Gå til innhold

Mann som betaler for date?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Balian de Ibelin
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig splitter man regningen! Med mindre han inviterer ut på en veldig spesiell date på et dyrt sted eller noe, da forventer jeg at han betaler.

Anonymkode: a543b...91f

Så da antar jeg at om du inviterer en mann på et veldig spesiell date på et dyrt sted at du betaler ikke sant ?

Eller er du en hykler ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært på et par dater, der jeg og fyren(e) har splittet regninga i to. Jeg synes det er helt greit, jeg klarer fint å betale for min egen mat.. Men venninner av meg synes det ikke er greit, at menn skal betale for daten, i alle fall de to første. Hva er deres tanker om dette? Vi lever tross alt i 2016, hvor kvinnen er mer ressurssterk enn det hun var for 50 år tilbake....

Anonymkode: 33d94...371

Uenig. Jeg mener at det skal være likestilling. Jeg mener at det er høflighet og dannelse og si at man betaler for seg selv, eller at man tilbyr å betale og så kan man dele på å betale hver gang. Altså at jeg betaler en gang, han det neste vi gjør, og så jeg igjen.. Men er han arbeidsledig eller har mindre penger så synes jeg det er riktig å tilby å betale. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært på et par dater, der jeg og fyren(e) har splittet regninga i to. Jeg synes det er helt greit, jeg klarer fint å betale for min egen mat.. Men venninner av meg synes det ikke er greit, at menn skal betale for daten, i alle fall de to første. Hva er deres tanker om dette? Vi lever tross alt i 2016, hvor kvinnen er mer ressurssterk enn det hun var for 50 år tilbake....

Anonymkode: 33d94...371

Kvinner er ganske morsomme for tiden når det kommer til likestilling:

- Krever full likestilling men ikke over alt i samfunnet.

- Ønsker ikke militær verneplikt for begge kjønn.

- Bruker kropp/sex/flørt for å oppnå fordeler

- Ønsker at menn skal betale på date.

- Kvinner skal kjønnskvoteres til lederstillinger i stedet for at "den beste kandidaten får jobben" 

Slike kvinner er som alle andre - det er kun opptatt av å lage best mulige forhold for seg selv.

 

 

Anonymkode: b9c6a...98e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mysticgirl
Den 25.5.2016 at 16.42, AnonymBruker skrev:

Han bør i alle fall tilby seg å betale, hvis ikke antar jeg at han ikke likte meg. Men syntes det er sjeldent at de ikke tilbyr seg å betale. Stort sett gjør jo norske menn det?

Anonymkode: eef50...853

Norske menn betaler ja, iallefall de jeg har datet. Selv om jeg tilbyr meg å dele, så insisterer de at de selvsagt skal betale. Og når de ber på date, så er det vel mest naturlig at de betaler uansett :) Når jeg ber noen på middag, så er det jo jeg som lager maten , ikke han jeg har bedt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tasia

Syns det er veldig koselig å bli spandert på eller i alle fall at han tilbyr det. Men selvsagt null krise å splitte regningen, men jeg smelter litt hvis han tilbyr seg å betale den :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
9 minutter siden, Tasia skrev:

Syns det er veldig koselig å bli spandert på eller i alle fall at han tilbyr det. Men selvsagt null krise å splitte regningen, men jeg smelter litt hvis han tilbyr seg å betale den :) 

Det fremstår jo veldig old fashion og nobelt med en som betaler hele kalaset, samtidlig som det ikke alltid trenger å være slik. "Å betale hele kvelden for ei dame er basicly det samme som å kjøpe seg ei hore" sa en kompis i blodig alvor, fordi om ei dame "lot han" betale for seg var det åpenlyst at han ville ha noe i retur. Like ofte som det finnes damer som gjerne vil ha full oppvarting og påspandering simpelthen fordi de har en vagina mellom beina, jo like mange menn finnes det som er villig til å betale, simpelthen fordi de forventer å benytte seg av den vaginaen i retur. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De jeg har datet har alltid insistert på å betale første datene. Jeg tilbyr alltid å betale for mitt, men da får jeg beskjed om å "slutte å tulle, for de skal selvsagt betale". Dette er norske menn ja. Har vært borti en Tinder date som var mer en drunkdate, hvor vi betalte for annenhver runde med drikke da, men han var svensk haha ;) 

Hvis jeg merker under daten at det er en fyr jeg absolutt ikke vil treffe igjen så nekter jeg å la han betale for mitt, da insisterer jeg på å betale min halvdel, med mindre han har dratt meg med på en superdyr restaurant eller noe slikt.. 

Anonymkode: b1f05...781

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mysticgirl
2 timer siden, Raven.WritingDesk skrev:

Det fremstår jo veldig old fashion og nobelt med en som betaler hele kalaset, samtidlig som det ikke alltid trenger å være slik. "Å betale hele kvelden for ei dame er basicly det samme som å kjøpe seg ei hore" sa en kompis i blodig alvor, fordi om ei dame "lot han" betale for seg var det åpenlyst at han ville ha noe i retur. Like ofte som det finnes damer som gjerne vil ha full oppvarting og påspandering simpelthen fordi de har en vagina mellom beina, jo like mange menn finnes det som er villig til å betale, simpelthen fordi de forventer å benytte seg av den vaginaen i retur. 

 

Så det er old fashion å bli litt smigret for at en mann insisterer på og betale? :fnise: Hvorfor det da? Hun har jo tilbudt seg å betale?

Skal hun stå å krangle på at hun skal betale sin del? Haha.. det er iallefall ikke romantisk

Endret av Mysticgirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
14 minutter siden, Mysticgirl skrev:

Så det er old fashion å bli litt smigret for at en mann insisterer på og betale? :fnise: Hvorfor det da? Hun har jo tilbudt seg å betale?

Skal hun stå å krangle på at hun skal betale sin del? Haha.. det er iallefall ikke romantisk

Jeg sa ikke at det var old fashion å bli smigret, jeg sa det fremstår som old fashion å betale, dermed er det forståelig at man blir smigret.... Det er to ulike ting.. Så ikke omformuler det jeg skriver eller legg ord i munnen på andre.  Å si; " takk for tilbudet, men vi kan heller dele" eller: "om du betaler denne runden betaler isåfall jeg neste"- defineres som "å krangle" i din verden, -  så vil jeg si du overdramatiserer forferdelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mysticgirl skrev:

Norske menn betaler ja, iallefall de jeg har datet. Selv om jeg tilbyr meg å dele, så insisterer de at de selvsagt skal betale. Og når de ber på date, så er det vel mest naturlig at de betaler uansett :) Når jeg ber noen på middag, så er det jo jeg som lager maten , ikke han jeg har bedt ;)

Min erfaring og

Anonymkode: 77a26...113

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mysticgirl
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Min erfaring og

Anonymkode: 77a26...113

Ja noen  kvinnfolk er så redde for å virke gammeldagse, at de står på sin rett for og betale selv, for enhver pris :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker å splitte, eller at jeg betaler. Så kan heller han betale neste.
Ikke fordi jeg har kjempegod råd eller noe (er student med en deltidsjobb). 
For meg handler det om to ting.
1) Jeg hater følelsen av å skylde noe.
2) For meg er likestilling viktig. Hvordan kan jeg forvente at han vasker og rydder minst like mye som meg, samtidig som jeg tvilholder på andre gamle kjønnsstereotyper? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
4 minutter siden, Mysticgirl skrev:

Ja noen  kvinnfolk er så redde for å virke gammeldagse, at de står på sin rett for og betale selv, for enhver pris :fnise:

Jaja, og noen kvinner er golddiggers, og ender opp som single 40åringer som ikke skjønner hvorfor det å spille bimbo ikke gjør at de kaprer drømmemannen". Hihi * fnisefjes* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Generelt synes jeg det er litt usexy å snakke om, eller gjøre en greie ut av, penger og betaling. Selv når jeg er ute med venninner lar vi det heller gå på rundgang enn å dele regningen. 

Det eneste det bunner ut i er at ingen vil bli lurt - brukt for pengene sine, eller "kjøpt" for sex. Ingen vil heller føle at de har en gjerrig partner. I det lange løp vil ting som regel jevnes ut, og man bidrar på ulike måter. 

Det er selvsagt utfordringen med første date at man ikke vet om det blir flere dater der dette jevnes ut, og om det blir med den ene daten så vil det stå som et "tap". Men nettopp derfor er det lurt å ikke gjøre første date veldig dyr. Om en fyr tar meg med på middag på en dyr restaurant på første date, så tenker jeg at han gjør det på egen risiko og at det er slike steder han vanligvis spiser, og har råd til å spise på. Jeg vil tilby meg å betale for meg, men ville forventet at han tok den.

Som flere skriver, så vil jeg insistere hardere - og foretrekke - å betale for min andel dersom jeg vet i løpet av daten at det ikke blir en date nummer to, dvs. noen mulighet for "utjevning". 

At man tilbyr seg å betale for seg er normal høflighet, men generelt mener jeg at den som inviterer, betaler. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mysticgirl
21 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

Jaja, og noen kvinner er golddiggers, og ender opp som single 40åringer som ikke skjønner hvorfor det å spille bimbo ikke gjør at de kaprer drømmemannen". Hihi * fnisefjes* 

Det finnes kanskje en mellomting , og ikke bare ytterpunkter må vite :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
3 minutter siden, Mysticgirl skrev:

Det finnes kanskje en mellomting , og ikke bare ytterpunkter må vite :)

Det er såklart greit å bli påspandert av og til, har aldri sagt noe imot det og sier også at om han betaler denne runden kan hun betale neste. men at det skal være en selvfølge eller en norm at mannfolka betaler, stiller jeg meg kritisk til. Poenget med mitt tidligere innlegg var at man bør tenke litt kritisk. Ikke alle spanderer utelukkende fordi de er greie, snille og søte, noen har en agenda og en forventning. Og ikke alle damer som tar imot en gratis middag eller x-antall øl på byen har større interesse i den som betaler enn nettopp det å få betalt for seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Tasia
6 timer siden, Raven.WritingDesk skrev:

Det fremstår jo veldig old fashion og nobelt med en som betaler hele kalaset, samtidlig som det ikke alltid trenger å være slik. "Å betale hele kvelden for ei dame er basicly det samme som å kjøpe seg ei hore" sa en kompis i blodig alvor, fordi om ei dame "lot han" betale for seg var det åpenlyst at han ville ha noe i retur. Like ofte som det finnes damer som gjerne vil ha full oppvarting og påspandering simpelthen fordi de har en vagina mellom beina, jo like mange menn finnes det som er villig til å betale, simpelthen fordi de forventer å benytte seg av den vaginaen i retur. 

 

Såpass ja. Personlig så liker jeg bare å bli tilbudt det fordi jeg syns det er koselig og vitner om gode verdier, ikke fordi jeg ser på meg selv som en hore :) Og når jeg tilbyr meg å betale, så ser jeg ikke på daten som en hore heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Jeg tenker at jeg burde betale om det er jeg som inviterer. Ellers så har jeg opplevd at damer spanderer og at enkelte vil dele regningen. For meg har det ikke så mye å si egentlig, men jeg er litt oppmerksom på å ikke lage noe nummer ut av hvem som skal betale. Ser situasjonen litt an egentlig og handler ut i fra  holdningene damen har. 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Kristanna skrev:

Den som inviterer betaler, syns jeg :)

Og hvor ofte inviterer du?

Anonymkode: f3182...6d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...