Gå til innhold

Hva synes du er overpriset i Norge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest New Girl

Enig i det meste som har blitt nevnt her. Og sånn siden sola skinner og greier; småis/pinneis. 30kr for en liten pinneis er dyrt!

solkrem er også latterlig dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjenester. Altså type rørlegger, elektriker, advokat osv. De flest må jobbe i sin egen jobb 4-6 timer etter skatt for å betale for 1 time av andre folks tid. Og noen lurer på hvorfor vi er et land av "gjør det selv" folk?

 

OG BOLIG.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøretøy og drift av slike. Ikke rart taxi er dyrt når det er så innigranskauen med avgifter bare for å kjøpe bilen, så avgift for å ha den (årsavgift) også er det alle avgiftene på bruken. Drivstoff, bompenger, ferger osv osv.

Ost. Hvorfor koster en kilo Jarlsberg 70 kr i Sverige og over 100 her?? Samme med en del Grilstad kjøttpålegg, billigere å kjøpe i Sverige enn her.... 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rose11

Kom på en ting til, malere!  Jeg måtte få malere til å male taket i stua og gangen. Nesten 10 000 kr skulle de ha for det! :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Advokat! 6000kr i timen!

Anonymkode: e0bba...8b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Advokat! 6000kr i timen!

Anonymkode: e0bba...8b9

Det finnes vel flere som er billigere enn det? :ninja:

Første jeg tenkte på var kyllingfilet. Synes det er ufattelig dyrt, og da spesielt med tanke på mengde i pakkene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes mat og drikke på flyplass, cafe, kiosk og bensinstasjon er overpriset. Jeg var på cafe i går. Jeg skulle bare ha et horn og en sånn liten kuli juice. 78 kr måtte jeg betale for det! Det er jo helt horribelt. For ikke så lenge siden var jeg på en kiosk og måtte betale 46 kr for en tørr baguette med ost og skinke. Helt latterlig. Jeg synes også barberblad er dyrt. Over 200 for 4 blad. 

Hva synes du er overpriset her i landet? 

Anonymkode: 0658b...a92

Dokumentavgift

Behandlingsgebyr i kommunen

Tannlege.

Veterinær

Biler

Veiavgift

Varmepumpe

Å spise på flyplass er frivillig, mye annet er tvunget

Anonymkode: 256e2...72f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Fireball skrev:

Det finnes vel flere som er billigere enn det? :ninja:

Første jeg tenkte på var kyllingfilet. Synes det er ufattelig dyrt, og da spesielt med tanke på mengde i pakkene.

Joda det gjør det sikkert. Men det er helt sykt at noen faktisk kan kreve så mye i timen. 

Anonymkode: e0bba...8b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dokumentavgift

Behandlingsgebyr i kommunen

Tannlege.

Veterinær

Biler

Veiavgift

Varmepumpe

Å spise på flyplass er frivillig, mye annet er tvunget

Anonymkode: 256e2...72f

Biler er heller ikke nødvendig. Du har kollektiv eller du kan sitte på med noen til og fra jobb.

Anonymkode: 8d895...9e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fireball skrev:

Det finnes vel flere som er billigere enn det? :ninja:

Første jeg tenkte på var kyllingfilet. Synes det er ufattelig dyrt, og da spesielt med tanke på mengde i pakkene.

Virkelig? Jeg synes kyllingfilet er latterlig billig (men kjøper det aldri selv, av dyrevelferdsgrunner).

Tannlege er dyrt. Men det meste som er dyrt er heldigvis ting man kan unnvære om man har lite penger.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Tvist skrev:

Virkelig? Jeg synes kyllingfilet er latterlig billig (men kjøper det aldri selv, av dyrevelferdsgrunner).

Tannlege er dyrt. Men det meste som er dyrt er heldigvis ting man kan unnvære om man har lite penger.

Da vil jeg vite hvor du handler kyllingfilet :laugh: Mulig jeg tenker litt student-aktig, men foreløpig synes jeg det er ganske dyrt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Biler er heller ikke nødvendig. Du har kollektiv eller du kan sitte på med noen til og fra jobb.

Anonymkode: 8d895...9e5

Må nesten ha lappen i Distrikts- Norge og ellers utpå landet.. :) 
Klart..
Bor man i en by, med ett godt kollektivt tilbud, så trenger man ikke lappen.
Men bor man utfor byen...Så må man nesten ha det :) 
 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Fireball skrev:

Da vil jeg vite hvor du handler kyllingfilet :laugh: Mulig jeg tenker litt student-aktig, men foreløpig synes jeg det er ganske dyrt.

Synes det er dyrt selv, mtp at mesteparten av masseprodusert kylling smaker plastikk...Bortsett fra frossen kyllingfilet...Men den er jo pumpet full av vann, så man får det man betaler for iallefall.. x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bolig

Bil (og førerkort)

Kafé- og resturantbesøk

Jeg bor i utlandet, og selv om det er lett å tenke "det er så dyrt i Norge!" så er ting dyrt for folk i andre land og, som jeg synes det er viktig å tenke på :D Men det overnevnte tinga her synes jeg er urettferdig dyre, sammenlikna med andre land

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell.. Sånn ca alt!

For å forsvare den lille kommentaren kan du se hva du får for penga bare du drar til sverige, danmark, syden, elller i grunn hvilket som helst annet land.... Jadajada, vi tjener mer i norge, men allikevel!!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting blir overpriset fordi folk tillater det. Derfor er det mulig for noen å tjene rått på at andre kjøper vann de kan få gratis i krana. 

Anonymkode: 6f43d...3e8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvorfor folk syns alt som er nevnt er dyrt? Noe må man da bruke pengene på, og vi har da råd til alt som er nevnt i tråden.

Er det slik at folk syns det er dyrt fordi de vil ha mest mulig igjen så de kan bruke på ting som ikke er nødvendig?

Anonymkode: 8f2e1...da7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...