Gå til innhold

Hvilken tapet?


Gjest Sobril

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Sobril skrev:

Nei. Tapetet er det mønstrete greiene - ergo veggene. De to turkise er foreløpige alternativ til skapdører. 

Foe øvrig har jeg tatt et dypdykk i prospektbildene igjen, og det er en del skap, vinduer og dører - så det blir nødvendigvis ikke så innmari mye tapet. 

Da vil f.eks nr 3 se veldig rotete ut. Slike stormønstrede og kontrastrike tapeter krever mye ledig veggplass for å komme til sin rett, synes jeg

Anonymkode: 0bc6c...284

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sobril
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Da vil f.eks nr 3 se veldig rotete ut. Slike stormønstrede og kontrastrike tapeter krever mye ledig veggplass for å komme til sin rett, synes jeg

Anonymkode: 0bc6c...284

Jepp. Enig 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Sobril skrev:

Jeg har snevret det ned og også hentet inn to foreløpige farger som sloss om å være på skapene (burde laget en poll av dette)

1

 

20160602_190701.jpg

Hvis jeg hadde denne tapeten, ville jeg tenkt på speilegg hele dagen :spise:

 

Anonymkode: 0bc6c...284

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg hadde denne tapeten, ville jeg tenkt på speilegg hele dagen :spise:

 

Anonymkode: 0bc6c...284

Hehe. Samme sa min mor. Er jo et kjøkken da, så det hadde blitt mer riktig der enn i stua vaffal :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Sobril skrev:

Hehe. Samme sa min mor. Er jo et kjøkken da, så det hadde blitt mer riktig der enn i stua vaffal :P

Joda :) , men jeg hadde blitt fort lei av et så dominerende mønster (med store ensfargede sirkler o.l.)

Anonymkode: 0bc6c...284

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Sobril skrev:

Hehe. Samme sa min mor. Er jo et kjøkken da, så det hadde blitt mer riktig der enn i stua vaffal :P

Jeg ville valgt sterke farger og evt stormønstret og med mye kontraster på gardinene i steden for veggene, for gardiner kan du lett bytte ut i motsetning til tapeten :)

Anonymkode: 0bc6c...284

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Variant 2 og 7. Første fordi mønsterfargene er rolige og nøytrale, så er ikke så påtrengene. Nr 7 fordi jeg likte selve mønsteret, fargen er frisk og en fin kontrast til de turkise.

Hva skjedde med tapet nr 3 som så mange likte? Too much? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Sobril skrev:

Hehe. Samme sa min mor. Er jo et kjøkken da, så det hadde blitt mer riktig der enn i stua vaffal :P

Kan du (for deg selv, og/ eller også for å legge ut her) tegne en skisse og fargelegge slik det blir seende ut med skapfarge 1 og 2 og tapetmønster x og y (de 2 du liker best, så er det lettere å se hva som blir best.

Du finner også program på Jotun el.l. der du kan legge inn farger på skap og vegger m.m.

Anonymkode: 0bc6c...284

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps

Kanskje de som selger tapetene også har et slikt program (verktøy) på nett der du kan legge inn tapetmønster og farger i forskjellige rom?

Anonymkode: 0bc6c...284

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Sobril skrev:

Jeg har snevret det ned og også hentet inn to foreløpige farger som sloss om å være på skapene (burde laget en poll av dette)

1

 

20160602_190701.jpg

@Sobril Denne tapeten kan bli veldig fin sammen med sjøgløtt fargen. Jeg fikk bedre inntrykk av fargen her, og den er fin sammen med beigefarger og gul :):hjerte:

http://lady.inspirasjonsblogg.jotun.no/blagronne-farger-vekker-minner/sens-5225-sjoeglott/

 

Anonymkode: 0bc6c...284

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril
13 minutter siden, onyx skrev:

Hva skjedde med tapet nr 3 som så mange likte? Too much? :)

Nei - kjempefin til akkurat den fargen jeg allerede har på skapdørene. Jeg vil imidlertid ha mulighet til å endre farge på skap hvis jeg har lyst, og da gir denne fargen og mønsteret begrensninger.

Ellers er det den som absolutt sklir best inn med skapet jeg la ut bilde av :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du (for deg selv, og/ eller også for å legge ut her) tegne en skisse og fargelegge slik det blir seende ut med skapfarge 1 og 2 og tapetmønster x og y (de 2 du liker best, så er det lettere å se hva som blir best.

Du finner også program på Jotun el.l. der du kan legge inn farger på skap og vegger m.m.

Anonymkode: 0bc6c...284

Det kan jeg, og kommer nok til å gjøre etter hvert :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sobril skrev:

Nei - kjempefin til akkurat den fargen jeg allerede har på skapdørene. Jeg vil imidlertid ha mulighet til å endre farge på skap hvis jeg har lyst, og da gir denne fargen og mønsteret begrensninger.

Ellers er det den som absolutt sklir best inn med skapet jeg la ut bilde av :) 

Ja, jeg er nok enig i den beslutningen, selv om jeg også synes den ble litt for matchende, om nå det går an. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sobril

For de som måtte lure; slik ser kjøkkenet mitt ut i salgsoppgaven (fargen på skapene er en anelse mørkere enn i virkeligheten). Så jeg er vel ikke så veldig redd for å ta den litt ut :P 

Screenshot_2016-06-02-20-28-36.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril

Og her er kjøkkenet som skal pusses opp. Det som ikke synes på bildet er spisedelen. Der er det en hel vegg samt en vegg med verandadør og vindu (føler meg litt vågal som utleverer såpass, men satser på at det går bra)...

 

Screenshot_2016-05-12-21-15-34.png

Endret av Sobril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Fjotteri

Åh herregud JEG ELSKER SÅNN KJØKKEN!!!!!!!!!!!!

Jeg kunne kjøpt en bolig bare på grunn av den kjøkkenstilen :ler:

Men jeg står fortsatt for at gult er finest. Uglene tror jeg du blir lei av fordi det er ugle. Med mindre du elsker ugler og alltid har gjort det :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril
Et øyeblikk siden, Fjotteri skrev:

Åh herregud JEG ELSKER SÅNN KJØKKEN!!!!!!!!!!!!

Jeg kunne kjøpt en bolig bare på grunn av den kjøkkenstilen :ler:

Men jeg står fortsatt for at gult er finest. Uglene tror jeg du blir lei av fordi det er ugle. Med mindre du elsker ugler og alltid har gjort det :)

 

Nei, jeg elsker ikke ugler, men valgte å tapetsere deler av kjøkkenet med den da jeg synes tapeten var kul. Plutselig skulle ALLE ha ugler både her og der, og da var det ikke SÅ kult lenger. 

Elsker sånne gamle kjøkken selv, og kommer ikke til å bytte det ut før jeg MÅ :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjotteri
5 minutter siden, Sobril skrev:

Nei, jeg elsker ikke ugler, men valgte å tapetsere deler av kjøkkenet med den da jeg synes tapeten var kul. Plutselig skulle ALLE ha ugler både her og der, og da var det ikke SÅ kult lenger. 

Elsker sånne gamle kjøkken selv, og kommer ikke til å bytte det ut før jeg MÅ :) 

Man må i aller verste fall bare bytte ut underskapene - og det er superfint med de gamle overskapene sammen med helt stilrene "minimalistiske" underskap :hjerte:

Da hadde jeg droppet uglene fårråsidetsånn. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dødsmisunnelig på det gamle kjøkkenet! Min far har sånt gammelt originalt kjøkken og jeg gjorde mitt beste for å bevare det helt, men mine teite søsken som ikke skjønte hvor kult det var har ødelagt det ved å bytte ut noen skap og dører... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...