Gå til innhold

Abstinenser rus


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. lurer på hvor lenge man har abstinenser etter rus? Vært rusfri i snart 9 mnd men sliter med savn og abstinenser ennå. Har røyka hasj i 9 år før det. Har også drukket en del i noen år men sluttet med det i 2012. Har også prøvd meste annet utenom sprøyter og heroin. Er så lei av å ha abstinenser, hvor lenge vil det være sånn?

Anonymkode: ff6e8...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok ikke abstinenser du sliter med, men sannsynligvis skader som er blitt påført på grunn av ditt rusmisbruk eller eventuelt annen sykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abstinenser varer noen få uker, det er en grunn til at avvenning kan vare så kort som 21 dager. Etter tre måneder er det meste som normalt, men noen ting kan ta opp til et år.

Heldigvis er cannabis og heroin ikke av de rusmidlene som skader deg permanent (i effekt, hvis du røyker eller injiserer kan dette medføre permanente skader), så det du opplever er sannsynligvis psykisk eller fysisk sykdom som rusen har skjult. Oppsøk lege og spør etter hjelp.

Selv med stoffer som skader deg permanent (alkohol, benzo, store doser amfetamin) vil du være tilnærmet tilbake til normalen etter et år (men mesteparten av skadene er borte etter 3 måneder).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående savnet, jeg tror ikke det forsvinner. Det er litt som din første kjærlighet, jeg har alltid egentlig lyst til å ligge på badegulvet med en flaske whisky, noen valium og en linje amfetamin, men jeg vet det ikke var produktivt for meg så jeg velger å være smertelig edru.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benzo abstinenser sitter ihvertfall i kjempelenge :icon_frown: Hasj går mer på tankene og litt kaldsvetting da.

Jeg sliter med tankene hver dag og det sliter meg ut,drømmer at jeg ruser meg på natta tilogmed ,så virkelige drømmer at jeg tror det har skjedd når jeg våkner . Sikker på at det ikke er det du sliter med? At du savner det på en måte?

Endret av lovedrug
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysisk avhengighet/ abstinens sitter i noen uker, litt avhengig av hva man har tatt.

Psykisk avhenighet/ abstinens kan sitte i lenge, fra 1 - 1/2 år som den "kritiske" fasen ifht. sprekk.

Bare stå i det, det blir myyyye bedre med tiden. Syns du har vært kjempeflink, jeg!

Anonymkode: 591ec...26c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Klopp

Det fysiske varte i noen uker hos meg. Var et helvete men verdt det. Det psykiske kan jeg merke litt av enda.

Endret av Klopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Klopp skrev:

Det fysiske varte i noen uker hos meg. Var et helvete men verdt det. Det psykiske kan jeg merke litt av enda.

Samme som Klopp her, det fysiske varte et par uker, det psykiske kommer og går litt, men det blekner med tiden, man lærer seg å leve med det.

Anonymkode: 591ec...26c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Samme som Klopp her, det fysiske varte et par uker, det psykiske kommer og går litt, men det blekner med tiden, man lærer seg å leve med det.

Anonymkode: 591ec...26c

PS: det var verdt hver eneste helvetesdag! Du kommer deg ut som et nytt menneske!

Anonymkode: 591ec...26c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Gratulerer med og ha vært så lenge rusfri😊 håper det går seg til for deg! Eks samboeren min er rusavhengig og bruker dessverre sprøyter nå, men han vil ikke ha hjelp til avrusning! Han har en sønn han savner sier han , men hvorfor vil han ikke ha hjelp så han får se gutten sin? Det er for meg en gåte. Og fra og ha elsket meg dypt og inderlig til å plutselig ikke elske meg mer og ber meg å gå videre skjønner jeg heller ikke? Blir man veldig ambivalent følelsesmessig av og ruse seg? Han virket ikke ruset siste gangene vi snakket. Noen her med erfaring som kan hjelpe meg og forstå litt bedre? På forhånd takk😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysiske absinenser varer ikke så lenge som 9 mnd, men du kan få psykiske og emosjonelle abstinenser av å være i situasjoner du vanligvis ruset deg før. Det beste er å unngå disse situasjonene, enten det gjelder fest, være hjemme alene og kjede seg, enkelte venner eller aktiviteter eller hva det måtte være.

Anonymkode: 440bd...80c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 5/3/2016 at 20.59, Clarity skrev:

Det er nok ikke abstinenser du sliter med, men sannsynligvis skader som er blitt påført på grunn av ditt rusmisbruk eller eventuelt annen sykdom.

Har angst bipolar og hyperhidrose. Og mulig stoffskifte problemer. Sikkert noe av de også som spiller inn..

Anonymkode: ff6e8...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 5/3/2016 at 21.05, lovedrug skrev:

Benzo abstinenser sitter ihvertfall i kjempelenge :icon_frown: Hasj går mer på tankene og litt kaldsvetting da.

Jeg sliter med tankene hver dag og det sliter meg ut,drømmer at jeg ruser meg på natta tilogmed ,så virkelige drømmer at jeg tror det har skjedd når jeg våkner . Sikker på at det ikke er det du sliter med? At du savner det på en måte?

Pleier også å drømme at jeg ruser meg.. Men i det siste har jeg drømt jeg ikke kan ruse meg pga urinprøver.. Irriterende å ike kunne ruse seg i drømmene engang.. Lebge har du vært rusfri? Om du er det nå da.. Savner det sååå mye hele tiden...

Anonymkode: ff6e8...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 5/3/2016 at 0.12, Sh999 skrev:

Hei! Gratulerer med og ha vært så lenge rusfri😊 håper det går seg til for deg! Eks samboeren min er rusavhengig og bruker dessverre sprøyter nå, men han vil ikke ha hjelp til avrusning! Han har en sønn han savner sier han , men hvorfor vil han ikke ha hjelp så han får se gutten sin? Det er for meg en gåte. Og fra og ha elsket meg dypt og inderlig til å plutselig ikke elske meg mer og ber meg å gå videre skjønner jeg heller ikke? Blir man veldig ambivalent følelsesmessig av og ruse seg? Han virket ikke ruset siste gangene vi snakket. Noen her med erfaring som kan hjelpe meg og forstå litt bedre? På forhånd taIrus

Rusen blir fort den største kjæligheten i livet. Og man blir avhengig av ruslivet like mye som rusen.. Desverre er ikke en unge nok til å få enn til å slutte da det krever så mye i så lang tid.. Er nok glad i ungen men for å selv komme gjennom hverdagen og livet trenger man rusen sin... Rusen demper smertene man har selv om det skaper nye.. Er vanskelig å elske noen fra ett annet miljø da man ikke har samme syn på livet og verdier da rus blir en verdi. Han vil nok også bare ditt beste med at du skal gå videre i livet.. Så mener han kanskje det er best for seg selv også.. Når man er vant til å ruse seg blir live ikke det samme uten..

Anonymkode: ff6e8...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 5/4/2016 at 2.29, AnonymBruker skrev:

Fysiske absinenser varer ikke så lenge som 9 mnd, men du kan få psykiske og emosjonelle abstinenser av å være i situasjoner du vanligvis ruset deg før. Det beste er å unngå disse situasjonene, enten det gjelder fest, være hjemme alene og kjede seg, enkelte venner eller aktiviteter eller hva det måtte være.

Anonymkode: 440bd...80c

Vanskelig da jeg rusa meg uansett hva jeg gjorde før.. Ting rr ikke det samme edru..

Anonymkode: ff6e8...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 5/3/2016 at 21.27, AnonymBruker skrev:

PS: det var verdt hver eneste helvetesdag! Du kommer deg ut som et nytt menneske!

Anonymkode: 591ec...26c

Lenge har du vært rusfri?

Anonymkode: ff6e8...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 5/3/2016 at 21.21, Klopp skrev:

Det fysiske varte i noen uker hos meg. Var et helvete men verdt det. Det psykiske kan jeg merke litt av enda.

Lenge hsr du vært rusfri? Og fra hva?

Anonymkode: ff6e8...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har angst bipolar og hyperhidrose. Og mulig stoffskifte problemer. Sikkert noe av de også som spiller inn..

Anonymkode: ff6e8...711

Dette er jo ikke abstinenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: ff6e8...711

Tusen takk for et godt svar😊 jeg ser hvor du vil hen. Har på en måte følt at vi har vært på to forskjellige planeter i disse årene! No offence men virker som at rusmisbrukere har et litt annet tankesett som ikke jeg klarer og relatere meg til! Det er så vanskelig for jeg elsker jo han og han har gitt meg så mye kjærlighet.. Men virker ikke som han noen gang kan bli lykkelig av og leve et A4 liv med oss som familie! 😞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lenge har du vært rusfri?

Anonymkode: ff6e8...711

8 1\2 mnd..

Anonymkode: ff6e8...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...