Gå til innhold

Merkelig tendens


Gjest Agnetha

Anbefalte innlegg

Gjest Agnetha

Det hender jeg får høre (og leser her inne) at andre kvinner sier at de har bestemt seg for å holde seg langt unna menn. For menn er noen forferdelige griser, og så forferdelige og vanskelige på alle måter. Liksom.

Da blir det bare enda vittigere å oppdage at de samme kvinnene plutselig har snudd helt om bare minutter etterpå og flørter i overkant for å fange oppmerksomheten til en mann de plutselig finner ut er litt pen å se på og kanskje litt attraktiv allikevel... 

Seriøst, det er så falskt. Hvorfor ikke bare holde munn om kritikken istedenfor? Ja. Jeg blir bittelitt flau, for jeg skjønner ikke hva som er poenget med å skape det dramaet. 

(Og ja det er sikkert noen menn som er slik også)

Hvorfor gidde å oppføre seg slik? Noen som kan forklare hva det går i? Det blir som å si at du hater Hot Dog, bare for å gå på bensinstasjonen og kjøpe pølse hver eneste dag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De er skada etter å ha vært på en bekreftelseskarusell i sine yngre dager. Hatt god oppmerksomhet og enkel sex fra veldig attraktive menn, men når de samme mennene ikke står på rekke og rad for å danne forhold, så er plutselig menn de store synderne.

Menn som faktisk er gira på de, men som ikke er like attraktive, overser de glatt. Derfor lever de i bitterhet om at disse mennene som er så vanskelige, bare er kjipe og griser. At de "kun vil ha de for sex".

Men når de da ser en slik man, så våkner håpet og de prøver seg. 

Kort fortalt så vil ikke disse kvinnene ha noe annet enn det beste, og de har gjerne et forvrengt syn på egen attraktivitet. Men når resultatene ikke stemmer med forvetningene kommer bitterheten.

Anonymkode: f7021...bcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De er skada etter å ha vært på en bekreftelseskarusell i sine yngre dager. Hatt god oppmerksomhet og enkel sex fra veldig attraktive menn, men når de samme mennene ikke står på rekke og rad for å danne forhold, så er plutselig menn de store synderne.

Menn som faktisk er gira på de, men som ikke er like attraktive, overser de glatt. Derfor lever de i bitterhet om at disse mennene som er så vanskelige, bare er kjipe og griser. At de "kun vil ha de for sex".

Men når de da ser en slik man, så våkner håpet og de prøver seg. 

Kort fortalt så vil ikke disse kvinnene ha noe annet enn det beste, og de har gjerne et forvrengt syn på egen attraktivitet. Men når resultatene ikke stemmer med forvetningene kommer bitterheten.

Anonymkode: f7021...bcc

Ser dette blant kvinner jeg også, i tillegg til at mange begår samme feilen gang på gang, og går for den samme ustabile typen mann (den som ikke ønsker forhold kun sex) bare fordi han er kjekk og/eller vellykket. 

Finnes helt sikkert noen menn som oppfører seg på samme vis (som kun skal ha de mest attraktive damene selv om de ikke ser ut i uvær selv), men nå var jo denne tråden startet med utangspunkt i kvinner... Og jeg vet om flere kvinner som oppfører seg slik du beskriver. Jeg syntes det egentlig bare er trist å bevitne venninner og andre bekjente som går på denne smellen mange ganger og etterhvert utvikler bitterhet som i neste omgang skremmer vekk de seriøse typene. Det er en nedadgående spiral og det er kun den det gjelder som taper på det på lang sikt, men mange greier dessverre ikke å se rasjonelt på egen oppførsel for deretter å bryte ut av den nedadgående spiralen. 

Anonymkode: fb284...306

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Agnetha skrev:

Det kan stemme for noen, men ikke nødvendigvis alle?

Joda, men bitterheten og sinnet mot menn har jo som regel en kilde, og som oftest er det menn som ikke ønsker forhold gang på gang. 

Men når man bare vil ha det beste, så må man regne med sterk konkurranse, det gjelder på alle livets områder, også på partnermarkedet. Toppmenn/alfamenn vil kun ha det beste selv i et forhold, menn og kvinner er langt jevnere stilt når det gjelder seriøse forhold, det er kun når det gjelder uforpliktende sex at kvinner har det lett. Men mange kvinner skjønner dessverre ikke at man ikke kan regne med å bli servert tilbud på sølvfat når det gjelder å skaffe seg en seriøs partner. 

Anonymkode: fb284...306

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser dette blant kvinner jeg også, i tillegg til at mange begår samme feilen gang på gang, og går for den samme ustabile typen mann (den som ikke ønsker forhold kun sex) bare fordi han er kjekk og/eller vellykket. 

Finnes helt sikkert noen menn som oppfører seg på samme vis (som kun skal ha de mest attraktive damene selv om de ikke ser ut i uvær selv), men nå var jo denne tråden startet med utangspunkt i kvinner... Og jeg vet om flere kvinner som oppfører seg slik du beskriver. Jeg syntes det egentlig bare er trist å bevitne venninner og andre bekjente som går på denne smellen mange ganger og etterhvert utvikler bitterhet som i neste omgang skremmer vekk de seriøse typene. Det er en nedadgående spiral og det er kun den det gjelder som taper på det på lang sikt, men mange greier dessverre ikke å se rasjonelt på egen oppførsel for deretter å bryte ut av den nedadgående spiralen. 

Anonymkode: fb284...306

Å joda. De innser det når de nærmer seg 30-35+ og er barnløse. Da går det kanskje opp et lys for de. Men mange er for stolte til å senke kravene, og ender opp som kattekvinner, fordi de "kun fortjener det beste". 

Sier jo ikke at de skal ta hva som helst som kommer deres vei, men det er vel mulig å ikke være helt i fantasiverden heller. Det som er trist er at mange kaster bort deres mest attraktive år og fruktbare år på menn som ikke betyr noe. De ødelegger sine sjanser i eldre alder også, ved å være i denne fantasiverden.

Jeg syns egentlig bare synd på de, men det hjelper jo ikke komme med noen hint eller råd til de heller.

Anonymkode: f7021...bcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fy faen jeg er glad jeg er meget kjekk fyr ellers hadde jeg blitt drept for lenge siden.Jeg har sett damer med lav selvinnsikt og spiller 99% på utsende være helt jævlig mot menn som ikke er så attraktive, men når de ser meg da er de sjenerte og søte og går til sengs med meg med engang..:hoho:

Anonymkode: 0e21f...473

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Agnetha skrev:

Det blir som å si at du hater Hot Dog, bare for å gå på bensinstasjonen og kjøpe pølse hver eneste dag....

Leste et sted at det er visst endel vegetarianere som gjør det :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agnetha
3 minutter siden, Hapi skrev:

Leste et sted at det er visst endel vegetarianere som gjør det :tongue:

Haha ha, det var ikke denne kommentaren jeg så for meg når jeg klikket inn hit 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans

Det er vel kanskje mer et utrykk og en måte å si at de er lei menn som ikke oppfyller det de ønsker.

Ingen med vette i behold dømmer et kjønn nord og ned for all evig fremtid på grunn av et par uheldige opplevelser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å joda. De innser det når de nærmer seg 30-35+ og er barnløse. Da går det kanskje opp et lys for de. Men mange er for stolte til å senke kravene, og ender opp som kattekvinner, fordi de "kun fortjener det beste". 

Sier jo ikke at de skal ta hva som helst som kommer deres vei, men det er vel mulig å ikke være helt i fantasiverden heller. Det som er trist er at mange kaster bort deres mest attraktive år og fruktbare år på menn som ikke betyr noe. De ødelegger sine sjanser i eldre alder også, ved å være i denne fantasiverden.

Jeg syns egentlig bare synd på de, men det hjelper jo ikke komme med noen hint eller råd til de heller.

Anonymkode: f7021...bcc

Jada, noen innser at det kanskje ikke er så lurt, men det hjelper jo ikke når man fortsetter å fatte de samme valgene av type menn gang på gang.

Nei, jeg mener heller ikke at kvinner skal godta alt fra menn, og det finnes jo som du sier en mellomting mellom en slask og en knasende kjekk vellykket millionær. Det er når man kun deler inn menn i kun to grupper (de som er kjekke/vellykkede nok og de som ikke er bra nok) det blir vanskelig i voksen alder, for mennesker er jo lit mer sammensatte av det.

Hint og råd hjelper som regel ikke, det er som regel vanskelig å komme seg ut av en hengemyr full av dårlige partnervalg. 

Anonymkode: fb284...306

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agnetha
27 minutter siden, Evans skrev:

Det er vel kanskje mer et utrykk og en måte å si at de er lei menn som ikke oppfyller det de ønsker.

Ingen med vette i behold dømmer et kjønn nord og ned for all evig fremtid på grunn av et par uheldige opplevelser. 

Nei, det vet jeg jo godt selv. Det er bare så rart at flere kvinner og menn velger å legge all skyld på det motsatte kjønn ved å si slikt

 Og deretter full flørt (og jakt etter elsker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans
5 minutter siden, Agnetha skrev:

Nei, det vet jeg jo godt selv. Det er bare så rart at flere kvinner og menn velger å legge all skyld på det motsatte kjønn ved å si slikt

 Og deretter full flørt (og jakt etter elsker)

Jeg tror ikke de legger all skyld over på det motsatt kjønn, jeg tror det er en talemåte, en måte å uttrykke at man er lei "dumme menn" på. En sterk overdrivelse og generalisering på linje med alt annet man overdriver og generaliser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Agnetha
7 minutter siden, Evans skrev:

Jeg tror ikke de legger all skyld over på det motsatt kjønn, jeg tror det er en talemåte, en måte å uttrykke at man er lei "dumme menn" på. En sterk overdrivelse og generalisering på linje med alt annet man overdriver og generaliser :)

:) Dessverre blir man jo så lei av å høre på det tilslutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans
Et øyeblikk siden, Agnetha skrev:

:) Dessverre blir man jo så lei av å høre på det tilslutt.

Ja, det er egentlig samme hva det generaliseres og sytes over: Om det er flyktninger, menn eller noe annet. Like irriterende uansett! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Synes det høres enkelt ut jeg (men jeg kan jo ta feil): Lav selvfølelse fører til et enormt behov fra bekreftelse utenfra, og for noen blir dette spesielt rettet mot potensielle partnere, men når man ikke får det, eller ikke får nok, er det lett å vende det om til at det er de andre som er problemet, og at man egentlig ikke trenger dem, for man er så god og bra på egen hånd. Men siden man har ekstremt behov for denne bekreftelsen svinser man etter der bekreftelse kommer fra, neste gang den kommer. Så samme runde på an og på an igjen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Agnetha
39 minutter siden, Rainstorm skrev:

Synes det høres enkelt ut jeg (men jeg kan jo ta feil): Lav selvfølelse fører til et enormt behov fra bekreftelse utenfra, og for noen blir dette spesielt rettet mot potensielle partnere, men når man ikke får det, eller ikke får nok, er det lett å vende det om til at det er de andre som er problemet, og at man egentlig ikke trenger dem, for man er så god og bra på egen hånd. Men siden man har ekstremt behov for denne bekreftelsen svinser man etter der bekreftelse kommer fra, neste gang den kommer. Så samme runde på an og på an igjen.

 

Det er nok slik det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt over det samme som deg TS og en av grunnene til at jeg ikke tar hva brukere sier seriøst.

Anonymkode: 465df...e98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rainstorm skrev:

Synes det høres enkelt ut jeg (men jeg kan jo ta feil): Lav selvfølelse fører til et enormt behov fra bekreftelse utenfra, og for noen blir dette spesielt rettet mot potensielle partnere, men når man ikke får det, eller ikke får nok, er det lett å vende det om til at det er de andre som er problemet, og at man egentlig ikke trenger dem, for man er så god og bra på egen hånd. Men siden man har ekstremt behov for denne bekreftelsen svinser man etter der bekreftelse kommer fra, neste gang den kommer. Så samme runde på an og på an igjen.

 

Jeg spiser busene mine..

Anonymkode: fc890...07d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spiser busene mine..

Anonymkode: fc890...07d

Okei. Men du er verdifull og god likevel. Mange vil si det er ekkelt, men hvis du lar være å si det til noen så er det ingen som trenger å dømme deg, og la den som er uten synd kaste den første stenen, og alt det der. Det ordner seg! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...