Gå til innhold

Små gutter i jenteklær


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva synes dere om det? 

Har en i bhg til min lille som går med My Little Pony klær, foreldrene synes tydeligvis at det er helt greit.

Anonymkode: dd334...7d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er skyldig i dette selv, og synes det er greit. Sønnen min er sterkt påvirket av søstra si, og vil gjerne gå i kjole når hun gjør det.

storesøster interesserer seg mye for "gutteting" som batman, ninjago, turtles osv, og lillebror digger også dette. Men han er veldig glad i Elsa, og vil gjerne gå i Elsaklær.

Akkurat dette med motiver på klær er noe som jeg med glede lar dem bestemme, da det får dem til å føle seg fine, og for meg er det det samme om det er Stormtroopers eller My Little Pony. Det gjelder både jenta og gutten min.

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om det? 

Har en i bhg til min lille som går med My Little Pony klær, foreldrene synes tydeligvis at det er helt greit.

Anonymkode: dd334...7d6

Hvorfor skulle ikke foreldrene syns det er greit? Får gutter bare lov å like spiderman og batman?

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener barna bør få gå med det de vil. Jeg håper jo selvsagt at sønnen min skal kle seg "normalt, men gjør han ikke det er det min oppgave å støtte han. Jeg er ikke redd for at det er noe galt med han om han velger utypiske klær, det er frykten for utfrysing og mobbing som plager. 

Anonymkode: f71bd...61e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om det? 

Har en i bhg til min lille som går med My Little Pony klær, foreldrene synes tydeligvis at det er helt greit.

Anonymkode: dd334...7d6

Godt det finnes foreldre som ikke er like diskriminerende som deg tenker jeg om det. Håper du er bevisst holdningen din så den ikke smitter over på din lille.

Anonymkode: 60aa8...78c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Silfen skrev:

Hvorfor skulle ikke foreldrene syns det er greit? Får gutter bare lov å like spiderman og batman?

Det synes jeg, ja.

Anonymkode: dd334...7d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Godt det finnes foreldre som ikke er like diskriminerende som deg tenker jeg om det. Håper du er bevisst holdningen din så den ikke smitter over på din lille.

Anonymkode: 60aa8...78c

Rosa er for jenter, blå er for gutter. Barna mine kler seg i det som er ment for deres kjønn :)

Anonymkode: dd334...7d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det synes jeg, ja.

Anonymkode: dd334...7d6

 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rosa er for jenter, blå er for gutter. Barna mine kler seg i det som er ment for deres kjønn :)

Anonymkode: dd334...7d6

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om det? 

Har en i bhg til min lille som går med My Little Pony klær, foreldrene synes tydeligvis at det er helt greit.

Anonymkode: dd334...7d6

Ble det lite brann i tråden din så det måtte bæres litt ved og bensin til bålet? :Hehe:

Hva med lilla, det er jo 50/50 blandingen. Hvem er det for?

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rosa er for jenter, blå er for gutter. Barna mine kler seg i det som er ment for deres kjønn :)

Anonymkode: dd334...7d6

Ment for deres kjønn, det er jo bare sykt å si! Rosa er ikke for jenter, det er for alle. Samme med blått. Jeg som jente hater rosa og det har jeg alltid gjort.. Får håpe barna dine vokser opp med selvstendige refleksjoner og respekterer at alle kan gå med det de vil, slik som du også burde gjøre! 

Anonymkode: d0e1f...295

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ene jenta mi elsket Lynet McQueen da hun var lita, og gikk derfor bare i klær med det motivet. Hun hadde også matboks med Lynet McQueen. 

Ser virkelig ikke problemet. 

De er barn! Å kjøre de inn i stereotypiske rosajente eller gutt med blått blir bare for dumt. De er små mennesker med egen smaker, ønsker og meninger. Vil en gutt gå med elsagenser eller ei jenta med batmann så må de få lov til det. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Mis(s)Understood skrev:

 

 

Ble det lite brann i tråden din så det måtte bæres litt ved og bensin til bålet? :Hehe:

Hva med lilla, det er jo 50/50 blandingen. Hvem er det for?

Lilla er for jenter, samme som grønn er for gutter.

Anonymkode: dd334...7d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, skruf skrev:

Ene jenta mi elsket Lynet McQueen da hun var lita, og gikk derfor bare i klær med det motivet. Hun hadde også matboks med Lynet McQueen. 

Ser virkelig ikke problemet. 

De er barn! Å kjøre de inn i stereotypiske rosajente eller gutt med blått blir bare for dumt. De er små mennesker med egen smaker, ønsker og meninger. Vil en gutt gå med elsagenser eller ei jenta med batmann så må de få lov til det. 

Jeg synes bare ikke at det blir helt rett. Barna for helt feil syn på verden, noen ting er for jenter og andre er for gutter. 

Anonymkode: dd334...7d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CårderBålli
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rosa er for jenter, blå er for gutter. Barna mine kler seg i det som er ment for deres kjønn :)

Anonymkode: dd334...7d6

Det er klær det er snakk om, ikke en kjønnsskifteoperasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CårderBålli

Åååh, denne tråden minner meg om en diskusjon på nybaktmamma om en gutt som ville ha rosa støvler. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde en treårig jeg skule lage bursdagskrone til på jobb (i barnehage) Barnet var fast bestemt på rosa Spiderman-krone, noe jeg selvfølgelig lagde. Barnet var strålende fornøyd.

Titt og ofte snakker ungene om jenteleker og guttefarger. En de har ikke noe svar på hva som gjør at disse lekene er gutteleker, eller hvorfor rosa er jentefarge. Og så finner vi ut at det spiller ingen rolle hva man liker, uavhengig av om man er gutt eller jente.

 

Nå har ikke jeg egne barn enda, en om jeg får det en gang, så kunne det ikke falle meg inn å nekte gutten My little pony, eller jenta spiderman, om det var dette de spurte etter og ønsket seg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes bare ikke at det blir helt rett. Barna for helt feil syn på verden, noen ting er for jenter og andre er for gutter. 

Anonymkode: dd334...7d6

Ville du satt pris på å bli nekta noe du ønsker deg, kun basert på hvilket reproduksjonsutstyr du tilfeldigvis ble født med?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes bare ikke at det blir helt rett. Barna for helt feil syn på verden, noen ting er for jenter og andre er for gutter. 

Anonymkode: dd334...7d6

Det er dessverre fullt mulig du mener dette seriøst, men det er ikke dermed sagt vi trenger å ta deg seriøst. Det er bedre å gi deg den reaksjonen du fortjener: 

:sFun_sleeping:

Anonymkode: bbde5...484

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før var rosa guttefarge og blå jentefarge. Yey til kapitalistene.... 

http://www.todayifoundout.com/index.php/2014/10/pink-used-common-color-boys-blue-girls/

 

In 1927, Time magazine printed a chart highlighting gender-appropriate colors for girls and boys according to leading U.S. retailers. Filene’s (in Boston), Best & Co. (in New York City), Halle’s (in Cleveland), and Marshall Field (in Chicago) all advised parents to dress boys in pink and girls in blue. Why did they care at all? It is generally thought it was simply because if parents followed such a color scheme, they would have to buy a whole new wardrobe and set of baby accessories in the “appropriate” colors if they had a boy and a girl at some point, rather than just going with reusing the one set for both as before.

For reasons unknown, this all started to change around the 1940s when clothing manufacturers decided on pink for girls and blue for boys. It has been suggested that boys simply like blue more and girls like pink more, but studies to date trying to see if this is true have come up with mixed results, except firmly showing that the vast majority of humans prefer blue to pink, and pink is actually one of the adult world’s least favorite colors. (As you might imagine, it’s difficult to perform large scale studies to determine if boys and girls are naturally predisposed to one color or another without the introduction of existing learned color biases, even in countries that don’t popularly follow the pink-girl/blue-boy scheme.)

Anonymkode: df001...587

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...