Gå til innhold

Når ble dere fridd til og hvordan?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde dere snakket om det? Var det forventet eller ble du overrasket? 

Anonymkode: c48e3...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hadde snakket om at vi hadde lyst til å gjøre i fremtiden. 

Jeg ble fridd til etter snaut 3 år, gifta oss etter 1,5 år. Mannen tok meg med bort på en helgetur i anledning bursdagen min, men baktanker var frieriet. 

Anonymkode: 105c9...8ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun bare sa det, litt i en samtale. Hun var sikkert på at det var meg hun ville ha. Ble ikke overrasket, jeg er ganske fantastisk. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han fridde på rema 1000 ved fruktavdelingen. 

Jeg har aldri vært så flau før i hele mitt liv! 

Jeg løp ut. Forventa det ABSOLUTT ikke!! skal sies at denne mannen vær sær og skjønte ikke de sosiale kodene godt. 

Dumpet ham. 

Anonymkode: 1391d...3f8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, amativeReflection skrev:

Hun bare sa det, litt i en samtale. Hun var sikkert på at det var meg hun ville ha. Ble ikke overrasket, jeg er ganske fantastisk. 

:fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde snakket en del om barn, men han var veldig usikker på om han ville ha. Til slutt sa han at han ville ha barn med meg, men at han ville at vi skulle være gift først. Så da sa jeg "da synes jeg vi skal gifte oss til våren", og det gjorde vi. Så her sitter jeg høygravid et år etter bryllupet ;)

Anonymkode: 39003...a1c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen min fridde på julaften foran juletreet :) Det var ikke planlagt, men vi hadde jo snakket om det sånn generelt og var enige om at vi skulle gifte oss etterhvert. Han gjorde det helt spontant, hadde ikke kjøpt ring, men han flyttet en annen ring jeg hadde over på den rette fingeren. Jeg ble så rørt over at han sto der på kne med tårer i øynene... :hjerte: 

Anonymkode: a7cad...168

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fridde til mannen min på en flyplass, etter at jeg fant en diamantring i plast som noen hadde mistet på gulvet... Jeg hadde forsåvidt tenkt på det en stund, bare ikke fått ut fingeren enda. Fikk et ja uansett, og vi ble nå gift :)

Anonymkode: 2756e...947

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kom med blomster hjem fra jobben en vanlig dag. Det var en overraskelse, men vi hadde snakket om å gifte seg et par ganger tidligere. Vi prøvde å få barn, så et bryllup var et naturlig tema som dukket opp.

Dette var 3 år etter vi møtte hverandre.

Anonymkode: 3befe...a34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eks og jeg snakket om å få barn en gang i tiden. Så sa jeg "Skal vi gifte oss" og han sa ja. Så da ble vi det da.

Ikke spesiellt romantisk, men jeg vet faktisk ikke om jeg takler å bli fridd til med levende lys, roser og champagne. 

Om jeg noengang skal gifte meg igjen, så håper jeg vi bare gjør det uten store planlegginger for frieriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på fjelltur. Etter primus-middag på en fjelltopp begynte det å snø (sommer), og da gikk han ned på kne :rodmer: Ble jævlig overrasket. Vi hadde snakket litt om det, så han trodde jeg hadde luktet lunta allerede, men nope! Perfekt for meg. ikke klisje, ikke i formell setting, ikke foran folk og veldig ekte. 

Vi hadde vært sammen 4-5 mnder. Det er to år siden nå. Vi gifter oss i sommer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde vært sammen i fem år, og samboere omtrent like lenge. Et barn var det blitt også. Jeg kan ikke huske vi hadde snakket om noe giftermål før. Var egentlig godt fornøyd med å være samboer. Jeg var av den typen som ikke kan forestille meg et pompøst og voldsomt oppstyr i en kirke.

Men da barnet var rundt to år, satt jeg en dag og styret med bordet fullt av papirer. Forsikringer og alt det styret der, som man må tilgodese samboeren sin for, noe som går automatisk om man er gift. Litt oppgitt så sa jeg høyt: "Dette var voldsomt mye pes. Skal vi ikke bare ta og gifte oss, så går det automatisk?" Han snudde seg mot meg, nikket og sa seg enig i det, vi kunne godt gifte oss. Mitt neste spørsmål ble da om han foretrakk at jeg gjorde undersøkelsene og forberedelsene, og om han var enig i at vi skippet hele kirkestyret og bare giftet oss vi to, på en ambassade i utlandet? Det var helt greit, han droppet gjerne kirke og voldsomt bryllupsstyr. Hovedsaken var at vi ble gift bare.

De fleste ambassader har en viss ventetid for vielser, så vi måtte vente noen måneder. Iallefall i de populære byene/landene. Et halvt år senere giftet vi oss på Den Norske Ambassaden i et land i Europa. Kjapt og effektivt. Og forresten...Jeg betalte 600 kroner på salg for kjolen jeg giftet meg i  :fnise: Kontrast til de som bruker titusenvis av kroner på en kjole de bruker èn dag...

Siden det bare var oss to (pluss et par vitner fra ambassaden) tilstede under vielsen, leide vi et lokale og arrangerte en bryllupsfest for venner og familie helgen etter at vi kom hjem fra bryllupet (vi tilbragte 5 dager i storbyen der vi giftet oss). Det var ikke minst slekten fornøyd med. Moren min følte seg imidletid litt snytt, siden hun ikke fikk se selve vielsen. Pytt-pytt, gjorde ikke meg noe. Hun kom over det.

Ekteskapet holdt i rundt 14 år.....

Endret av Million
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig

Kom ut av dusjen med er stort hvitt håndkle rundt meg, bløt i håret og uten sminke, og han kikket bare på meg før han satte seg ned på et kne tok hånden min i sin, og klisjeaktig nok spurte meg om jeg ville gifte meg med ham.. Tre år og et barn etterpå satt vi vel en sliten ettermiddag med gulp på klærne, bustette hår og en unge som krabbet rundt omkring, og jeg sa; "hey, de der gifte greiene, kanskje på tide å gjøre noe med det"..?  nå har vi vært gift i flere år, tiden flyr 😊💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 1.6.2016 at 11.02, Raven.WritingDesk skrev:

Kom ut av dusjen med er stort hvitt håndkle rundt meg, bløt i håret og uten sminke, og han kikket bare på meg før han satte seg ned på et kne tok hånden min i sin, og klisjeaktig nok spurte meg om jeg ville gifte meg med ham.. Tre år og et barn etterpå satt vi vel en sliten ettermiddag med gulp på klærne, bustette hår og en unge som krabbet rundt omkring, og jeg sa; "hey, de der gifte greiene, kanskje på tide å gjøre noe med det"..?  nå har vi vært gift i flere år, tiden flyr 😊💛


Bløt i håret og uten sminke....awwwww...klisjé delux.
 

Anonymkode: ecf51...f7b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:


Bløt i håret og uten sminke....awwwww...klisjé delux.
 

Anonymkode: ecf51...f7b

Jepp. You got problems with that? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han fridde på 2-årsdagen vår, etter at vi hadde vært ute og spist. Siden jeg nettopp hadde begynt på studier ble vi enige om å vente til jeg er ferdig, vi er jo unge og det er ingen hast. Går ting etter planen så gifter vi oss om et år, men så passer egentlig neste år ganske dårlig i forhold til at jeg skal komme meg ut i jobb og at vi (forhåpentligvis) skal flytte, så da kan det jo hende at vi pusher det et år til. Herregud, det er jammen ikke så lett å planlegge...! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi hadde vært sammen i nesten tre år, da han sa at han ville vi skulle gifte oss. Det "offisielle" frieriet skjedde et par måneder senere, da hadde han kjøpt ring :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Han fridde mens jeg satt på do. 

Vi snakket om det helt fra starten av forholdet. Vi satset begge på at ett giftermål var vår greie og var ganske sikre på at vi var "den rette". Jeg har vert I mange forhold og dette skiller seg helt klart ut fra de andre. Det bare måtte bli oss.

Til jul første året fikk jeg en diamantring. Han gjemte bort den tomme eska etterpå. Noen uker senere kom ham inn mens jeg satt på do. Gikk ned på kne og fridde med den tomme eska. Da hadde han snakket med ungene mine og spurt om de ville ha han som stefar. Ungene sto I stua og lo seg skakke. 14 mnd etter at vi ble sammen giftet vi oss. Nå, 2 år etter, er jeg like lykkelig som dengang. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min fridde da vi lå nakne i senga. Av alle typer situasjoner som var mulige, så ble det slik. Hadde vært kjærester i tre måneder da. Ingen ring, eller å gå ned på kne. Han begynte å snakke om at han så for meg meg i sin fremtid, og jeg var selvsagt enig. Så da var veien til neste spørsmål kort. :) Nå har vi vært gift i åtte år. 

 

Jeg er glad for at han ikke fridde blant folk. Glad for at det ble gjort i en privat setting, selv om det ikke hadde skadet at han gikk ned på kne heller. ;)  Så kjøpte vi ringer sammen hos gullsmeden.

 

Når folk spør utenfor virtuelle settinger hvordan det skjedde, så sier vi bare at vi snakket sammen om det, og ble enige. ;) 

Anonymkode: 3d01b...f36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han hadde lagd en god middag og så plutselig gikk han ned på kne og spurte. Enkelt og greit, 👌🏻ble overrasket. Han hadde styra mye den dagen, men tenkte aldri at etf frieri kunne være på gang. Vi hadde nok å styre med en uke før termin 😂

vi hadde snakket om det flere ganger, at vi ønsket det begge to. men ingen hast, og ikke fordi bryllup er noe for oss - men ville bare være mann og kone. :) tok 5.5 år før vi giftet oss. 

Anonymkode: b5b29...116

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...