Gå til innhold

Rygge legges ned dersom Ryanair kutter avganger


Drizzt

Anbefalte innlegg

De som mister jobben sin bør ringe snarest Venstre-Trine og spør etter nye jobbplasser, mens de takker henne pent for arbeidsledigheten som har rammet dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er rart å belage hele eksistensgrunnlaget på kun ett flyselskap. Det måtte kanskje gå galt før eller siden. Norwegian sluttet å fly derfra fordi det ikke var nok reisende. DAT sluttet også med sine innenlandsruter. Ryanair har i stor grad tatt over hele flyplassen. 

Jeg syns det er helt greit med flyseteavgift også. Vi betaler avgifter på bruk av bil i form av bensinavgift og bompenger. Skulle bare mangle om det ikke var en flyseteavgift. Bilen er det faktisk mange av oss som trenger til jobb eller henting av barn i barnehagen. Å reise til Barcelona for å sole seg på en strand anser jeg som en unødvendighet. 

 

Anonymkode: b1ec1...1cc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Drizzt skrev:

De som mister jobben sin bør ringe snarest Venstre-Trine og spør etter nye jobbplasser, mens de takker henne pent for arbeidsledigheten som har rammet dem.

Tipper Grande er for opptatt med å feire nedleggelsen. Har ikke tid til å ta telefonen. Heller ingen ledige hender. Champagneglass i hver hånd. 

Anonymkode: b1ec1...1cc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at Ryanair makter å fly i fra andre flyplasser i Norge - selv med flyseteavgiften innført.

 

Jeg tipper Ryanair hadde allerede sagt opp Rygge som flyplass før dette ble kjent, men alltids kjekt å ha noen å  legge skylden på.

Anonymkode: f322f...32b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ledelsen i Rygge flyplass som bør få all kjeft i denne saken. Det sitter en inkompetent gjeng der og later som de styrer en flyplass. Hvis de kunne jobben sin, så hadde de a) ikke slappet av med kun ett flyselskap tidligere og b) jobber 24/7 siden det var hintet om flyseteavgift for å finne en erstatter til Ryanair. Deres eneste strategi så langt har vært å syte i media som noen små drittunger og spilt ballen tilbake til regjeringen om at flyseteavgiften må kanselleres.

Det er helt klart synd for de som mister jobben sin, men Ryanair fortsetter å fly fra andre norske flyplasser, så avgiften er kun en billig unnskyldning for å kunne trekke seg fra flyplassen. Rygge flyplass har kun seg selv å takke.

Anonymkode: b636e...634

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rart at Ryanair makter å fly i fra andre flyplasser i Norge - selv med flyseteavgiften innført.

Jeg tipper Ryanair hadde allerede sagt opp Rygge som flyplass før dette ble kjent, men alltids kjekt å ha noen å  legge skylden på.

Anonymkode: f322f...32b

Jeg kan heller ikke forstå noe annet. 

Uansett ser jeg ikke grunnlaget for at flyseteavgiften skulle ha noen reell betydning på belegget, den er jo tross alt ikke konkurransevridende.

jeg mistenker Ryanair til å feilvurdere hvor prissensitivt markedet i Norge er.

Det må være andre problemer også, for rygge burde helt klart ha ett potensiale som en rimeligere flyplass enn OSL

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Drizzt skrev:

De som mister jobben sin bør ringe snarest Venstre-Trine og spør etter nye jobbplasser, mens de takker henne pent for arbeidsledigheten som har rammet dem.

Hm, sist jeg sjekket var ikke Venstre i regjering. Noen gjør hva som helst for å unnskylde inkompetansen tild agens regjering.

Anonymkode: 2fa02...f9b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hm, sist jeg sjekket var ikke Venstre i regjering. Noen gjør hva som helst for å unnskylde inkompetansen tild agens regjering.

Anonymkode: 2fa02...f9b

Det er på tide at Ryanair ikke tror de kan ta seg til rette i Norge med trussler.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du faktisk ikke vet at dagens regjering sitter på nåde av venstre og KrF, har du absolutt ikke fulgt med denne regjeringsperioden. Dette er faktisk en av de mest trakasserte mindretallsregjeringer på svært lang tid, og det som er det værste er at de blir dolket i ryggen av partier som i utgangspunktet er i samme blokk.

og på tross for at de blir r@vpult av de som skulle sikre ett borgerlig flertall, har de stort sett klart seg bra.

Endret av Druid
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det regjeringen som skal drive norsk politikk nå? Tipper Ryan Air synes dette kom svært beleilig, så kan de trekke seg ut av Norge, og skylde på regjeringen. Er det 88 kroner per passasjer den er på? Hvis den summen er nok til at Ryan Air må legge ned flyvninger i Norge, så er det nok større problemer som ligger til grunn.

Anonymkode: f532a...68d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i mot avgiften, men jeg aner også ugler i mosen.

80 Kr fra eller til betyr ikke noe det kan jeg gjerne betale ekstra i tillegg til 199 kr for en tur til Polen. Jeg forstår at Ryan Air har et markeringsbehov, men om de er så sinte, hvorfor har de da søkt om å få fly fra Gardermoen? Det er 80 kr der også.

Det andre rare er at Norwegian forsvant fra Rygge til tross for at de tjente på flere ruter, bla Rygge-Berlin. Nå som Ryan Air er vekk, så burde de vurdere å starte fra Rygge på nytt. De vil nok vente litt for å skremme, de er jo også i mot avgiften på 80 kr, men om Ryan Air forsvinner så tror jeg noen andre bruker muligheten. Det er kortere vei fra Rygge til Europa en det er fra Gardermoen.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hm, sist jeg sjekket var ikke Venstre i regjering. Noen gjør hva som helst for å unnskylde inkompetansen tild agens regjering.

Anonymkode: 2fa02...f9b

Hm, sist jeg sjekket lekte V og Krf ''støttepartier'' til en mindretallsregjering mens i praksis motarbeider de regjeringen med alt de kan. Inkludert denne meningsløse avgiften som kommer neppe til å utgjøre en annen forskjell enn at 1000 stk blir arbeidsledige i en nedgangsperiode for Norge. Noen gjør hva som helst for å svartmale en mindretallsregjering som blir motarbeidet av sine ''støttepartier''.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Drizzt skrev:

Hm, sist jeg sjekket lekte V og Krf ''støttepartier'' til en mindretallsregjering mens i praksis motarbeider de regjeringen med alt de kan. Inkludert denne meningsløse avgiften som kommer neppe til å utgjøre en annen forskjell enn at 1000 stk blir arbeidsledige i en nedgangsperiode for Norge. Noen gjør hva som helst for å svartmale en mindretallsregjering som blir motarbeidet av sine ''støttepartier''.

Har de ikke selv valgt å gjøre seg avhengig av V og KrF, har ikke regjeringen selv noe som helst ansvar for hvilke avgifter som innføres?

Anonymkode: 2fa02...f9b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har de ikke selv valgt å gjøre seg avhengig av V og KrF, har ikke regjeringen selv noe som helst ansvar for hvilke avgifter som innføres?

Anonymkode: 2fa02...f9b

Det er viktig å huske hvem som foreslo avgiften, presset og utpresset for å få den gjennom. Selvfølgelig svelger en mindretallsregjering kameler, men det ''støttepartiene'' driver med lukter alt annet enn støtte. Altså, å legge skylda på regjeringen uten å ta i betraktning hvem som kom på ideen og presset den gjennom er som å legge skylda på den som ble tvunget til å gjøre noe og ikke den som tvang vedkommende :) Satt litt på spissen, selvfølgelig.

 

Så, hvordan synes du Venstre-Trine bør kompensere de tusen som mistet jobbene sine? Er hun moralsk forpliktet til å finne dem nye jobber? Eller går det fint med et tusen arbeidsledige til i mengden av arbeidsledige nå for tiden. ;)  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig og trist at folk kommer til å miste arbeidsplasser.

Men jeg skjønner ikke at Wizz Air ikke flytter inn selve Rygge flyplass?

Anonymkode: 6901e...b39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 Rygge var vel ikke noe særlig til flyplass uansett...

Anonymkode: 804bd...898

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det regjeringen som skal drive norsk politikk nå? Tipper Ryan Air synes dette kom svært beleilig, så kan de trekke seg ut av Norge, og skylde på regjeringen. Er det 88 kroner per passasjer den er på? Hvis den summen er nok til at Ryan Air må legge ned flyvninger i Norge, så er det nok større problemer som ligger til grunn.

Anonymkode: f532a...68d

Trekke seg ut av Norge? Hva er det du fabulerer om?

Anonymkode: f322f...32b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trekke seg ut av Norge? Hva er det du fabulerer om?

Anonymkode: f322f...32b

Så vidt jeg vet, er Rygge eneste base de har i Norge. De andre flyplassene er kun destinasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Druid skrev:

Så vidt jeg vet, er Rygge eneste base de har i Norge. De andre flyplassene er kun destinasjoner.

Nettopp. Det var snakk om å flytte basen til Sverige. Ifølge NHO vil den nye avgiften innebære flere tusen nye arbeidsledige. Hva er vitsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...