Gå til innhold

Uke 16, hva kan man se på UL?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal til ultralyd på eget ønske og er i ikke 16. Nå skal jeg på ordinær om ikke SÅ lenge men. Må bare. Har babyen utviklet de fleste organer eller er det nesten ikke vits dette her? Hjelp?

Anonymkode: 9a9f6...0cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De ser det aller meste da, noen ting kan være vanskelig å se helt 100% 

også kommer det selvfølgelig ann på hvor godt ul apparat de har der.

Anonymkode: 21ff7...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gru gleder meg. Ting kan jo gå galt også.

Anonymkode: 9a9f6...0cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ser kjønnet! Vi fikk vite det i uke 13 :)

Anonymkode: 9dd06...fb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke kjønnet som er viktigst for meg. Jeg vil helst få vite andre ting som er viktigere enn kjønnet. Er så redd for babyen min. Vil at den skal være frisk først og fremst. Derfor jeg lurte på om organene er ferdig utviklet sånn at jeg kunne få bekreftet at alt er okOK

Anonymkode: 9a9f6...0cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke kjønnet som er viktigst for meg. Jeg vil helst få vite andre ting som er viktigere enn kjønnet. Er så redd for babyen min. Vil at den skal være frisk først og fremst. Derfor jeg lurte på om organene er ferdig utviklet sånn at jeg kunne få bekreftet at alt er okOK

Anonymkode: 9a9f6...0cc

De vil som sagt kunne se det aller meste, men i noen tilfeller kan noen ting være uklare slik at de ikke får sett 100%.

Anonymkode: 21ff7...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er den ordinære ultralyden er så sent som uke 18-19? 

Anonymkode: 9a9f6...0cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at de kan se det meste.

Men jeg var på oul i uke 16 (visste ikke hvor langt jeg var på vei) og jeg måtte komme tilbake i uke 19 fordi de sa de ikke fikk gjort målingene sine fordi det var "for tidlig". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er den ordinære ultralyden er så sent som uke 18-19? 

Anonymkode: 9a9f6...0cc

Fordi da er babyer gjennomsnittlige lite store, slik at målinger vil være veldig like innenfor normalverdiene. Dermed er det lettere å oppdage feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en UL rundt da. Var hos legen, så var ikke like bra utstyr som det de har på sykehuset, men kunne liekel se baby veldig bra :)

Nå bar det noe annet som dem skulle se etter på ultralyden, så de så ikke like nøye på babyen som på OUL, men de sjekka litt uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke alltid man ser alt på oul heller, og må tilbake for en ekstra sjekk. Var på oul i uke 20 og mini lå gjemt inni et hjørne (?) som jordmor sa så fikk ikke sett hjertet og skuldre godt nok. Kom tilbake i uke 24 og fikk da sett at alt var som det skulle og vi fikk tid til å se på kjønn😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Pearl2.0 skrev:

Er ikke alltid man ser alt på oul heller, og må tilbake for en ekstra sjekk. Var på oul i uke 20 og mini lå gjemt inni et hjørne (?) som jordmor sa så fikk ikke sett hjertet og skuldre godt nok. Kom tilbake i uke 24 og fikk da sett at alt var som det skulle og vi fikk tid til å se på kjønn😊

At fosteret er feilstilt er jo ikke det samme som at ting ikke kan sees. Hadde posisjonen vært riktig kunne man jo sett alt man skal kunne se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sender dere oppdatering på hvordan det går idag. 

:) 

Ts

Anonymkode: 9a9f6...0cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på ultralyd i uke 16 og fikk se "alt". Kjønn var også 100%. Men antar at det kan variere

Anonymkode: f2fb2...9ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Silfen skrev:

At fosteret er feilstilt er jo ikke det samme som at ting ikke kan sees. Hadde posisjonen vært riktig kunne man jo sett alt man skal kunne se.

Nei nei. Tenkte bare å forberede ts på at det ikke var sikkert at de kunne sjekke alt. Siden hun er så nervøs og ville undersøke om alt sto bra til☺

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da har jeg vært på ul. Alt så bra ut så langt, men hjerne og hjerte var det tydeligere å se i uke 18-19. Men per dags dato var alt i orden :)

ts

Anonymkode: 9a9f6...0cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra :-) fikk du/ ville du/ kunne de se kjønn også?

Anonymkode: 98908...b49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke vite kjønn pga samboeren ikke kunne være med idag. Vi skal på ordinær sammen om to uker og da får vi vite kjønn sammen :) han spurte om vi kunne gjøre det på den måten. Så var det helt greit for meg, selv om det var fristende. Jeg måtte lukke øynene når hun målte noe med bekkenet, hehe. Så hun så kjønnet :) åååe:) hun vet hva vi får ! :P 

Anonymkode: 9a9f6...0cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun nevnte det at alt så bra ut per dags dato, men det er bare to uker ifra ordinære, hvorfor kunne hun ikke si at alt så bra ut og at jeg nå kan slappe av? Hun så på hjerne også, men også der kunne hun ikke si alt med sikkerhet. Så alt er fint idag, men det er ikke sikkert det er det i morgen liksom? Kan jeg forvente litt bedre svar på ordinær kanskje? Jeg er litt forvirret.

Anonymkode: 9a9f6...0cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...