Gå til innhold

Vi skal selge huset vårt og første visning gikk ikke så bra 🙈


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Mysticgirl

Lykke til med salget ! Hadde ei venninne som solgte sitt hus og nesten ingen kom på visning nr 1. På visning nr to fikk hun solgt over takst, så ha is i magen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

52 minutter siden, Mysticgirl skrev:

Lykke til med salget ! Hadde ei venninne som solgte sitt hus og nesten ingen kom på visning nr 1. På visning nr to fikk hun solgt over takst, så ha is i magen :) 

Åh, dette hjalp å lese, tusen takk 😊

Anonymkode: 372b4...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var faktisk to biler som kjørte forbi huset i veldig sakte tempo, så godt på huset fra alle kanter og kjørte videre. Jeg håper at det var to interessenter. 🙏

Ts

Anonymkode: 372b4...3bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1. mai 2016 at 10.24, O.G. skrev:

Det her tror jeg ingenting på.

Hva er vanskelig å tro på her? :klo: Det er da ganske vanlig å be om å få med ting om man øker budet mer enn man hadde tenkt f.eks. Vi ble bedt om å tenke over det før budrunde på vår bolig i tilfelle det kom opp. Min bror fikk med alt som var på visningen på leiligheten han kjøpte, da snakker vi til og med knivene som hang på kjøkkenet. I tillegg jobber jeg tett på folk som er i budrunder hver dag og hører ofte om det. Så jeg skjønner ikke helt hva som skulle lyves om her.

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var faktisk to biler som kjørte forbi huset i veldig sakte tempo, så godt på huset fra alle kanter og kjørte videre. Jeg håper at det var to interessenter. 🙏

Ts

Anonymkode: 372b4...3bf

Det var det nok da ja😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O.G.
59 minutter siden, hironakamura skrev:

Hva er vanskelig å tro på her? :klo: Det er da ganske vanlig å be om å få med ting om man øker budet mer enn man hadde tenkt f.eks. Vi ble bedt om å tenke over det før budrunde på vår bolig i tilfelle det kom opp. Min bror fikk med alt som var på visningen på leiligheten han kjøpte, da snakker vi til og med knivene som hang på kjøkkenet. I tillegg jobber jeg tett på folk som er i budrunder hver dag og hører ofte om det. Så jeg skjønner ikke helt hva som skulle lyves om her.

Det var det nok da ja😄 

Js vel, jeg trodde ikke det fantes folk som var så frekke faktisk. Å tigge til seg tingene til folk er seriøst lavmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, O.G. skrev:

Js vel, jeg trodde ikke det fantes folk som var så frekke faktisk. Å tigge til seg tingene til folk er seriøst lavmål.

Ja, faktisk :fnise: I min brors tilfelle var det faktisk megler som hintet sterkt til at han kanskje kunne legge inn et litt høyere bud mot å få med inventaret, så her var de tydeligvis desperate etter å selge. Har inntrykk av at det er mest vanlig på boliger som har ligget ute en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest O.G.
1 minutt siden, hironakamura skrev:

Ja, faktisk :fnise: I min brors tilfelle var det faktisk megler som hintet sterkt til at han kanskje kunne legge inn et litt høyere bud mot å få med inventaret, så her var de tydeligvis desperate etter å selge. Har inntrykk av at det er mest vanlig på boliger som har ligget ute en stund.

Ja, ja, er nok noe med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, hironakamura skrev:

Ja, faktisk :fnise: I min brors tilfelle var det faktisk megler som hintet sterkt til at han kanskje kunne legge inn et litt høyere bud mot å få med inventaret, så her var de tydeligvis desperate etter å selge. Har inntrykk av at det er mest vanlig på boliger som har ligget ute en stund.

De ga bud under takst, med alt av møbler inkl, lamper osv.. Så desperat er vi nok ikke. Jeg selger ikke huset med møbler inkl. Og jeg vet faktisk hvem den personen er, og han har veeeeldig god inntekt. Da sier jeg fy faen!

 

Anonymkode: 372b4...3bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De ga bud under takst, med alt av møbler inkl, lamper osv.. Så desperat er vi nok ikke. Jeg selger ikke huset med møbler inkl. Og jeg vet faktisk hvem den personen er, og han har veeeeldig god inntekt. Da sier jeg fy faen!

 

Anonymkode: 372b4...3bf

Ja det synes jeg var frekt, i en budrunde med flere budgivere og etter første visning. Mener det er mer vanlig når de har litt mer forhandlingsgrunnlag, feks når det har vært 3-4 visninger nesten uten bud. Likevel hadde jeg aldri fått meg til å gi et sånt bud, trenger ikke sparke de som allerede sikkert er skuffa for å få igjen mindre enn de trodde. En ting er å be om hvitevarer eller et skap feks, men personlige ting som bilder og sofa/seng synes jeg er spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mysticgirl
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var faktisk to biler som kjørte forbi huset i veldig sakte tempo, så godt på huset fra alle kanter og kjørte videre. Jeg håper at det var to interessenter. 🙏

Ts

Anonymkode: 372b4...3bf

Ja da er det nok interesserte :) Håper du får solgt på neste visning :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mysticgirl skrev:

Ja da er det nok interesserte :) Håper du får solgt på neste visning :hoppendeglad:

Tusen hjertelig takk, det håper jeg også 💞💞

Anonymkode: 372b4...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har megleren gjort en dårlig jobb! Burde satt frem telysene og lagt ut kuskinnet. Da selger boligen seg selv. 

Anonymkode: 0a366...e8b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her har megleren gjort en dårlig jobb! Burde satt frem telysene og lagt ut kuskinnet. Da selger boligen seg selv. 

Anonymkode: 0a366...e8b

Atte hæ?

Anonymkode: 372b4...3bf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 30.4.2016 at 18.00, AnonymBruker skrev:

Jeg mente under taksten. Prisantydning er 100.000 mindre enn verditaksten.

Ts

Anonymkode: 372b4...3bf

 

Den 30.4.2016 at 18.02, AnonymBruker skrev:

Det siste budet lydet 60.000 under taksten med alle møbler inkl.

Ts

Anonymkode: 372b4...3bf

Dvs 40.000 over prisantydning. Dvs dere kunne gitt motbud, at de skulle fått det for prisantydning uten møbler. Jeg trodde ikke det var lov å si nei til bud over prisantydning jeg! Det er jo summen dere har avtalt med megler at dere godtar som salgssum. 

Den 1.5.2016 at 13.44, Mis(s)Understood skrev:

Med prisantydning 100 tusen under takst i et populært område så roper det at her er det enten noe galt med huset, med miljøet/omgivelsene eller at selgere er desperate.

En lenke til annonsen hadde vært interessant, for boliger med prisantydning lavere enn det som dengang var teknisk takst har jeg ikke sett siden 1990/1991.

Takst skal reflektere boligens tekniske verdi pluss tomteverdien.  

Takst skal reflektere teknisk verdi + tomt/beliggenhet = markedsverdi. At taksten er lik prisantydningen betyr at prisantydningen er korrekt. 

Tror du blander med låneverdi. 

Jeg ser etter bolig i Hamar, og der er gjerne prisantydningen en million under takst på de litt dyrere boligene. 

Anonymkode: ac580...173

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Dvs 40.000 over prisantydning. Dvs dere kunne gitt motbud, at de skulle fått det for prisantydning uten møbler. Jeg trodde ikke det var lov å si nei til bud over prisantydning jeg! Det er jo summen dere har avtalt med megler at dere godtar som salgssum. 

Takst skal reflektere teknisk verdi + tomt/beliggenhet = markedsverdi. At taksten er lik prisantydningen betyr at prisantydningen er korrekt. 

Tror du blander med låneverdi. 

Jeg ser etter bolig i Hamar, og der er gjerne prisantydningen en million under takst på de litt dyrere boligene. 

Anonymkode: ac580...173

Du har din mening og jeg har min.

Anonymkode: 372b4...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti

Det er da ingenting rart med prisantydning under takst? Det hadde vi på forrige bolig vi solgte, av den enkle grunn at vi sa til megler at vi er fornøyde med bud på x kr. Da fikk vi beskjed at prisantydning må være x. Prisantydning skal si hva SELGER er villig til å selge for, ikke hva (en ganske så tilfeldig!) takst "gjetter" er en riktig pris. 

Men prisantydning har jo blitt grovt misbrukt av meglere de siste årene, med lokkepriser osv. 

Foreldrene mine satte også prisantydning under takst, av samme grunn som oss - de var villige til å selge for den prisen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 4/30/2016 at 17.29, AnonymBruker skrev:

Kanelbolleduft ville i ytterste konsekvens ført til at jeg ikke kjøpte huset.

Anonymkode: 33cbb...e21

Nå handler ikke dette om hva du som enkeltperson føler, men hva meglere har erfart at fungerer for majoriteten. Det er sannsynligvis relativt ubevisste ting som fører til at slike triks trekker opp salget. Kanskje noen sier at de "følte seg hjemme", det luktet "hjemlig" osv. Jeg tar forbehold om at rådet kanskje ikke er forsket på og at det kan være humbug, så klart. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

vi hadde visning nr.2 og den også gikk dårlig. Dette tærer på meg altså. Huff 😪

Anonymkode: 7c148...fca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kun en i budrunden, og budet lyder 140.000 under prisantydning, og det er den samme som ga bud på prisantydning sist gang inkl. møbler.

Anonymkode: 7c148...fca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 30.4.2016 at 19.38, AnonymBruker skrev:
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er kun en i budrunden, og budet lyder 140.000 under prisantydning, og det er den samme som ga bud på prisantydning sist gang inkl. møbler.

Anonymkode: 7c148...fca

 

Da har markedet talt. I mai 2016 er det dette markedet er villig til å gi for din bolig. Jeg ville nok prøvd igjen til høsten, hyrt inn rådgivning fra interiørkonsulent og pratet med de i nabolaget som har solgt over prisantydning. 

 

 

Anonymkode: ecb99...47f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...