Gå til innhold

Når ble dere fridd til og hvordan?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi hadde dåp for vår eldste datter.. Selskap med hele familien. Min kjære tok vår datter på armen for å holde en tale. Han snakket varmt om hva jeg,datteren vår og familien betydde for han.

Å jeg ble rimelig overrasket da han spør om jeg vil gifte meg med han❤️❤️ Så tårene rant hos både meg og resten av familien😀 

Anonymkode: 73dc1...384

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her var vi 17 og 19 år, nesten nettopp blitt sammen(ca 2mnd). Allerede da var ting ganske seriøst. Men så ung som vi var hadde hvertfall ikke jeg tenkt helt i de baner enda. Vi hadde vår første lille krangel, og det hele endte med at han gikk ned på kne å fridde, uten ring. Ikke særlig romantisk akkurat. Men ja fikk han;) 

Etter en stund hadde han kjøpt ring og ville gjøre det ordentlig, litt mer romantisk da med en middag i forkant av frieriet:) fortsatt fikk han ja. Og nå, 7 år etter med hus bil og barn er vi klar for å gifte oss til høsten :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Det var på nyttårsaften:) Vi gikk en liten tur på fjellet i nærheten der vi bor. Jeg var akkurat blitt gravid. Da vi satte oss på en benk for å se på rakettene og utsikten ga han meg et nyttårsbrev. Jeg ble kjempeflau for jeg hadde ikke noe brev til han, har aldri hørt om nyttårsbrev... men tenkte at det kanskje var en tradisjon der han er fra. Uansett, det var et utrolig fint brev, og den siste setningen var "vil du gifte deg med meg?" Da jeg så på han hadde han funnet frem en liten eske. Inni lå den vakreste ringen jeg noensinne har sett!! Jeg var så glad og overrasket at jeg helt glemte å si ja. Gråt og kysset han istedenfor. 

Vi giftet oss for en måned siden på Tinghuset, men selve bryllupet blir i Italia neste år. Siden vi kun skal han en symbolsk seremoni i Italia måtte vi gjøre det formelle i Norge, og da var det greit å gjøre det før babyen vår kommer <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Han kom hjem etter jobb og kurs og satte seg ned på kne med roser og fridde, var så utrolig herlig og romantisk! Var 27.september i år, så ikke så lenge siden. Får ringene i dag :) Blir veldig fint å få de på! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og sambo har alltid snakket om at vi ønsket å gifte oss og få barn en dag, og at vi var sikre på at vi ville gjøre alt dette sammen.

Jeg visste at han kom til å fri, og jeg visste at det kom til å bli snart, for han hadde bestilt noe på nettet som jeg absolutt ikke fikk se på. I tillegg var det rett før 3årsdagen vår. Vi hadde planlagt lenge å gå på tur til en fin utkikksplass på fjellet der vi kunne være helt alene den dagen. Da dagene gikk og det nærmet seg 3årsdagen vår, tullet jeg med at jeg var helt sikker på at han kom til å fri da! Så begynte han å si at han kunne ikke fri hvis jeg visste at det kom til å skje, for han ville overaske meg.

Han sa dette igjen og igjen så jeg trodde til slutt på det. Var sikker på at det ikke kom til å skje den dagen iallefall, så jeg la tanken ifra meg. Før vi la oss skulle vi gå å se på solnedgangen fra et perfekt utkikkspunkt. Jeg hadde en anelse om hva som kunne skje, men kom på det han hadde sagt om at han ikke skulle gjøre det den dagen og trodde på det. Plutselig sto han bak meg på et kne og fridde. :bolledeig:Jeg ble så glad at jeg ble helt målløs. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann er litt pedandisk og lite spontan. Hans plan var å fri på 30-årsdagen, han hadde tenkt å ta meg uten en liten tur, gå ned på kneet og allting det der. Men jeg hadde stor fest hjemme og ikke et minutt tid jeg kunne ofre til en liten gåtur, nei, er du gal, har 30 folk som kommer sultne om noen timer, maten må gjøres klar, dovask og jeg måtte stelle alt i stand, inkludert meg selv.

Så planen hans gikk i dass og det var dumt, for han ville få det unnagjort da han hadde bestemt seg å fri. Løsningen hans var: vi la oss kl 2 om natta, jeg var småbrisen og stuptrøtt, så han dyttet en liten eske i hånda mi, sa gratulerer med dagen og hva jeg tenkte. Øh, ja vel, nydelig ring? Jeg fikk aldri spørsmålet, han kysset meg, sa at han elsket meg, smilte litt og så sov vi.

Anonymkode: 1fc2d...ee3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...