Gå til innhold

Er han manipulerende?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Merkelig å lese slike ting som dette, ikke lenge siden jeg var i et forhold selv med en manipulerende mann, som om den jeg ble kjent med og forelsket i bare var en skygge av en drøm? .. etter intens kontakt og idealisering startet han med og kontrollere meg. Var jeg ikke der når han sa "hopp" ble jeg utsatt for ignorering og beskyldninger.

Jeg ga alt for å prøve å få den snille mannen jeg ble forelsket i tilbake, det var nyttesløst, det ble bare værre og værre. Til slutt ga jeg beskjed, det tålte han ikke og dumpet meg.

Den dag i dag, forstår jeg ikke annet enn at dette må dreie seg om et sykt menneske, den oppførselen er faktisk ikke normal.

Samme til deg ts, finn deg en som er stabil. Ønsker deg all lykke til :)

Anonymkode: f5f85...896

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4.5.2016 at 18.17, AnonymBruker skrev:

Hva lurer du egentlig på?

Om du skal være i et forhold med en idiot eller om du skal skjerpe deg?

Anonymkode: 95788...5dd

Nå bør vi her være forsiktig med å legge skylden over på offeret. Synes heller det er viktig å prøve å gi gode råd, kan man ikke trenger man det ikke heller. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg synes det er viktig at du anmelder dette forholdet. Om du fortsatt vil være sammen, ville jeg bedt ham oppsøke hjelp. Jeg ganske sikker på at det også finnes veiledning å få på Legevakter rundt omkring, men ville tatt det opp med fastlegen, evt. Kan godt hende Røde Kors, ol også har noen tiltak mot familie-vold, men jeg mener du først og fremst burde kutte ut forholdet. Evt oppsøke et krisesenter, dersom det trengs. Igjen finnes det sikkert tilgjengelig informasjon på nettet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Kamikatze skrev:

Hvis dere får barn sammen, ordner nok alt seg. :sarkasme:

Det tror jeg ikke. Mange barn lever med at foreldrene slår hverandre. Det er som regel noe av det verste med det. At barnet blir frarøvet en trygg oppvekst, fordi mor eller far/begge to slår eller bruker vold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mari Y skrev:

Det tror jeg ikke. Mange barn lever med at foreldrene slår hverandre. Det er som regel noe av det verste med det. At barnet blir frarøvet en trygg oppvekst, fordi mor eller far/begge to slår eller bruker vold. 

Tror ikke forslaget var ment seriøst, bare så du vet det. Men jeg er helt enig, barn er naturligvis en dårlig plan når forholdet ikke er bra.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan ikke skrive så mye nå fordi han kan våkne. Men jeg går på veldig sterk prevensjon og siste par ukene har vi ikke hatt sex. Hvis jeg er så uheldig å bli gravid med han så tar jeg abort, såpass forstår jeg og. 

Men jeg kikker på leiligheter i det skjulte og sletter logger etterpå.

Anonymkode: a63e1...c37

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ikke skrive så mye nå fordi han kan våkne. Men jeg går på veldig sterk prevensjon og siste par ukene har vi ikke hatt sex. Hvis jeg er så uheldig å bli gravid med han så tar jeg abort, såpass forstår jeg og. 

Men jeg kikker på leiligheter i det skjulte og sletter logger etterpå.

Anonymkode: a63e1...c37

Du kan også bruke "Private browsing" som er enda bedre/sikrere :) (shift+ctrl+p åpner nytt nettleservindu på ie og firefox i alle fall, jeg vet ikke kommando for andre nettlesere).

Lykke til.

Ellers er det enda bedre og tryggere om du flytter med en gang. Ta kontakt med krisesenter: http://www.krisesenter.com/her-finnes-hjelp?view=map

Eller spør en venn/venninne/noen du kjenner om å få sove på sofaen eller et gjesterom mens du leter etter leilighet. Det er mange som vil hjelpe i en slik situasjon. Jo raskere du kommer deg vekk jo bedre!

Lykke til!

Anonymkode: 68cc7...1dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan også bruke "Private browsing" som er enda bedre/sikrere :) (shift+ctrl+p åpner nytt nettleservindu på ie og firefox i alle fall, jeg vet ikke kommando for andre nettlesere).

Lykke til.

Ellers er det enda bedre og tryggere om du flytter med en gang. Ta kontakt med krisesenter: http://www.krisesenter.com/her-finnes-hjelp?view=map

Eller spør en venn/venninne/noen du kjenner om å få sove på sofaen eller et gjesterom mens du leter etter leilighet. Det er mange som vil hjelpe i en slik situasjon. Jo raskere du kommer deg vekk jo bedre!

Lykke til!

Anonymkode: 68cc7...1dc

Jeg har spurt 4 stk i nær familie, men de har nok med seg selv. 

Heldigvis er eneste jeg har hos han klær, dyne og pute, noen få kjøkken ting og toalettmappe. Jeg tenker å la alle julegavene fra hans familie ligge for noe av det fikk vi sammen og noe hver for oss. Jeg husker ikke hva som er hva.. så da flytter jeg lett. Og siden jeg har stor bil og mulighet til å dusje på jobb så kan det hende jeg sover i bilen frem til jeg finner noe annet. 

Akkurat nå er det rolig hjemme, han er i helt ok humør. Mer venner enn kjærester, men ingen som er sinte, ingen skriker.. han er i dusjen nå og skal vist avgårde etterpå, da kan jeg kikke litt mer og kanskje ringe på en leilighet.

Anonymkode: a63e1...c37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg dratt. Drobrett etter han dro på jobb. Nerver i spenn.

Anonymkode: a63e1...c37

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg dratt. Drobrett etter han dro på jobb. Nerver i spenn.

Anonymkode: a63e1...c37

Har du tatt tingene dine og stukket for godt? 

Lykke til, TS! Dette klarer du. Hold deg langt unna han. Kan hende han tar en helomvending nå og lover gull og grønne skoger, ikke hør på det, han kommer ikke til å forandre seg. Heier på deg, TS! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pakket i søplesekker i bilen. Lagt ned baksetene så det er plass til både det og sove der. Jeg kan dusje på jobb før andre kommer på plass. Men jeg skal se på et par leiligheter i dag. Jeg er glad jeg har penger til depositum inne og at jeg har satt av litt ekstra i det siste. 

Han kommer hjem til tomt hus uten å ha fått beskjed av meg. Håper dagen går fort og sakte på samme tid. 

Anonymkode: a63e1...c37

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har pakket i søplesekker i bilen. Lagt ned baksetene så det er plass til både det og sove der. Jeg kan dusje på jobb før andre kommer på plass. Men jeg skal se på et par leiligheter i dag. Jeg er glad jeg har penger til depositum inne og at jeg har satt av litt ekstra i det siste. 

Han kommer hjem til tomt hus uten å ha fått beskjed av meg. Håper dagen går fort og sakte på samme tid. 

Anonymkode: a63e1...c37

Kjære deg. Så godt at du dro og trist at du skulle oppleve slike ting. Du burde skaffe deg nytt nummer, på abbonementsiden kan du velge at det ikke skal offentliggjøres i telefonkataloger på nett. Kontakt også brønnøysundregisteret og reserver deg mot telefonsalg og oppføring i katalog. Gi nummeret bare til offentlige instanser og venner du stoler på. Slik at han ikke kan få tak i deg. Det høres litt drastisk ut, men da slipper du masse meldinger og telefonoppringinger. Gjør evt det samme med mail, få ny mail og slikt.

Så bør du være på steder han ikke kan få tak i deg. Jeg syns krisesenteret kan være et trygt sted i begynnelsen mens du venter på nytt hjem. Selv om det er sommer, er det ikke gitt at han ikke leter opp bilen din og. Ikke for å skremme deg, bare være føre var.

Er du i Bergensområde skulle du fått låne gjestesengen min.

Masse lykke til!

Anonymkode: 8f95c...187

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bytte koder på alt han har hatt tilgang til av ditt, nettbank etc. 

Anonymkode: 8f95c...187

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt avhengig av hvordan arbeidsplassen din er, så kan det også være lurt å si fra til noen der om hva som har skjedd (du trenger ikke legge ut detaljert) - i tilfelle han skulle dukke opp og lage bråk. Det var bare en tanke som slo meg.

Ellers ble jeg veldig glad for å lese at du er kommet deg ut!! Masse lykke til, og husk at det også kan være lurt å snakke med fastlegen. Du kan være mere utslitt enn du vet etter å ha levd slik over tid, så om du får etterreaksjoner så kan legen hjelpe deg mye bedre om h*n vet hva som har skjedd. Raskere hjelp kan også gi mindre senplager.

 

Anonymkode: 68cc7...1dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Wow. Det skal mye til å bare stikke, bra at du har gjort det. Når man det punktet hvor man har fått skikkelig nok, får man en kraft. Håper han ikke drar deg til seg igjen...

Han kan gråte, unnskylde seg, love å bedre seg. Men husk at evt. tårer ikke kommer fordi han mistet deg, de kommer fordi han synes synd på seg selv over å ha blitt gjennomskuet og ikke lenger har noen å ødelegge.

Ignorer han totalt er mitt råd nå. Han vil prøve en stund, men så gir han seg sannsynligvis. Han ønsker reaksjoner og kommunikasjon. Ikke gi han det!

Anonymkode: 9b8b9...583

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følg råd over, full ignorering.

Anonymkode: f5f85...896

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 22.5.2016 at 5.04, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ikke skrive så mye nå fordi han kan våkne. Men jeg går på veldig sterk prevensjon og siste par ukene har vi ikke hatt sex. Hvis jeg er så uheldig å bli gravid med han så tar jeg abort, såpass forstår jeg og. 

Men jeg kikker på leiligheter i det skjulte og sletter logger etterpå.

Anonymkode: a63e1...c37

Bra tenkt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4.5.2016 at 18.10, AnonymBruker skrev:

En kveld for 4 mnd siden ca lå jeg på gulvet foran ovnen med ørepropper i og lyttet til musikk. Da hadde samboer nettopp hatt niesene sine på overnatting. De er 6 og 8 år, lager mye lyd og våknet tidlig. Derfor var det godt å koble av. Jeg jobber 6 dager i uka og dette var den ene fridagen min. 

I hvert fall, da jeg våknet så var jeg mer uthvilt og bedre så jeg skrøyt til samboer og hvor behagelig det var og fint at jeg fikk et par timer. Fikk tenkt mye osv.

Dagen etter lå han på sofaen i 4 timer uten å ta kontakt med noen. Veldig sånn på trass. Fordi jeg koblet ut den ene dagen så måtte han prøve det samme for å se om han fikk i gang en krangel.

Dere som leser blir sikkert usikre nå. Men jeg ligget slik i ny og ne ennå, han gjør det aldri. Og det føler jeg er fordi han ikke fikk i gang den krangelen han ønsket. 

En annen gang snakket vi om å dra på fisketur sammen, han kunne aldri når jeg kunne så avtalte med venninne. Meldingen duret inn da vi var på biltur og han så hva det gjaldt. Han klikket totalt og beskyldte meg for å bare ønske å gjøre ting med alle andre. Jeg har ikke funnet på ting med venner siden vi ble sammen. Krangelen fortsatte til vi var hjemme og etter det begynte silent treatment. Det var stille i tre hele dager..

En annen gang hadde jeg bommet på en tast og fåth lagt til en gutt på facebook. Jeg så ikke dette selv før han hadde godtatt. Min første tanke var å ringe samboer å forklare situasjonen men samtidig tenkte jeg at det kan vi heller ta face2face hjemme. 30 min gikk det før jeg fikk lang beskyldningsmelding om at jeg var kastet ut fordi jeg tydeligvis likte slike fyrer. Jeg var så nervøs da han var på vei hjem. Prøvde å forklare meg. Men det hjalp ikke. Han behandlet meg nok en gang med silent treatment før jeg endelig fikk noe ut av han. Da klikket han totalt og slo etter meg, heldigvis traff han veggen. Men etter det så roet det seg for da slettet jeg hele Facebook. 

Sexen har bare endt med tårer i det siste. For hvis jeg ikke klarer å komme så kaster han meg av. I blant så veldig at hodet mitt dunker i veggen. 

En gang hadde jeg vist nok vært sint på han i søvne. Da hadde han ligget våken hele natta og vært usikker på seg selv. Så han fikk en dårlig dag på jobb og var utslitt når han kom hjem. Etter det så har han vært sint hvis det ikke er rent nok hjemme. En kveld etter jul var han sint hele tiden fra han kom hjem og svarte ikke på noen ting. Da vi la oss maste jrg litt ekstra på han. Da sa han at "du vet jrg liker å ha det rent når jet kommer hjem." Ja sier jeg. Jeg hsr vasket alt som er for tredje gang på en uke oh tok søplebøtter over og under i dag. Men han syns det vsr dårlig at jeg hadde glemt kjøleskapet. Så klokken 23 på natta sto jeg opp igjen for å gjøre det. Selv om jeg står opp 05.00 hver dag pga jobb.

I vinter skled bilen min ut av veien og jeg var skikkelig shaky. Det var utrolig ubehagelig og da jeg ringte han ble han sint. Og ennå mer da jeg fortsatte å gråte. Så han la på. Jeg måtte stoppe en fremmef langs veien for å få bilen opp igjen og da jeg kom hjem og han så skaden så ble han så sint at han stakk på hytta. Det er jeg som eier bilen.

Trengte bare å tømme meg litt. Nå i det siste har han blitt sint hvis jeg bruker tid med familien så nå snakker jeg ikke med noen. Jeg er på jobb, så drsr jeg hjem. Har funnet ut at hvis jeg holder på med noe i det han kommer inn døra så er stemningen bedre enn om jeg sitter på sofaen. Huset er ca 140 kvadrat og jeg vasker alt som er tre ganger i uken ved siden av full jobb. Men det blir aldri pent nok. 

Jeg kan ikke besøke familie alene om jeg har jeans og mascara for da pynter jeg meg for andre enn han. Samme på jobb. 

Jeg vet ikke lengre hva jeg skal gjøre. Er noe hver dag. Jeg er glad den dagen det har vært helt rolig og han faktisk smiler til meg. Men det er lengre mellom hver gang. Før sa han at jeg var flink til å massere. Nå får jeg ikke lov til å gjøre det mer for han blir helt ødelagt. Vi var på julebord med jobben min så slang han meg i veggen. Ingen på jobben min så det men en vakt gjorde det.

 

Jeg er ikke redd for volden. Men jeg er livredd da han blir stille. Det et verst. 

Anonymkode: a63e1...c37

Ikke redd for volden? Jeg levde i et lignende forhold også inkludert en god del vold. Det endte med at han nesten fikk meg kvalt med dyna under en krangel. Jeg måtte bo på krisesenter i 4 mnd med besøksforbud og etter 10 mnd er jeg enda sykemeldt pga psyken!!!! Det blir ikke bedre av og bli. Og hvorfor er du ikke redd for volden? Du kan dø ????? Jeg blir så REDD når jeg hører jenter som deg snakke. Redd for DEG! INGEN fortjener det der!! 

Anonymkode: 2b618...a5b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...