Gå til innhold

Ting du spiste før, som du aldri ville ha spist nå


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

(Inspirert av tråden om hva man er overrasket over at viste seg å være usunt)

Hva spiste du i barne- og tenårene som du ikke ville ha spist i dag fordi du er mer kalori- og/eller helsebevisst?

Her er noen eksempler fra meg:

Jeg spiste ofte skive med sjokoladepålegg, og så tok jeg smør OPPÅ der igjen, fordi det var så godt med smørklumpene som da ble dannet. 

Jeg kombinerte sjokoladepålegg og peanøttsmør på samme skive.

jeg spiste enorme mengder eggedosis og ostesufflé. Hver dag i perioder. 

Jeg spiste også banan med kefirmelk på. 

Jeg lagde en slags tykk grøt av o'boy og (litt) melk. 

Jeg lagde arme riddere morgen og kveld. Mange!

Jegvar syltynn. Kunne aldri ha spist slike mengder eller slike ting i dag...! Da hadde jeg trillet rundt. 

Anonymkode: dcb76...e2a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brødskiver med smør og nugatti... En gang i blant, ja, men åt dette til hverdags liksom

Havregryn med en hel haug av sukker. Massevis av sukker. Samme gjelder med cornflakes. Jeg syntes det var så godt når jeg var ferdig med havregrynen/cornflaksen og det bare var melk og masse sukker igjen i bunnen. Uffameg

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser stort sett det jeg vil..

Det blir ikke så mye sjokolademelk og mårpølse til kveldsmat lenger. Og jeg prøver å være litt bevisst på mengden ost som går med til pizza og slikt. Is spiser jeg ikke så mye av lenger, og jeg er veldig klar over hva brunosten inneholder.

Men jeg kan ikke si det er noe spesielt jeg unngår på grunn av ingredienslisten. Men så ser jeg jo ut deretter! :pasha:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Rosewood skrev:

Brødskiver med smør og nugatti... En gang i blant, ja, men åt dette til hverdags liksom

Havregryn med en hel haug av sukker. Massevis av sukker. Samme gjelder med cornflakes. Jeg syntes det var så godt når jeg var ferdig med havregrynen/cornflaksen og det bare var melk og masse sukker igjen i bunnen. Uffameg

 

Ja!! Melk med sukker i etter å ha spist opp corn flakes eller choco flakes/pops og hva det het! Det var helt himmel. 

Spiste også is med sjokoladesaus, syltetøy, bananer, nøtter, sjokoladedryss osv på. Stappet gjerne oppi sjokoladebiter også. Altså, det holdt ikke med isen. Det måtte enda mer sjokolade til! Igjen, jeg kunne aldri ha holdt på slik i dag. Både fordi jeg hadde est ut, men også fordi kroppen umulig kan ha godt av slikt....

Anonymkode: dcb76...e2a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg var liten (under skolealder) var det beste vi fikk, loff med smør og sukker..

 

Ikke noe jeg ville valgt i dag, eller servert egne barn.

Anonymkode: b4a66...095

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brødskive med smør og sukker. Hadde det som matpakke på barneskolen også. Tynn som en fyrstikk hele oppveksten. 

Anonymkode: bf9f4...1d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer! Jeg lagde skiver med smør, sukker og kanel!

Anonymkode: dcb76...e2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- brød med nugatti og smør / smør og sukker

- oboy

- corn flakes eller havregryn med oboy

- te med masse sukker

- bakte sjokoladekake eller annet usunt bakverk ofte uten at det var noen spesiell anledning

Anonymkode: 4b323...b57

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brødskive med sirup... Og frokostblanding.

Anonymkode: c074a...831

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser vel egentlig akkurat det samme, men går gjerne 2-3 bananer dagen-Lett mellommåltid,før-under og etter jobb..

Har aldri brydd meg om kalorier, men noe av det jeg elsket før er altfor søtt for meg idag og blir kvalm når jeg spiser dette..
Kaker, skoleboller..Hapå, prim...

Og så har kanskje smaken min forandret seg litt, slik at mye av det jeg likte før, liker jeg ikke idag :fnise:  -Og mye jeg ikke klarte å spise før, elsker jeg idag :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kumelk, egg, kjøtt, raffinert sukker.

Anonymkode: 5ce7c...262

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kokosboller...Usj! Aldri mer!

 

"Alle inneholder palmeolje.

Noen tenker på kokosboller som "sunn snacks" og noe selv de som slanker seg kan spise med god samvittighet. En av grunnene til dette kan være at kokosboller gir relativt få kalorier i forhold til volum, rett og slett fordi de er fulle av luft.

Men, den tradisjonelle kokosbollen inneholder stort sett bare sukker, fett og stivelse. Og det ikke alle vet, er at alle kokosboller inneholder palmeolje.

Kutt ned på bruken av palmeolje

En viss mengde palmeolje er greit, men både fordi palmeolje er rik på den kolesteroløkende fettsyren palmitinsyre, og fordi bruken av palmeolje truer miljøet, er dette en type fett vi bør kutte ned på.

"http://www.bramat.no/kosthold/tester/2069-bramat-tester-kokosboller

 

Anonymkode: c4ec0...8c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drakk alltid H-melk. Litervis også. Elsket melk som barn. Fantes ikke lettmelk før senere, og skummet melk var som vann.

Corn Flakes til frokost. 

Majones som tilbehør til alt slags pålegg. Spesielt makrell i tomat. 

Sukker i te, MYE sukker  

Rabarbra duppet i sukker.

Lagde is selv ved å lage en kopp med saft (plastkopp) og satte i fryseren noen timer. Alltid "Gøy" saft eller husholdningssaft som en het. 

Barn av 70-80 tallet jeg da, så mange av rettene som er vanlige i dag hadde vi ikke. Husker første gang jeg smakte taco, skjell og krydder var import og skjønte ikke helt hvordan det skulle spises. 

Anonymkode: bf9f4...1d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter to innlegg og en kjapp rundtur i memory lane innser jeg at sukker var en stor del av mitt liv som barn. Men ingen av oss var tykke. Vi kunne kanskje trengt enda litt mer fett på kroppen. Beinrangel. 

Aktivitetsnivået var dog i taket, vi satt aldri og så TV feks, det var en halvtime Barne-TV om dagen, kl 18.

Anonymkode: bf9f4...1d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ristet brød med smør og sukker

Nugatti

Masse appelsinjuice

Masse sukker på all slags grøt/frokostblanding

 

 

Anonymkode: 64403...327

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsket choco pops med helmelk og brødskive med rømme og sukker 😨 choco pops er fremdeles en favoritt, men kjøper det kanskje 2 ganger i året.

når jeg var rundt 18-20 pleide jeg og en venninne og lage uncle bens sweet and sour med ris! Da skulle vi virkelig kose oss da😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ristet loff med smør og sukker. :P Synes ikke det er spesielt godt lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pizza med brunost og jordbærsyltetøy:P

Anonymkode: 15eef...203

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...