Gå til innhold

Hvilken tapet?


Gjest Sobril

Anbefalte innlegg

Gjest Sobril
11 minutter siden, bopera skrev:

Kjenner ei som har et kjøkken i lignende kombinasjon som de du likte best - 1 og 7. Hun angrer veldig nå, for hun kjøpte en meget dyr tapet, og vil jo ikke at valget skal bli et dyrt bomkjøp, så hun får seg ikke til å bytte det ut. Grunnen til at hun ikke liker det, er at hun føler seg så begrenset når det kommer til tilbehør, farge på møbler og lamper, og andre fargevalg. Det skal så lite til før det ser rotete og rett og slett litt stygt ut. Hun endte til og med opp med å kjøpe nye stoler i gjennomsiktig plast, fordi hun aldri ble fornøyd med fargekombinasjonen, og hun syns det ble for mye med stoler i samme farge som kjøkkenskapene. 

Jeg tror veldig mange velger nr. 3 fordi den harmoniserer med fargen på skapdøren, men dette vil jo kanskje endre seg etter du har malt kjøkkenet. Jeg tror jeg ville først malt kjøkkeninnredningen, og deretter tatt bilde av alt på nytt. Kan være at en lysere, friskere farge på skapdørene vil få noen av de dusere, beige tapetene til å "poppe" mer?

Har turkis kjøkken nå også. Interiørdetaljer går i rødt, orange, gult og brunt. Er et veldig hyggelig og personlig kjøkken som vi har fått mye skryt for. Ser ikke rotete ut heller, men jeg ser samtidig hvor du kommer fra.

Vil ikke ha det rotete selvsagt, men liker at ting er litt friskt og humoristisk.

Endret av Sobril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med alle som sier nr 3. Det ble bare riktig med en gang jeg så det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril
2 minutter siden, Ella1 skrev:

79-0155_main.jpg

  • 79-0851d1.jpg 79-0427_main.jpg79-0149.jpg
  • Ellos har ganske mange fine tapeter.

Jepp. Liker Veldig godt den øverste der fra Ferm Living. Har et tapet av samme merke på kjøkkenet nå (på et begrenset område). 

Endret av Sobril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Lander på nummer 3 jeg også, fordi den tok opp fargen fra dørene. Jeg er kanskje litt i overkant opptatt av akkurat slike ting. 

Hvis du skulle gå for noen av de andre ville jeg nok valgt en som var roligere i mønsteret. Det blir litt mye med både mye mønster OG farger som er kontraster. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Sobril skrev:

Har turkis kjøkken nå også. Interiørdetaljer går i rødt, orange, gult og lys brun. Er et veldig hyggelig kjøkken som jeg har fått mye skryt for. Ser ikke rotete ut heller, men jeg ser samtidig hvor du kommer fra.

Jeg tror at hun ikke var helt klar for hvilken palett hun måtte forholde seg til, da hun valgte denne kombinasjonen av en retro beige tapet og en litt "gammelturkis" farge på innredningen. Det ser jo betraktelig ryddigere ut når man holder seg til interiørdetaljer i fargene du nevner.
Men når du allerede har et kjøkken i disse fargene, så syns jeg du skal kjøre på med en av de to du liker best, men kanskje male før du bestemmer deg helt..?
Selv har jeg et nokså grafisk kjøkken i svart/hvitt, eik, marmor og stål, så jeg tror ikke min smak er den rette for å uttale meg om de to tapetene. Når det er sagt, så får jeg litt følelsen av "Smitt og Smule"-øyner av nr. 7, så tror jeg hadde valgt nr. 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sobril skrev:

2

20160530_172153.jpg

Jeg liker hvordan alle nyansene passer - også til fargen på skapdøra.

1 time siden, Sobril skrev:

3

20160530_172218.jpg

Denne gir kanskje mindre følelse av "too much" nettopp fordi tapeten også innholder en grønnfarge slik at det liksom går igjen i hele rommet på veggene. 

1 time siden, Sobril skrev:

4

20160530_172241.jpg

Jeg syns faktisk at gult og oransje generelt sett passet bra til fargen. Jeg syns det passet bedre enn brunt. 

1 time siden, Sobril skrev:

6

20160530_172333.jpg

Her får jeg følelsen av at det brune i midten av blomsten (som jeg tror at det er på tapeten?) demper tapeten, noe jeg likte veldig godt. Tror den vil kunne lyse opp rommet på en behagelig og dempet måte, hvis du skjønner hva jeg mener? Jeg tror at denne er favoritten min av dem. Enten denne eller nr 3 ville jeg tatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril
4 minutter siden, CecilieX skrev:

Er det det retro du er ute etter @Sobril, eller er du åpen for andre stiler? 

Vi liker retro veldig godt begge to, men stenger ikke dørene for noe som helst. 

Det JEG er veldig glad i er farger. Panel malt i café latte er liksom ikke helt meg. Liker farger fordi jeg blir glad av å se på det rett og slett, og synes ofte retro har de gladeste fargene og mønstrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13,12,11 eller 7 er de jeg syns er finest. Nr 5 er lik et mønster min mormor hadde på frokostservicet sitt, så den gir meg gode minner, og kunne hatt den på veggen hvis det måtte være vågalt.

Anonymkode: 03369...120

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
35 minutter siden, Sobril skrev:

Vi liker retro veldig godt begge to, men stenger ikke dørene for noe som helst. 

Det JEG er veldig glad i er farger. Panel malt i café latte er liksom ikke helt meg. Liker farger fordi jeg blir glad av å se på det rett og slett, og synes ofte retro har de gladeste fargene og mønstrene.

Kanskje helt feil stilmessig, men her er i alle fall både mønster og farger. For pastell kanskje?

http://rebelwalls.no/no/collections/no-2-frontage/marrakech/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sobril
26 minutter siden, CecilieX skrev:

Kanskje helt feil stilmessig, men her er i alle fall både mønster og farger. For pastell kanskje?

http://rebelwalls.no/no/collections/no-2-frontage/marrakech/

 

Neida. Var ikke gæærn den. Spørs hvor mye av kjøkkenet som skal tapetseres med tanke på hvor rotete det KAN bli hvis man bruker for mye.

Og det står pris pr m2. Blir ikke det j..... dyrt?

Edit: nei, det blir ikke så dyrt 😉

Endret av Sobril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sobril skrev:

Neida. Var ikke gæærn den. Spørs hvor mye av kjøkkenet som skal tapetseres med tanke på hvor rotete det KAN bli hvis man bruker for mye.

Og det står pris pr m2. Blir ikke det j..... dyrt?

Uuups, det var prisen sin det. Tippe Lotto først. 

Anonymkode: eab26...7db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Fjotteri

Jeg ELSKER fargen på skapene og hadde likt en dusere retrogul/nøytral tone.

Jeg hadde nok likt å se de mer vågale på besøk, men på visning trenger jeg litt mer rolig greie med mindre veggen en ganske liten. Og spesielt om det er utpregede tapeter andre steder i boligen. 

Men jeg hadde likt de litt rolige sånn generelt :) Ikke de mørkeste fargene, dog. 

 

Endret av Fjotteri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril
Et øyeblikk siden, CecilieX skrev:

Høhø, min kommentar over,  kom bort i AB knappen.

 

Blir tilsvarende ca kr 1250,-/rull. Så ikke helt vanvittig (men selvsagt ikke av den rimeligste sorten heller).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril
5 minutter siden, Fjotteri skrev:

Jeg ELSKER fargen på skapene og hadde likt en dusere retrogul/nøytral tone.

Jeg hadde nok likt å se de mer vågale på besøk, men på visning trenger jeg litt mer rolig greie med mindre veggen en ganske liten. Og spesielt om det er utpregede tapeter andre steder i boligen. 

Men jeg hadde likt de litt rolige sånn generelt :) Ikke de mørkeste fargene, dog. 

 

Nå har kjøkkenet to innganger; en fra gangen og en fra stuen. Tenker at dersom kjøkkentapeten skal være av den livlige sorten, så blir det mer avdempet i tilstøtende rom - men samtidig skal man ha en følelse av at overgangen er naturlig fra det ene rommet til det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev tidligere i tråden at jeg likte nr 3, men ved nærmere ettertanke tror jeg at det blir litt for mye ton-i-ton og turkis litt for dominerende farge. :) Naturtoner eller gult synes jeg passer bedre og er mer anvendelig hvis man ønsker å endre fargene på skapfrontene senere. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...