Gå til innhold

Elvital jobber med saken ;)


elvital

Anbefalte innlegg

Fri fra trening i dag. Vært på skolen og jobb, og så grillet i parken med mannen. Sommer :hoppe::hoppe::hoppe:

Dagens fine: Grilling og avslapping i parken - gelé til frokost - interessant emne jeg tar på skolen nå :) - SOOOOOL (og varme, selv i skyggen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres deilig ut! :nigo: Gleder meg til jeg får av EKG-apparatet så jeg kan nyte været jeg og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så fantastisk med litt sol og sommer! Men seriøst, vannmelon og fetaost, sammen liksom? Det hørtes... Interessant ut, lurer på om jeg må prøve:Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Diis skrev:

Det er så fantastisk med litt sol og sommer! Men seriøst, vannmelon og fetaost, sammen liksom? Det hørtes... Interessant ut, lurer på om jeg må prøve:Hehe:

Jeg også syntes det hørtes, og så, veldig spesielt sammen, men så prøvde jeg - og mmmmm :rodmer: Det salte mot det søte var veldig godt! (brukte ost fra sånn apetina glass)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter litt skole sykla jeg i full fart på trening. Løp først 10 min (dvs 20 30:10 intervaller på 2% og først 13 kmt deretter 13,5 kmt). Så trente jeg litt mage (knee tucks -noen med pushups-, sideplanke og planke med vekt). Første gang jeg kjørte planke med vekt. Det ble +5kg*60+30+20sekunder! Fornøyd. Så trente jeg litt på pullups, tok litt facepulls og nedtrekk. Og en annen jeg ikke husker hva heter. Og nå må jeg kjappe meg å dusje før jobb! Ble sååå svett og ekkel på trening. Syns jeg bare svetter mer og mer jeg.. Deilig at jeg rakk hjemom først!

Dagens fine: soooool, varme, kort skoledag, trening, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skole-trene (bryst+skuldre, ingen kondisjon)-jobb-ligger død på sofaen. Varm, sulten og sliten. I går kom mannen hjem med noen pappesker, så i dag er planen å begynne pakkinga. 

 

Dagens fine: Varmt selv om det ikke har vært sol før nå - jobb gikk greit, selv om det var masse å gjøre - lever fortsatt på at mannen kommenterte på at armene mine begynner å bli mer markerte i går da jeg lå i sofaen (trodde det bare var jeg som så det fra min vinkel) - 

Edit: Begynner å se markeringer på magen :hoppe::trene::biggrin::hoppe: til tross for mye fett fortsatt..

Endret av elvital
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går var det treningsfri. Stakk til foreldrene mine etter jobb, og der satt vi og koste oss ute med reker og kylling grillet på ølboks, jordbær, ananas, mango, is og vin (og sterkere ting for mannfolka) helt til klokka var 23! Det var så deilig :)

I dag har det blitt en totimers treningsøkt. Løp i 15 min, litt mage, triceps og biceps og litt skuldre.

Knee tucks med push ups i slynge: 15+10+10+10+10

Sideplanke i slynge: 40+30+30 sek/side

Dips med leg raises: 5+4+4 (skal sies at jeg ikke kommer skikkelig ned i dips enda, bare halvveis ca)

Leg raises: 15+10+10+(10?)

Supersett:

Stående arnold press: 4kg*15+6kg+10+8kg*7+7+5

Bicep curls manualer 4kg*15+6kg*12+8kg*10+10+9

Fransk press en hånd: 4kg*12+5kg*10+10+10+10

--

Bicep curls ez-stang: 15kg*15+20kg*10+10+10

Triceps extension i kabel: 15kg*15+20kg*10+10+10

Supersett:

Tricep extension m kort stang underhåndsgrep: 20kg*10+10+10+10

Extension m kort stang overhåndsgrep: 20kg*10+10+10+10

--

Supersett:

Bicep curls i kabel m kort stang underhåndsgrep:15kg*12+20kg*10+10+10

Bicep curls i kabel m kort stang overhåndsgrep: 11kg*10+10+10+10

---

Supersett:

Sidehev m manualer: 3kg*10+5kg*10+10+10

Underarmsøvelse: 3kg*10+5kg*10+10+10

--

Vet visst ikke helt hva alt heter men... Nå bærer det ut i byen. Karnevalsparade og bursdagsgaveshopping og sooool :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trente bein i dag,men ble sulten  i det jeg kom inn døra på trening så ble ikke mye futt dA gitt.

Etter trening var vi på visning,men det var veldig mange andre også... gikk hjemover med is og vennepause i parken. Deilig. Kjøpte pizza og satte på film (som jeg sovnet til... ). 

Dagens fine: hele dagen,særlig ettermiddagen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leiligheten ble solgt for 800k over takst. Og den måtte totaloppusses, det eneste som var fint var vinduene som var blitt byttet i fjor. Vi snakker rive vegger og sette opp nye, nytt (rett) gulv og tak.. nytt bad..  yeah yeah.

Kom meg til slutt ut på løpetur i kveld, klokka 22. Etterfulgt av 4*planken (ca litt over 1min per) og situps fra sofaen (med kjæresten som sitter/holder fast bena mine ). Runners high og magevondt! 😆

Runden jeg løp er ca 5 km og jeg brukte rett over 30 min. Løp ganske bra synes jeg,til kun å ha løpt ute en gang i år (for noen mnd siden). Måtte gå litt innimellom da. Ble så slimete til tider. Har alltid slitet med at jeg blir det ved løping. Noen ganger verre enn andre. Det gikk overraskende bra med tanke på allergien men klødde litt innimellom. Men ikke være enn tidligere i dag.

Vet ikke om jeg får tid til trening på morningen i mårra, får i hvert fall ikke tid etter jobb!

Dagens fine: kom meg ut på løpetur, deilig! -trente mage med mannen-mannen er veldig søt for tiden - sett på info om Thailand  (vurderer å skrive bachelor der til vinteren,eller et annet billig varmt land. Kom gjerne med forslag/erfaring)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke værst det da. Er det oppussere som har kjøpt eller?

Det med sliming når vi løper er normalt. Det er fordi kroppen blir dehydrert, og jo mer dehydrert vi blir jo tykkere slim får vi. Så det er best om du drikker en del mens du løper for å unngå for mye slim dersom det er plagsomt. Er derfor du også ser folk som sykler osv er fulle av snørr og slim :lol:

Skal du dra til landet og skrive bachelor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da være det av noe slag? Jeg vet ikke, vi lurte jo på å kjøpe, så skrev oss opp på liste, så fikk oppdatering på hvert bud!

Ah, makes sense. Jeg har vært litt dårlig på å drikke de siste par dagene, kanskje derfor det plutselig kom nå. For har jo løpt mye inne uten å ha noen plager. Men da har jeg jo også vann lett tilgjengelig, det hadde jeg ikke med meg ut i går!

 

Ja, tanken er å dra til Thailand å skrive. Vi får veiledning via skype hvis vi ikke er i nærheten av skolen, så tenker at det kan være fint å dra til et varmt og billig land med masse sol. Tror nemlig at jeg kommer til å gå rett i kjelleren om jeg skal være i mørke, våte, snøete, kalde Norge å skrive. Er ikke flink med vinter i utgangspunktet, og når jeg da i tillegg må skrive en stor oppgave... Jeg tror ikke det blir så bra. Tror rett og slett psyken min har best av å være et sted med sol. Også er det jo nå jeg har mulighet til å bare dra bort uten alt for mange forpliktelser her i Norge (type barn, fast 100 % jobb, leilighet og regninger). Snakket med studievenninne i stad, hun er med :D Så da må vi bare finne ut hvor i Thailand!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker ofte det når de går så høyt over takst på renoveringsobjekter. At det må være noen som ser penger i det.
 Eller så er det vel noen som falt ekstremt for området og bare måtte ha den?

Kjøp sånn løpebelte med vannflaske. :jepp: Veldig godt å ha på løpeturer ute.

Så artig da! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

meglern sa at hvis man gjør den om til en 3-roms så tippet hun vi ville få 3,8-4 mill for den. Men da har du ikke tjent så mye om du må pusse den opp for 500 000 først da...:vetikke: Oh well. Det var ikke leiligheten for oss i hvert fall!

Tja, syns egentlig det er unødvendig når jeg bare løper maks en halvtime liksom. Får heller prøve å være flink til å drikke gjennom dagen tror jeg, i hvert fall i starten, så får jeg se om det hjelper. Det har jo fungert før!

Ja, jeg håper det blir bra! Håper at vi klarer å få det billig nok, og at vi klarer å skrive godt! Vil gjerne gjøre det bra på den oppgava! 

 

Når du våkner om mårran og helst vil gni ut øynene og nesa di #allergihelvete.

Ble ikke noen trening i går. Hadde store planer, men var så lat etter skole og jobb. Blir så sliten av jobb, selv om det ikke er hverken tungt eller lange vakter. Men mye støy. Fikk pakket én banankasse da. Satser på at jeg får pakket flere i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, hvis det er folk som kjøper for å renovere så får de jo oppussingen veldig billig som regel. Ofte gjør de alt arbeidet selv, og ofte jobber de i yrker som gjør at de får rabatter på alt av materiell.

Jeg må drikke nesten hvert 10. minutt når jeg jogger, men om du klarer å jogge en halvtime uten så får du jo heller se om det hjelper å drikke jevnt gjennom dagen ja :jepp:

Skjønner jeg! Hvis dere jobber jevnt hele tiden burde ikke det være noe problem. Skriv litt hver dag, selvom det bare er fjatt og rare tanker. Det er greit å ha alle tankene rundt oppgava skrevet det iløpet av tiden dere arbeidet. Det hjalp i alle fall oss veldig med å skrive oppgaven. Selvom det vi tenkte bare var en teit setning, så skrev vi det likevel ned og mesteparten var nyttig. :nigo:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo helt supert ut å kunne skrive fra Thailand! Skal i gang med en stor oppgave selv til høsten, ser for meg at november blir en bra tung måned... Den tid den sorg, høres uansett supert ut å komme seg litt vekk :D Jeg slimer også en del når jeg jogger, føler av en eller annen grunn hvis jeg har spist eller drukket noe melkebasert kort tid på forhånd. Kanskje jeg og skal prøve å ta med meg vann på tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Diis skrev:

Det høres jo helt supert ut å kunne skrive fra Thailand! Skal i gang med en stor oppgave selv til høsten, ser for meg at november blir en bra tung måned... Den tid den sorg, høres uansett supert ut å komme seg litt vekk :D Jeg slimer også en del når jeg jogger, føler av en eller annen grunn hvis jeg har spist eller drukket noe melkebasert kort tid på forhånd. Kanskje jeg og skal prøve å ta med meg vann på tur :)

Man får jo bare prøve å gjøre det beste ut av det der man er, viktig å huske på å leve litt også, ikke ble helt oppslukt i oppgavene ;) Satser på at vi er efektive i starten, og så får reist litt rundt mot slutten! :):cool:

Jeg også merker mer slim om jeg drikker melk/spiser mye melkebasert like før trening. Har fått beskjed av mannen om ikke å drikke melk før trening, så prøver å la være det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er rart, hver gang det går litt mer enn 1-2 dager uten at jeg går på trening så blir motivasjonen lik null... Irriterende. Skal sies at jeg sov skikkelig dårlig i natt da. Det kan jo også spille inn. Og øynene er like allergiske fortsatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en liten power nap ble det en kjapp økt. Løp tre min før supersett pull ups+facepulls+step ups/utfall på boks(med forerste fot) aner ikke hva den siste der heter.. lol. Så litt nedtrekk med smalt grep før leg extension og så vidt litt leg curl. Da var jeg litt uvel og lei og tom for energi (til tross for mye frokost), så jeg dro hjem. Og så ble det jobb.

Dagens fine: Lest en del om Thailand (blir bare mer og mer usikker på hvor vi skal dra da...) - Spist hjemmelaget is, og kjøpt og spist billige moreller og jordbær - jobb var ikke så ille i dag (jeg er ikke død nå, etterpå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lett å miste motivasjon om man går mer enn en dag over synes jeg. Det er derfor jeg har som mål å gjøre yoga hver dag. Slik at 5 min yoga blir minimum gjort uansett. :jepp: Det går jo an å gjøre en 5 minutters økt hjemme av noe slag de gangene du absolutt ikke orker å dra deg på treningssenteret så motivasjonen kanskje opprettholdes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres fornuftig ut.

Var på trening i dag tidlig, bryst og skuldre. Ble ikke så mye futt men fikk gjort ca det jeg skulle. Så bar det rett til mine foreldre for å  hjelpe å være barnevakt. Gikk tur i 2 t med en vogn (vel.. gikk vel i sånn 1 time, men så ble det venting her og der), og så i 20ish minutter etterpå med tvillingvogn. Og en del kaste baby opp i lufta ;)  Og så bursdagfeiring av papps med litt kake og hjemmelaget is. 

Fikk høre av søstra mi at jeg og mannen er treningsnarkomane. Altså... Bare fordi han har biceps på størrelse med meloner og større bryst enn meg, så trenger man jo ikke være treningsnarkomane. Vi liker å trene begge to, det hjelper på vondter, og det hjelper på humøret spesielt. Så vi prøver å få det til så ofte vi kan. Men med skole og jobb går det jo ikke mange timer hver dag akkurat, og får vi ikke trent et par dager er det greit og! I høst/vinter trente nesten ikke jeg, men jeg trente mer enn det han gjorde! Han var vel nesten 3mnd uten. Ift mat så er nok jeg ganske strikt, men er blitt MYE.. løsere eller hva jeg skal si det siste året. Jeg spiser sjokolade nesten hver dag, eller is eller annet, men prøver å finne sunne alternativer da. Mannen kunne levd på kaker, sjokolade(han er verre sjokoholiker enn en premenstruell jente! hehe ) og andre usunnheter. Tror nok mye av de her kommentarene kommer pga at de/søskena mine føler på at ikke de får trent (så mye)? De er jo så opptatt med barn/familier/aktiviteter/jobb osv... Men syns det er så unødvendig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...