Gå til innhold

Feste dimmebryter til ledning?


Gjest Sobril

Anbefalte innlegg

Gjest Sobril

Jeg har kjøpt ny lampe ❤❤

Den har fotbryter festet til ledningen. Jeg har lyst til å bytte ut denne med en dimmebryter. Lar dette seg enkelt gjøre?

160527_074120_COLLAGE-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det lar seg gjøre. Men siden du spør, bør du ikke gjøre det selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde i det minste sette en mann med litt erfaring med hjemmeekektronikk på saken! :)

Lykke til!

Anonymkode: 9e88b...73b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Sobril skrev:

Jeg har kjøpt ny lampe ❤❤

Den har fotbryter festet til ledningen. Jeg har lyst til å bytte ut denne med en dimmebryter. Lar dette seg enkelt gjøre?

160527_074120_COLLAGE-1.jpg

Om dette er lov å gjøre selv og om det er mulig kommer an på hvilken pære det er i lampen og hvilket støpsel lampen har. 

Normalt klipper du enten ledningen utenfor fotbryteren, eller skrur opp og løsner ledningen inne i fotkontakten. Der ser du at det er en brun og en blå (vanligvis) ledning inne i den sorte ledningen. Inne i dimmeren ser det normalt ganskelikt ut som inne i fotbryteren. Det viktige er å kble blått på samme side og brunt på samme side. IKKE blått mot brunt! Og at ledningene skal godt inn i hullet for å få koblekontakt men uten at plaste på ledningen går inn i der du skrur igjen for å feste de små/tynne blå og brune ledningene. 

Har du kjøpt lampen på en vanlig lampebutikk og kjøper dimmer der så pleier de være grei med å vise hvordan tingene gjøres. Husk på at dette kan være et risikoprosjekt dersom du gjør noe du ikke burde gjort. Ikke alle lamper/pærer er helle rmulig å dimme. 

Anonymkode: e9d88...b4b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...