Gå til innhold

Natasha og erik - tvillingene og barneværnet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette var gode nyheter det! 

Anonymkode: 63b6e...613

For hvem? Tror du dette er best for barna? Eller er ikke barna så viktige her? 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tråden er ryddet for persondebatt og spekulasjoner til skade for de omtalte,

ninuska_, adm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvor mange av disse foreldrene som ville stått frem med historiene sine dersom barnevernet var fritatt taushetsplikt ovenfor media. Har de innsikt nok til å se at de da ville blitt slaktet, eller ville de fortsatt hadde brølt og klaget over maktmisbruk?

Anonymkode: e1b96...235

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik vending denne saken har tatt har ikke bv gjort jobben sin godt nok, da hadde det nemlig ikke skjedd.

 

Anonymkode: e12d4...125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på hvor mange av disse foreldrene som ville stått frem med historiene sine dersom barnevernet var fritatt taushetsplikt ovenfor media. Har de innsikt nok til å se at de da ville blitt slaktet, eller ville de fortsatt hadde brølt og klaget over maktmisbruk?

Anonymkode: e1b96...235

Da hadde det blitt lite tårevåte opplevelser å skrive om tipper jeg. Det hadde også vært mer vanskelig for media, fordi de måtte forholdt seg til en annen side også. Dette er jo veldig enkel journalistikk. Journalistene trenger kun å forholde seg til en part, og det selger som hakka møkk ettersom det er tårevått fra den ene siden. 

Minner igjen om at jeg vet nada om denne saken (kun det man kan lese i media), og uttaler meg på generelt grunnlag ;)

Endret av Evans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velger å holde meg nøytral inntil flere opplysninger kommer på bordet.

Anonymkode: 7afbd...a57

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I denne saken er det en (egentlig mange) ting jeg bare ikke forstår?  De tok barna på fødestuen pga at mor har en diagnose som psykisk utviklingshemmed, men barna har da en far? Hvorfor er det ingen som sier noe om far? Det finnes da mange barn med mor/far som er alvorlig syke både psykisk og fysisk, barnevernet går da ikke inn og tar barna, da barna også har en frisk forelder.

Men her virker det som de omtrent rev av døra i fødestua og hentet barna med makt fordi mor har en diagnose og far er ikke en gang tenkt på? Nei, dette skurrer..

Og når de må bo på et hjem for å få veiledning og enda så mener barnevernet at de ikke er skikket, det er jo også litt rart, hvis det egentlige bare var en stor misforståelse at mor var psykisk utviklingshemmet og det var hele grunnen til at de tok barna i utgangspunktet.

Også stikker de av.. Ja, hvorfor gjorde de det egentlig? De har jo en advokat, og de mener jo at barnevernet gjorde feil vurderinger, da burde de jo blitt hjemme og kjempet ved siden av advokaten sin da kanskje? Nå blir de ettersøkt og kanskje straffer hvis de blir funnet.

Barnevernet har taushetsplikt og det er ho pga barnet. De kommer fra et lite sted, jeg skjønner at setningen hadde vært kult om barnevernet hadde åpnet opp alt og alle kunne vite deres historie. 

Anonymkode: 3c521...c74

Endret av ninuska_
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, BlendaSensitive skrev:

Hvilket jævla piss.

Noen har jo vært uenig med opptreningen og ansett at foreldrenes valg var til skade for barnet. NOEN andre har tipset BV. Det er jo ikke bv som leter etter folk de kan ta barna fra. de har nok med saker fra før.

 

Høytutdannet er absolutt ikke et argument. Min familie er høytutdannet, men alkoholikere, hustru og barnemishandlere okke som.

"God omsorgsevne", det vet jo ikke du. Og her var det uansett mest sannsynlig noen som anså at foreldrenes valg var til skade for barnet.

utdannelse og omsorgsevne henger veldig ofte sammen. Og i mitt yrke er det å vurdere omsorgsevne en betydelig del av jobben. Jeg VET at begge foreldrene til dette barnet tar seg godt av barna. Samtlige av barna er harmoniske og velfungerende- ved unntak av barnet som var i en rideulykke . Takket være oppegående foreldre - og til tross for bv så har barnet vist en betydelig fremgang .. 

 

Anonymkode: 3a6f0...0fe

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

utdannelse og omsorgsevne henger veldig ofte sammen. Og i mitt yrke er det å vurdere omsorgsevne en betydelig del av jobben. Jeg VET at begge foreldrene til dette barnet tar seg godt av barna. Samtlige av barna er harmoniske og velfungerende- ved unntak av barnet som var i en rideulykke . Takket være oppegående foreldre - og til tross for bv så har barnet vist en betydelig fremgang .. 

 

Anonymkode: 3a6f0...0fe

Og jeg i mitt (forrige) yrke har også vurdert omsorgsevnen maaange ganger. Kort sagt: du tar feil.

Faktisk er det et problem at de som kunne meldt fra, lar vær, på grunn av status, yrke, penger, etc.

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett om Natasha og Erik er egnede foreldre eller ikke, så er det jo ikke særlig positivt overbevisende å stikke av fra landet.

Anonymkode: 7f6d6...3f1

Endret av ninuska_
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kunne jo flyttet til en annen kommune og dermed fått et nytt barnevernskontor som vurderte saken....

Anonymkode: d01b8...44e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bryr meg midt i kneet om folk mener foreldrene skal ha ungene eller ikke. Bare ikke ungene kommer om 15 år og krever millionerstating for ødelagt barndom fordi barnevernet ikke grep inn. Jeg er ikke interessert i at mine skattepenger skal gå til erstatninger.

De som skriker ut om barnevernets overgrep bør ha lommeboka si klar for alle barna som får sin barndom ødelagt.

Anonymkode: b3a24...b49

Ja, her er barna. Åpne lommeboka di nå for erstatning at etaten du forsvarer ødela deres liv. https://www.nrk.no/ostlandssendingen/mange-tidligere-barnevernsbarn-onsker-erstatning-1.12037267

Anonymkode: 2c314...1ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

De kunne jo flyttet til en annen kommune og dermed fått et nytt barnevernskontor som vurderte saken....

Anonymkode: d01b8...44e

Dette ville neppe hjulpet dem når det ligger mye prestisje i denne saken. Legen som stilte diagnosen hadde ikke mandat til å gjøre det og utførte ikke de nødvendige undersøkelsene. Så på grunn av en feilaktig diagnose for mange år siden bortfører BV barna fra foreldrene. Selvfølgelig foreldrene gjør det eneste de kan for å være sammen med sine barn i er nødsituasjon hvor de er presset og knust av en etat som er svært opptatt av prestisje og vesentlig mindre opptatt av sannhet.

Anonymkode: 63b6e...613

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man har fulgt saken i media, så opplyses det om at jo, diagnosen ble stilt av en lege, som ikke hadde grunnlag eller utført de rette undersøkelsene for å få stilt en slik diagnose. Og at de rette undersøkelsene er nå gjort av 2 uavhengige psykologer som begge understøtter at mor ikke er psykisk utviklingshemmet. Og legen som skrev diagnosen uten å ha fullstendig utredet moren, har da gjort en feil og blir anmeldt for dette.

Anonymkode: 4e109...50e

Har du lenke til artikkelen hvor det står at utredningen var ufullstendig og at han ble anmeldt?

Anonymkode: 7f6d6...3f1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man har fulgt saken i media, så opplyses det om at jo, diagnosen ble stilt av en lege, som ikke hadde grunnlag eller utført de rette undersøkelsene for å få stilt en slik diagnose. Og at de rette undersøkelsene er nå gjort av 2 uavhengige psykologer som begge understøtter at mor ikke er psykisk utviklingshemmet. Og legen som skrev diagnosen uten å ha fullstendig utredet moren, har da gjort en feil og blir anmeldt for dette.

Anonymkode: 4e109...50e

Hei, uavhengige var vel å dra det litt langt. Ester Solberg var utnevnt av advokaten til paret, og er en aktiv BV motstander. Hun tilhører den samme sekten som advokaten til paret, Salvesen, osv.

 

 

For ikke å fornærme noen, skal jeg formulere meg ganske rundt, det finnes psykologer som har mer til felles med den alternative bransjen, enn den vitenskapelige. Jeg har ikke kjennskap til denne aktuelle saken, men hvis man lytter til hva enkelte faktisk forteller vil logikk og kildekritikk være en god veileder. Forresten det at man havner over en intelligenskvotient innenfor normalfordelingen betyr ikke nødvendigvis veldig mye, eller man trenger ikke å være velfungerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble plutselig veldig engasjert i saken og har søkt litt rundt på nettet.  Skal man ta hensyn til forhold rundt den lille familien, og ikke er farget av barnevernmotstandernes syn,  så er det mye som taler for at barnevernet faktisk har en sak. Ihvertfall en plikt til å undersøke og gjennomføre hjelpetiltak og vurderinger gjennom f. eks mødrehjem. Synes synd på de involverte,  men å reise fra landet var ikke noe lurt trekk. 

Anonymkode: 8009b...227

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette ville neppe hjulpet dem når det ligger mye prestisje i denne saken. Legen som stilte diagnosen hadde ikke mandat til å gjøre det og utførte ikke de nødvendige undersøkelsene. Så på grunn av en feilaktig diagnose for mange år siden bortfører BV barna fra foreldrene. Selvfølgelig foreldrene gjør det eneste de kan for å være sammen med sine barn i er nødsituasjon hvor de er presset og knust av en etat som er svært opptatt av prestisje og vesentlig mindre opptatt av sannhet.

Anonymkode: 63b6e...613

Hva i alle dager er det for en måte å ordlegge seg på? Bortfører barna? Du ser totalt bort ifra at det åpenbart fantes andre argumenter enn den gamle diagnosen (som jeg forøvrig ikke synes det er det minste rart at bv forholdt seg til, all den tid den faktisk forelå), som f.eks hele 3 bekymringsmeldinger i svangerskapet. 

Er det mulig...

Anonymkode: 31ea5...f85

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan ikke kalles Barnevernet i denne saken for det er ikke vern, men fjern etaten driver med når de kidnapper barna på sviktende grunnlag. Du ser at vi er i Aktuelle saker, ikke sant? Så hvor er trådene om denne aktuelle saken?

Anonymkode: 2c314...1ec

Har du sett sakspapirene ang denne saken? Hvis ikke,hvordan vet du at BV har fjernet barna på sviktende grunnlag? Jeg anser selvsagt ikke VG og Dagbladet som sikre kilder, så lenge BV har taushetsplikt og ikke kan offentligjøre sakspapirer. Parets advokat er heller ikke en sikker kilde så lenge hun er den som taler parets sak, og bare utgir det som er til parets fordel, hun er altså ikke en nøytral kilde.

Anonymkode: db650...002

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, her er barna. Åpne lommeboka di nå for erstatning at etaten du forsvarer ødela deres liv. https://www.nrk.no/ostlandssendingen/mange-tidligere-barnevernsbarn-onsker-erstatning-1.12037267

Anonymkode: 2c314...1ec

Regner også med at du åpner lommeboken for dem som ble boende hos mishandlende foreldre?

Anonymkode: db650...002

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge deres advokat på FB-støttesiden så søkte de politisk asyl i Polen i forrige uke. 

Facebook

 

Anonymkode: 07bfc...a52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...