Gå til innhold

Når frisøren tar betaling og ikke slår inn behandlingen i kassa..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Et øyeblikk siden, Mynona skrev:

Tråden er ryddet for spekulasjoner. 

Mynona, mod. 

Spekulasjoner fordi jeg nevner min erfaring om ett firma?

Hadde jeg laget tråd om dette, hadde blitt slettet?

Er jo flere tråder om slike "spekulasjoner" her på KG-skal dere slette alle de trådene da?

 

Anonymkode: 9c13f...530

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS her!

Oi, så mange svar, det hadde jeg ikke forventet! Jeg ble bare så sykt satt ut og rett og slett helt stum da det skjedde. Så jeg fikk meg rett og slett ikke til å si noe der og da. 

Dette er i utgangspunktet en seriøs salong med norske eiere og norske frisører (ikke stygt ment, så ikke tolk det feil) og er ikke medlem av en kjede. Frisøren jeg hadde er faktisk en av eierne av salongen, så jeg er sikker på at hun vet hva hun gjorde når hun ikke slo inn noe som helst på kassa. Og ja, det er merkelig at behandlingen, produkter og klipp kom på akkurat 4000kr...

Skal se om jeg klarer å manne meg opp til å gå tilbake og spørre om kvittering..

Anonymkode: ea326...0ed

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

TS her!

Oi, så mange svar, det hadde jeg ikke forventet! Jeg ble bare så sykt satt ut og rett og slett helt stum da det skjedde. Så jeg fikk meg rett og slett ikke til å si noe der og da. 

Dette er i utgangspunktet en seriøs salong med norske eiere og norske frisører (ikke stygt ment, så ikke tolk det feil) og er ikke medlem av en kjede. Frisøren jeg hadde er faktisk en av eierne av salongen, så jeg er sikker på at hun vet hva hun gjorde når hun ikke slo inn noe som helst på kassa. Og ja, det er merkelig at behandlingen, produkter og klipp kom på akkurat 4000kr...

Skal se om jeg klarer å manne meg opp til å gå tilbake og spørre om kvittering..

Anonymkode: ea326...0ed

Tror jeg hadde droppet da å spurt etter kvittering, men hatt det i hodet at de driver med meget dårlig kundeservice og aldri satt beina inn der igjen.

Hva heter salongen? Igjen så lenge du ikke nevner navnet til frisøren,har du lov til å si navnet på firmaet.

Anonymkode: 9c13f...530

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å ringe salongen og spørre om hva det koster å gjøre det som du gjorde?

Anonymkode: aadf4...5f1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å ringe salongen og spørre om hva det koster å gjøre det som du gjorde?

Anonymkode: aadf4...5f1

Smart!

Anonymkode: 6afa3...575

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel, jeg tok en dyr behandling hos frisøren og betalte med ett papirgavekort på 4000kr.

....

....

Da jeg skulle betale så slo ikke frisøren inn noe som helst på kassa, hun bare tok gavekortet og sa at det var greit. Jeg sto igjen og ble egentlig litt satt ut og visste ikke hva jeg skulle si egentlig. Hadde jo forventet at hun ville slå inn behandlingen på kassa samt klippen og at jeg skulle få kvittering, men neida..

Er dett vanlig hos frisører, at de ikke slår inn ting på kassa? Og hvilke fordeler har dette for salongen/frisøren? Umiddelbart tenkte jeg at dette tok hun svart..

Anonymkode: ea326...0ed

Det kan tenkes at du har handlet for litt over 4000 kr og at du i realiteten fikk en viss rabatt?

Det kan også tenkes at gavekortet ble slått inn i kassa når det ble kjøpt, og at de bare pleier å skrive restbeløpet på kortet hvis man ikke handler opp hele beløpet. Jeg er klar over at større kjeder har rutiner hvor gavekortene er elektroniske, og der alt slåes inn i kassa, men på mindre butikker har jeg vært borte i mer manuelle rutiner.

Er vel ikke så lett å få gavekortet svart hvis kunden som kjøpte kortet fikk kvittering, evt brukte bankkort. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror jeg hadde droppet da å spurt etter kvittering, men hatt det i hodet at de driver med meget dårlig kundeservice og aldri satt beina inn der igjen.

Hva heter salongen? Igjen så lenge du ikke nevner navnet til frisøren,har du lov til å si navnet på firmaet.

Anonymkode: 9c13f...530

Jeg tør ikke å legge ut navn på salongen, da en så dyr behandling ikke blir ofte utført (noe frisøren sa selv) og det er heller ikke så vanlig at noen får gavekort på så mye, og da blir jeg nok så lett gjenkjennelig og det ønsker jeg ikke.. 

Jeg har hvert fall bestemt meg for å ikke utføre hverken en klipp eller behandling der igjen, da det som ble gjort, tydelig ble gjort med overlegg. Men holder fortsatt på å manne meg opp til å be om kvittering... 

Anonymkode: ea326...0ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tør ikke å legge ut navn på salongen, da en så dyr behandling ikke blir ofte utført (noe frisøren sa selv) og det er heller ikke så vanlig at noen får gavekort på så mye, og da blir jeg nok så lett gjenkjennelig og det ønsker jeg ikke.. 

Jeg har hvert fall bestemt meg for å ikke utføre hverken en klipp eller behandling der igjen, da det som ble gjort, tydelig ble gjort med overlegg. Men holder fortsatt på å manne meg opp til å be om kvittering... 

Anonymkode: ea326...0ed

Hvis du ikke skal tilbake,så ser jeg ikke problemmet med å si det. 

Men det er seff helt greit at du ikke ønsker det og det respektere vi selfølgelig :)

Anonymkode: 9c13f...530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel, jeg tok en dyr behandling hos frisøren og betalte med ett papirgavekort på 4000kr.

Så hos frisøren så gjorde jeg behandlingen på håret, klippet det og fikk med produkter hjem. Klippen kommer i tillegg til behandlingen og var ikke inkludert. Jeg fikk heller ingen info underveis hva alt kom til å koste, så jeg hadde ikke peiling på hva sluttsummen ville bli, men var på forhånd klar over at det ville koste noen tusen lapper.

Da jeg skulle betale så slo ikke frisøren inn noe som helst på kassa, hun bare tok gavekortet og sa at det var greit. Jeg sto igjen og ble egentlig litt satt ut og visste ikke hva jeg skulle si egentlig. Hadde jo forventet at hun ville slå inn behandlingen på kassa samt klippen og at jeg skulle få kvittering, men neida..

Er dett vanlig hos frisører, at de ikke slår inn ting på kassa? Og hvilke fordeler har dette for salongen/frisøren? Umiddelbart tenkte jeg at dette tok hun svart..

 

Anonymkode: ea326...0ed

Blir skattefritt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tør ikke å legge ut navn på salongen, da en så dyr behandling ikke blir ofte utført (noe frisøren sa selv) og det er heller ikke så vanlig at noen får gavekort på så mye, og da blir jeg nok så lett gjenkjennelig og det ønsker jeg ikke.. 

Jeg har hvert fall bestemt meg for å ikke utføre hverken en klipp eller behandling der igjen, da det som ble gjort, tydelig ble gjort med overlegg. Men holder fortsatt på å manne meg opp til å be om kvittering... 

Anonymkode: ea326...0ed

Kom igjen TS! Gå tilbake.  Dette er del av det å være voksen, å gå å ordne opp i svindel og rot. Hun har tatt penger fra deg+svindler  vel staten.   Å gå tilbake er en liten enkel ting å gjøre.

  Vi nordmenn må ikke være så konfliktsky at selv de mest obviousl svindel liksom er helt ok.  Det har med din selvrespekt å gjøre også- dama trodde  du var en naiv idiot......men den gang ei!-:)

Anonymkode: 2f36c...24b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du ikke skal tilbake,så ser jeg ikke problemmet med å si det. 

Men det er seff helt greit at du ikke ønsker det og det respektere vi selfølgelig :)

Anonymkode: 9c13f...530

Greia er at dette familiemedlemmet som gav meg gavekortet er en alt for god kunde i salongen og samtidig bor både jeg og familiemedlemmet på samme sted som denne salongen ligger og det kan da fort bli snakk, noe som jeg ikke ønsker.. Så synes det blir vanskelig å gå tilbake og be om kvittering.. Men jeg angrer absolutt på at jeg ikke spurte etter kvittering første gangen, men jeg ble som sagt tidligere ganske så stum da jeg så denne frisøren med overlegg ikke plottet inn noe på kassa.

Anonymkode: ea326...0ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å ringe salongen og spørre om hva det koster å gjøre det som du gjorde?

Anonymkode: aadf4...5f1

ikke dumt det nei, men dette spurte jeg om da jeg bestilte time, men fikk ikke et konkret svar, siden jeg måtte komme innom å vise håret for å få en pris..

TS 

Anonymkode: ea326...0ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, StudentLise skrev:

Ja, for det skal jo momsregistreres på kassa, og det er forskjellige mva-satser.
Nå er vel alt de gjør der ordinærsats, og jeg skal ikke påstå hverken det ene eller det andre.

Jeg jobber selv i butikk hvor vi har papir-gavekort, og vi slår både inn salget av gavekortet og når gavekortet blir brukt.
Mulig det er forskjellige systemer i forskjellige virksomheter.

Jeg har ikke peiling på hvordan systemet deres fungerer.. Men papirgavekortet så liksom ut som en ganske så vanlig kvittering med med gavekortbeløpet og en tydelig og stor strekkode på, så man skulle jo tro at strekkoden skulle blitt scannet også ville resterende beløp (hvis det var noe igjen) komme ut på en ny tilsvarende kvittering eller noe sånt.. Jeg har hvert fall aldri noen sinne betalt med en form for gavekort hvor man ikke registrerer noe på kassa eller får kvittering.

TS.

Anonymkode: ea326...0ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan faktisk hende at frisøren ikke vet hvordan hun slår inn gavekort og dermed legger det til siden inntil videre.

 

Anonymkode: aadf4...5f1

Fryktelig heldig for henne at behandlingen var på nøyaktig 4000 kroner da...

Anonymkode: 094f8...fdd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send en Mail om det er ekkelt å ringe? 

Anonymkode: b1dbc...273

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fryktelig heldig for henne at behandlingen var på nøyaktig 4000 kroner da...

Anonymkode: 094f8...fdd

Eller om behandlingen faktisk kostet 4350 kr, og kunden fikk 350kr i rabatt.

Det vet vi faktisk ikke - det blir bare spekulasjoner. Selvsagt dumt at den som tok imot gavekortet ikke fortalte hva det faktisk kostet, men det blir vanskelig å gjøre noe med i etterkant. 

Jeg synes folk er veldig raske med å trekke konklusjoner om at dette er svindel, svart arbeid osv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke peiling på hvordan systemet deres fungerer.. Men papirgavekortet så liksom ut som en ganske så vanlig kvittering med med gavekortbeløpet og en tydelig og stor strekkode på, så man skulle jo tro at strekkoden skulle blitt scannet også ville resterende beløp (hvis det var noe igjen) komme ut på en ny tilsvarende kvittering eller noe sånt.. Jeg har hvert fall aldri noen sinne betalt med en form for gavekort hvor man ikke registrerer noe på kassa eller får kvittering.

TS.

Anonymkode: ea326...0ed

I tillegg at hun ikke slo inn produktene du kjøpte... De fleste frisørsalonger i dag har datasystemer med kartotek, timebestilling og varetelling mm. Dersom produkter ikke slås inn, vil dette bli satt som svinn ved neste varetelling... Mulig hu gjorde det etter at du hadde gått, men er ikke vanlig!

Anonymkode: 3c122...f0c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjoppa

Ts, hva gjorde du til frisøren?

Ot, jeg vet og beklager, men er bare nysgjerrig siden jeg ikke er en ivrig frisørjenger selv, og aldri har kommet over 1800kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville også gått tilbake og spurt om kvittering.

 

Siden frisøren selv sa at ikke mange har så dyr behandling så kan det ha vært fordi hun prøvde å bygge opp under prisen når det kanskje ikke var det det kostet i det hele tatt.

Hvis hun hadde gitt rabatt så hadde hun sagt det vel? Rabatt eller ikke hun skulle fått kvittering.

Endret av Raiu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, petterm skrev:

Eller om behandlingen faktisk kostet 4350 kr, og kunden fikk 350kr i rabatt.

Det vet vi faktisk ikke - det blir bare spekulasjoner. Selvsagt dumt at den som tok imot gavekortet ikke fortalte hva det faktisk kostet, men det blir vanskelig å gjøre noe med i etterkant. 

Jeg synes folk er veldig raske med å trekke konklusjoner om at dette er svindel, svart arbeid osv.

Jeg velger å tro at dersom jeg hadde fått rabatt, så hadde det blitt opplyst av frisøren.

9 timer siden, Tjoppa skrev:

Ts, hva gjorde du til frisøren?

Ot, jeg vet og beklager, men er bare nysgjerrig siden jeg ikke er en ivrig frisørjenger selv, og aldri har kommet over 1800kr.

Jeg er veldig sjeldent hos frisøren selv, kan faktisk ikke huske sist gang.. Men jeg tok en keratinbehandling på håret mitt. Det har vel en ca startpris på 2000kr avhengig av plass, merke og lengden på håret. Jeg har ikke kort hår og heller ikke veldig langt hår. Jeg fikk ikke en pris på behandlingen hverken før eller etter, men var ganske så sikker på at gavekortet ville dekke hele greia, for jeg synes 4000kr uansett er mye penger å bruke hos frisøren, men det er jo uansett avhengig av hva man gjør med håret.

9 timer siden, MXB skrev:

Jeg ville også gått tilbake og spurt om kvittering.

Siden frisøren selv sa at ikke mange har så dyr behandling så kan det ha vært fordi hun prøvde å bygge opp under prisen når det kanskje ikke var det det kostet i det hele tatt.

Hvis hun hadde gitt rabatt så hadde hun sagt det vel? Rabatt eller ikke hun skulle fått kvittering.

På deres fb-side så har de reklamert hyppig for denne behandlingen samt lagt ut mange før/etter bilder av kunder, så jeg var egentlig veldig sikker på at denne behandlingen nokså ofte ble utført i salongen, men da tok jeg visst feil :P

Anonymkode: ea326...0ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...