Gå til innhold

Hvorfor ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Har datet en jente noen måneder, og det har gradvis utviklet seg, så nå treffes vi i uka og ca hver 2 helg. Vert på turer, storbyer 2 ganger og fjellet 1 gang. Hun er litt sånn lever i nuet. Hun bærer på noe inni seg men klarer ikke åpne opp.

Sliter også med en X og forholdet til denne, vet ikke om det er helt avsluttet. Men hun sier det. At de kun er venner.

Greie  er at hun er veldig av og på, er veldig nær når vi er sammen. Når vi ikke er , kan hun fra å svare på meldinger, buke fra å svare momentant til å bruke et døgn.

Hvorfor ? Noen som kan se det. Jeg blir bare lei meg av det.

Og så er hun fra høy til lav også. Fra å si I love you, elsker deg osv til kun tekst ?

Og toppen kom i går, da hun etter jeg var hos henne, sa at nei vi kunne ikke treffes mer. Meldingen lå på FB når jeg kom hjem.

2 timer før klemte hun meg og sa jeg elsker deg og er veldig glad i deg.

Jeg svarte det var synd. La vekk Pc og la meg  frustrert og sov dårlig.

Klokken 8 i dag sendte hun melding om at hun mente ikke det hun skrev i går.

Jeg spurte hvorfor hun da skrev det, og hun sa, det er bare slik jeg følte da.

 

Mitt spørsmål er får hun panikk når noen behandler henne bra ?

 

Hun har tidligere vert i 3 dårlige forhold, hvor av det siste med psykisk vold. Likevel definerer hun sin X som venn. Jeg har også sett meldinger og lignende som han sender og de er ikke bra i det hele tatt. 

 

Vet ikke om jeg klarer stå i den ustabiliteten hun legger for dagen. Hva bør jeg gjøre ?

Vi er jo ikke i et definert forhold, jeg kan jo ikke tvinge henne til det eller det.

Vi dater

 

Anonymkode: f2a03...051

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Har datet en jente noen måneder, og det har gradvis utviklet seg, så nå treffes vi i uka og ca hver 2 helg. Vert på turer, storbyer 2 ganger og fjellet 1 gang. Hun er litt sånn lever i nuet. Hun bærer på noe inni seg men klarer ikke åpne opp.

Sliter også med en X og forholdet til denne, vet ikke om det er helt avsluttet. Men hun sier det. At de kun er venner.

Greie  er at hun er veldig av og på, er veldig nær når vi er sammen. Når vi ikke er , kan hun fra å svare på meldinger, buke fra å svare momentant til å bruke et døgn.

Hvorfor ? Noen som kan se det. Jeg blir bare lei meg av det.

Og så er hun fra høy til lav også. Fra å si I love you, elsker deg osv til kun tekst ?

Og toppen kom i går, da hun etter jeg var hos henne, sa at nei vi kunne ikke treffes mer. Meldingen lå på FB når jeg kom hjem.

2 timer før klemte hun meg og sa jeg elsker deg og er veldig glad i deg.

Jeg svarte det var synd. La vekk Pc og la meg  frustrert og sov dårlig.

Klokken 8 i dag sendte hun melding om at hun mente ikke det hun skrev i går.

Jeg spurte hvorfor hun da skrev det, og hun sa, det er bare slik jeg følte da.

 

Mitt spørsmål er får hun panikk når noen behandler henne bra ?

 

Hun har tidligere vert i 3 dårlige forhold, hvor av det siste med psykisk vold. Likevel definerer hun sin X som venn. Jeg har også sett meldinger og lignende som han sender og de er ikke bra i det hele tatt. 

 

Vet ikke om jeg klarer stå i den ustabiliteten hun legger for dagen. Hva bør jeg gjøre ?

Vi er jo ikke i et definert forhold, jeg kan jo ikke tvinge henne til det eller det.

Vi dater

 

Anonymkode: f2a03...051

Hun er mest sannsynlig slik pga tidligere erfaringer, og får litt panikk når noen behandler henne bra. Dette er hva jeg tenker:

1. Sett grenser for deg selv, si at du ikke vil ha alle impulsene fra henne sendt til deg. Det går utover dine følelser/trygghet. Vær tydelig på dine behov.

2. Finn ut om du ønsker og takler å være med et menneske som krever ekstra omsorg.

3. Dersom du ønsker det; Ikke forvent kjærlighet, men forvent seriøsitet. Ikke spill kul, men vær nådeløst ærlig. Krev at dere åpner opp om alt, om bakgrunn, historie, erfaringer, særheter, flauser, lyster, samt hvordan dere er og fungerer. "Fortell meg om...!" Gjør gjerne dette over tid, men sett dere som mål å fortelle litt av gangen. Vær tydelig på at ingenting er galt å fortelle. Jeg er nokså sikker på at du er på rett spor til å få henne til å knytte seg til deg, dersom du lærer henne å kjenne på den måten der. Dersom hun blir vant med å åpne opp for deg, vil hun selvfølgelig også fortelle om følelsene sine for deg etterhvert.

4. Ikke bekymre deg for eksen dersom du er en bedre mann enn han ;) 

5. Dersom du ikke ønsker dette; gjør det slutt som date, og fortsett eventuelt som venner.

Anonymkode: 048ed...2e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har opplevd å bli såret og emosjonellt misbrukt som hun har er det vanlig å få panikk for følelser i fremtiden. Man bruker flukt og distansering som en forsvarsmekanisme for å ikke bli glad i noen igjen siden man er sikker på at man blir såret før eller senere og tenker at det vil man ikke greie å takle. Jeg var akuratt som hun før, og brukte 6-7 år på å klare å åpne meg og tillate meg å få følelser og motta kjærlighet igjen. Traumene og usikkerheten sitter fremdeles i og sannsynligheten for at det gjør det på henne i flere år til også er stor. Det virker som hun trenger å jobbe med seg selv. 

Sånn utover det så er ikke et døgn så lang tid, noen ganger sover man eller er med andre venner eller ikke orker å innstille tankene på å formulere et bra svar og er man litt ustabil i hodet også er det et visst humør man må være i for å greie å forholde seg til det å imponere omverdenen eller en man starter å bli glad i. 

Anonymkode: 1f689...af4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun er mest sannsynlig slik pga tidligere erfaringer, og får litt panikk når noen behandler henne bra. Dette er hva jeg tenker:

1. Sett grenser for deg selv, si at du ikke vil ha alle impulsene fra henne sendt til deg. Det går utover dine følelser/trygghet. Vær tydelig på dine behov.

2. Finn ut om du ønsker og takler å være med et menneske som krever ekstra omsorg.

3. Dersom du ønsker det; Ikke forvent kjærlighet, men forvent seriøsitet. Ikke spill kul, men vær nådeløst ærlig. Krev at dere åpner opp om alt, om bakgrunn, historie, erfaringer, særheter, flauser, lyster, samt hvordan dere er og fungerer. "Fortell meg om...!" Gjør gjerne dette over tid, men sett dere som mål å fortelle litt av gangen. Vær tydelig på at ingenting er galt å fortelle. Jeg er nokså sikker på at du er på rett spor til å få henne til å knytte seg til deg, dersom du lærer henne å kjenne på den måten der. Dersom hun blir vant med å åpne opp for deg, vil hun selvfølgelig også fortelle om følelsene sine for deg etterhvert.

4. Ikke bekymre deg for eksen dersom du er en bedre mann enn han ;) 

5. Dersom du ikke ønsker dette; gjør det slutt som date, og fortsett eventuelt som venner.

Anonymkode: 048ed...2e6

Ja det var mange gode innspill, jeg må gå i meg selv og se om noe av det kan passe og hva jeg også er komfortabel med. Er selvfølgelig redd for å miste henne

Anonymkode: f2a03...051

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når man har opplevd å bli såret og emosjonellt misbrukt som hun har er det vanlig å få panikk for følelser i fremtiden. Man bruker flukt og distansering som en forsvarsmekanisme for å ikke bli glad i noen igjen siden man er sikker på at man blir såret før eller senere og tenker at det vil man ikke greie å takle. Jeg var akuratt som hun før, og brukte 6-7 år på å klare å åpne meg og tillate meg å få følelser og motta kjærlighet igjen. Traumene og usikkerheten sitter fremdeles i og sannsynligheten for at det gjør det på henne i flere år til også er stor. Det virker som hun trenger å jobbe med seg selv. 

Sånn utover det så er ikke et døgn så lang tid, noen ganger sover man eller er med andre venner eller ikke orker å innstille tankene på å formulere et bra svar og er man litt ustabil i hodet også er det et visst humør man må være i for å greie å forholde seg til det å imponere omverdenen eller en man starter å bli glad i. 

Anonymkode: 1f689...af4

Hva ville du råde meg til, ? Som har vert der, Hva ville hjulpet deg ? Skal jeg være avslappet og ikke pågående ? Eller stille krav ? Er fryktelig redd for å miste henne også  selvfølgelig, om jeg stiller krav, eller er for lite krevende.

Anonymkode: f2a03...051

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hear you! Jeg prøver også å få klo i en som er litt mystisk av seg, varm og kald, er her/er borte og innimellom gjør det meste for å prøve å holde meg på avstand og ikke få og vise følelser for meg. Går ting for fort frem så går vi to skritt tilbake. Går vi i et bra tempo så kan vi gå et skritt frem. 

Jeg prøver å tenke på henne som "bare en jente", og hva er det som skal være så stort at jeg gidder alt dette?Jeg har tatt initiativ til absolutt alt med henne og jeg har til og med stalket henne litt for å få muligheten til å hilse på henne i starten da vi ikke kjente hverandre, noe jeg føler meg dum for. Jeg har ikke holdt på sånn som dette før. Men betyr dette at hun ikke gir meg noe? Nei, det er nettopp det! Hun gir meg mer glede enn det jeg har kjent på årevis. Så er hun verdt det? Faen ass, jeg ser på henne og tenker på hvem hun er som person? Fantastisk på innsiden og ut. Jeg er en oppegående og kjekk fyr med hobbies, venner, utdanning, har egentlig aldri hatt vansker med å få meg dame. Det eneste jeg stresser med er at jeg kommer til å ende opp med kjærlighetssorg, men tar det egentlig ganske chill. Det hjelper ikke å pushe og jeg kaster ikke akkurat bort tiden min. Det er hun jeg vil ha. Så nå har jeg sluttet å konstant henge meg opp i når hun sender meg melding, hvordan hun skriver dem, hva hun legger i det. Jeg bare flørter med henne når det er naturlig, er meg selv, inviterer henne med ut og jeg ser at hun setter pris på det og rødmer, ser at hun smiler med øynene og blir litt og litt "varm" og tryggere på meg. Hun har også noe søppel bak seg av ekskjærester sånn som hun du dater, men de er ikke venner lenger.. Men hun har alle grunner til å være reservert.

Prøv å ta det litt med ro ts. Se på det som en ny venninne og person i livet ditt. Det hjelper ikke å presse sånne jenter. Så spørs det bare om du synes det er verdt det.

Anonymkode: 9bc99...657

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker kort og enkelt. Det koster henne for mye å få følelser for deg og få enda et bevis i livet sitt om at man ikke bør. Så hvis du skal ha en sånn jente/gutt, må du motbevise at det er en dårlig deal. Om hun får følelser for deg nå og våger å stole på deg, for så å oppleve svik... Altså, det finnes en grense på hvor ofte mennesker kan oppleve noe slikt før det begynner å koste for mye. Så skal du ha en av dem, så må du motbevise at det er utrygt og faktisk stå i det.

Anonymkode: c434e...718

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hear you! Jeg prøver også å få klo i en som er litt mystisk av seg, varm og kald, er her/er borte og innimellom gjør det meste for å prøve å holde meg på avstand og ikke få og vise følelser for meg. Går ting for fort frem så går vi to skritt tilbake. Går vi i et bra tempo så kan vi gå et skritt frem. 

Jeg prøver å tenke på henne som "bare en jente", og hva er det som skal være så stort at jeg gidder alt dette?Jeg har tatt initiativ til absolutt alt med henne og jeg har til og med stalket henne litt for å få muligheten til å hilse på henne i starten da vi ikke kjente hverandre, noe jeg føler meg dum for. Jeg har ikke holdt på sånn som dette før. Men betyr dette at hun ikke gir meg noe? Nei, det er nettopp det! Hun gir meg mer glede enn det jeg har kjent på årevis. Så er hun verdt det? Faen ass, jeg ser på henne og tenker på hvem hun er som person? Fantastisk på innsiden og ut. Jeg er en oppegående og kjekk fyr med hobbies, venner, utdanning, har egentlig aldri hatt vansker med å få meg dame. Det eneste jeg stresser med er at jeg kommer til å ende opp med kjærlighetssorg, men tar det egentlig ganske chill. Det hjelper ikke å pushe og jeg kaster ikke akkurat bort tiden min. Det er hun jeg vil ha. Så nå har jeg sluttet å konstant henge meg opp i når hun sender meg melding, hvordan hun skriver dem, hva hun legger i det. Jeg bare flørter med henne når det er naturlig, er meg selv, inviterer henne med ut og jeg ser at hun setter pris på det og rødmer, ser at hun smiler med øynene og blir litt og litt "varm" og tryggere på meg. Hun har også noe søppel bak seg av ekskjærester sånn som hun du dater, men de er ikke venner lenger.. Men hun har alle grunner til å være reservert.

Prøv å ta det litt med ro ts. Se på det som en ny venninne og person i livet ditt. Det hjelper ikke å presse sånne jenter. Så spørs det bare om du synes det er verdt det.

Anonymkode: 9bc99...657

Dette!

Du bør vite at du vil ha henne, og det kan du ikke vite uten å bli kjent med henne? Med mindre hun er et objekt å sjekke opp, en man vil ha for en lekerunde eller fordi man er småforelsket i henne. Denne jenta som du dater nå, er ikke opptatt av sånt. Og hverken du eller henne kan vite om dere vil ha hverandre før dere er godt kjent og har hengt masse sammen, så ikke forvent masse følelser allerede nå. Bare bli kjent med henne og se hvor ting fører.

Anonymkode: c434e...718

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker kort og enkelt. Det koster henne for mye å få følelser for deg og få enda et bevis i livet sitt om at man ikke bør. Så hvis du skal ha en sånn jente/gutt, må du motbevise at det er en dårlig deal. Om hun får følelser for deg nå og våger å stole på deg, for så å oppleve svik... Altså, det finnes en grense på hvor ofte mennesker kan oppleve noe slikt før det begynner å koste for mye. Så skal du ha en av dem, så må du motbevise at det er utrygt og faktisk stå i det.

Anonymkode: c434e...718

Ok så jeg bør være forsiktig, ikke for mye kjerlighets ærklæringer, glad i deg og sånn? Bare være der og leve i nuet ?

Anonymkode: f2a03...051

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette!

Du bør vite at du vil ha henne, og det kan du ikke vite uten å bli kjent med henne? Med mindre hun er et objekt å sjekke opp, en man vil ha for en lekerunde eller fordi man er småforelsket i henne. Denne jenta som du dater nå, er ikke opptatt av sånt. Og hverken du eller henne kan vite om dere vil ha hverandre før dere er godt kjent og har hengt masse sammen, så ikke forvent masse følelser allerede nå. Bare bli kjent med henne og se hvor ting fører.

Anonymkode: c434e...718

Ok du mener laid back, ikke mase, ikke presse(Gjør ikke det heller) Bare være det for henne, blir jeg ikke litt tøffel og lite spennende da ?

Anonymkode: f2a03...051

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det var mange gode innspill, jeg må gå i meg selv og se om noe av det kan passe og hva jeg også er komfortabel med. Er selvfølgelig redd for å miste henne

Anonymkode: f2a03...051

Ja, gå litt i deg selv først. Jeg skal være så ærlig og si at mennesker som "er redd for å miste" meg ofte er de som skremmer meg fortest  bort. Jeg føler meg superlett skremt dersom det blir for mye date/romantikk/følelsespreg når jeg treffer noen jeg liker, og føler meg kun trygg dersom det ikke er noe press. Redsel for å miste noen oppleves svært lett som press!

Derfor er det så mye bedre å bli kjent med mennesker som har klare og tydelige grenser for seg selv og som viser at de ikke er villig til å gi opp disse grensene for å "få meg på kroken".

 

Du har fått noen skikkelig gode råd her, ser jeg:

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hear you! Jeg prøver også å få klo i en som er litt mystisk av seg, varm og kald, er her/er borte og innimellom gjør det meste for å prøve å holde meg på avstand og ikke få og vise følelser for meg. Går ting for fort frem så går vi to skritt tilbake. Går vi i et bra tempo så kan vi gå et skritt frem. 

Jeg prøver å tenke på henne som "bare en jente", og hva er det som skal være så stort at jeg gidder alt dette?Jeg har tatt initiativ til absolutt alt med henne og jeg har til og med stalket henne litt for å få muligheten til å hilse på henne i starten da vi ikke kjente hverandre, noe jeg føler meg dum for. Jeg har ikke holdt på sånn som dette før. Men betyr dette at hun ikke gir meg noe? Nei, det er nettopp det! Hun gir meg mer glede enn det jeg har kjent på årevis. Så er hun verdt det? Faen ass, jeg ser på henne og tenker på hvem hun er som person? Fantastisk på innsiden og ut. Jeg er en oppegående og kjekk fyr med hobbies, venner, utdanning, har egentlig aldri hatt vansker med å få meg dame. Det eneste jeg stresser med er at jeg kommer til å ende opp med kjærlighetssorg, men tar det egentlig ganske chill. Det hjelper ikke å pushe og jeg kaster ikke akkurat bort tiden min. Det er hun jeg vil ha. Så nå har jeg sluttet å konstant henge meg opp i når hun sender meg melding, hvordan hun skriver dem, hva hun legger i det. Jeg bare flørter med henne når det er naturlig, er meg selv, inviterer henne med ut og jeg ser at hun setter pris på det og rødmer, ser at hun smiler med øynene og blir litt og litt "varm" og tryggere på meg. Hun har også noe søppel bak seg av ekskjærester sånn som hun du dater, men de er ikke venner lenger.. Men hun har alle grunner til å være reservert.

Prøv å ta det litt med ro ts. Se på det som en ny venninne og person i livet ditt. Det hjelper ikke å presse sånne jenter. Så spørs det bare om du synes det er verdt det.

Anonymkode: 9bc99...657

 

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette!

Du bør vite at du vil ha henne, og det kan du ikke vite uten å bli kjent med henne? Med mindre hun er et objekt å sjekke opp, en man vil ha for en lekerunde eller fordi man er småforelsket i henne. Denne jenta som du dater nå, er ikke opptatt av sånt. Og hverken du eller henne kan vite om dere vil ha hverandre før dere er godt kjent og har hengt masse sammen, så ikke forvent masse følelser allerede nå. Bare bli kjent med henne og se hvor ting fører.

Anonymkode: c434e...718

Særlig dette med å ikke sjekke opp, kun se på som venn, en ny person i livet :) 

 

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok du mener laid back, ikke mase, ikke presse(Gjør ikke det heller) Bare være det for henne, blir jeg ikke litt tøffel og lite spennende da ?

Anonymkode: f2a03...051

Jeg vil anbefale deg å ikke forsøke å være "spennende", men heller tydelig og trygg.

Anonymkode: 048ed...2e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig veldig bra!

Jeg tror at særlig for jenter med sår og dårlige erfaringer, så er første bud fokus på hennes trygghet/sikkerhet. Man står i fare for å miste det fokuset dersom man blir opptatt av egen trygghet, f.eks. dersom man er redd (for å miste, for å gjøre noe galt, for konkurranse mm.).

Med andre ord: krevende jenter, men antakeligvis også lojale og "en person for livet" dersom dere blir godt kjent.

Anonymkode: 048ed...2e6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva ville du råde meg til, ? Som har vert der, Hva ville hjulpet deg ? Skal jeg være avslappet og ikke pågående ? Eller stille krav ? Er fryktelig redd for å miste henne også  selvfølgelig, om jeg stiller krav, eller er for lite krevende.

Anonymkode: f2a03...051

Jeg hadde følt meg tryggere om du var helt åpen og seriøs med hvordan du følte det. At du forstår hun trenger tid til å finne ut av seg selv og respekterer det, og at du (om det er sant) aldri har likt en kvinne like dypt som du liker henne og at du derfor aldri kan se for deg å såre henne - men heller prøve å støtte henne og være et positivt innslag i livet hennes.
Også gitt hun tid.... Det kan være vondt å gi hun tid, en riktig bra mann ventet på meg i nesten to år, det var vondt for både han og meg at kjærligheten var så sterk fordi på det punktet i livet mitt var jeg virkelig ikke kapabel til å ta ansvar eller omsorg for noen andres følelser. Han ga opp ventingen til slutt, helt forståelig og absolutt det beste for han. Det kan jo ta mye kortere enn to år å "finne seg seg selv" for din jente, kanskje hun føler seg klar etter sommeren f.eks , og i mellomtiden går det helt fint (i mine øyne) å ha sporadisk vennskapelig kontakt - ikke daglig men litt av og til. Den mannen som hjalp å "myke meg opp" (en annen en han andre) viste noen ganger i mnd i 4-5 mnd at han fremdeles syntes jeg var en kul og bra dame - En god tone på chat, sende hverandre morsomme linker osv. Jevnlig kontakt (her er det veldig viktig med ikke for ofte, for da kan det bli mas! du ser an på responsen du får, selvom det er du som må skrive til hun først hver gang, så er det ok men ikke fortsett å skriv om hun avlsutter chatten etter et par meldinger) gjør at hun innser at du tenker på henne og virkelig liker henne, og ikke bare går videre med en gang, noe som kanskje får henne mer trygg på at du er oppriktig interessert i henne og dermed mindre sjanse for at sårer henne. Dessutten er chat i mine øyne tryggere enn å treffes så mye face to face , man har fremdeles gutten på en god armlengdes avstand og trenger ikke være fake (gjøre seg til for at han skal like deg godt nok for å ikke gå fra deg senere) men samtidig bygger et slags bånd.

Det sagt, så kan man aldri tvinge noen til å like en og må respektere at andre går videre, men ved å vise jevnlig interesse for henne som person - venneaktig -  (ikke haugevis av facebook bilde likes hjerter osv men chatte og sende tilfeldige ting som viser at du tenker på henne, som du ville sendt til en kamerat f.eks) vil i hvertfall gjøre at hun ser på deg som mer oppriktig interessert enn de som bare prøver seg og går videre med en gang (da tenker man "jaja han likte meg jo ikke så godt uansett side han kan like en annen så fort" ) og dermed blir tryggere på deg.

Anonymkode: 1f689...af4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts, jeg tror faktisk at jeg kan vedde 1.mill på at dette (med en klype salt) er den eneste, med dobbel understrek, måten å få en slik jente på og hvertfall beholde.

Anonymkode: b73d5...15f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts, jeg tror faktisk at jeg kan vedde 1.mill på at dette (med en klype salt) er den eneste, med dobbel understrek, måten å få en slik jente på og hvertfall beholde.

Anonymkode: b73d5...15f

Hehehe, en million med en klype salt og dobbel understrek - midt på natten😄

Men ja, jeg tror du har rett. Jeg tror vi underskatter de viktigste elementene som skal til for at to mennesker blir godt kjent og trygge på hverandre.

Den artikkelen (lenke nummer to) er den absolutt beste jeg har lest om temaet!

"Don’t flirt with her emotions and send mixed signals"

"Give a girl a place where she is free to express who she really is, and you have a girl who feels safe."

"If she’s constantly having to tell you to cool things down, that means that she has to always be on her guard and she won’t feel safe with you."

Anonymkode: 048ed...2e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎2016‎-‎05‎-‎03 at 21.27, AnonymBruker skrev:

Hear you! Jeg prøver også å få klo i en som er litt mystisk av seg, varm og kald, er her/er borte og innimellom gjør det meste for å prøve å holde meg på avstand og ikke få og vise følelser for meg. Går ting for fort frem så går vi to skritt tilbake. Går vi i et bra tempo så kan vi gå et skritt frem. 

Jeg prøver å tenke på henne som "bare en jente", og hva er det som skal være så stort at jeg gidder alt dette?Jeg har tatt initiativ til absolutt alt med henne og jeg har til og med stalket henne litt for å få muligheten til å hilse på henne i starten da vi ikke kjente hverandre, noe jeg føler meg dum for. Jeg har ikke holdt på sånn som dette før. Men betyr dette at hun ikke gir meg noe? Nei, det er nettopp det! Hun gir meg mer glede enn det jeg har kjent på årevis. Så er hun verdt det? Faen ass, jeg ser på henne og tenker på hvem hun er som person? Fantastisk på innsiden og ut. Jeg er en oppegående og kjekk fyr med hobbies, venner, utdanning, har egentlig aldri hatt vansker med å få meg dame. Det eneste jeg stresser med er at jeg kommer til å ende opp med kjærlighetssorg, men tar det egentlig ganske chill. Det hjelper ikke å pushe og jeg kaster ikke akkurat bort tiden min. Det er hun jeg vil ha. Så nå har jeg sluttet å konstant henge meg opp i når hun sender meg melding, hvordan hun skriver dem, hva hun legger i det. Jeg bare flørter med henne når det er naturlig, er meg selv, inviterer henne med ut og jeg ser at hun setter pris på det og rødmer, ser at hun smiler med øynene og blir litt og litt "varm" og tryggere på meg. Hun har også noe søppel bak seg av ekskjærester sånn som hun du dater, men de er ikke venner lenger.. Men hun har alle grunner til å være reservert.

Prøv å ta det litt med ro ts. Se på det som en ny venninne og person i livet ditt. Det hjelper ikke å presse sånne jenter. Så spørs det bare om du synes det er verdt det.

Anonymkode: 9bc99...657

Du har sikkert helt rett, jeg er bare redd for å miste, bli brukt, eller ende opp som en venn bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎2016‎-‎05‎-‎03 at 22.23, AnonymBruker skrev:

Ja, gå litt i deg selv først. Jeg skal være så ærlig og si at mennesker som "er redd for å miste" meg ofte er de som skremmer meg fortest  bort. Jeg føler meg superlett skremt dersom det blir for mye date/romantikk/følelsespreg når jeg treffer noen jeg liker, og føler meg kun trygg dersom det ikke er noe press. Redsel for å miste noen oppleves svært lett som press!

Derfor er det så mye bedre å bli kjent med mennesker som har klare og tydelige grenser for seg selv og som viser at de ikke er villig til å gi opp disse grensene for å "få meg på kroken".

 

Du har fått noen skikkelig gode råd her, ser jeg:

 

Særlig dette med å ikke sjekke opp, kun se på som venn, en ny person i livet :) 

 

Jeg vil anbefale deg å ikke forsøke å være "spennende", men heller tydelig og trygg.

Anonymkode: 048ed...2e6

Takk,jeg prøver alt det der, utfordringen er jo at jeg vet hun treffer eller dater sin X også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...