Gå til innhold

Jeg hater mannen min... Baby 2 uker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ikke ord for hvor dårlig gjort dette var av mannen din. Ikke bare ga han totalt F i deg og din fødselangst, men han satt også både ditt og barnets liv i fare. Takk og pris for at det gikk bra med dere. Hvis dere hadde hatt behov for umiddelbar helsehjelp, som for eksempel hastekeisersnitt, kunne alt gått mye verre. At han satt dere i den situasjonen er helt ubegripelig. Dette er noe av det mest egoistiske jeg har lest her på KG, og det sier sitt. 

Som flere sier bør du oppsøke hjelp. Dette kan fort bli en alvorlig fødselsdepresjon. Håper virkelig dette går bra for deg, TS. Dette høres ut som en kjempetøff opplevelse. 

Anonymkode: 0d820...ff5

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hjelpe meg, det må være århundrets tabbe. Hva i h.... sa han der oppe på fjellet, når ungen kom ut? Og like etterpå? Har han selv sagt noe som helst om son fullstendig forkastelige oppførsel? Skjønner han at han alene satte deg og barnet i samme situasjon som verdens fattigste fødende tross all velferd du hadde hatt tilgjengelig - å føde i naturen uten kyndig hjelp til stede? 

Ang barnet; det ble også sviktet. Kan det hjelpe å tenke at dere var litt i samme båt, du og den lille? Det er nok ikke noe greit å gå gjennom en fødsel for barnet heller; det kunne hatt behov for pustehjelp, kuvøse, tang eller sugekopp, medisinsk ekspertise. Alle disse hjelpemidlene og all den tryggheten ble barnet uvitende fratatt av sin far. 

Til slutt: Jeg hadde aldri kommet over dette. Historien er den verste fødselshistorier jeg har lest og det er jo forferdelig at du som har fødselsangst og opplevd overgrep, ble behandlet slik. Du skulle vært overøst av omsorg av en trygg mann - og så svikter han totalt. 

Mine følelser for mannen ville vært borte; en slik ubrukelig taper av en far og mann ville jeg bare ikle kunnet ha sex med igjen. Jeg hadde forsøkt å komme over forakten etterhvert, for å ha det bra selv - som hans RX. Det er meg, vil bare si at jeg ikke synes du overreagerer. 

Og så må du som det sies over, få proff hjelp mot fødselstraumet. 

Anonymkode: 94e5c...d0b

Som er PS til innlegget mitt over (har tenkt mye på denne hendelsen, får virkelig vondt av det):

Jeg synes du har vært utrolig tøff som gikk for naturlig fødsel fremfor forhåndsbooket keisersnitt. Din mann skulle hatt utrolig dyp respekt for deg.

Anonymkode: 94e5c...d0b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Ts håper det går bra med deg. Fikk helt vondt i magen av å lese dette. Hvir i alle verdens rike var tankene til mannen oppi alt dette. Normalt sett hadde han sluppet alt i hendene og kommet ilende. Og istedet drøyer og drøyer han. Prioriterer dusj og å spise litt først når han allerede var flere timer for sen. Fytti grisen altså.

Jeg hadde flytta hjem til nær familie med ungen og komt meg vekk fra han og tenkt langt og grundig på om det i det hele tatt kan være mulig å tilgi dette. Har han i det hele tatt sagt noe om dette i ettertid? 

Og ja søk hjelp som alle her over sier. 

Og du som bagatelliserer og kommer med kvinner er skapt til å føde og det er naturlig og blabla. Ja det er mye som er naturlig. Men naturen har tatt mange liv.

Dessuten hva skal man med sykehus? Det er naturlig å bli syk og naturlig å dø. Da kan vi like godt la naturen gå sin gang da eller i alle situasjoner. Vi kan bare drite i å benytte oss av helsetjenester.

Det var jo bare flaks at alt gikk bra. Man hadde ikke visst på forhånd hvilke evt komplikasjoner som kunne oppstå.

 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som er PS til innlegget mitt over (har tenkt mye på denne hendelsen, får virkelig vondt av det):

Jeg synes du har vært utrolig tøff som gikk for naturlig fødsel fremfor forhåndsbooket keisersnitt. Din mann skulle hatt utrolig dyp respekt for deg.

Anonymkode: 94e5c...d0b

Om hun så hadde gått for det så hadde hun jo ikke noe valg. Hun fikk ikke det forløpet hun hadde blitt lovet på sykehuset fordi den slemme mannen ødela.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Maleficenta skrev:

Om hun så hadde gått for det så hadde hun jo ikke noe valg. Hun fikk ikke det forløpet hun hadde blitt lovet på sykehuset fordi den slemme mannen ødela.

Nettopp. Hadde hun gått for det, ville de hatt time på sykehuset et gitt klokkeslett. Og mannen ville ikke kunne argumentert for å drøye. Men poenget mitt var honnør til TS for å velge naturlig fødsel, tross den velbegrunnede angsten. De fleste kvinner som velger naturlig og trosser frykten gjør det for barnets skyld. Jeg synes TS har vært beundringsverdig flink, og til og med tross traumene makter å sette barnet først - ved bl.a. å kose med det - selv om de inderlige følelsene lar vente på seg. 

Anonymkode: 94e5c...d0b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 19.5.2016 at 15.32, AnonymBruker skrev:

Men hjalp han deg ikke når du måtte føde da? Kan hende dette var veldig sjokkerende for han og satte ting litt på spissen for han også. Husk at det er du som presser ut barnet og får smertene, det er han som er glad i deg og må se smertene du går gjennom. Snakk med han og ikke hat han, han er faren til barnet ditt, du har valgt å få barn med han og dere må samarbeide om dette. Jeg er enig med de andre i at oppførselen hans var smakløs og at han virkelig burde sluppet alt i hendene for å kjøre deg på føden, ingenting kunne ha vært viktigere. Kan det være at han ikke så alvoret? Menn kan være simple noen ganger og ta ord for god fisk og ikke se hintene som henger i luften og være litt dårlige på å lese kroppsspråk. Det er reell kommunikasjonssvikt som er årsaken her tenker jeg og jeg tipper han har veldig dårlig samvittighet. Regner med han vet om overgrepet fra tidligere? 

Du omtaler han som mannen din så regner halvveis med at dere er gift. Dette er de onde dagene, ta vare på hverandre. Det er ikke alle som ser på fødsel som noe stort eller viktig og er ikke klar over hvor spesielt det er og hvor smertefullt det er på dama før de havner i selve situasjonen. Ingen av dere var innforstått med hva som kunne skje eller kunne vite hvordan det ble på forhånd. 

Anonymkode: 96f2d...9b5

Hvis kona di må føde i veikanten før du skjønner alvoret, får du søren meg la være å formere deg. Så kunnskapsløs er det ikke lov å være i Norge i 2016. Her var det heller ikke snakk om manglende tolkning av hint og kroppsspråk, her var det snakk om å drite i alle avtaler og nekte å ta hensyn til de ordene han skulle tatt for "god fisk". Greit nok at noen kommende fedre gjør litt rare ting når de får beskjed om at fødselen er i gang, men du bruker ikke over fire timer på å komme deg ut av forvirringen.

Dette er de onde dagene, som ble unødvendig onde fordi mannen til TS valgte å ta mer hensyn til seg selv enn til henne og deres ufødte barn, i den ene situasjonen der det virkelig ikke handlet om ham. Nå skal mannen til TS ta vare på TS, og TS skal ikke ha noen som helst forpliktelser til å ta vare på mannen. Ærlig talt.

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til TS, føler virkelig med deg for hva du måtte gjennomgå, spesielt med tanke på at du hadde ekstrem fødselsangst og til og med hadde avtale med jordmor om hvordan dette skulle foregå. Synes dette var veldig uomtenksomt av mannen din og er nesten så jeg ikke tror hva jeg hører. Nå vet ikke jeg om han har støttet deg ellers i graviditeten pga dette, synes uansett dette var merkelig. Det at han har tatt seg av all nattevåk og gjort alt for å gjøre det bra, viser iallefall at han har tatt konsekvensen av at det han gjorde var et forferdelig svik mot deg. Ikke at dette kan repareres på denne måten for det da. Dere må på en eller annen måte få hjelp med dette for din del og for babyen som trenger dere begge to mer enn noe annet.

Til dere som generelt har skrevet masse om hvor farlig fødsler er, nå får dere snart slutte med denne dramatiseringen. Ja fødsel kan være farlig, er masse som er farlig her i livet. Dere skriver som om fødsel er en dødelig sykdom som man vanskelig kan overleve hvis man ikke kommer seg på sykehuset. Dette er ikke fakta, som regel går det helt fint. Vil påstå at bilturen til sykehuset er farligere, vet aldri hvem som kan svinge ut i motsatt kjørefelt slik at man frontkolliderer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Tutte skrev:

Til TS, føler virkelig med deg for hva du måtte gjennomgå, spesielt med tanke på at du hadde ekstrem fødselsangst og til og med hadde avtale med jordmor om hvordan dette skulle foregå. Synes dette var veldig uomtenksomt av mannen din og er nesten så jeg ikke tror hva jeg hører. Nå vet ikke jeg om han har støttet deg ellers i graviditeten pga dette, synes uansett dette var merkelig. Det at han har tatt seg av all nattevåk og gjort alt for å gjøre det bra, viser iallefall at han har tatt konsekvensen av at det han gjorde var et forferdelig svik mot deg. Ikke at dette kan repareres på denne måten for det da. Dere må på en eller annen måte få hjelp med dette for din del og for babyen som trenger dere begge to mer enn noe annet.

Til dere som generelt har skrevet masse om hvor farlig fødsler er, nå får dere snart slutte med denne dramatiseringen. Ja fødsel kan være farlig, er masse som er farlig her i livet. Dere skriver som om fødsel er en dødelig sykdom som man vanskelig kan overleve hvis man ikke kommer seg på sykehuset. Dette er ikke fakta, som regel går det helt fint. Vil påstå at bilturen til sykehuset er farligere, vet aldri hvem som kan svinge ut i motsatt kjørefelt slik at man frontkolliderer.

Men å føde i en veikant med en kunnskspsløs mann til å ta imot barnet kan ikke væresærlig trygt. Ikke akkurat rene forhold. Hadde de nå vært hjemme så hadde det vært tryggere

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Maleficenta skrev:

Men å føde i en veikant med en kunnskspsløs mann til å ta imot barnet kan ikke væresærlig trygt. Ikke akkurat rene forhold. Hadde de nå vært hjemme så hadde det vært tryggere

Det skjer flere fødsler langs veiene rundt omkring. Er til og med de som har styrtfødsler mens de er alene hjemme. Selvfølgelig er det tryggest på sykehus, men det hender at fødselen går så raskt at man ikke rekker.

Synes det er verre med den manglende støtten TS fikk fra sin mann når han i tillegg visste at hun hadde ekstrem fødselsangst enn hvorvidt fødselen kunne være farlig. Den gikk tross alt helt fint.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chroma

Jeg føler virkelig med deg!

Men ingen av oss her inne kan vite hva mannen din følte og tenkte, dere trenger noen å snakke med sammen. Og kanskje du alene i tillegg. De følelsene du kjenner overfor barnet ditt kjente jeg på med min yngste, det kunne like gjerne vært naboens baby. 5 år etterpå angrer jeg bittert på at jeg ikke ba om hjelp for i ettertid ser jeg helt tydelig at jeg hadde en fødselsdepresjon.

Har du familie eller venner du kan prate med? En lege/jordmor/helsesøster du stoler på?

Dette må være ekstremt vanskelig for deg, det hørtes veldig traumatisk ut for deg og du trenger kanskje lang tid på å bearbeide. Har du klart å fortelle mannen din hva du føler?

Hold ut og be om hjelp. Og send gjerne en pm hvis du har lyst til å skrive litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tutte skrev:

Det skjer flere fødsler langs veiene rundt omkring. Er til og med de som har styrtfødsler mens de er alene hjemme. Selvfølgelig er det tryggest på sykehus, men det hender at fødselen går så raskt at man ikke rekker.

Synes det er verre med den manglende støtten TS fikk fra sin mann når han i tillegg visste at hun hadde ekstrem fødselsangst enn hvorvidt fødselen kunne være farlig. Den gikk tross alt helt fint.

Ja men da er det uhell. Dette kunne vært unngått. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Maleficenta skrev:

Ja men da er det uhell. Dette kunne vært unngått. 

Ja og det var nettopp det som var galt i saken her, hvordan mannen handlet. Det betyr ikke at fødsler generelt er farlig for det.

Synes også det er unødvendig å skrive slik på forum, kan være mange med fødselsangst som leser denne tråden som blir enda mer skremte av hysteri på et forum. Fødsel går som regel heldigvis bra, noe det også gjorde i TS sitt tilfelle. Selv skal jeg føde om 5 uker, og heldigvis at jeg ikke har fødselsangst. Hjelper vel mye at jeg har født før.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Tutte skrev:

Ja og det var nettopp det som var galt i saken her, hvordan mannen handlet. Det betyr ikke at fødsler generelt er farlig for det.

Synes også det er unødvendig å skrive slik på forum, kan være mange med fødselsangst som leser denne tråden som blir enda mer skremte av hysteri på et forum. Fødsel går som regel heldigvis bra, noe det også gjorde i TS sitt tilfelle. Selv skal jeg føde om 5 uker, og heldigvis at jeg ikke har fødselsangst. Hjelper vel mye at jeg har født før.

"Hjelper vel mye at jeg har født før."

Sånn for å være snill :biggrin: Jeg hadde ikke noen særlige problemer etter fødsel med 1 mann, enda den var lang og hard. Så nesten frem mot å føde. Etter fødsel nr 2 så følte jeg meg traumatisert.  Og min opplevelse når ikke TS sin til kneet engang. 

Anonymkode: b4319...079

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

"Hjelper vel mye at jeg har født før."

Sånn for å være snill :biggrin: Jeg hadde ikke noen særlige problemer etter fødsel med 1 mann, enda den var lang og hard. Så nesten frem mot å føde. Etter fødsel nr 2 så følte jeg meg traumatisert.  Og min opplevelse når ikke TS sin til kneet engang. 

Anonymkode: b4319...079

Sier ikke at alle fødsler er like og at komplikasjoner ikke kan oppstå. Men poenget mitt for hundrede gang er at fødsler som oftest ikke er farlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke ord for hvor dårlig gjort dette var av mannen din. Ikke bare ga han totalt F i deg og din fødselangst, men han satt også både ditt og barnets liv i fare. Takk og pris for at det gikk bra med dere. Hvis dere hadde hatt behov for umiddelbar helsehjelp, som for eksempel hastekeisersnitt, kunne alt gått mye verre. At han satt dere i den situasjonen er helt ubegripelig. Dette er noe av det mest egoistiske jeg har lest her på KG, og det sier sitt. 

Anonymkode: 0d820...ff5

Tenkte akkurat det samme. Stygt og provoserende.

Anonymkode: 8b687...3b7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

27 minutter siden, Tutte skrev:

Sier ikke at alle fødsler er like og at komplikasjoner ikke kan oppstå. Men poenget mitt for hundrede gang er at fødsler som oftest ikke er farlig.

Det er som oftest ikke farlig, men det vi diskuterer her er at mannen satte fødekvinnen i stor POTENSIELL fare. Og den potensielle faren her er STOR. Mye kan skje under en fødsel. Uten å spekulere i alt som KUNNE gått galt, er det likevel et godt poeng at mannen utsatte fødekvinnen i mye større risiko enn han hadde trengt.

Det går som regel bra å kjøre i 170km/t på motorveien. Mange gjør dette i forbindelse med forbikjøringer, mens andre holder konstant høy fart. Det er få som kræsjer ift hvor mange som bryter fartsgrensen. Så ville du latt noen kjøre 170km/t på motorveien med ungene dine i baksetet? Det går som oftest greit og bilene er jo laget for å kjøre så fort...

Endret av Mippi
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 19.5.2016 at 23.12, AnonymBruker skrev:

Hjelpe meg, det må være århundrets tabbe. Hva i h.... sa han der oppe på fjellet, når ungen kom ut? Og like etterpå? Har han selv sagt noe som helst om son fullstendig forkastelige oppførsel? Skjønner han at han alene satte deg og barnet i samme situasjon som verdens fattigste fødende tross all velferd du hadde hatt tilgjengelig - å føde i naturen uten kyndig hjelp til stede? 

Ang barnet; det ble også sviktet. Kan det hjelpe å tenke at dere var litt i samme båt, du og den lille? Det er nok ikke noe greit å gå gjennom en fødsel for barnet heller; det kunne hatt behov for pustehjelp, kuvøse, tang eller sugekopp, medisinsk ekspertise. Alle disse hjelpemidlene og all den tryggheten ble barnet uvitende fratatt av sin far. 

Til slutt: Jeg hadde aldri kommet over dette. Historien er den verste fødselshistorier jeg har lest og det er jo forferdelig at du som har fødselsangst og opplevd overgrep, ble behandlet slik. Du skulle vært overøst av omsorg av en trygg mann - og så svikter han totalt. 

Mine følelser for mannen ville vært borte; en slik ubrukelig taper av en far og mann ville jeg bare ikle kunnet ha sex med igjen. Jeg hadde forsøkt å komme over forakten etterhvert, for å ha det bra selv - som hans RX. Det er meg, vil bare si at jeg ikke synes du overreagerer. 

Og så må du som det sies over, få proff hjelp mot fødselstraumet. 

Anonymkode: 94e5c...d0b

:klappe:

Endret av Mippi
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen hadde jeg sparket til helvete ut døren. Sender klemmer og tanker til deg TS. Helt forjævlig å lese! Håper du får hjelp og får kost deg med det nye barnet ditt! <3

Anonymkode: 2bd97...1aa

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri tilgitt den mannen og forholdet hadde garantert vært over. Uff, får skikkelig vondt av deg, TS! Du er sterk!

Anonymkode: 2bd97...1aa

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...