Gå til innhold

Samvær, stemor og mye frustrasjon 🙈


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

KJÆRE TS 

 

Du må ALDRI gå med på 50/50 når far til ditt barn har fått en så sjalu kjæreste at han ikke kan komunisere med deg selv. ALDRI.  

Og hør på alle råd over her. IKKE svar henne mer. Ingenting.  

Klem

Anonymkode: 92fd7...127

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herlighet for en kontrollerende megge. Ære være deg som klarer å forholde deg rolig til det der kvinnemennesket.  :blomst:Jeg hadde aldri gått med på 50/50 deling når det mennesket der tydeligvis skal diktere kontakten mellom deg og barnefar. Her må den tøffelen av en mann få satt dama på plass. Fvk er nok en god ide, og klarer ikke den mannen å håndtere det vesenet han er sammen med så ville jeg kontaktet en advokat bare for å være på den sikre siden, du vet jo ikke hva den dama kan overtale tøffelen til å gjøre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du er flink og avslappet jeg ts...!

Helt klart noe bare du og BF skal avtale uten påvirkning fra henne. På fvk skal kun du og pappa være til stede, men jeg ville snakket med han (alene igjen) først før dere møter opp bare for å høre hva han vil og hva han tenker.

Anonymkode: 41003...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så raus og god du er :) pass bare på at du ikke er for snill. Tenk på barnets beste først, og tenk også litt på ditt beste. Jeg ser ikke at 50/50 skulle være en god løsning i deres tilfelle. En konfliktsky eks, som lar nyedama turen frem som hun vil. En eks som ikke kommuniserer med deg, og som aksepterer at nyedama truer deg med rettsak. Nei! Her tror jeg du har mest å hente på å stå på kravene.

Sånn som jeg tolker deg, er det også ting barnehage og du reagerer på rundt far og samboer. 

Jeg hadde ikke svart utdypende på flere meldinger rundt samvær/ rettsak, men tatt vare på den dialogen dere har hatt. Skriv heller: "Be far ringe meg, om han vil diskutere samvær". 

Denne damen vil nok ikke gi seg med det første, og jeg vil bare minne deg på at det er helt greit å sette grenser. Hun har ingenting på foreldremøter/utviklingssamtaler å gjøre, og hun har heller ingen rett til å true med rettsak. (Bare det hun har skrevet til nå, vil påvirke fars sak i en svært negativ retning). Denne damen vil nok ikke bli mindre sjalu med tiden, og vil nok fortsatt være ute etter å utmanøvrere deg om hun får gjennom 50/50. Og da har du plutselig ingen vei tilbake.

Lykke til! Hilsen en som har vært stemor i 10 år :)

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge far er sammen med en kvinne som prøver å utrangere deg som mor, må du rett og slett ikke gå med på 50/50. Hverken hun eller far setter jenta di sine interesser høyt i det hele tatt, og vil ikke engang at foreldrene hennes skal snakke sammen! Hennes far er tydeligvis en blind dott her, så det er du som må ta kampen for at ikke den kvinnen skal skalte og valte med den lille datteren din ut fra sin egeninteresse.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bestilt time på fvk, fikk ikke time før om en ukes tid. Tar med meg mye herfra i bakhodet. Jeg har aldri vært i en lignende konflikt og jeg kjenner det i hele kroppen at jeg er ikke tilpass. 

Idag blir barnet vårt hentet av far i barnehagen og skal være der i helgen. På sengen igår kveld pratet vi om dagen osv og plutselig forteller hun meg at navnet på kjæresten til far hadde spurt hun om hun vil bo mer hos dem mens de hadde vært ute å lekt. Jeg svarte bare positivt men barnet kan nok dessverre lese meg. Jeg blir bare så forbannet på den dritt kjerringa :heks: 

Jeg har visst helt fra far og jeg gikk fra hverandre at når barnet ble større ville far ha delt samvær. Han er en oppegående mann med alt på stell. Men kan dere fortelle meg litt om hva er ille med tanke på stemoren hennes? Formulerer meg litt kronglete nå, men mtp hvordan jenta vår vil få det hvis hun deler hjem 50/50 og situasjonen er som nå.  

Helt sikkert ikke vanskelig å forstå at dette er første barnet mitt 😂 TS 

Anonymkode: 317cb...20a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes du skal si til barnet at det passer dårlig nå men når hun blir større kan hun være mer hos pappa. Si og at slike ting er det du og pappa som skal snakke om, Vær litt bestemt. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Sulosi skrev:

Jeg synes du skal si til barnet at det passer dårlig nå men når hun blir større kan hun være mer hos pappa. Si og at slike ting er det du og pappa som skal snakke om, Vær litt bestemt. 

Jeg syns IKKE hun bør si dette du skriver til barnet. For mor og far er ikke enige ennå..

hun og far skal diskutere saken på FVK . At stemor er så engasjert bør være til hinder for 50-50. Dette er helt klart en engasjert stemor, og når barnet bor begge plasser vil hun omgås barnet like mye som ts.. 

At stemor blander seg påvirker ikke barnet. Det er bare irriterende for ts. 

Vær voksen og ikke bland kortene..

Hvordan ts er- eksen til ts er vet vi ikke.. Kan hende at mannen synes det er topp at dama hans kommer med alt som vil lage kvalme- da slipper han å ta evnt sure oppstøt fra ts og de har en fin tone selv om alt som ikke er gøy å ta opp men som må tas opp blur tatt opp.

Jeg har en søster som snakker for mannen sin- fordi det er lettest..

 

 

Anonymkode: 25d29...734

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig grunnen til at barnet ikke kan være hos sin far 50/50? 

Jeg er stemor, og slik jeg leser det så virker det som om far har betrodd seg til henne, hvor hun mangler filter. 

TS, hva ER egentlig grunnen til at barnet ikke kan være hos deg og far 50/50? 

Anonymkode: ee96a...749

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er egentlig grunnen til at barnet ikke kan være hos sin far 50/50? 

Jeg er stemor, og slik jeg leser det så virker det som om far har betrodd seg til henne, hvor hun mangler filter. 

TS, hva ER egentlig grunnen til at barnet ikke kan være hos deg og far 50/50? 

Anonymkode: ee96a...749

I dette tilfelle kan man overhodet ikke det. Et solid samarbeid hvor foreldrene tar ansvar for sin rolle er første bud. Det skjer jo ikke her.

-Fars kjæreste kjenner overhode ikke sin plass her. Hun skriver blant annet at barnet er like mye hennes. 

-Far tar ikke kontakt med mor og svarer ikke på henvendelser. Grunnen er at han er balleløs, selvsagt, og lar seg dominere av kjæresten.

- Kjæresten er opplagt veldig sjalu og kontrollerende. De kommer ikke til å enes om barneoppdragelse. Faktisk så kan ikke foreldrene enes om noe som helst ettersom de ikke kommuniserer.

Denne "stemoren" oppfører seg ikke som hun bør. Ingen ønsker å overlate barna sine til noen som oppfører seg sånn.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns IKKE hun bør si dette du skriver til barnet. For mor og far er ikke enige ennå..

hun og far skal diskutere saken på FVK . At stemor er så engasjert bør være til hinder for 50-50. Dette er helt klart en engasjert stemor, og når barnet bor begge plasser vil hun omgås barnet like mye som ts.. 

At stemor blander seg påvirker ikke barnet. Det er bare irriterende for ts. 

Vær voksen og ikke bland kortene..

Hvordan ts er- eksen til ts er vet vi ikke.. Kan hende at mannen synes det er topp at dama hans kommer med alt som vil lage kvalme- da slipper han å ta evnt sure oppstøt fra ts og de har en fin tone selv om alt som ikke er gøy å ta opp men som må tas opp blur tatt opp.

Jeg har en søster som snakker for mannen sin- fordi det er lettest..

 

 

Anonymkode: 25d29...734

Lettest for hvem?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, MapleSirup skrev:

I dette tilfelle kan man overhodet ikke det. Et solid samarbeid hvor foreldrene tar ansvar for sin rolle er første bud. Det skjer jo ikke her.

-Fars kjæreste kjenner overhode ikke sin plass her. Hun skriver blant annet at barnet er like mye hennes. 

-Far tar ikke kontakt med mor og svarer ikke på henvendelser. Grunnen er at han er balleløs, selvsagt, og lar seg dominere av kjæresten.

- Kjæresten er opplagt veldig sjalu og kontrollerende. De kommer ikke til å enes om barneoppdragelse. Faktisk så kan ikke foreldrene enes om noe som helst ettersom de ikke kommuniserer.

Denne "stemoren" oppfører seg ikke som hun bør. Ingen ønsker å overlate barna sine til noen som oppfører seg sånn.

Men hvorfor reagerer stemor slik? En sak har to sider, og her begynte nok krangelen om samvær lenge før stemor blandet seg. 

Nei, hun har ingen rett til å holde på slik hun gjør, men sinnet over mor kommer fra et sted. Og noe sier meg at det handler om en urettferdig mor, med en stemor som ønsker barnets beste. 

Anonymkode: ee96a...749

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor reagerer stemor slik? En sak har to sider, og her begynte nok krangelen om samvær lenge før stemor blandet seg. 

Nei, hun har ingen rett til å holde på slik hun gjør, men sinnet over mor kommer fra et sted. Og noe sier meg at det handler om en urettferdig mor, med en stemor som ønsker barnets beste. 

Anonymkode: ee96a...749

Da tolker vi det totalt forskjellig. En stemor som truer med rettsak er jo ute på tur. 

Hvorfor har far trukket seg og stemor overtatt kommunikasjonen? Hvorfor vil stemor ta fars plass? Hvordan kan hun hevde at barnet er like mye hennes? Alle svar lander i retning av stemors iverdrevne kontrollbehov slik jeg ser det (og hennes feige mann). Kommunikasjon og samarbeid med steforeldre er jo bra, men det skal ikke erstatte foreldrenes kommunikasjon og det er frivillig..

Stemor er sykelig sjalu.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 19. mai 2016 at 11.01, AnonymBruker skrev:

Ts her. Takk for svar! 

Grunnen til at jeg har svart ho er at jeg fikk en melding av ho om at far ikke vil ha kontakt med meg lenger og at alle kommunikasjon går mellom ho. Jeg ringte far og han sa at kjæresten var sjalu og at måtte være sånn en stund, men at jeg skulle spille med på at far ikke ville ha kontakt. Det er helt håpløst men jeg tenkte at jeg skulle holde fred for barnets skyld og heller svelge noen elefanter. Men jeg skrev til ho sent igår at jeg ikke kan forholde meg til ho lenger og om de lurer på noe tar far kontakt med meg og jeg tar kontakt med han. Etter det sendte hun meg to lange meldinger om at far er en snart gift mann som tar familien sin veldig seriøst og han er lei av å ikke se barnet sitt vokse opp etc. Jeg har ikke svart og kommer heller ikke til å svare. 

På foreldresamtalen tok pedleder opp far og kjæresten på en veldig negativ måte, om det jeg har fortalt barnehagen og episoder som har skjedd i barnehagen når de har hentet barnet, så jeg er veldig trygg på at jeg har barnehagen i ryggen. 

Ja, jeg er nødt til å bestille time på fvk, tenker jeg drar alene i første omgang, for jeg vet far ikke møter opp alene og jeg orker ikke å sitte å diskutere med de to.

Ts

Anonymkode: 317cb...20a

Herlighet som jeg føler med deg!!! Godt å høre at du har barnehagen i ryggen. Ta også med deg loggen fra samtalen på Facebook. Vis den på familievernkontoret. Den loggen sier mye om denne stemoren. 

Og det sier mye om far også, når han overlater til kjæresten sin å ha kontakt med mor til barnet sitt. Han fraskriver seg sitt ansvar. Det taler ikke til hans fordel. 

Lykke til kjære deg!! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er egentlig grunnen til at barnet ikke kan være hos sin far 50/50? 

Jeg er stemor, og slik jeg leser det så virker det som om far har betrodd seg til henne, hvor hun mangler filter. 

TS, hva ER egentlig grunnen til at barnet ikke kan være hos deg og far 50/50? 

Anonymkode: ee96a...749

Hun skriver jo at hun ikke har nektet noe på dette, men at det er stemor som diskuterer samvær og nekter barnefar å snakke med mor ang samvær pga sjalusi.

Stemor har jo ingenting med dette å gjøre. Det er mor og far som skal bli enige om samvær. Stemor og far må bli enige om hvordan det skal være den tiden barnet er der, men stemor har ingenting med samværsordningen å gjøre. Ikke misforstå, en stemor har noe med ferier ol å gjøre fordi det påvirker henne, men den dagligdagse samværsordningen kan hun holde seg unna.

Er helt enig i at 50/50 aldri vil funke dersom far ikke får liv til å prate med mor.

Hilsen stemor 

Anonymkode: cc789...8f6

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foreslår at du setter opp som tema på et møte hos FVK "stemor og stemors rolle" hvor dere tar opp hva hun kan bidra med, og hva som ikke er hennes oppgaver og ansvar. Problemene dine stammer egentlig fra en dame som ikke vet hva hun driver med, og derfor tråkker folk på tærne. Da møtes dere alle 3, og får avklart dette en gang for alle. Da må du forberede deg godt så du er tydelig på hva du vil. Skriv gjerne møtereferat som sendes til alle i etterkant.

Da kan du si først  at du gjerne vil ha godt samarbeid og god tone med henne, at du setter pris på at hun er så god mot datteren din. Så sier du at diskusjoner om samvær skal og må være mellom de partene som har ansvar og myndighet til å inngå avtaler, mor og far. Om hun vil gi innspill, så må hun gjøre det til far, som så vil kunne koordinere deres husholds ønsker før han diskuterer med deg.

Så kan du få FVK til å snakke om hva som kreves for å lykkes med 50/50. Type samarbeid mellom foreldre. Og at mor og far må ha tett og nært samarbeid med hyppige samtaler. Så kan du si noe om at hvis far ikke får lov å snakke med deg av sin samboer, så vil dette aldri kunne være et alternativ.

Så får de litt å tygge på i fred og ro. Så et par uker senere har du og far møte hos FVK for å diskutere samarbeid og samvær.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har svart deg før, men må bare skrive litt mer.

Grunner for å ikke ha 50/50

  • Dårlig kommunikasjon mellom mor og far.
  • En stemor som vil lage mye styr (truer med rettsak)
  • En stemor som prøver å utmanøvrere mor (presser seg inn på utviklingssamtaler, og vil i tillegg ha splittet samtale. Dobbeltkommunikasjon blir aldri enkelt).
  • Dersom stemor er på hugget nå, vil det nok ikke snu om hun får større plass i barnets liv. (Har som lærer sett en del sånne konflikter eskalere).
  • Kan være vanskelig å gå tilbake på.

Jeg hadde vært helt ærlig med far. Si at du alltid har vært positiv til å utvide samvær i forhold til alder og utvikling hos barnet, men at du nå er blitt usikker på om det er til barnets beste. Vær direkte på at samboeren hans må ta 10 skritt tilbake, og at han må få på plass kommunikasjonen med deg. Så kan dere eventuelt ta en gradvis opptrapping, hvis du føler for det. F.eks. onsdag til søndag annenhver uke. Men hold på hovedomsorgen. 

Hilsen en som generelt har tro på 50/50

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, MapleSirup skrev:

Da tolker vi det totalt forskjellig. En stemor som truer med rettsak er jo ute på tur. 

Hvorfor har far trukket seg og stemor overtatt kommunikasjonen? Hvorfor vil stemor ta fars plass? Hvordan kan hun hevde at barnet er like mye hennes? Alle svar lander i retning av stemors iverdrevne kontrollbehov slik jeg ser det (og hennes feige mann). Kommunikasjon og samarbeid med steforeldre er jo bra, men det skal ikke erstatte foreldrenes kommunikasjon og det er frivillig..

Stemor er sykelig sjalu.

For ikke å snakke om at hun sier at barnet også er hennes og at far har sagt til mor at stemor er sjalu og derfor må han la kommunikasjonen gå gjennom stemor. Altså..:klaske:

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke stemor er grunn god nok til å nekte far 50/50, men jeg synes du bør ta opp på fkv at du gjerne vil forholde deg til han og ikke stemor. Det bør være minstekrav. Er han dårlig på kommunikasjon?? Her kommuniserer mor og far kun på mld og Mail Pga vansker m å diskutere på tlf, men det går bra. Så lenge far er oppegående og opptatt av datteren sin vil han nok stille godt opp når datteren er hos ham. 

Anonymkode: 5aaee...cb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke stemor er grunn god nok til å nekte far 50/50, men jeg synes du bør ta opp på fkv at du gjerne vil forholde deg til han og ikke stemor. Det bør være minstekrav. Er han dårlig på kommunikasjon?? Her kommuniserer mor og far kun på mld og Mail Pga vansker m å diskutere på tlf, men det går bra. Så lenge far er oppegående og opptatt av datteren sin vil han nok stille godt opp når datteren er hos ham. 

Anonymkode: 5aaee...cb7

Du er ikke mor! Det er helt tydelig. Ingen mødre sender barnet sitt til sånne mennesker mer enn absolutt nødvendig. Far er ikke "dårlig på å kommunisere" - han har sluttet å kommunisere. TS kan jo ikke avtale samvær med far når far ikke snakker med henne.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...