Gå til innhold

Hvorfor er Kattoppdretter opptatt av livet til folk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når jeg prøver å kjøpe en katt så begynner de å snakke om hva vi gjør i livet vårt og sånne ting og setter punkter om jeg kan ha katt eller ikke. Hvorfor gjør de det? Trodde bare at de gjorde for å tjene penger men ser ut som om de vil snakke videre ut av livet og om de ikke liker personen så sier de nei?

Anonymkode: 9ab6f...89a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg prøver å kjøpe en katt så begynner de å snakke om hva vi gjør i livet vårt og sånne ting og setter punkter om jeg kan ha katt eller ikke. Hvorfor gjør de det? Trodde bare at de gjorde for å tjene penger men ser ut som om de vil snakke videre ut av livet og om de ikke liker personen så sier de nei?

Anonymkode: 9ab6f...89a

Hvis du ikke kan forstå det så håper jeg virklig ikke at du møter en oppdrette som vil selge til deg!!!

Anonymkode: 91b52...32d

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De vil lære om hvem du er, og finne ut om du virker som en person som kan ta vare på en katt de neste 20 årene. Om de ikke føler seg trygge på at du kan det, får du nok nei.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt hund 17 år altså avla hund og solgt osv, og vært hos en hundeoppdretter og de spurte hva vi kommer til å gjøre med hunden, seff så kommer vi til å gi den masse kos og kjærlighet og gå tur med hunden 4 ganger hver dag, selvfølgelig var det slit men noen måtte gjøre det! til slutt døde hunden og jeg ble ganske lei meg. men nå som det har gått en stund så har jeg tenkt meg å kjøpe katt. og de derimot har en annen perspektiv der personen de ikke liker rett og slett. selv om du/jeg kommer til å gi den masse kos og kjærlighet og leke. men de aksepterer ikke at katten ikke kommer til å ha selskap hele tiden. altså jeg skjønner ikke hvorfor de tenker slik derfor kom jeg hit og lurer på hva som er problemet jeg gjør?

Anonymkode: 9ab6f...89a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FarDareisMai

Fordi de vil vite hvem de selger kattungene til. Mange oppdrettere er også opptatt av dyrenes velferd, ikke bare penger. De vil forsikre seg om  at pusen får det godt i deres nye hjem. Og bra er det! Selvsagt er det noen ekstreme der ute, hvor ingen kjøpere er bra nok, men en fornuftig oppdretter vil altså sjekke ut hva dere kan tilby. Hva konkret er årsaken til at de sier nei? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt hund 17 år altså avla hund og solgt osv, og vært hos en hundeoppdretter og de spurte hva vi kommer til å gjøre med hunden, seff så kommer vi til å gi den masse kos og kjærlighet og gå tur med hunden 4 ganger hver dag, selvfølgelig var det slit men noen måtte gjøre det! til slutt døde hunden og jeg ble ganske lei meg. men nå som det har gått en stund så har jeg tenkt meg å kjøpe katt. og de derimot har en annen perspektiv der personen de ikke liker rett og slett. selv om du/jeg kommer til å gi den masse kos og kjærlighet og leke. men de aksepterer ikke at katten ikke kommer til å ha selskap hele tiden. altså jeg skjønner ikke hvorfor de tenker slik derfor kom jeg hit og lurer på hva som er problemet jeg gjør?

Anonymkode: 9ab6f...89a

Skal det være en innekatt? Da er det best at katten har en kattevenn (altså du bør da ha 2 katter)

Anonymkode: 091e7...636

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, FarDareisMai skrev:

Fordi de vil vite hvem de selger kattungene til. Mange oppdrettere er også opptatt av dyrenes velferd, ikke bare penger. De vil forsikre seg om  at pusen får det godt i deres nye hjem. Og bra er det! Selvsagt er det noen ekstreme der ute, hvor ingen kjøpere er bra nok, men en fornuftig oppdretter vil altså sjekke ut hva dere kan tilby. Hva konkret er årsaken til at de sier nei? 

det er det som er problemet...
uansett hvor mye jeg sier vi kommer til å gi katten mye kjærlighet så er det bare ikke nok, klorestativ? ikke nok, stort plass? ikke nok, en katt allerede i huset? ikke nok. jeg vet faktisk ikke derfor trenger jeg hjelp med å komme med innsikt hva jeg gjør feil...

Anonymkode: 9ab6f...89a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal det være en innekatt? Da er det best at katten har en kattevenn (altså du bør da ha 2 katter)

Anonymkode: 091e7...636

Det skal være innekatt ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså, det er allerede en katt I huset, men jeg skal ha en til katt men bare en rase som er "mer" kosete, og da er det mer selskap for den andre katten.

Anonymkode: 9ab6f...89a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, anonymbruker25 skrev:

Det skal være innekatt ja.

Har du sagt til katteoppdrettere at du skal ha kun 1 katt? I så fall kan det være det som er problemet, i tillegg til det at mange ser på det som svært negativt for katter at katteeieren vil ha de som innekatt.

Anonymkode: 091e7...636

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Har du sagt til katteoppdrettere at du skal ha kun 1 katt? I så fall kan det være det som er problemet, i tillegg til det at mange ser på det som svært negativt for katter at katteeieren vil ha de som innekatt.

Anonymkode: 091e7...636

Hvis jeg avslører rasen? Maine Coon, de er såvidt innekatt og ser ingen negativt med det...

Anonymkode: 9ab6f...89a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, anonymbruker25 skrev:

Det skal være innekatt ja.

Ps

Også mange organisasjoner som omplasserer katter, ønsker heller ikke  omplassere kattene til hjem der den som ønsker katt planlegger å ha den som innekatt.

Anonymkode: 091e7...636

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ps

Også mange organisasjoner som omplasserer katter, ønsker heller ikke  omplassere kattene til hjem der den som ønsker katt planlegger å ha den som innekatt.

Anonymkode: 091e7...636

Det er jo allerede en katt i huset, og maine coon er såvidt innekatt...

Anonymkode: 9ab6f...89a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det er det som er problemet...
uansett hvor mye jeg sier vi kommer til å gi katten mye kjærlighet så er det bare ikke nok, klorestativ? ikke nok, stort plass? ikke nok, en katt allerede i huset? ikke nok. jeg vet faktisk ikke derfor trenger jeg hjelp med å komme med innsikt hva jeg gjør feil...

Anonymkode: 9ab6f...89a

Har hørt om 1 tilfelle der hun som ønsket seg katt gjennom en omplasseringsorganisasjon, fikk lov å overta en katt for å ha den som innekatt, men grunnen var fordi katten allerede var vant til å være innekatt hos forrige eier.

Svært mange er enige om at det å ha katt som innekatt er skadelig for katter.

Anonymkode: 091e7...636

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo allerede en katt i huset, og maine coon er såvidt innekatt...

Anonymkode: 9ab6f...89a

Ok. Da forstår jeg ikke hva som er grunnen til den negative responsen som du får.

Anonymkode: 091e7...636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Da forstår jeg ikke hva som er grunnen til den negative responsen som du får.

Anonymkode: 091e7...636

Ikke jeg heller.

Anonymkode: 9ab6f...89a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg avslører rasen? Maine Coon, de er såvidt innekatt og ser ingen negativt med det...

Anonymkode: 9ab6f...89a

Kan du spørre katteopdretterne om de mener denne type katt bør være ute eller innekatt?

Se under

" Inne- eller utekatt: Maine Coon er skapt som utekatt, men fungerer også utmerket som innekatt. Maine Coon er en god innekatt fordi den er sosial og liker selskap. " http://www.kattenavn.no/maincoon.shtml

 

Anonymkode: 091e7...636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan du spørre katteopdretterne om de mener denne type katt bør være ute eller innekatt?

Se under

" Inne- eller utekatt: Maine Coon er skapt som utekatt, men fungerer også utmerket som innekatt. Maine Coon er en god innekatt fordi den er sosial og liker selskap. " http://www.kattenavn.no/maincoon.shtml

 

Anonymkode: 091e7...636

Ser ingen problem å ha de som innekatt da maine coon elsker selskap

Anonymkode: 9ab6f...89a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg prøver å kjøpe en katt så begynner de å snakke om hva vi gjør i livet vårt og sånne ting og setter punkter om jeg kan ha katt eller ikke. Hvorfor gjør de det? Trodde bare at de gjorde for å tjene penger men ser ut som om de vil snakke videre ut av livet og om de ikke liker personen så sier de nei?

Anonymkode: 9ab6f...89a

Kan du spørre dem rett ut om hva som er grunnen til at de sier nei til deg, angående om å få kjøpt katt fra dem?

Det kan jo være noe de har misforstått også

Anonymkode: 091e7...636

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Kan du spørre dem rett ut om hva som er grunnen til at de sier nei til deg, angående om å få kjøpt katt fra dem?

Det kan jo være noe de har misforstått også

Anonymkode: 091e7...636

Jeg har prøvd men de virker ikke veldig glade når jeg ville vite hva som var problemet

Anonymkode: 9ab6f...89a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...