Gå til innhold

Jeg er mann og ønsker å dra på ferie med venninner og venninner av dem igjen. Dama liker det ikke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

25 minutter siden, Dr. A. Kula skrev:

Om man løfter blikket litt og setter problemstillingen inn i et kjønnskampperspektiv får man noen merkelige utslag.

Man kjemper for at kjønn skal være likestilt og likeverdig, men alt i denne tråden viser jo det motsatte. Og tilsynelatende er vinkelen størst blandt kvinnene.

Om det er greit å dra på en guttetur, burde det ikke vært problem med denne turen heller. Når man har avklart at det ikke er faren for utroskap som er ankepunktet, men prioriteringen av tid, så tilbakevender sammenligningen med guttetur (eller kanskje vi skal holde oss til terminologien turen med samkjønnede). Er det greit å prioritere guttetur foran kjæresten?

Noen stiller spørsmålet om hva venninnene kan gi som ikke kjæresten til TS kan gi. Her er det vel også snakk om at venner generelt gjerne deler noen felles interesser og meninger, som ikke kjæresten gjør. Altså kan man argumentere for en legitim grunn til å velge en tur med venner, uavhengig av dennes og eget kjønn.

Ville det vært bedre om TS drog på en guttetur der alle de andre var homofile? Setter jo tankene i sving og gir noen interessante utfordringer.

Nei, til syvende og sist så dreier dette seg om sjalusi og usikkerhet og evnen til å stole på hverandre.

I prinsippet er det ingen forskjell om venneturen er med samkjønnede eller ulikkjønnede, men nettopp utryggheten man kan ha ved å ikke stole på partneren setter en sperre på den ene (avhengig av sexuell legning).

Jeg mener jeg ville "tillatt" min fru en slik tur, men tviler jeg ville fått samme aksepten. Så kanskje det finnes noen kjønnsforskjeller likevel (selvsagt med spesifikke unntak)? 

Alt handler ikke om kjønnskamp. inntrykket mitt er at de fleste menn på kg er noe veldig opptatt av dette?
 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må lære deg at respekt er grunnlaget i alle forhold, og da spesielt respekt for andres følelser. Ser du ikke at hun får det vomdt av dine handlinger ? Og at du gjør henne usikker på DEG! Reis du, men forvent da at forholdet til henne aldri blir som før, eller bra. Om det noen gang har vert det, siden du renker å handle slik du gjør.

Jeg ville gjort følgende.

Sakt til henne, beklager at jeg er så egoistisk, jeg har tenkt og skjønner ditt stå sted. Jeg er villig til å droppe turen eller du kan være med . Det kan bli gøy.

Da gjenoppretter du tilliten, hun ser du ikke hadde baktanker med turen siden hun kan bli med. Ingen som drar på tur med bare jenter, når man er i et forhold.

 

Eller gjør det slutt med henne og dra på tur.

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, HomelessIcecream skrev:

Alt handler ikke om kjønnskamp. inntrykket mitt er at de fleste menn på kg er noe veldig opptatt av dette?
 

Så flott at du velger å fokusere på dette i innlegget hans, og ikke de knallgode argumentene han hadde om hvorfor de fleste kvinner her inne oppfører seg irrasjonelt.

Anonymkode: 0abac...4d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Så flott at du velger å fokusere på dette i innlegget hans, og ikke de knallgode argumentene han hadde om hvorfor de fleste kvinner her inne oppfører seg irrasjonelt.

Anonymkode: 0abac...4d3

Det er lov å fokusere på hva man vil. Jeg har gjort mine argumenter for hva jeg mener i denne saken lengre oppe i tråden. Og nei, dette er ikke en kjønnsdebatt. 

Endret av HomelessIcecream
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, HomelessIcecream skrev:

Alt handler ikke om kjønnskamp. inntrykket mitt er at de fleste menn på kg er noe veldig opptatt av dette?
 

Da misforstod du. Jeg predikere ikke kjønnskampperspektiv her, men viser til hvordan mange av argumentene her står i sterk kontrast til synet i kjønnskampen om at menn og kvinner er/skal være likestilt.

Og jeg detter ned på at det hele er 

Sitat

Nei, til syvende og sist så dreier dette seg om sjalusi og usikkerhet og evnen til å stole på hverandre.

Forøvrig vil jeg legge til at den som er mest imot en slik tur av partneren, også trolig er den som minst kunne tenkt seg å gjøre dette selv, og vise versa.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agnetha

Faktum er at om han er utro på turen så er jentene de som ikke vil klare å skjule det. Det vil alltid komme frem. Guttetur derimot... 

Forøvrig er jeg enig med bruker som påpeker at ts har større mulighet til å være utro når som helst og hvor som helst i det daglige.

Derfor ser jeg ikke problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Dr. A. Kula skrev:

Da misforstod du. Jeg predikere ikke kjønnskampperspektiv her, men viser til hvordan mange av argumentene her står i sterk kontrast til synet i kjønnskampen om at menn og kvinner er/skal være likestilt.

Og jeg detter ned på at det hele er 

Forøvrig vil jeg legge til at den som er mest imot en slik tur av partneren, også trolig er den som minst kunne tenkt seg å gjøre dette selv, og vise versa.

Jeg misforstod ikke, og jeg er uenig i at dette står i kontrast til kjønnskampen. Dette handler om parforhold. Likestilling handler ikke om at menn og kvinner ikke har seksualitet, for det har de jo. Og det er mest seksualitet det går ut på her.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han kan være utro når som helst ellers, dessuten må man kunne stole på hverandre. 

Jeg hadde dratt uansett, om hun ikke hadde stolt på meg så kunne hun egentlig bare ha det så godt. Ingen tillit, intet forhold. 

Du har et svært nedrig mannesyn på dette forumet, det er ikke den eneste gangen du formulerer din skepsis til menn for å si det sånn. Søk heller hjelp om du ikke greier å stole på menn på grunn av kjønnet. 

Anonymkode: 42fd1...dda

Jeg har så absolutt ikke et negativt syn på menn. Hadde ts vært en kvinne ville jeg skrevet akkurat det samme! Kjæresten til ts liker ikke at mannen skal på tur med venninner og venninners venninner. Det må han akseptere eller la være å være i et forhold. 

Du vet like så godt som meg at muligheten for utroskap er større i Syden med alle disse venninne, enn hjemme. Hvorfor kan han ikke inviterere dama med? Det er jo så mange jenter som skal på turen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke behov er det venninnene dine kan tilfredsstille, som kjæresten din ikke kan, TS?

Jeg (kvinne) har en gjeng gutter jeg ser på fotball og drikke øl med, noen ganger drar vi også på fotballturer til England. Den eneste grunnen til at jeg drar med "gutta" istedenfor med min samboer, er at han ikke interesserer seg for fotball, og dermed ville lagt en demper stemningen. 

Hva er det som gjør at du velger disse venninne fremfor kjæresten din? Er hun sur og kjedelig på tur? Har du behov for å sladre om kjæresten din til jentene? Er venninnene dine mer interessert i å oppleve noe på tur, mens kjæresten din kun vil ligge på stranda?

Hvis du ikke har noe godt svar på noe av dette, tror jeg du er lei av dama di, og da burde du dumpe henne først som sist.

Anonymkode: 1a48e...a39

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det var en vennegjeng med både menn og kvinner hadde det vært OK, men én mann og resten kvinner - og ikke alle er venner av ham engang? Ikke greit. 

Ville du likt at dama di dro på ferie med kun mannlige venner, og mannlige venner av dem igjen? 

Ja, utro kan man være når som helst, men ferie legger jo forholdene særdeles godt til rette. For ikke å snakke om at det sier veldig mye om hva man ønsker (dette lyser "savner singellivet").

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
44 minutter siden, Dr. A. Kula skrev:

Da misforstod du. Jeg predikere ikke kjønnskampperspektiv her, men viser til hvordan mange av argumentene her står i sterk kontrast til synet i kjønnskampen om at menn og kvinner er/skal være likestilt.

Og jeg detter ned på at det hele er 

Forøvrig vil jeg legge til at den som er mest imot en slik tur av partneren, også trolig er den som minst kunne tenkt seg å gjøre dette selv, og vise versa.

Dette handler om forhold og gjensidig respekt mellom ts og dama. Han respekter ikke hennes følelser. Likestilling har ingenting med dette å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Snuppi skrev:

Dette handler om forhold og gjensidig respekt mellom ts og dama. Han respekter ikke hennes følelser. Likestilling har ingenting med dette å gjøre. 

Sorry, men jeg har veldig vanskelig for å respektere usikkerhet og behov for kontroll

Anonymkode: 0abac...4d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sorry, men jeg har veldig vanskelig for å respektere usikkerhet og behov for kontroll

Anonymkode: 0abac...4d3

Dette handler ikke om kontroll, men respekt! Han respekterer ikke kjæresten sin. Hvorfor må han reise med en hel gjeng med jenter som han ikke kjenner?? Hvorfor kan ikke kjæresten bli med? Det er helt normalt å stille spørsmål angående dette. En er særdeles naiv om en lar seg bli lurt på denne måte. Du liker å være naiv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva slags tur er det dere skal på siden dama de ikke kan være med? Er det en spesiell interesse (f.eks. fotball) dere skal dyrke på turen som hun ikke har noe interesse for? Eller er det typ sydenferie til Ayia Napa? Det er jo en ting å ville bruke tid med  nære venner, men venners venner fremfor dama, det virker litt merkelig. Kanskje dama de er redd nettopp fordi hun har opplevd utroskap, og ja, det er noe hun må jobbe med, men hun er langt fra den eneste som hadde reagert på at typen/dama insisterer på å dra på ferie med en gjeng venner av motsatt kjønn, og venner av de igjen. Kjenner hun i det hele tatt de du vil på tur med? For det har jo en del å si, at hun vet hvem de er og hvordan de er.    

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når man går inn I ett forhold synes jeg det er en selvfølge at man kutter ned på venner av det motsatte kjønn. Man beholder I såfall de aller viktigste. Har selv nesten bare hatt guttevenner, men PR.  I dag er det bare en jeg går på besøk til. Der synes jeg og samboer er helt greit :-) Det er heller ikke ofte lenger etter han fikk seg dame, men hadde det vært for ofte tidligere så hadde jeg forstått at min samboer hadde reagert. Synes ikke at det er noe vits I å lage bråk om unødvendige ting så lenge ikke kjæresten er på samme stadiet med venner av motsatt kjønn. Jeg kunne lett dratt på tur med kompiser uten at det skulle skje noe, på samme måte som det plutselig kunne skjedd noe etter litt for mye I glasset. Man leker mer med ilden når man drar bort slikt. Jeg synes vårt forhold er mer verdt enn at jeg skal ha guttevenner og omgås de.  Vi har barn sammen, er I midten av 20 årene, har vennepar vi omgås med. Jeg har mine venninner og han har sine venner. Skulle jeg møtt kamerater her og der så hadde vi nok hatt mye unødvendige diskusjoner og det er ikke verdt det. Jeg mener at du ikke bryr deg nok om forholdet hvis du ikke kan respektere denne situasjonen. Det handler ikke om å bestemme over hvemden andre kan være venner med, men for alle er detikke naturlig å omgå det motsattekjønn på lik linje som eget kjønn. Og her synes jeg det er viktig å være enig! Er det ett problem og dere er uenig.. Da tenker jeg at dere passer sammen fordi det føles da for deg urettferdig og det er ikke riktig heller på samme måte som hun synes ikke å bli tatt hensyn til.

Anonymkode: 52ce3...d41

Har ikke lest hele tråden enda så vet ikke om du har fått noen svar, men dette her synes jeg høres usunt og hysterisk ut. Virkelig. Jeg skjønner dama til TS veldig godt. Ikke bare at kjæresten drar med venninner, men at TS ikke vil ha med kjæresten! Det får alle varsel lamper til å lyse rødt dette. Skulle nesten tro at TS var min eks, og det forundrer meg faktisk ikke om det er det...

Men hvorfor skulle det være en selvfølge å kutte ut venner av samme kjønn når man er i forhold? Hvorfor skal man gjøre det? Er en venn en mindre god venn, bare fordi det er av motsatt skjønn? Jeg synes synd på dine "venner" jeg. Sykelig sjalusi kaller jeg dette her...

Anonymkode: 7986a...aaa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om eksen var utro har jeg forståelse for at hun ikke liker det, det er tillittsbrudd på ganske høyt nivå. Ingen mulighet for at hun kan være med da?:) Det du bør gjøre er jo å bygge opp tillitt, slik at hun ikke er i tvil om at du ikke er som eksen. Du kan jo høre om det er noe du kan gjøre for å betrygge henne, for det er jo ikke noe gøy for deg å dra når du vet at hun sitter igjen hjemme og føler seg helt forferdelig.

Jeg er kvinne, jeg skal i sommer på musikk-fest med kompiser et sted i Europa. Kjæresten min synes ikke det er kjempegøy(han kan ikke være med) men det går greit for han stoler på meg:) Pluss at det er viktig for ham at jeg får gjøre ting jeg har lyst til(ikke noe livet mitt har hatt mye av). Det hjelper også at han kjenner den ene kompisen min litt. Kanskje det også hadde vært noe? At dine venninner også er hennes venninner?

Anonymkode: 28373...e57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når man bor med kjæresten og er oppå hverandre store deler av dagen så man vel kunne finne på ting med andre? Tror det er bra for forholdet jeg. Slik tankegang som mange i tråden har ville hjort at jeg følte meg kvelt.

Jeg elsker dama og har aldri vært utro. Jeg er så lei av at vi lever i et samfunn der man aldri skal stole på folk. At vennene mine er jenter burde ikke ha noe å si. Det at jeg er mann betyr ikke at jeg er et viljeløst dyr.

Anonymkode: bc6ae...822

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snuppi skrev:

Jeg har så absolutt ikke et negativt syn på menn. Hadde ts vært en kvinne ville jeg skrevet akkurat det samme! Kjæresten til ts liker ikke at mannen skal på tur med venninner og venninners venninner. Det må han akseptere eller la være å være i et forhold. 

Du vet like så godt som meg at muligheten for utroskap er større i Syden med alle disse venninne, enn hjemme. Hvorfor kan han ikke inviterere dama med? Det er jo så mange jenter som skal på turen. 

Feil. Han kan la være å være i et forhold der partneren ikke stoler på en, det går faktisk an. 

Å være utro er noe man bestemmer seg for, og er man det på en slik tur så er man det før eller siden uansett. Mange av oss har dog aldri vært utro, det går faktisk an å ha selvkontroll. 

Anonymkode: 42fd1...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når man går inn I ett forhold synes jeg det er en selvfølge at man kutter ned på venner av det motsatte kjønn. Man beholder I såfall de aller viktigste. Har selv nesten bare hatt guttevenner, men PR.  I dag er det bare en jeg går på besøk til. Der synes jeg og samboer er helt greit :-) Det er heller ikke ofte lenger etter han fikk seg dame, men hadde det vært for ofte tidligere så hadde jeg forstått at min samboer hadde reagert. Synes ikke at det er noe vits I å lage bråk om unødvendige ting så lenge ikke kjæresten er på samme stadiet med venner av motsatt kjønn. Jeg kunne lett dratt på tur med kompiser uten at det skulle skje noe, på samme måte som det plutselig kunne skjedd noe etter litt for mye I glasset. Man leker mer med ilden når man drar bort slikt. Jeg synes vårt forhold er mer verdt enn at jeg skal ha guttevenner og omgås de.  Vi har barn sammen, er I midten av 20 årene, har vennepar vi omgås med. Jeg har mine venninner og han har sine venner. Skulle jeg møtt kamerater her og der så hadde vi nok hatt mye unødvendige diskusjoner og det er ikke verdt det. Jeg mener at du ikke bryr deg nok om forholdet hvis du ikke kan respektere denne situasjonen. Det handler ikke om å bestemme over hvemden andre kan være venner med, men for alle er detikke naturlig å omgå det motsattekjønn på lik linje som eget kjønn. Og her synes jeg det er viktig å være enig! Er det ett problem og dere er uenig.. Da tenker jeg at dere passer sammen fordi det føles da for deg urettferdig og det er ikke riktig heller på samme måte som hun synes ikke å bli tatt hensyn til.

Anonymkode: 52ce3...d41

Om du barberer bort andre venner av motsatt kjønn av hensyn til kjæresten så er det bare trist, man risikerer å miste mange vennskapelige relasjoner dersom det blir slutt med kjæresten (og det blir det for veldig mange). 

Anonymkode: 42fd1...dda

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Feil. Han kan la være å være i et forhold der partneren ikke stoler på en, det går faktisk an. 

Å være utro er noe man bestemmer seg for, og er man det på en slik tur så er man det før eller siden uansett. Mange av oss har dog aldri vært utro, det går faktisk an å ha selvkontroll. 

Anonymkode: 42fd1...dda

Feil? Feilen et at han ikke respekterer partneren sin! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...