Gå til innhold

AUF-leder om Listhaug: – Kast kjerringa på hue ut av regjeringa


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

http://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/auf-leder-om-listhaug--kast-kjerringa-pa-hue-ut-av-regjeringa/3423219562.html

Jeg ønsker her en saklig debatt om ordbruken til AUF / AP. Arbeiderpartiet er sinna fordi regjeringen (Listhaug) ønsker å stramme inn innvandringspolitikken, er det noen i Norge som nå ennå ikke har oppdaget at AP har dreid og nå ønsker en ruas innvandringspolitikk?

Anonymkode: 04f6d...7cd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

http://www.dagbladet.no/2016/05/01/nyheter/politikk/listhaug/tajik/44073463/

Jeg aner ikke hva Arbeiderpartiet mener fordi at det virker som de aldri klarer å bestemme seg for hva de mener. En måned sier de en ting, så sier de noe annet, så sier de noe helt annet som fraviker alt. Nå er  det som de helt har forduftet fra jordens overflate.

AUF lederen fra Syria har uttalt at han ønsker å gjøre partiet rødere og grønnere, og at de burde ta i mot langt flere flyktninger enn de gjør i dag. Han uttaler seg ikke konkret men et sted så sier han at Libanon har en million syriske flyktninger og de har et areal på størrelse med Rogaland, så jeg antar han mener vi kan gjøre det "bedre" enn Libanon siden vi har mer plass. 

Anonymkode: 30e98...02e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

http://www.dagbladet.no/2016/05/01/nyheter/politikk/listhaug/tajik/44073463/

Jeg aner ikke hva Arbeiderpartiet mener fordi at det virker som de aldri klarer å bestemme seg for hva de mener. En måned sier de en ting, så sier de noe annet, så sier de noe helt annet som fraviker alt. Nå er  det som de helt har forduftet fra jordens overflate.

AUF lederen fra Syria har uttalt at han ønsker å gjøre partiet rødere og grønnere, og at de burde ta i mot langt flere flyktninger enn de gjør i dag. Han uttaler seg ikke konkret men et sted så sier han at Libanon har en million syriske flyktninger og de har et areal på størrelse med Rogaland, så jeg antar han mener vi kan gjøre det "bedre" enn Libanon siden vi har mer plass. 

Anonymkode: 30e98...02e

Høres fornuftig ut. Grønland bør da ta imot 300 millioner fra Midt-Østen. Ingen problem. De har plass. 

Anonymkode: 57b82...70c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt uakseptabelt at de hetser henne slik mens de sutrer hver gang noen påpeker at Hadia er en ondskapsfull fascist.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes denne kommentaren av AUF ledern er like ille som "Morna Jens" som Siv kom med. Men AUF ledern får selvfølgelig ikke tyn slik som Siv gjorde. Dobbeltmoral av pressen. 

(føler det er nødvendig å si at jeg ikke er FRP velger) 

Anonymkode: 07b76...d00

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

http://www.dagbladet.no/2016/05/01/nyheter/politikk/listhaug/tajik/44073463/

Jeg aner ikke hva Arbeiderpartiet mener fordi at det virker som de aldri klarer å bestemme seg for hva de mener. En måned sier de en ting, så sier de noe annet, så sier de noe helt annet som fraviker alt. Nå er  det som de helt har forduftet fra jordens overflate.

AUF lederen fra Syria har uttalt at han ønsker å gjøre partiet rødere og grønnere, og at de burde ta i mot langt flere flyktninger enn de gjør i dag. Han uttaler seg ikke konkret men et sted så sier han at Libanon har en million syriske flyktninger og de har et areal på størrelse med Rogaland, så jeg antar han mener vi kan gjøre det "bedre" enn Libanon siden vi har mer plass. 

Anonymkode: 30e98...02e

Han virker jo ikke særlig smart han der. Det er jo ikke nokk plasser til de asylsøkerne vi allerede har.

Det ble meldt at de trengte steder som kan huse 1000 asylsøkere men det var jo ingen som meldte seg.

Det er sprengt kapasitet overalt. Så hvor skal de bo? har han en løsning på det.

Anonymkode: d4da8...c7b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes denne kommentaren av AUF ledern er like ille som "Morna Jens" som Siv kom med. Men AUF ledern får selvfølgelig ikke tyn slik som Siv gjorde. Dobbeltmoral av pressen. 

(føler det er nødvendig å si at jeg ikke er FRP velger) 

Anonymkode: 07b76...d00

Rasismekortet brukes kun mot hvite ikke arabere.

Anonymkode: d4da8...c7b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De dyrker og dyrker flere ABB med uttalelser sine. Bare vent.  AUF hater FRP og Lysthaug fordi hun truer deres visjon av et muslimske drevet Norge.

Anonymkode: 40f42...1ba

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rasismekortet brukes kun mot hvite ikke arabere.

Anonymkode: d4da8...c7b

Så sant.  

Anonymkode: 40f42...1ba

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres fornuftig ut. Grønland bør da ta imot 300 millioner fra Midt-Østen. Ingen problem. De har plass. 

Anonymkode: 57b82...70c

Ja, ikke sant? Masse plass ;)

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han virker jo ikke særlig smart han der. Det er jo ikke nokk plasser til de asylsøkerne vi allerede har.

Det ble meldt at de trengte steder som kan huse 1000 asylsøkere men det var jo ingen som meldte seg.

Det er sprengt kapasitet overalt. Så hvor skal de bo? har han en løsning på det.

Anonymkode: d4da8...c7b

Ja, i fjor så tok vi i mot litt over 30.000 og apparatet holdt på å kollapse. Norge er jo inne i en periode med boligmangel, og prisene presses oppover blant annet i Oslo. Spørsmålet er jo også hvor skal de jobbe også. Ting legges ned som banklokaler, ting flyttes til andre land fordi at det er billigere å produsere der eller skal vi nevne hvordan det står til med oljeindustrien. Hva skal vi egentlig arbeide med i Norge? Alle kan ikke jobbe innenfor staten. Å ta inn over en million er et helt vanvittig tall, men han sier at han ønsker å gjøre partiet rødere så han ønsker seg vel mer mot Rødt og SV

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes denne kommentaren av AUF ledern er like ille som "Morna Jens" som Siv kom med. Men AUF ledern får selvfølgelig ikke tyn slik som Siv gjorde. Dobbeltmoral av pressen. 

(føler det er nødvendig å si at jeg ikke er FRP velger) 

Anonymkode: 07b76...d00

Å kategorisere kvinner på den måten burde ikke være akseptabelt og jeg syns ikke disse hendelsene kan sammenlignes. Kanskje hvis Siv hadde sagt "morna drittsekk" så kunne vi ha sammenlignet sakene, men det sa hun ikke. Heldigvis er Arbeiderpartiet sin nestleder enig i at dette er en språkbruk som ikke er akseptabel av ungdoms-partiet og hun virker som klarer å se mer sak enn hvem som sa det. 

(Jeg er heller ikke FRP velger, bare så det er sagt)

Anonymkode: 30e98...02e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes kommentaren i utgangspunktet var smakløs og noe en politiker på et relativt høyt nivå bør holde seg for god til.

Men det jeg reagerer sterkest på, er at 1. mai i stor grad handler om solidaritet; herunder kvinnekamp. Har sett flere paroler knyttet til kvinnesaker i dag, som ufrivillig deltid, jobbvern ved graviditet og lignende. Likevel velger altså Husseini å kalle Listhaug for en "kjerring"; et ord som typisk brukes i en sjåvinistisk sammenheng og utelukkende rammer kvinner. Har hatt sansen for Husseini, men akkurat der mistet han min respekt. 

Anonymkode: 92a70...845

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns kommentarer er "innafor". Den er usaklig og har ingen verdi, men den gjenspeiler det generelle lave nivået på politikere i Norge. 

Anonymkode: 1cc0d...868

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes denne kommentaren av AUF ledern er like ille som "Morna Jens" som Siv kom med. Men AUF ledern får selvfølgelig ikke tyn slik som Siv gjorde. Dobbeltmoral av pressen. 

(føler det er nødvendig å si at jeg ikke er FRP velger) 

Anonymkode: 07b76...d00

Det var min tanke også. Jeg har vært AP-velger, men nå skifter jeg beite. Tiden vi lever i krever tydelighet og stabilitet, og det leverer ikke AP. 

Anonymkode: f23cd...f10

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han fremstår som en lettvekter i politikken. Nå leser jeg at han forsøker å beklage, men forsøket virker falskt og påtvunget (han har sikkert fått kjeft fra noen oppover i partihierarkiet).

 

Selv om det er forståelig at han irriterer seg over den gode jobben Sylvi Listhaug gjør, så har han null grunnlag for å si det han sa. Listhaug hører hjemme akkurat hvor hun er i dag.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir overrasket om AP  ikke vil gå betydelig ned i oppslutning til neste stortingsvalg. Jeg har stemt AP i alle år. Men nå er det slutt. Kjenner mange som sier likedan. Slik AP vil drive innvandringspolitikk og hvor de tydeligvis ikke jobber for norske borgeres ve og vel... Kan det bare gå en vei. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, marion skrev:

Jeg blir overrasket om AP  ikke vil gå betydelig ned i oppslutning til neste stortingsvalg. Jeg har stemt AP i alle år. Men nå er det slutt. Kjenner mange som sier likedan. Slik AP vil drive innvandringspolitikk og hvor de tydeligvis ikke jobber for norske borgeres ve og vel... Kan det bare gå en vei. 

Ja men det er Jonas Gahr støre som setter en stopper for listhaugs intetgrerings politikk

AP er ikke engang i regjering. Så vet ikke om det i hele tatt er noe vits og stemme.

Sett mye motsatt vei i lokal politikk når ap tar over for høyre.

Anonymkode: d4da8...c7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes kommentaren i utgangspunktet var smakløs og noe en politiker på et relativt høyt nivå bør holde seg for god til.

Men det jeg reagerer sterkest på, er at 1. mai i stor grad handler om solidaritet; herunder kvinnekamp. Har sett flere paroler knyttet til kvinnesaker i dag, som ufrivillig deltid, jobbvern ved graviditet og lignende. Likevel velger altså Husseini å kalle Listhaug for en "kjerring"; et ord som typisk brukes i en sjåvinistisk sammenheng og utelukkende rammer kvinner. Har hatt sansen for Husseini, men akkurat der mistet han min respekt. 

Anonymkode: 92a70...845

Altså går Husseini baklengs inn i framtiden når han som mann uttaler seg nedverdigende om en kvinne første mai og gjør narr av henne. Han gjør arbeiderbevegelsens dag om til å handle om migrantkrisen.

Det er ikke rart at Aktuelle saker og Politikk blir dominert av diskusjoner om flyktningekrisen og ikke minst migrantforkjempere. De krever stor plass i samfunnsdebatten

Det er sikkert skremmende for han å tenke på at han og familien skulle vært returnert til Hellas fra Sverige, men at de kom til Norge og fikk opphold her bare fordi vi ikke var med i Schengen-avtalen. Husseini er altså en asylshopper, dro fra Hellas og nordover. Som alle de andre gjør.

Endret av ops2
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man på "korrekt" side i politikken, er det visst helt greit å si hva som helst. Hadde dette vært FrP-medlemmer, så ville det blitt nærmest riksrett.

trasd.jpg
 

Anonymkode: 70bf2...28c

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er man på "korrekt" side i politikken, er det visst helt greit å si hva som helst. Hadde dette vært FrP-medlemmer, så ville det blitt nærmest riksrett.

trasd.jpg
 

Anonymkode: 70bf2...28c

 

Jeg har sett på både NRK og TV2 nyhetene, de har ikke noe om dette. Det er nok for å beskytte Arbeiderpartiet.

Anonymkode: 04f6d...7cd

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel en slags "Morna Jens", bare med en litt mer ungdommelig vri.

Å bruke "kjerringa" er kanskje litt utaktisk da slike karakteristikker stort sett faller i dårlig smak her til lands. Jeg antar han selv ville reagert sterkt hvis noen politikere omtalte f.eks Tajik som "kjerringa" eller med andre personkarakteristikker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...