Gå til innhold

Små gutter i jenteklær


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, fruBeist skrev:

Ville du satt pris på å bli nekta noe du ønsker deg, kun basert på hvilket reproduksjonsutstyr du tilfeldigvis ble født med?

Hadde aldri falt meg inn å kjøpe noe til meg selv som er ment for menn ;) 

Anonymkode: dd334...7d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest chisandra
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rosa er for jenter, blå er for gutter. Barna mine kler seg i det som er ment for deres kjønn :)

Anonymkode: dd334...7d6

Rekk opp hånda de som tror at denne uttalelsen kommer som et ledd i å sette KG i helgestemning. :icon_lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CårderBålli
Et øyeblikk siden, chisandra skrev:

Rekk opp hånda de som tror at denne uttalelsen kommer som et ledd i å sette KG i helgestemning. :icon_lol:

Jeg rekker opp begge og hopper litt i tillegg. Det er jo freddan :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er dessverre fullt mulig du mener dette seriøst, men det er ikke dermed sagt vi trenger å ta deg seriøst. Det er bedre å gi deg den reaksjonen du fortjener: 

:sFun_sleeping:

Anonymkode: bbde5...484

Synes det er synd hvordan folk i dag tenker :( Hva med den gode gamle kjønnsfordelingen? Jenter skal være søte, gutter skal være tøffe.

En gutt med prinsesser på genseren ser jo helt feil ut! Samme med jente og Spiderman. Hvis alt skal være for alle, lærer ikke barna grenser for eget kjønn, de blir jo tullete til slutt. Det er en grunn til at det finnes en GUTTEavdeling og en JENTEavdeling. Da skal man handle ut ifra barnets kjønn IKKE hva barnet selv vil, barn kan ikke få alt de vil vet du ;) 

Anonymkode: dd334...7d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde aldri falt meg inn å kjøpe noe til meg selv som er ment for menn ;) 

Anonymkode: dd334...7d6

*du har sendt inn søknad på Drømmejobben, har blitt kaldt inn til intervju. Det står til slutt om deg og en mann med mindre erfaring, og ikke like relevant utdannelse som deg. Mannen får jobben, fordi de som ansetter mener at en mann må til.

 

Hva tenker du nå?

 

Å nekte barn bestemte klær på grunnlag av at det liksom skal være ment for motsatt kjønn er faktisk en form for kjønnsdiskriminering. Hva slags tiss man har er egentlig fint lite relevant i de fleste sammenhenger.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke problemet. Om jeg får ei jente som vil gå i det folk anerkjenner som gutteklær, så skal hun få lov til det. Om det er en gutt som vil gå i kjole? Fint for meg. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, fruBeist skrev:

*du har sendt inn søknad på Drømmejobben, har blitt kaldt inn til intervju. Det står til slutt om deg og en mann med mindre erfaring, og ikke like relevant utdannelse som deg. Mannen får jobben, fordi de som ansetter mener at en mann må til.

 

Hva tenker du nå?

 

Å nekte barn bestemte klær på grunnlag av at det liksom skal være ment for motsatt kjønn er faktisk en form for kjønnsdiskriminering. Hva slags tiss man har er egentlig fint lite relevant i de fleste sammenhenger.

Noen jobber ER for menn og noen ER for kvinner. Om jeg hadde søkt på en jobb der de mente at de trenger en mann, hadde jeg nok ikke tatt det så tungt!

Anonymkode: dd334...7d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er synd hvordan folk i dag tenker :( Hva med den gode gamle kjønnsfordelingen? Jenter skal være søte, gutter skal være tøffe.

En gutt med prinsesser på genseren ser jo helt feil ut! Samme med jente og Spiderman. Hvis alt skal være for alle, lærer ikke barna grenser for eget kjønn, de blir jo tullete til slutt. Det er en grunn til at det finnes en GUTTEavdeling og en JENTEavdeling. Da skal man handle ut ifra barnets kjønn IKKE hva barnet selv vil, barn kan ikke få alt de vil vet du ;) 

Anonymkode: dd334...7d6

Lære grenser for eget kjønn??? WTF??? Hvilken sekt er du medlem i? Og hva mener du med at de blir tullete av å gå i andre farger enn DU og KAPITALISTENE har bestemt er riktig for dem? Hvis du er redd de skal bli homofile eller andre ord du skvetter av når du ser dem kan jeg berolige deg med at jeg har alltid hatt klær jeg liker uansett hvilken avdeling de er kjøpt i. Hadde også kort hår fra 0-12 år og hatt det i perioder etter det. Og vet du hva? Jeg er fortsatt like heterofil som jeg var da jeg ble født😱 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis barna er veldig små og babyer synes jeg det er riktig å kle de i typiske jenteklær hvis det er jente og gutteklær hvis det er gutt. Dette fordi det kan være vanskelig å se hvilket kjønn det er når de er så små. Er jo ikke noe særlig når fremmede kommer og sier: Åå, så søt lita jente når det er gutt og omvendt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du hadde latt en GUTT gå i kjole?

Håper ikke du får barn, det er på en måte omsorgssvikt.

Anonymkode: dd334...7d6

Du kan jo melde foreldrene til en gutt i kjole til barnevernet, og se hva de sier om saken.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes bare ikke at det blir helt rett. Barna for helt feil syn på verden, noen ting er for jenter og andre er for gutter. 

Anonymkode: dd334...7d6

Hva da med jeans? De er jo blå, og blått er jo, i følge deg, en guttefarge. Mener du å fortelle meg at jeg må kaste alle mine blå og grønne klær, og kle meg bare i rosa og lilla? Fortell det til foreldrene mine! Jeg ble nektet å gå i rosa klær, fordi skitt og støv synes så godt. Brunt, mørkeblått og sånt var greit, da kunne jeg leke ute i den samme buksa to dager på rad før den måtte vaskes.

Anonymkode: 4f106...399

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tutte skrev:

Hvis barna er veldig små og babyer synes jeg det er riktig å kle de i typiske jenteklær hvis det er jente og gutteklær hvis det er gutt. Dette fordi det kan være vanskelig å se hvilket kjønn det er når de er så små. Er jo ikke noe særlig når fremmede kommer og sier: Åå, så søt lita jente når det er gutt og omvendt.

Hvorfor skal det spille noen rolle hva slags tiss babyen har, så lenge det ikke er du som skal vaske den?

"Åå, så søt baby!"

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Dina86 skrev:

Lære grenser for eget kjønn??? WTF??? Hvilken sekt er du medlem i? Og hva mener du med at de blir tullete av å gå i andre farger enn DU og KAPITALISTENE har bestemt er riktig for dem? Hvis du er redd de skal bli homofile eller andre ord du skvetter av når du ser dem kan jeg berolige deg med at jeg har alltid hatt klær jeg liker uansett hvilken avdeling de er kjøpt i. Hadde også kort hår fra 0-12 år og hatt det i perioder etter det. Og vet du hva? Jeg er fortsatt like heterofil som jeg var da jeg ble født😱 

De blir tullete fordi de ikke lærer seg å skille mellom kjønna, hvordan skal et barn lære seg hva som er godkjent for det kjønnet barnet er, om enkelte foreldre skal la barna sine "være feil kjønn"?

Anonymkode: dd334...7d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er slike meninger jeg har, og jeg synes at de er kloke.

Anonymkode: dd334...7d6

Deg om det. Jeg er uenig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De blir tullete fordi de ikke lærer seg å skille mellom kjønna, hvordan skal et barn lære seg hva som er godkjent for det kjønnet barnet er, om enkelte foreldre skal la barna sine "være feil kjønn"?

Anonymkode: dd334...7d6

Hvorfor skal hvilken tiss man har være relevant for hva som er godkjent for innehaveren av tissen?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva da med jeans? De er jo blå, og blått er jo, i følge deg, en guttefarge. Mener du å fortelle meg at jeg må kaste alle mine blå og grønne klær, og kle meg bare i rosa og lilla? Fortell det til foreldrene mine! Jeg ble nektet å gå i rosa klær, fordi skitt og støv synes så godt. Brunt, mørkeblått og sånt var greit, da kunne jeg leke ute i den samme buksa to dager på rad før den måtte vaskes.

Anonymkode: 4f106...399

Dongeribukser finnes for både jenter og gutter, de tøffe finner man på gutteavdelingen og de søte på jenteavdelingen. Om klærne dine er kjøpt på dameavdelingen så ser jeg ikke noe galt med det. Hadde du derimot kledd ei lita jente i en grønn body og brun bukse, hadde jeg syntes der er merkelig.

Anonymkode: dd334...7d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, fruBeist skrev:

Hvorfor skal det spille noen rolle hva slags tiss babyen har, så lenge det ikke er du som skal vaske den?

"Åå, så søt baby!"

Spiller egentlig ingen rolle, men folk er jo opptatt av det allikevel. Allerede fra barnet ligger i magen er folk opptatt av kjønnet og spør gjerne om man vet hva det blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Tutte skrev:

Spiller egentlig ingen rolle, men folk er jo opptatt av det allikevel. Allerede fra barnet ligger i magen er folk opptatt av kjønnet og spør gjerne om man vet hva det blir.

Selvfølgelig spør man om kjønn. Det er jo stor forskjell! Oppdragelsen er annerledes, alt.

Anonymkode: dd334...7d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farger har ingenting med kjønn å gjøre! Er så lei saueflokken som bare kler babyene sine i blått eller rosa.

Anonymkode: 0a6d3...532

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig spør man om kjønn. Det er jo stor forskjell! Oppdragelsen er annerledes, alt.

Anonymkode: dd334...7d6

Det er det jeg mener. Derfor er er gjerne klærne med på å identifisere hvilket kjønn det er når de er så små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...