Gå til innhold

Masterchef Australia NY SESONG STARTET!


John_Felipe

Anbefalte innlegg

Så deilig at Elise endelig er ute...Kun et par episoder igjen og kun 3 deltagere igjen!

Anonymkode: 82dc6...da2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig off topic, men følger med på den nye sesongen av Big Brother UK og den ene fyren der lignet så utrolig mye på et kjent fjes. Så begynte han plutselig å snakke om sin berømte pappa og da måtte jeg søke opp hvem faren er. Ingen andre enn selveste Marco Pierre White (som fikk meg til å tenke på masterchef Australia). Kudos til Marco, sønnen hans er ubeskrivelig sexy!! 

BENM4633-683x1024.jpg

BB_MarcoC.jpg

Marco-Pierre-White-Jr-And-Marco-Pierre-W

medium_GUvJs1X6UGTGApttQQz2ZOPkNqkoODRpE

Anonymkode: fd8dd...e29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FINALEN imorgen! 

Spoiler

Så velfortjent at Matt er i finalen! Han, Mimi og Karmen var mine 3 favoritter fra veldig tidlig i sesongen. Selv om han ikke vant noe tidlig i sesongen så fikk han veldig mye skryt av dommerne og de mente at han var på rett vei. Husker også Immunity Pinnen han vant med Chloe og hans 2. sjanse for Immunity pin igjen der han gjorde det sykt bra, tror det var 10 9 9 poeng? Men han tapte mot en perfekt rett som fikk 3x 10ere :P Liker personligheten og hans matfilosofi, han er veldig Humble. Denne sesongen vil bli perfekt for meg om Matt vinner denne! Eller om han får litt penger for 2. plassen som de andre har fått de andre sesongene. Tror han fint kan starte opp en Foodtruck om han får 10000$.

Jeg er faktisk litt nervøs for Matt når han nå møter Elena i finalen. Hun er dyktig! Hun har levert noen perfekte retter som hennes "Spanish pork ribs and rice" Dommerne mente da at det var den beste retten de hadde smakt i Masterchef  http://tenplay.com.au/channel-ten/masterchef/recipes/spanish-pork-and-rice

Selv om jeg skulle ønsket at Mimi var i finalen med Matt så er det så velfortjent at Elena er i finalen. Elena kan både sweet og savory og har vært on fire siden top10. Hun var faktisk helt usynlig før den "Spanish pork ribs and rice" retten hennes og fra da har hun levert på et veldig høyt nivå! Hennes enorme positiv energy er helt herlig og jeg blir faktisk bare glad av å se hennes lidenskap og hardworking for mat.

Jeg kan se for meg begge vinne og gleder meg til finalen! Begge er for meg kvalifiserte CHEF`er som vil gjøre det bra etter Masterchef. Uansett hvem som vinner så har det vært en sykt bra sesong med så høy kvalitet på disse "hjemme" kokkene. 

MATT PLS VINN!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Elena! For meg virket det som fjorårets finale rett var mer vanskelig :klo: Der måtte finalistene digge skikkelig dypt for å få det til. Selv om denne hadde 91 steps så virket den mer possible enn fjorårets.

Anonymkode: 82dc6...da2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matt har vært veldig flink gjennom hele sesongen men Elena er en verdig vinner. En fin finale, spesielt runde 2. Vært en lang sesong men trist at den er over. Håper Masterchef forsetter i mange år fremover.

Anonymkode: b132b...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Monday, July 25, 2016 at 12.07, AnonymBruker skrev:

Veldig off topic, men følger med på den nye sesongen av Big Brother UK og den ene fyren der lignet så utrolig mye på et kjent fjes. Så begynte han plutselig å snakke om sin berømte pappa og da måtte jeg søke opp hvem faren er. Ingen andre enn selveste Marco Pierre White (som fikk meg til å tenke på masterchef Australia). Kudos til Marco, sønnen hans er ubeskrivelig sexy!! 

BENM4633-683x1024.jpg

BB_MarcoC.jpg

Marco-Pierre-White-Jr-And-Marco-Pierre-W

medium_GUvJs1X6UGTGApttQQz2ZOPkNqkoODRpE

Anonymkode: fd8dd...e29

Jeg klarer ikke se noe annet enn de patetiske tatoveringene hans. Men sjekk ut noen bilder fra da Marco var ung, du. SIKL!! 

Anonymkode: 9e914...a45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Marco jr er en kødd. Barnslig, bortskjemt, uansvarlig og selvopptatt. Du så BBUK og hvordan han oppførte seg sammen med Laura? Han var vel vitende om at hans 15 år gamle søster satt og så på. Grøss.

Anonymkode: 3b3b1...713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 8.7.2016 at 15.36, AnonymBruker skrev:

(...)

Merker at jeg fortsatt har veldig troen på Matt og Elena i finalen. Elena lager så sykt mye bra mat for tiden! Alle er jo superflinke da, håper Brett og Harry kommer langt også. På tide å snart få ut Elise, men samtidig så lagde hun en fantastisk dessert i episode 49! Glad det ikke er jeg som er dommer og må avgjøre hvem som må hjem.

(...)

Anonymkode: aad1f...049

Har vært litt fraværende fra denne tråden, siden jeg reiste på ferie og var bortreist siste del av serien, og ikke har turt å sjekke innom før jeg hadde sett ferdig pga eventuelle spoilere. Må nesten bare sitere meg selv fra innlegget mitt etter å ha sett episode 50. Gjett hvem som ble glad da hun hadde rett! :bolledeig: Hehe. Mener også jeg skrev tidligere i tråden at jeg håpet på Matt, Elena og Harry på topp 3. Nesten litt imponert over hvor bra jeg traff! :PVelfortjent seier til Elena, hun har virkelig imponert i konkurransen, og kommer til å nå langt i sin proffesjonelle karriere! Selv om Matt siden dag 1 har vært min favoritt, så ble Elena fra topp 10 og utover en nesten like stor favoritt. Gøy at han vant 40 000 AU$, så han også får kommet godt i gang med matdrømmen sin! :)

Kort oppsumert; for en fantastisk serie Masterchef Australia er! Satt med tårer i øynene flere ganger i løpet av semifinalen og finalen (og også tidligere i serien), og maten de har laget denne sesongen har vært helt utrolig inspirerende og imponende! Utrolig høy nivå på alle deltakerne i år, og kan nesten ikke vente til neste sesong kommer! :)

Høy opp på ønskelisten min nå står et besøk hos Dinner by Heston i London. Har også ekstremt lyst til å besøke The Fat Duck en gang i løpet av de neste årene, men det er foreløpig litt for dyrt for oss, så vi får ta "lillebroren" først. :) Var nære ved å spise lunsj på Dinner by Heston nå i ferien (vi var to uker i England, hvorav tre dager i London), men siden vi spontan-booket ferien etter brexit-valget, så var det så og si fullbooket, og det eneste tidspunktet som passer ville gjort at vi ville risikert å få problemer med å rekke flyet hjem samme dag. Heldigvis har jeg en samboer som skjønner hvor mye jeg elsker mat, og hvor lyst jeg har til å dra dit, så han praktisk talt lovte meg at vi skal dra dit neste gang, og booke bord før vi booker reisen (sånn at vi vet vi får plass).  :rodmer:

Anonymkode: aad1f...049

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...