Gå til innhold

Mulighet for KS med bakgrunn i forrige fødsel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, Jon Are skrev:

høres ut som et mareritt for meg. endelig ferdig med en småbarnperoide også begynne på nytt? ... ja, vi er alle forskjellige..

med hilsen fra

jon are

Denne tråden handler ikke om deg. Hvis du ikke har noe å bidra med mtp HIs spørsmål, så la være å svare.

Anonymkode: a1f01...dd2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er også noe som varierer fra sykehus til sykehus. Med førstemann fikk jeg ketorax. Med andremann (annet sykehus) fikk jeg paralgin forte, var ikke snakk om å få mer, selv om jeg sa jeg ikke var godt nok smertelindret. En venninne av meg tok ks på St Olavs, og hun fikk ikke noe annet enn Paracet, selv om hun hadde kjempevondt og også ga tydelig beskjed om dette til de som jobbet der. Til og med paraceten var de gniene på! 

Anonymkode: a1f01...dd2

Er det sant?! 😱 på Haukeland lå jeg på morfin i to dager. Ikke noe jeg ba om, og kunne nok også fått mer/lengre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Hennipcp skrev:

Er det sant?! 😱 på Haukeland lå jeg på morfin i to dager. Ikke noe jeg ba om, og kunne nok også fått mer/lengre

Jepp, det er sant. Trodde nesten ikke mine egne ører da hun fortalte om det, jeg heller. Til alt overmål var barnet hennes svært sykt, og lå på nyfødtintensiven (var innlagt i over tre mnd). Null sympati og støtte fra de på barsel, hun var rasende på dem etterpå. 

Det er noen som klarer seg fint på bare Paracet etter ks, men når kvinnen sier det gjør veldig vondt og ber om smertestillende, da må de lytte! 

Anonymkode: a1f01...dd2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jepp, det er sant. Trodde nesten ikke mine egne ører da hun fortalte om det, jeg heller. Til alt overmål var barnet hennes svært sykt, og lå på nyfødtintensiven (var innlagt i over tre mnd). Null sympati og støtte fra de på barsel, hun var rasende på dem etterpå. 

Det er noen som klarer seg fint på bare Paracet etter ks, men når kvinnen sier det gjør veldig vondt og ber om smertestillende, da må de lytte! 

Anonymkode: a1f01...dd2

Og ang min egen opplevelse, så sa jeg f.eks. før første gang jeg skulle opp av senga etter ks at det gjør veldig vondt, jeg må ha noe mer smertestillende først. For at smertestillende skal fungere optimalt, må man få det FØR det begynner å gjøre veldig vondt. Men nei, da. "Bare prøv først, se om det går!" Sa jordmor. Og selv om jeg visste bedre (har tydeligvis hatt mye mer farmakologi enn henne!) så prøvde jeg. Det var selvsagt fullt mulig for meg å reise meg, men det gjorde mye mer vondt enn nødvendig.

Anonymkode: a1f01...dd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får helt angst av å lese denne tråden jeg. Vet ikke om jeg tør å bli gravid dersom alle ansatte på føden er så empatiløse. Her leser jeg at de humrer når noen skriker av smerte, nekter å smertelindre skikkelig og gjør seg vanskelige når folk allerede har fått skriftlig innvilget ks oga tidligere fødselskomplikasjoner. Si meg er det noen jordmødre her som kan fortelle meg hva dere lærer i denne utdannelsen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Maleficenta skrev:

Jeg får helt angst av å lese denne tråden jeg. Vet ikke om jeg tør å bli gravid dersom alle ansatte på føden er så empatiløse. Her leser jeg at de humrer når noen skriker av smerte, nekter å smertelindre skikkelig og gjør seg vanskelige når folk allerede har fått skriftlig innvilget ks oga tidligere fødselskomplikasjoner. Si meg er det noen jordmødre her som kan fortelle meg hva dere lærer i denne utdannelsen? 

Ikke jordmor, men traff bare fantastiske jordmødre! Og lå på fødestuen i 3 døgn, så traff ganske mange ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Hennipcp skrev:

Ikke jordmor, men traff bare fantastiske jordmødre! Og lå på fødestuen i 3 døgn, så traff ganske mange ☺

Phew enda godt. Begynte snart å lure på om damtlige som jobbet med fødende hadde sprunget ut av helvete alle som en

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Maleficenta skrev:

Jeg får helt angst av å lese denne tråden jeg. Vet ikke om jeg tør å bli gravid dersom alle ansatte på føden er så empatiløse. 

 

Sånn er det heldigvis vanligvis ikke, men de som har hatt negative opplevelser har nok større behov for å fortelle om det. Etter tre fødsler og med flere jordmødre enn jeg kan huske kan jeg i allefall si at de var hyggelige og profesjonelle alle sammen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Maleficenta skrev:

Jeg får helt angst av å lese denne tråden jeg. Vet ikke om jeg tør å bli gravid dersom alle ansatte på føden er så empatiløse. Her leser jeg at de humrer når noen skriker av smerte, nekter å smertelindre skikkelig og gjør seg vanskelige når folk allerede har fått skriftlig innvilget ks oga tidligere fødselskomplikasjoner. Si meg er det noen jordmødre her som kan fortelle meg hva dere lærer i denne utdannelsen? 

TS her.
Som det står i HI så varte jo fødselen min en stund, og jeg lå på sykehus en ukes tid etter fødsel, så totalt ble det vell 10-11 dager på føden. Og mange vaktskifter og forskjellige ansatte. 
Alle, bortsett fra én, jeg traff på var forståelsesfulle, empatiske og dyktige.
Så tror ikke normen er disse drage-jordmødrene :D

Anonymkode: 422ab...42b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...