaSensitive
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, BlendaSensitive skrev:

Eh...du er jo lost. Men anser deg som Lost Cause.

De var forent før de rømte. De bodde jo på et mødrehjem for hjelp og veiledning, før de stakk sin kos.

 

edit: om du hadde giddet lese, så ser du at det finnes flere tråder om de. Der kan du finne dine likesinnede.

Hvor er trådene på første side om dem?

Nei, jeg er ikke noe Lost Cause. Jeg er bare veldig glad for foreldrene og barna som endelig er gjenforent. De er ikke gjenforent så lenge Barnefjernet kan når som helst bortføre dem på nytt, men nå er de i praksis gjenforent utenfor etatens rekkevidde. Barnefjernet handlet på sviktende grunnlag dersom 'diagnosen' viser seg til å være feil på flere nivåer, så jeg håper foreldrene oppdrar sine barn i fred nå og glemmer fort de månedene de måtte leve vekk fra hverandre. Det er bra når Barnefjernet faktisk hjelper noen, men i saker som denne er det bedre at foreldrene seiret til slutt.

Anonymkode: 2c314...1ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor er trådene på første side om dem?

Nei, jeg er ikke noe Lost Cause. Jeg er bare veldig glad for foreldrene og barna som endelig er gjenforent. De er ikke gjenforent så lenge Barnefjernet kan når som helst bortføre dem på nytt, men nå er de i praksis gjenforent utenfor etatens rekkevidde. Barnefjernet handlet på sviktende grunnlag dersom 'diagnosen' viser seg til å være feil på flere nivåer, så jeg håper foreldrene oppdrar sine barn i fred nå og glemmer fort de månedene de måtte leve vekk fra hverandre. Det er bra når Barnefjernet faktisk hjelper noen, men i saker som denne er det bedre at foreldrene seiret til slutt.

Anonymkode: 2c314...1ec

Unnskyld altså, men så lenge du konsekvent skriver "barnefjernet", så gidder jeg ikke å ta deg seriøst. 

Her har du en tråd du kan diskutere i;

 

Anonymkode: b9251...a3a

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, du styrker saken veldig med dine betraktninger TS. :ph34r:  :sarkasme:

Anonymkode: d9cba...96b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryr meg midt i kneet om folk mener foreldrene skal ha ungene eller ikke. Bare ikke ungene kommer om 15 år og krever millionerstating for ødelagt barndom fordi barnevernet ikke grep inn. Jeg er ikke interessert i at mine skattepenger skal gå til erstatninger.

De som skriker ut om barnevernets overgrep bør ha lommeboka si klar for alle barna som får sin barndom ødelagt.

Anonymkode: b3a24...b49

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, uN91s skrev:

Jeg synes at det er en uting at slike saker havner i media der bare foreldrene kan si noe om saken og barnevernet har tausetsplikt. Jeg tror det ligger mye mer i saken enn bare det foreldrene og advokatene til foreldrene forteller. Mye som heller ikke henger på greip i forhold til hvordan media har fremstilt saken og hva som har skjedd/skjer.

Jeg håper at de kommer tilbake til norge med barna. Synes det er trist at barna har blitt tatt vekk fra fosterforeldrene som de sikkert er knyttet til. Det beste for barna er jo i få være nære omsorgspersonene de har blitt vandt til og gradevis tilbringe mer og mer tid med biologiske foreldre uten at fosterforeldrene nødvendigvis må fases ut i det hele tatt. Det kan godt hende at barna ønsker å holde kontakten med fosterforeldrene frem til de blir tenåringer for alt vi vet. 

Det viktigste er faktisk barna og ikke foreldrene. Og om barna har knyttet seg til fosterforeldrene er det utrolig dumt av biologisk foreldre å dra ungene til et annet land der ingen er kjente og barna ikke har sine faste og trygge rammer lenger. En slik flytting pleier som normalt å gå over tid der foreldre forbereder barna på hva de skal og barna forteller i barnehage og til venner at de skal flytte. 

Jeg håper at barna havner det de er tryggest og trives best. Uavhengig om det er med biologiske- eller fosterforeldre. 

om man skulle brukt resonnementet fra det siste avsnittet ditt skulle man tatt omsorgen fra alle fattige single fødende mødre og gitt det nyfødte barnet til rike par.. Barna ville jo mest sannsynlig få det best der..

Anonymkode: 3a6f0...0fe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var gode nyheter det! 

Anonymkode: 63b6e...613

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ISeeYouCreep

Det at de stakk av, det viser bare at BV gjorde det riktige. Ingen som er uskyldig, rømmer fra loven (også bv). 

De mistet barna, noe som kan ha vært en feiltagelse. 
De var i et hjem under oppsyn. Mistet foreldreretten for andre gang. 
BV har fått mye dritt fra media på grunn av han gutten med Down Syndrom. Denne saken ble plukket opp ganske tidlig også, også velger de å ta ifra dem barna for andre gang. Dersom BV gjorde det uten grunn, da er de en gjeng med hjernedøde idioter som bør miste jobben. For de ødelegger ryktet til BV rett etter en annen stor sak! 
Så med andre ord; jeg tviler sterkt på at BV gjør samme feil en gang til, som også er en mediasak. Så kort tid etter den andre saken.

De som går riktig vei og kjemper om å få barna tilbake på en ryddig måte. Det er de som får barna tilbake. Rømmer du landet etter å ha mistet barna for 2. gang, da er det noe oppriktig galt med foreldrene. Ingen uskyldige rømmer landet.

Så utifra de faktaopplysningene jeg har fått, så støtter jeg BV i denne saken. 

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

det er flere andre medier som har omtalt denne saken.  

Anonymkode: 204d9...663

Det kan godt være, men her har tv2 gjort det til sin sak, og jeg håper de angrer nå.

Anonymkode: 51fd0...5a4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv en kollega som måtte flykte fra barnevernet. Begge er høyt utdannede og har god omsorgsevne.. Barnevernet var uenig i opptreningsprogrammet som ble benyttet på barnet etter en rideulykke.. Så jeg har full forståelse for at man flykter fra noe man ikke stoler på..

 

Anonymkode: 3a6f0...0fe

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest uN91s
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

om man skulle brukt resonnementet fra det siste avsnittet ditt skulle man tatt omsorgen fra alle fattige single fødende mødre og gitt det nyfødte barnet til rike par.. Barna ville jo mest sannsynlig få det best der..

Anonymkode: 3a6f0...0fe

Nei, bare hvis rikdom er det som bestemmer grad av omsorgsevne og trygghet. Noe jeg ikke er enig med deg i at spiller noe rolle.

Endret av uN91s
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans

Jeg forstår ikke at dette er noe vanlige folk skal mene noe som helst om.

Vi får fremstilt én side gjennom media, og det er det. Det blir bare spekulasjoner, ettersom barnevernet har taushetsplikt og ikke kan uttale seg. Kanskje barnevernet har gjort en feil, kanskje barnevernet sitter på informasjon som gjør at de har svært gode grunner for å fjerne barna fra foreldrene, kanskje barnevernet har gjort noen feil, men at det er riktig å fjerne barna fra foreldrene. Vi aner ikke, så at slike saker diskuteres og tas opp i media er egentlig bare tullete. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min personlige mening er, og har vært hele tiden, at denne saken stinker. Og det er ikke barnevernets rolle i saken som stinker. Det var lett å finne logiske hull og brister da jeg så den opprinnelige saken på TV2, og jeg forundrer meg virkelig over at det ser ut som om TV2 fungerer som et talerør for disse foreldrene, tilsynelatende helt ukritisk. De vet jo at barnevernet er bundet av taushetsplikten, og da skal pressen være veldig varsom med måten de fremstiller ting på. De vet jo at de ikke får begge sider av saken.  

 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har selv en kollega som måtte flykte fra barnevernet. Begge er høyt utdannede og har god omsorgsevne.. Barnevernet var uenig i opptreningsprogrammet som ble benyttet på barnet etter en rideulykke.. Så jeg har full forståelse for at man flykter fra noe man ikke stoler på..

 

Anonymkode: 3a6f0...0fe

Hvilket jævla piss.

Noen har jo vært uenig med opptreningen og ansett at foreldrenes valg var til skade for barnet. NOEN andre har tipset BV. Det er jo ikke bv som leter etter folk de kan ta barna fra. de har nok med saker fra før.

 

Høytutdannet er absolutt ikke et argument. Min familie er høytutdannet, men alkoholikere, hustru og barnemishandlere okke som.

"God omsorgsevne", det vet jo ikke du. Og her var det uansett mest sannsynlig noen som anså at foreldrenes valg var til skade for barnet.

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...