Gå til innhold

Snart forlovelse eller tegn på ingen forlovelse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

I begynnelsen av forholdet sa vi begge to at vi aldri skulle gifte oss. Dog, kjenner jeg på nå, etter 1,5 års samboerskap, at jeg har lyst å gifte meg med kjæresten min fordi jeg elsker han himmelhøyt og vil leve sammen med han for alltid. For noen dager siden ryddet vi i noen esker han fikk da moren ryddet på loftet sitt. Av en eller annen grunn kom vi innpå dette med ekteskap. Da sa han igjen ''jeg skal aldri gifte meg jeg''. Så svarte jeg bare, med en spøkefull tone, ''å? det skal jeg. Så får du bestemme om det blir med deg eller ikke''. Dette var som sagt delvis en spøk fra min side. 

Da dro han fram en ring fra en av eskene, en gullring moren hans hadde fått av faren hans, så svarte han bare ''jaja, du får få denne her mens du venter da''. Han virket genuint overrasket over at jeg ville gifte meg, og smilte litt lurt da jeg sa det. Akkurat som om han også egentlig vil det. 

Hvordan ville dere tolket dette? 

Anonymkode: 362e0...895

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At han følte seg pressset til noe dere egentlig var enig i at dere ikke ville.. :P

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du kanskje bør snakke med sambuaren din og fortelje han at du har endra meining, og faktisk vil gifte deg ein dag. Kommunikasjon er ein fin ting! :jepp:

Verste som kan skje er vel at han framleis seier han ikkje vil gifte seg, og at du dermed må finne ut kor viktig ekteskap er for deg. Går fint an å leve med kjærasten sin for alltid, utan å vere gift. :)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å prate sammen er en god vane!

Hvis jeg skal tolke, så høres det ut som om han er positiv, siden han på eget initiativ dro fram esken med den ringen. 

Men spør hva han tenker! Og bli enige om sånt på tomannshånd, ikke med tilskuere! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha! Det der er det snedigste frieriet jeg har hørt om! For en kul fyr!

Gratulerer! ;) 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26 mai 2016 at 22.58, a l'orange skrev:

Hahaha! Det der er det snedigste frieriet jeg har hørt om! For en kul fyr!

Gratulerer! ;) 

 

Hvis det var det det var, da? Jeg ble bare forvirret, jeg... :vetikke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere bør snakke sammen.

Eksen min ville gifte seg og ha barn. Jeg så ikke helt vitsen i å gifte seg, det var ikke noe jeg hadde drømt om siden jeg var lita som mange gjør, følte vi kunne holde sammen uten bryllup osv. Men kunne gjort det om det var veldig viktig for han. Var også usikker på om jeg ville ha (egne) barn. Fosterhjem, beredskapshjem var mer noe jeg ønsket.

Han ville ha meg uansett (og håpet/trodde jeg ville endre mening etter hvert), mens jeg var redd han kunne bli bitter etter hvert om han egentlig ønsket egne barn. Så jeg gjorde det slutt da jeg var 24.

Det tok ikke mer enn et år før jeg begynte å ønske egne barn. Og mer og mer se på det som helt nødvendig at en kjæreste også ønsket. Enda et år senere er jeg fortsatt singel, og lurer noen ganger på hvordan ting hadde blitt, om jeg hadde blitt..

Man kan føle seg ganske bestemt, men så endrer det seg. Kanskje mannen din sa han ikke skal gifte seg, for å betrygge deg om at dere mener det samme, mens han kanskje egentlig har litt lyst, og ville sjekke din reaksjon. Ellers spøkte han kanskje bare med, da du sa at du skal gifte deg. Ikke sikkert han oppfattet at du mente det...

Men er det viktigere for deg å gifte deg, enn å være med akkurat han..?

Anonymkode: 325eb...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Sheherasade skrev:

Hvis det var det det var, da? Jeg ble bare forvirret, jeg... :vetikke:

 

De begynte tilfeldigvis å snakke om ekteskap da de ryddet i noen esker moren hadde hatt på loftet. I eskene lå det tilfeldigvis lå en gullring som faren hans hadde gitt moren hans. Det hele endte tilfeldigvis med at han gav denne ringen til TS.

 

:sjenert: jammen ikke lett å forstå hva det der skal bety!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, a l'orange skrev:

 

De begynte tilfeldigvis å snakke om ekteskap da de ryddet i noen esker moren hadde hatt på loftet. I eskene lå det tilfeldigvis lå en gullring som faren hans hadde gitt moren hans. Det hele endte tilfeldigvis med at han gav denne ringen til TS.

 

:sjenert: jammen ikke lett å forstå hva det der skal bety!

Smarting, du.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker han bare sa det for å få deg til å holde kjeft.

Det er mange kvinner der ute som er forlovet år etter år, uten at ekteskapet kommer.

Syns du burde respektere hans ønske om at han ikke vil gifte seg.

Anonymkode: f9077...f70

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når begge egentlig var enige om å ikke gifte seg, og han gjentar at han ikke vil, når de snakker om det (hvordan kom dere inn på temaet ts?) så ser jeg slett ikke at dette er et klart "frieri". Veldig kos hvis det er, men ikke veldig innlysende at det er.

Anonymkode: 325eb...45b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når begge egentlig var enige om å ikke gifte seg, og han gjentar at han ikke vil, når de snakker om det (hvordan kom dere inn på temaet ts?) så ser jeg slett ikke at dette er et klart "frieri". Veldig kos hvis det er, men ikke veldig innlysende at det er.

Anonymkode: 325eb...45b

Nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva gjorde du? Tok i mot ringen og sa tusen takk?  Hvorfor spurte du ikke hva han mente?  

 

Anonymkode: 703bc...6a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Viss dette er eit spørsmål som du ønskjer svar på så vil eg råde deg til å ta det opp på ein skikkeleg måte og ikkje gjennom spøk og hint. For alt vi veit kan det vere at kjærasten din tolkar heile samtalen som tull, ettersom dette er noko de begge har sagt tidligare at de ikkje vil.

Anonymkode: 33403...708

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, man er bra naiv dersom man gir en arvet gullring til en jente som nettopp har sagt hun vil gifte seg, dersom man ikke ønsker å gifte seg selv.

Men dere i denne tråden vitner om den store skeptikerbevegelsen som tydeligvis har inntatt vårt land.

Hvordan klarer dere dere i trafikken, mon tro?

- Pass opp, det kommer en bil i stor fart mot oss!
- Hvor?
- Der vel!
- Hva? Er det en bil? Er du heelt sikker?
- Ja, kom nå!
- Men...jeg vet ikke om jeg tror på at det er en bil. Og i hvilken retning skal vi i så fall gå? Nei. Jeg tror jeg må vente til den kommer helt bort hit. Eller logge meg på Kvinneguiden og høre med folket der hva DE mener!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smilejenta
Den 27.5.2016 at 23.42, Sheherasade skrev:

Hvis det var det det var, da? Jeg ble bare forvirret, jeg... :vetikke:

Fikk du ringen da? Liksom han ville nok ikke ha gitt bort et gullsmykke fra sin mor helt på tull heller, tenker nå jeg da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Mrs. Random Nick
Den 26.5.2016 at 22.58, a l'orange skrev:

Hahaha! Det der er det snedigste frieriet jeg har hørt om! For en kul fyr!

Gratulerer! ;) 

 

Det der var ikke et frieri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å spørre ham?

Helt utrolig at voksne folk (?) ikke snakker sammen... Hinting kommer man ingen vei med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, a l'orange skrev:

Altså, man er bra naiv dersom man gir en arvet gullring til en jente som nettopp har sagt hun vil gifte seg, dersom man ikke ønsker å gifte seg selv.

Det kan jo hende han spøkte tilbake siden TS spøkefullt sa noe ala "jeg skal gifte meg. om det blir med deg eller en annen får du bestemme". Det er jo helt naturlig å spøke tilbake "Du får ta denne ringen da :P "

Du overser jo helt at han sa at han ikke vil gifte seg, og at hun sa hun ville det i en spøkete tone. Og vi vet fortsatt ikke hvordan de kom inn på samtalen. Om TS begynte å snakke om ekteskap, er det i hvert fall stor sjanse for at dette ikke var noe planlagt frieri fra hans side.

Anonymkode: 325eb...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han vil ikke gifte seg, gir deg en ring for at du skal roe ned prat om giftemål på en stund=Begge er fornøyd frem til dere tar opp diskusjonen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...