Gjest Sobril Skrevet 27. mai 2016 #1 Skrevet 27. mai 2016 Jeg har kjøpt ny lampe ❤❤ Den har fotbryter festet til ledningen. Jeg har lyst til å bytte ut denne med en dimmebryter. Lar dette seg enkelt gjøre?
stan Skrevet 27. mai 2016 #2 Skrevet 27. mai 2016 Det lar seg gjøre. Men siden du spør, bør du ikke gjøre det selv.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2016 #3 Skrevet 27. mai 2016 Du burde i det minste sette en mann med litt erfaring med hjemmeekektronikk på saken! Lykke til! Anonymkode: 9e88b...73b
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2016 #4 Skrevet 27. mai 2016 4 timer siden, Sobril skrev: Jeg har kjøpt ny lampe ❤❤ Den har fotbryter festet til ledningen. Jeg har lyst til å bytte ut denne med en dimmebryter. Lar dette seg enkelt gjøre? Om dette er lov å gjøre selv og om det er mulig kommer an på hvilken pære det er i lampen og hvilket støpsel lampen har. Normalt klipper du enten ledningen utenfor fotbryteren, eller skrur opp og løsner ledningen inne i fotkontakten. Der ser du at det er en brun og en blå (vanligvis) ledning inne i den sorte ledningen. Inne i dimmeren ser det normalt ganskelikt ut som inne i fotbryteren. Det viktige er å kble blått på samme side og brunt på samme side. IKKE blått mot brunt! Og at ledningene skal godt inn i hullet for å få koblekontakt men uten at plaste på ledningen går inn i der du skrur igjen for å feste de små/tynne blå og brune ledningene. Har du kjøpt lampen på en vanlig lampebutikk og kjøper dimmer der så pleier de være grei med å vise hvordan tingene gjøres. Husk på at dette kan være et risikoprosjekt dersom du gjør noe du ikke burde gjort. Ikke alle lamper/pærer er helle rmulig å dimme. Anonymkode: e9d88...b4b 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå