Gå til innhold

Når var barnet på overnatting hos andre for første gang?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor gammel var deres barn når det sov borte for første gang? Min er 1 år, og vi har aldri hatt barnevakt over natten enda. Jeg kjenner at jeg ikke føler behovet, og trur ikke jeg villa klart å slappet av og kost meg med barnefri uansett. Er det vanlig å tenke sånn? Føler alle har barnefri, og moren min har spurt flere ganger, men jeg tenker altfor mye på ting som evt kan skje:/ 

Anonymkode: 1e78d...cf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min er 1,5 år, og det har ikke skjedd ennå. Dvs besteforeldre har passet mens vi har vært ute, men ikke overnattingsbesøk. Jeg føler ikke noe behov for å sende ham bort ennå. :)

Endret av Amarone
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sov hos besteforeldre da barnet var 5,5 måneder. Møtte besteforeldrene minimum annenhver dag da, så det var mye kontakt helt fra starten. (Bodde i samme nabolag) 

Neste gang var vel et halvt år senere, hos min mor. Så hadde vi det ikke igjen på et år. 

Anonymkode: 9fae0...c9d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16-17 måneder var vel eldstemann før han sov borte.
de andre 2 var vel rundt 1.5-2 år gamle før de sov borte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lurer jeg også på :) Min er litt over året og jeg har heller ikke hatt behovet enda, men ser at det kan være lurt å prøve en overnatting hos besteforeldre snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å presisere har jeg aldri noensinne hatt behov for frikvelder fra barnet mitt. Og barnet er nå et tosifret antall år ;) Grunnen til barnevakt er stort sett arrangementer der reisevei er så lang av man ikke rekker hjem igjen samme kveld. Da vi hadde barnevakt 5,5 måneder etter barnet var født var det pga bryllup i nær familie. (Og for meg er det uaktuelt å ta med barn i bryllup pga alkohol).

Anonymkode: 9fae0...c9d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2,5 år. da var han "stor nok" til å forstå hva som skulle skje. Vi ville ikke overlatt barnet til andre på natten, selv om det var mennesker han var trygg på, før vi tenkte han kunne ha en følelse av kontroll over situasjonen. Dvs han sover hos mine foreldre( som han er trygg på) og vi var borte. Vi har hatt dem som barnevakt hjemme et par ganger før dette, hvor de har lagt (da han var rundt 2 år). vi kom hjem noen timer senere. Det må nevnes at vi har et barn som fortsatt i en alder av 4, fortsatt våkner iløpet av natten, drømmer mye og sover urolig, og trenger hjelp for å finne søvnen igjen.

Anonymkode: 9d18e...762

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke nøyaktig, men jeg sluttet å amme når hun var 11 mnd (dvs hun sluttet selv), så det var etter det. Ca ett år. Det var hos besteforeldre hun hadde hatt masse kontakt med og vi hadde vært til overnatting mange ganger sammen med henne. De storkoste seg alle sammen, og hun har overnattet der jevnlig siden. Først bare en natt, nå er hun 5 og er der 1-1,5 uke i strekk i sommerferien.

Og jeg er ikke redd for å si at det var veldig deilig å få "fri". Har ikke hatt behov for fri fra barnet, men jeg har absolutt hatt behov for tid bare til meg selv eller med mannen, og syns det er helt topp at barnet har et så bra forhold til besteforeldrene sine på begge sider. Spesielt siden jeg aldri har hatt det selv.

Anonymkode: 658cf...5c0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 4-5 mnd. Da hos besteforeldre. Jeg og mannen hadde en skikkelig sovekveld. Det var mildt sagt godt!

Anonymkode: c7920...591

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnevakt over natta hjemme hos oss: 15mnd da søsken ble født.

Overnattet alene hos bestemor 20mnd gammel første gang.

Anonymkode: e35c6...62b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Far og jeg gikk fra hverandre før barnet var født. Det første året sov han her to helger i mnd, men jeg var også her. Etter 1 år følte jeg meg klar til at barnet kunne sove hos han en natt annenhver uke. Nå er barnet to og sover hos pappaen sin fra torsdag til søndag annenhver helg. Planlegger alltid sånn at jeg drar ut med venner de helgene barnet er hos far. 

Vet dette er litt annerledes, men føler det faller litt innenfor kategorien siden barnet var 1 år før det sov borte fra meg. Barnet har enda ikke overnattet alene hos besteforeldre. 

Anonymkode: 3cc70...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 uker,sov hos bestemor og jeg la meg der sammen med de når jeg kom hjem. Jeg var alene med den skjønne jente som slet meg ut.  Min mor bestemte at hun skulle ha babyen en natt hver mnd.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt over 1 år. Jeg fikk en hotellovernatting i gave av foreldrene mine og da passet moren min henne hjemme hos oss over natta. Det gikk fint. Moren hans vil også gjerne passe over natta en gang. Synes det er helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke skjedd enda, og barnet er 2,5 år. Men det er mest fordi vi ikke har noen i nærheten som ser ham ofte nok til at jeg er komfortabel med det. 

Han har også hatt litt mer separasjons"angst" etter fylte 2, så jeg vil vente litt så han får en god opplevelse. 

Hadde vi hatt anledning ville vi nok startet tidligere. 

Anonymkode: 95e4f...f98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eldste var 5 måneder første gang. Tvillingene var 10 måneder. 

Anonymkode: 43808...573

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har under ett år husker jeg...!
Har alltid vært opptatt av at jeg ikke ønsker å være eneste trygge i livet til barnet mitt, og det er en beslutning jeg ALDRI har angret på i ettertid. Skulle ønske jeg hadde like godt forhold til mine bestemødre som det min datter har.
Det var ikke slik at jeg hadde et behov for å ha barnevakt jeg heller, men jeg har aldri følt mitt barn har vært utrygt slik som du TS. Både mine foreldre og pappaens foreldre klarte å få 4 friske unger hver, hadde stor tiltro til at de også klarte å holde et barnebarn i live.

Anonymkode: a239d...d23

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldste var 1,5 og vi dro fire dager på bryllupsreise. Yngste har ikke sovet borte enda, men skal om en mnd, hun er snart 2,5. Liker ikke når de ikke er med meg på natten, og yngste våkner endel, så har føltes uaktuelt å ikke ha henne selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca. 5 år, sov hos venn. Har aldri overnattet hos besteforeldre. Det ene settet bor altfor langt unna, det andre er det ikke aktuelt med. 

Anonymkode: f3f49...16e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...