Gå til innhold

Jeg er mann og ønsker å dra på ferie med venninner og venninner av dem igjen. Dama liker det ikke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Snuppi skrev:

Ja, vi skjønner at alt dette.. Men du skjønner ikke at muligheten for å være utro er større når han er på ferie med en haug med jenter. Som sagt du er tydeligvis naiv. Dama burde blitt invitert med. Han må finne ut av om han vil være i et forhold eller ikke.

Hvis jeg er naiv, så er du paranoid. 

Anonymkode: 0abac...4d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest noe tilfeldig
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde det vært en mann som var usikker hadde jeg svart det samme

Det flere her ikke skjønner er at TS kan være utro uten å ha vært på en ferie. Han kan ta en liten svipptur til elskerinnen sin etter trening, etter jobb osv. Betyr det at dama alltid skal ha kontroll på han til enhver tid? 

Hvis han vil være utro så vil han være det uansett om han drar på tur eller ikke. Derfor mener jeg dama til TS er usikker og urimelig. Hun må jobbe med å stole på TS. 

Anonymkode: 0abac...4d3

Åja, så da hadde det plutselig vært "typisk mannelogikk".. Skjønner... 

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg er naiv, så er du paranoid. 

Anonymkode: 0abac...4d3

Jeg er realistisk! Du burde prøve det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler ikke om utroskap. Det handler om at du har mer lyst til å tilbringe tid med venninner enn med dama. Det er et sterkt signal å få. Slik jeg ser det så bør den jenta du er sammen med være den jenta du har mest lyst til å være sammen med. Hvis det ikke er tilfelle lenger så er det jo ikke noe grunnlag for å skulle være kjærester, da kan du jo heller være kjæreste med de jentene du liker bedre. Har ikke noe med kjønn å gjøre, det har med logikk å gjøre, og hva slags signal du sender. 

Anonymkode: a8ce9...cb6

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenkte å for en gangs skyld reise bare med venner. Det er mange år siden sist

Anonymkode: bc6ae...822

Det er jo mange år siden du har ligget med noen andre enn damen din også, det betyr ikke at det er greit å gjøre det for en gangs skyld. Å reise til syden med det motsatte kjønn mens man er i forhold er ingen behov som er nødt til å bli oppfylt. Man må ofre noe for at det skal være et forhold, ellers er det bare sex.

 

Altså, jeg sier på ingen måte at du ikke  skal til syden! eller med venner!
Men eh, ta med dama?  hvis det er så "ødeleggende" for ferien at hun er med, så bør du kanskje revurdere forholdet

Endret av HomelessIcecream
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Jeg hadde ikke hatt noe problem.med det, men da måtte mannen også synes det var greit at jeg reiste alene og traff mannlige venner. Man kan ikke hindre en kjæreste fra å være utro om han har lyst, så da får man heller stole på hverandre. Liker ikke forhold hvor man skal nekte partneren å treffe visse mennesker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde også reagert hvis mannen min ville foretrukket å reise med damevenner uten meg. Da hadde jeg tenkt at han var lei av meg ja... 

Dårlig gjort. Skjønner dama di veldig godt. Jeg hadde heller aldri dratt sammen med eventuelle mannevenner jeg skulle hatt av respekt av min egen mann. Har ingengting med hva du har tenkt å gjøre i syden om du har tenkt å "kose deg litt ekstra" for å si det sånn, 

Hvis dama di har issues med å stole på deg fordi han forrige var utro... så syns jeg faktisk du kan ta såpass hensyn at du ikke drar på ferietur med bare damer. UTEN henne. hvis du inviterer henne da er det greit. 

Anonymkode: d0d80...525

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skjønner jeg dama til TS veldig godt. Jeg hadde heller ikke funnet meg i dette. Det handler ikke om muligheten for utroskap, men at TS prioriterer å være sammen med andre jenter i ferien sin. Hva slags behov kan disse venninnene dekke som kjæresten til TS ikke kan? Er ikke kjæresten ei venninne også, eller liker TS venninnene bedre og er sammen med kjæresten av andre, overfladiske eller praktiske, årsaker? 

Å reise på guttetur med venner blir noe helt annet, da jenter sjelden har samme toleranse for massiv øldrikking, fotball og skrøning. Jeg har full forståelse for at menn har behov for å være sammen med andre menn i blant, men hvilke behov kan venninnene til TS dekke som hun ikke kan? Shopping, soling og fnising kan jo kjæresten lett være med på, eller hva? 

Anonymkode: 17415...d7d

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man går inn I ett forhold synes jeg det er en selvfølge at man kutter ned på venner av det motsatte kjønn. Man beholder I såfall de aller viktigste. Har selv nesten bare hatt guttevenner, men PR.  I dag er det bare en jeg går på besøk til. Der synes jeg og samboer er helt greit :-) Det er heller ikke ofte lenger etter han fikk seg dame, men hadde det vært for ofte tidligere så hadde jeg forstått at min samboer hadde reagert. Synes ikke at det er noe vits I å lage bråk om unødvendige ting så lenge ikke kjæresten er på samme stadiet med venner av motsatt kjønn. Jeg kunne lett dratt på tur med kompiser uten at det skulle skje noe, på samme måte som det plutselig kunne skjedd noe etter litt for mye I glasset. Man leker mer med ilden når man drar bort slikt. Jeg synes vårt forhold er mer verdt enn at jeg skal ha guttevenner og omgås de.  Vi har barn sammen, er I midten av 20 årene, har vennepar vi omgås med. Jeg har mine venninner og han har sine venner. Skulle jeg møtt kamerater her og der så hadde vi nok hatt mye unødvendige diskusjoner og det er ikke verdt det. Jeg mener at du ikke bryr deg nok om forholdet hvis du ikke kan respektere denne situasjonen. Det handler ikke om å bestemme over hvemden andre kan være venner med, men for alle er detikke naturlig å omgå det motsattekjønn på lik linje som eget kjønn. Og her synes jeg det er viktig å være enig! Er det ett problem og dere er uenig.. Da tenker jeg at dere passer sammen fordi det føles da for deg urettferdig og det er ikke riktig heller på samme måte som hun synes ikke å bli tatt hensyn til.

Anonymkode: 52ce3...d41

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du ikke kan reise på ferie med kjæresten og heller vil reise med andre damer så skjønner jeg ikke hvorfor du skal ha kjæreste.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trenger ikke nødvendigvis bety at hun tror du kommer til å være utro. Det kan godt hende hun blir lei seg fordi du velger å dra på ferie med en haug med venninner. Hun hadde kanskje satt pris på om du spurte henne også, for da hadde hun i alle fall følt at hun betydde noe også. Jeg sier ikke at du ikke bryr deg, men det kan godt hende hun føler det sånn.

Samboer hadde en venninne før og han prioriterte henne over meg i perioder, noe som fikk meg til å føle at jeg ikke var tilstrekkelig nok for han. Og det var så utrolig kjipt! Han var på tur å dra på ferie selv sammen med hun og en haug med jenter, planla å bo på leilighetshotell og drikke seg full. Og han ville ikke ha meg med. DET gjorde meg bekymra. Ikke bare at han skulle reise på ferie sammen med dem, men at han IKKE ville ha meg med. Vi endte opp til slutt å reise en hel gjeng med gutter og jenter. Han angret ikke fordi det var en utrolig god ferie. Anyways....

Man skal kunne ha venner og man skal kunne ha kvalitetstid med dem, men jeg personlig hadde også blitt lei meg og bekymret dersom min samboer skulle reise bort på ferie sammen med masse kvinner, og ikke ville hatt meg med. 

Anonymkode: e634e...319

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er mann og ønsker å dra på ferie med venninner og venninner av dem igjen. Dama liker det ikke. Jeg har ingen guttevenner som kan og har for det meste jentevenner. Jeg ser ikke problemet med det. Jeg må vel få dra på ferie med venner? Eksen hennes var utro mot henne og jeg lurer på om det er derfor. Hun har alltid vært mistenksom på meg. 

Anonymkode: bc6ae...822

Er dere i fra bygda? For å ha venner av det motsatte kjønn er helt normalt egentlig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, makkapakka skrev:

hvis du ikke kan reise på ferie med kjæresten og heller vil reise med andre damer så skjønner jeg ikke hvorfor du skal ha kjæreste.

Hvis dem er gode venner og har vært det i mange år så kan du vel ikke mene det? Du er litt i overkant sjalu på en som ikke ser ut i måneskinn. Happy now? Men da blir hun vel sur fordi man kalte kjæresten hennes støgg.

Anonymkode: c302f...fba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest The damned

Jeg hadde nok hatt litt problemer med det,men det er fordi jeg har opplevd at venninner ikke nødvendigvis er venninner.

Om hun sliter med tillit til deg så hvorfor ikke ta henne med sånn at hun kan bli trygg på deg og venninnene dine?

Skal dere på noen tur eller noe sammen i sommer eller velger du ferie med venninnene istedenfor å reise på ferie med henne?

For min del blir det en forskjell hvis du velger venninner over henne. Det kan gi et signal om at du heller vil være med de enn henne selv om det ikke nødvendigvis er intensjonen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65


Jeg reagerer på at du insisterer på å dra på et tidspunkt der ingen av kompisene dine har anledning. Du må liksom på tur akkurat da og kan ikke vente? Jeg tenker at siden din kjære er så i mot det lat du være eller du invitere henne med.

Jeg har venner av begge kjønn som jeg drar på tur med. Jeg har dratt både på blandet kjønn tur og alene med begge kjønn. Jeg er singel, og kan gjøre som jeg vil. Hvis jeg derimot ikke var singel måtte jeg forholdt meg til hva min partner likte og ikke likte. Min grunn for å være trofast når jeg er i et forhold er at jeg er i et forhold, og det ønsker jeg å beholde og styrke. Da spiller det ingen rolle om det er venner av samme eller motsatt kjønn jeg er på tur med, siden jeg ikke ønsker å gjøre noe sånt mot forholdet. Det samme gjelder å tvinge gjennom en ferie med venner som min kjære ikke liker.

Så mister, selv om jeg ikke mener at venner av motsatt kjønn betyr utroskap, synes jeg at det er lite hensynsfullt å reise når kjæresten ikke liker det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, michaeline__07 skrev:

Er ingentinga bygda? For å ha venner av det motsatte  kjønn er helt normalt egentlig. 

Vanlig ja, men likevel ikke en selvfølge at ingenting skal forandres når man går inn i ett forhold. Det kommer an på hvem man blir sammen med

Anonymkode: 52ce3...d41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vanlig ja, men likevel ikke en selvfølge at ingenting skal forandres når man går inn i ett forhold. Det kommer an på hvem man blir sammen med

Anonymkode: 52ce3...d41

Ja. Ingen har sagt deg i mot på dette en gang. Men å påstå at folk ikke er foreldre til barna og at folk har giftet seg 10 ganer er ikke greit og det har da ingenting med kjæresteforhold og venninner å gjøre. 

Anonymkode: c302f...fba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man løfter blikket litt og setter problemstillingen inn i et kjønnskampperspektiv får man noen merkelige utslag.

Man kjemper for at kjønn skal være likestilt og likeverdig, men alt i denne tråden viser jo det motsatte. Og tilsynelatende er vinkelen størst blandt kvinnene.

Om det er greit å dra på en guttetur, burde det ikke vært problem med denne turen heller. Når man har avklart at det ikke er faren for utroskap som er ankepunktet, men prioriteringen av tid, så tilbakevender sammenligningen med guttetur (eller kanskje vi skal holde oss til terminologien turen med samkjønnede). Er det greit å prioritere guttetur foran kjæresten?

Noen stiller spørsmålet om hva venninnene kan gi som ikke kjæresten til TS kan gi. Her er det vel også snakk om at venner generelt gjerne deler noen felles interesser og meninger, som ikke kjæresten gjør. Altså kan man argumentere for en legitim grunn til å velge en tur med venner, uavhengig av dennes og eget kjønn.

Ville det vært bedre om TS drog på en guttetur der alle de andre var homofile? Setter jo tankene i sving og gir noen interessante utfordringer.

Nei, til syvende og sist så dreier dette seg om sjalusi og usikkerhet og evnen til å stole på hverandre.

I prinsippet er det ingen forskjell om venneturen er med samkjønnede eller ulikkjønnede, men nettopp utryggheten man kan ha ved å ikke stole på partneren setter en sperre på den ene (avhengig av sexuell legning).

Jeg mener jeg ville "tillatt" min fru en slik tur, men tviler jeg ville fått samme aksepten. Så kanskje det finnes noen kjønnsforskjeller likevel (selvsagt med spesifikke unntak)? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Snuppi skrev:

Ja, vi skjønner at alt dette.. Men du skjønner ikke at muligheten for å være utro er større når han er på ferie med en haug med jenter. Som sagt du er tydeligvis naiv. Dama burde blitt invitert med. Han må finne ut av om han vil være i et forhold eller ikke.

Han kan være utro når som helst ellers, dessuten må man kunne stole på hverandre. 

Jeg hadde dratt uansett, om hun ikke hadde stolt på meg så kunne hun egentlig bare ha det så godt. Ingen tillit, intet forhold. 

Du har et svært nedrig mannesyn på dette forumet, det er ikke den eneste gangen du formulerer din skepsis til menn for å si det sånn. Søk heller hjelp om du ikke greier å stole på menn på grunn av kjønnet. 

Anonymkode: 42fd1...dda

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...